Forum Klubu ROVERki.pl :: [R 45 iDT] problem z odpalaniem z rana w mrozy
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R 45 iDT] problem z odpalaniem z rana w mrozy
Autor Wiadomość
gwidon1701 




Dołączył: 22 Lis 2009
Posty: 66
Skąd: Połczyn Zdrój



Wysłany: Nie Lut 03, 2013 21:04   

Ja u siebie ustawiałem najpierw na wyczucie , odpalał w miarę tylko strasznie kopcił jak mu wstawiłem . Ale w piątek w końcu dostałem interfejs i sprawdziłem kąt miałem -3 . Przestawiłem na 4 - 4,5 dzisiaj zrobiłem parę kilometrów i powiem że dym zniknął odpala od obrotu i przestał klepać . A pomimo kompletu na pokładzie i pełnego bagażnika szedł jak wściekły . :wink:
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Lut 03, 2013 21:04   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Kobi84 



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 02 Sty 2008
Posty: 443



Wysłany: Pon Lut 04, 2013 08:56   

Ten interfejs ELM327 to fajna sprawa :D Ja cały czas używam go z tel. jako komputer pokładowy i każdy jest zaskoczony gdy widzi ilość wskaźników :)

szoso: zważaj na słowa :wink:

[ Dodano: Pon Lut 04, 2013 08:56 ]
Przepraszam. Wymknęło mi się ;)
Ostatnio zmieniony przez szoso Pon Lut 04, 2013 07:16, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
mi_sza1 



Pomógł: 10 razy
Dołączył: 19 Sty 2008
Posty: 287
Skąd: Terespol



Wysłany: Pon Lut 04, 2013 11:44   

Kobi84 napisał/a:
W pracy zabrałem się za ustawienie. Ostatecznie dałem kąt +3 na silniku o temp 80 stopni.

O ile wiadomo w która stronę krecic zeby opóżnić , a w którą przyspieszyć to powiedz jeszcze czy opóżnic znaczy przestawić z np; +4 na +2 czy odwrotnie.
Przekręcając kółko zgodnie z ruchem wskazówek zegara kąt rośnie czy zbliża sie do zera?
 
 
Kobi84 



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 02 Sty 2008
Posty: 443



Wysłany: Pon Lut 04, 2013 13:20   

Właśnie tego sam jeszcze nie rozgryzłem. Moim zdaniem opóźnić oznacza sprawić by wtrysk następował później względem obrotu wału. Czyli bliżej zera. Zaś przyśpieszyć oznacza by następował wcześniej, czyli zwiększyć odległość od 0 na +. Ja tak to rozumiem. Przekręcając zgodnie z ruchem wskazówek, kąt z + maleje. Czyli zbliża się do 0.
 
 
gwidon1701 




Dołączył: 22 Lis 2009
Posty: 66
Skąd: Połczyn Zdrój



Wysłany: Pon Lut 04, 2013 13:55   

Dokładnie , kręcąc zgodnie z ruchem wskazówek opóźniasz , a w przeciwną przyśpieszasz . Z interfejsem ustawienie kąta to banalna sprawa .
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Pon Lut 04, 2013 14:14   

Czytal ktokolwiek z was ten watek: http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=72234 bo widzę ze chyba nie bardzo :-|
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
Kobi84 



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 02 Sty 2008
Posty: 443



Wysłany: Pon Lut 04, 2013 14:23   

gwidon1701 napisał/a:
Z interfejsem ustawienie kąta to banalna sprawa .

To prawda. Ja jednak przekonałem się że dobrze jest przed ustawieniem pojeździć troszkę z ELM i zobaczyć w jakich zakresach kąt ustawia sobie komputer. By potem ustawić mu taki, przy którym będzie mógł sam sobie doregulować. Uniknie się w ten sposób kontrolki Check Engine.

[ Dodano: Pon Lut 04, 2013 14:23 ]
Remigiusz napisał/a:
Czytal ktokolwiek z was ten watek: http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=72234 bo widzę ze chyba nie bardzo :-|

Oczywiście że czytałem. Tylko że stwierdzenie "przyśpiesza kąt" lub "opóźnia kąt" moim zdaniem jest trochę mylące. Przyśpieszyć lub opóźnić to można moment wtrysku. Zaś kąt to powinno się zmniejszać lub zwiększać. Dlatego musiałem sobie przetłumaczyć to na swój łopatologiczny język i jak widać nie tylko ja.
 
 
mi_sza1 



Pomógł: 10 razy
Dołączył: 19 Sty 2008
Posty: 287
Skąd: Terespol



Wysłany: Pon Lut 04, 2013 18:01   

Remigiusz napisał/a:
Czytal ktokolwiek z was ten watek: http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=72234 bo widzę ze chyba nie bardzo

Czytał czytał jak i wiele innych na ten temat, chodzi o to czy przyspieszyc kąt to zbliżyc sie do 0 z np +4 bo wtedy jest szybszy, czy zwiekszyc wartośc z np; 2 na 4stopnie. Czy przyspieszyc = zwiększyć?
 
 
Kobi84 



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 02 Sty 2008
Posty: 443



Wysłany: Pon Lut 04, 2013 18:07   

No właśnie. Każdy rozumie to na swój sposób i nikt nie jest pewien:) Dlatego napisałem jak ja to rozumuję.
 
 
azor77 




Pomógł: 84 razy
Dołączył: 20 Paź 2007
Posty: 757
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Pon Lut 04, 2013 19:32   

Koledzy tak czytam wasze przemyślenia to aż mi się :rotfl:
Woli wyjaśnienia; GMP "Górne Martwe Położenie" tłoka = 0^ i to jest granica od tej wartości liczysz. Przestawiasz na wartości dodatnie to tym samym zwiększasz kąt wyprzedzenia zapłonu (moment wtrysku).
Przestawiasz na wartości ujemne to tym samym zmniejszasz kąt wyprzedzenia zapłonu (moment wtrysku).
Prosta matematyka :wink:
_________________
Był 214 si LPG 16v 1.4 103KM 97r. Platinum Silver
Był R 25 2.0 iDT 113kM 05r. X POWER GREY MET
 
 
mi_sza1 



Pomógł: 10 razy
Dołączył: 19 Sty 2008
Posty: 287
Skąd: Terespol



Wysłany: Pon Lut 04, 2013 20:44   

azor77 napisał/a:
Woli wyjaśnienia; GMP "Górne Martwe Położenie" tłoka = 0^ i to jest granica od tej wartości liczysz. Przestawiasz na wartości dodatnie to tym samym zwiększasz kąt wyprzedzenia zapłonu (moment wtrysku).

Aha niby logiczne tzn. czyli zwiekszając opóżniam. Nie wiem jak w dieslu ale w motorze(jeden cylinder) zapłon nastepuje przed dojsciem tloka do GMP. A ztego co piszesz to tłok już wraca a wtedy nastepuje zapłon??

No i na dodatek to był dwusów MZ 250 ( mam jeszcze :-) )jak ustawiałem.
 
 
gwidon1701 




Dołączył: 22 Lis 2009
Posty: 66
Skąd: Połczyn Zdrój



Wysłany: Pon Lut 04, 2013 22:27   

Tutaj można doczytać :

http://www.auto-swiat.pl/...zenia-zaplonu-0
 
 
azor77 




Pomógł: 84 razy
Dołączył: 20 Paź 2007
Posty: 757
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Czw Lut 07, 2013 19:24   

mi_sza1 napisał/a:
Aha niby logiczne tzn. czyli zwiekszając opóżniam.

:nie:
Ustawiając wartości dodatnie to przyśpieszasz, a wartości ujemne opóźniają moment wtrysku.
_________________
Był 214 si LPG 16v 1.4 103KM 97r. Platinum Silver
Był R 25 2.0 iDT 113kM 05r. X POWER GREY MET
 
 
mi_sza1 



Pomógł: 10 razy
Dołączył: 19 Sty 2008
Posty: 287
Skąd: Terespol



Wysłany: Czw Lut 07, 2013 19:59   

Tak tak artykuł gwidona wyjąsnił wszystko, im większy plus kąta tym bardziej wczesny zapłon (moment wtrysku).
 
 
Kobi84 



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 02 Sty 2008
Posty: 443



Wysłany: Pią Lut 08, 2013 19:11   

Ja powrócę do tematu swoich ostatnich regulacji. Po tygodniu stwierdzam że silnik pracuje zdecydowanie ciszej i równiej. Nie trzęsie już tak jak kiedyś. A pojawiający się błąd jest już tylko wspomnieniem :) Jeszcze raz wielkie dzięki dla wszystkich za dobre rady.
 
 
mirwin 



Pomógł: 24 razy
Dołączył: 13 Lis 2009
Posty: 628
Skąd: Wołomin

Rover 400

Wysłany: Pon Lut 11, 2013 07:24   

A nie wiecie, gdzie w Warszawie lub okolicach ostawić kąt wtrysku w autku z mechaniczną pompą (86KM)?
 
 
adamsky 




Pomógł: 30 razy
Dołączył: 24 Maj 2010
Posty: 837
Skąd: Wrocław

Rover 45

Wysłany: Pon Lut 11, 2013 09:20   

mirwin napisał/a:
A nie wiecie, gdzie w Warszawie lub okolicach ostawić kąt wtrysku w autku z mechaniczną pompą (86KM)?

http://britishcars.pl/ind...&view=frontpage
_________________
Driving is believing !
 
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Pon Lut 11, 2013 12:24   

mirwin, Ustaw pompę na znaki i będzie dobrze :razz:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
mirwin 



Pomógł: 24 razy
Dołączył: 13 Lis 2009
Posty: 628
Skąd: Wołomin

Rover 400

Wysłany: Pon Lut 11, 2013 13:34   

Remigiusz napisał/a:
mirwin, Ustaw pompę na znaki i będzie dobrze :razz:

I to powinno wystarczyć w tym modelu?
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Pon Lut 11, 2013 15:47   

mirwin, Tak nie wiem czy nawet T4 tobie pokażę w SD kat wtrysku bo tam zero elektroniki jest przy pompie o prócz jednego zaworu :P

Ja w SD zawsze na znaki ustawiałem i odpala i śmigał dobrze :wink:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [r420 Di] Problem z odpaleniem z rana / po postoju
haxigi Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 20 Pią Cze 01, 2012 16:54
haxigi
Brak nowych postów [R45] Spalanie LPG, mrozy
luk7 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 4 Pon Sty 11, 2016 07:54
luk7
Brak nowych postów [R420] Odpalanie diesla w mrozy??
lukasz17 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 14 Pią Gru 14, 2007 09:56
lukasz17
Brak nowych postów [R420] Kopci z rana
kopci z rana
boros Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 9 Nie Gru 07, 2008 00:15
NEOSSS
Brak nowych postów [Rover 416 Si] Mrozy i ZAMYKANIE auta BEZ akumulatora
Dr.Stein Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 7 Sob Lut 11, 2012 11:43
bizon



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink