Forum Klubu ROVERki.pl :: [R400] HGF ?
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R400] HGF ?
Autor Wiadomość
kezmanq 




Pomógł: 29 razy
Dołączył: 12 Sie 2012
Posty: 459
Skąd: Wrocław/Wieluń



  Wysłany: Pią Lut 01, 2013 11:24   [R400] HGF ?
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.6 Rok produkcji: 1999

Przeczytałem mnóstwo tematów o HGFie ale rozwiejcie moje łudzenie się, że to jednak nie to. Płynu ubywa od jakiegoś czasu systematycznie ( z rury powiedzmy, że dym trochę ponad przeciętną) w oleju cisza aż do pewnego dnia. Patrzę poziom maksymalny, leciutki dosłownie ledwo zauważałny majonez pod korkiem. Przejechałem następnego dnia pare km a tu poziom oleju 3/4 taki jak był wcześniej, majonezu brak. Czy to HGF ?
Ostatnio zmieniony przez kezmanq Pią Lut 01, 2013 14:08, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pią Lut 01, 2013 11:24   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Pią Lut 01, 2013 13:12   

Olej sprawdzany na zimnym silniki i w tym samym miejscu ??
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
kezmanq 




Pomógł: 29 razy
Dołączył: 12 Sie 2012
Posty: 459
Skąd: Wrocław/Wieluń



Wysłany: Pią Lut 01, 2013 14:03   

najpierw na zimnym za drugim razem powiedzmy, że letni. Miejsca inne
 
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Pią Lut 01, 2013 14:11   

kezmanq napisał/a:
Miejsca inne

No właśnie. Te miarki są bardzo niedokładne i olej zawsze sprawdzamy w jednym miejscy przy całkowicie zimnym silniku.
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
kezmanq 




Pomógł: 29 razy
Dołączył: 12 Sie 2012
Posty: 459
Skąd: Wrocław/Wieluń



Wysłany: Pią Lut 01, 2013 14:19   

no ok a ten majonez ?
 
 
 
bizon 




Pomógł: 108 razy
Dołączył: 01 Maj 2010
Posty: 2093
Skąd: Poznań

Rover 400

Wysłany: Pią Lut 01, 2013 14:45   

A w plynie chlodniczym nie widac zeby jakies plamy oleju plywaly??
 
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Pią Lut 01, 2013 14:47   

kezmanq napisał/a:
no ok a ten majonez ?

Majonez pod korkiem będzie się też pojawiał jak auto robi krótkie odcinki i nie jest używany codziennie.
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
kezmanq 




Pomógł: 29 razy
Dołączył: 12 Sie 2012
Posty: 459
Skąd: Wrocław/Wieluń



Wysłany: Pią Lut 01, 2013 16:25   

bizon napisał/a:
A w plynie chlodniczym nie widac zeby jakies plamy oleju plywaly??


nie wiem za bardzo jakby miało to wyglądać ale jeśli tak jak oczka w rosole to nie, nic nie ma. Płyn spalinami też nie śmierdzi.

edit.

W takim razie gdzie jest płyn ? Uszczelka kolektora ?
 
 
 
Squid 




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 07 Paź 2009
Posty: 167
Skąd: Łęczna

Rover 400

Wysłany: Pią Lut 01, 2013 19:15   

kezmanq napisał/a:
w oleju cisza aż do pewnego dnia. Patrzę poziom maksymalny, leciutki dosłownie ledwo zauważałny majonez pod korkiem.


Wg mnie nie ma tak, że raz jest albo nie w oleju - jeśli raz się pojawia i olej idzie na maxa do coś jego stan musiało podbić. Pod korkiem masło może pojawiać się na krótkich odcinkach jeżdżenia w zimie ale wtedy nie zmienia się stan oleju/płynu. U mnie olej przedostawał się do płynu chłodniczego - pół roku cisza, a potem co 2k km musiałem czyścić zbiorniczek wyrównawczy bo na ściankach była maź majonezowa. Od momentu wymiany (1,5 roku płyn i olej stoją w miejscu). Co do dymienia - to nawet jak wszystko jest OK to przy wilgoci w powietrzu za roverem chmura pary wodnej :) jak się przyciśnie. A płyn chłodniczy jak? - jego stan zmienia się ? Jeśli ciągle ubywa to może być uszczelka pod kolektorem. Ale wtedy nie powinno przybywać oleju. Jak oleju przybywa, płynu ubywa, a potem wszystko wraca niby do normy to raczej musi być uszczelka. Obserwuj i bądź czujny :)
 
 
 
kezmanq 




Pomógł: 29 razy
Dołączył: 12 Sie 2012
Posty: 459
Skąd: Wrocław/Wieluń



Wysłany: Pią Lut 01, 2013 19:28   

płynu ubywało od jakiegoś czasu już ale z olejem nic się nie działo. Co do tego stanu maksymalnego to auto może faktycznie stało trochę nie równo i w ogóle :???:
 
 
 
Adrian 
Moderator



Pomógł: 227 razy
Dołączył: 30 Gru 2007
Posty: 2726
Skąd: Ząbki

Rover 400

Wysłany: Pią Lut 01, 2013 19:30   

O tym poziomie oleju i jego mierzeniu to kolega napisał:
Cytat:
najpierw na zimnym za drugim razem powiedzmy, że letni. Miejsca inne
Założyć trzeba, że jednak jego stan się nie zmienił. :wink:
 
 
 
kezmanq 




Pomógł: 29 razy
Dołączył: 12 Sie 2012
Posty: 459
Skąd: Wrocław/Wieluń



Wysłany: Pią Lut 01, 2013 19:51   

test uszczelki pod głowicą rozwieje wątpliwości ?
 
 
 
Adrian 
Moderator



Pomógł: 227 razy
Dołączył: 30 Gru 2007
Posty: 2726
Skąd: Ząbki

Rover 400

Wysłany: Pią Lut 01, 2013 20:07   

Szukaj wycieku najpierw. Może opaski masz luźne, może z obudowy termostatu się sączy, może z uszczelki kolektora cieknie. Opcji jest sporo. ;) Problemów z pracą silnika nie masz żadnych?
 
 
 
kezmanq 




Pomógł: 29 razy
Dołączył: 12 Sie 2012
Posty: 459
Skąd: Wrocław/Wieluń



Wysłany: Pią Lut 01, 2013 20:12   

na benzynie śmiga normalnie, mocy nie brakuje, na gazie trochę mocy traci ale to pewnie regulacja itd. Odpala bez problemu, nie grzeje się, ogrzewanie w normie.
 
 
 
Adrian 
Moderator



Pomógł: 227 razy
Dołączył: 30 Gru 2007
Posty: 2726
Skąd: Ząbki

Rover 400

Wysłany: Pią Lut 01, 2013 20:14   

A to LPG masz... Posprawdzaj trójniki na wężach i złącza przy reduktorze. Tamtędy też lubi sobie płyn parować.
 
 
 
Squid 




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 07 Paź 2009
Posty: 167
Skąd: Łęczna

Rover 400

Wysłany: Sob Lut 02, 2013 07:05   

Adrian napisał/a:
A to LPG masz...


No to mogą być opaski na trójnikach - u mnie było to samo - ubyło, dolałem i ok przez tydzień dwa, potem to samo - znów ubytek. Podokręcałem opaski na trójnikach i spokój.
 
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Sob Lut 02, 2013 12:45   

Adrian napisał/a:
Szukaj wycieku najpierw. Może opaski masz luźne, może z obudowy termostatu się sączy, może z uszczelki kolektora cieknie. Opcji jest sporo. ;) Problemów z pracą silnika nie masz żadnych?

Sprawdź czy też nie cieknie z pod samej uszczelki głowicy. Tylko to sprawdzaj po postoju nocnym jak silnik jest całkowicie zimny.
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
mastersik 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Sty 2012
Posty: 125
Skąd: Płock

Rover 400

Wysłany: Nie Lut 03, 2013 11:51   

Podpinam się pod temat.
Tydzień temu dolalem płyn chłodniczy. dziś sprawdzam a tu w zbiorniczku ledwo co na dnie jest. olej sprawdzałem i jest ok. wyciekow nie widzę.
samochód w gazie.
temperatura dochodzi minimalnie poniżej połowy na wskaźniku i nigdy wiecej.
grzeje dobrze.
 
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Nie Lut 03, 2013 12:15   

mastersik napisał/a:
wyciekow nie widzę.

Pompa wody, obudowa termostatu sprawdzana ?? Z pod uszczelki głowicy nie leje się ??
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
kezmanq 




Pomógł: 29 razy
Dołączył: 12 Sie 2012
Posty: 459
Skąd: Wrocław/Wieluń



Wysłany: Nie Lut 03, 2013 12:23   

olej sprawdzany kilka razy na zimnym silniku w tym samym miejscu i jednak go nie przybyło :wink: co do wycieków podłożyłem narazie karton pod auto ale sucho :neutral:

edit:

jednak HGF, zrobiłem przed chwilą test :|
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R400]Osuszacz klimatyzacji R400 - czujnik z góry czy z boku
Bobek Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 3 Pią Lip 17, 2015 21:08
Kobi84
Brak nowych postów [R400] Opornik dmuchawy do R400 - dostępny z zamiennika
tetryk Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 16 Nie Mar 01, 2009 15:00
mcjg
Brak nowych postów [R400] Kupiłem używanego R400. Co wymienić na początek?
bartoszek_m Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 15 Nie Lis 23, 2008 11:46
leszek95b
Brak nowych postów [R400] Światła drogowe - pytanie do posiadaczy R400
des Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 28 Nie Cze 29, 2008 21:10
rybakowy
Brak nowych postów [r400] Czy silnik 1.6 seria K z r45 podejdzie pod r400?
bielawnym Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 21 Nie Sty 24, 2010 10:22
Vesper416



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink