Forum Klubu ROVERki.pl :: [R416] Problem z odpalaniem
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R416] Problem z odpalaniem
Autor Wiadomość
Artu 




Pomógł: 15 razy
Dołączył: 25 Gru 2008
Posty: 383
Skąd: Kraków

Rover 400

Wysłany: Sro Paź 31, 2012 10:47   [R416] Problem z odpalaniem
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.6 Rok produkcji: 1996

Problem wydaje mi się dość nietypowy dlatego też pozwoliłem sobie założyć nowy temat. Auto ogólnie ciężko odpalało, dlatego też zostały wymienione: akumulator, rozrusznik(regenerowany) oraz sprawdzone i przeczyszczone kable masowe.
Pozostała jedna jak dla mnie irytująca usterka - dodam że jest niezależna od temperatury panującej na zewnątrz. Mianowicie, kiedy silnik nie był odpalany przez kilkanaście/kilkadziesiąt minut odpalanie wygląda następująco: rozrusznik wykonuje na słuch jeden wolny obrót kołem zamachowym, chwila (pół sekundy) przerwy i zaczyna już normalnie kręcić po czym auto odpala. Przy ponownej próbie odpalenia auta problem już nie występuje.
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Paź 31, 2012 10:47   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Sro Paź 31, 2012 10:55   

Jak wolny obrót? Tzn że ciężko mu jeden pełny obrót dokonać i bardzo wolno to następuje a potem już normalnie kręci?

Jeśli tak to możesz mieć wodę np. w cylindrze, przez co ciężko mu sprężyć. W czasie wydechu się jej pozbywa i potem już jest ok.
Wtedy może dać Ci się woda z przewodu wodnego w kolektorze ssącym po lewej stronie.
 
 
 
Artu 




Pomógł: 15 razy
Dołączył: 25 Gru 2008
Posty: 383
Skąd: Kraków

Rover 400

Wysłany: Sro Paź 31, 2012 11:29   

Dokładnie tak jak mówisz. Poziom płynu kontroluje regularnie od czasu pierwszego HGF-a i wszystko jest ok
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Sro Paź 31, 2012 11:53   

Niema różnicy czy odpalany na sprzęgle czy bez?
 
 
 
Artu 




Pomógł: 15 razy
Dołączył: 25 Gru 2008
Posty: 383
Skąd: Kraków

Rover 400

Wysłany: Sro Paź 31, 2012 18:10   

Przed chwilą sprawdzałem - nie ma
 
 
truten23 




Pomógł: 63 razy
Dołączył: 10 Sie 2007
Posty: 1452
Skąd: Busko-Zdrój



Wysłany: Sro Paź 31, 2012 20:04   

Ten regenerowany rozrusznik na pewno jest ok?
Jeśli będzie miał zwarcie na uzwojeniach to może się coś takiego dziać. (oczywiście jeśli jesteś pewien że nie masz płynu w cylindrze).
_________________
>lepiej głupio zapytać, niż mądrze coś spie....lić<
 
 
 
Artu 




Pomógł: 15 razy
Dołączył: 25 Gru 2008
Posty: 383
Skąd: Kraków

Rover 400

Wysłany: Pią Lis 02, 2012 23:36   

Szczerze - nie wiem czy jest na pewno ok.... Niemniej wydawanie około 100 złotych na jego demontaż i testowanie wcale mi się nie uśmiecha...

Dziś wieczorem spróbowałem odpalić - zakręcił słabo kilka razy, odpuściłem kluczyk na pozycję 2. Przy ponownej próbie wszystko w jak najlepszym porządku....
 
 
Le0n 



Dołączył: 31 Paź 2012
Posty: 4



Wysłany: Sob Lis 03, 2012 12:00   

A gdzie kupiłeś ten regenerowany rozrusznik? Uchyl rąbka tajemnicy ile kosztował to wiele wyjaśni.
:głaszcze:
 
 
zuk0789 



Dołączył: 03 Lis 2012
Posty: 10



Wysłany: Sob Lis 03, 2012 12:16   

mam podobny problem, nie moge odpalic swojego 416 si 99r;
jest iskra, podaje paliwo pompka pracuje, jednak nie chce zalapac, nie reaguje na dodawanie gazu linka chodzi,

zaczelo sie to podczas jazdy nagle zaczol tracic moc, po porzejechaniu kilkudziesieciu metrow zgasl i juz nie odpalil,

wymienilem czujnik polozenia walu ale nie trafilem to nie to :(

prosze o pomoc
 
 
Artu 




Pomógł: 15 razy
Dołączył: 25 Gru 2008
Posty: 383
Skąd: Kraków

Rover 400

Wysłany: Sob Lis 03, 2012 20:45   

Niestety kolego to nie jest podobny problem...

Uchylam rąbka tajemnicy:

http://allegro.pl/rozrusz...2760319581.html
 
 
Adrian 
Moderator



Pomógł: 227 razy
Dołączył: 30 Gru 2007
Posty: 2726
Skąd: Ząbki

Rover 400

Wysłany: Sob Lis 03, 2012 20:50   

Koledze zuk0789 auto straciło moc i zgasło podczas jazdy. Na to wpływu raczej rozrusznik nie miał.
 
 
 
zuk0789 



Dołączył: 03 Lis 2012
Posty: 10



Wysłany: Nie Lis 04, 2012 12:26   

Artu to raczej nie to, mialem problem z rozrusznikiem wygladalo to inaczej, (wtedy winne byly zasniedziale styki).

Teraz rozrusznik slychac, zastanawiam sie czy to moze pasek rozrzadu przeskoczyl o zabek albo dwa i iskra wpada w zlym momencie?
 
 
Artu 




Pomógł: 15 razy
Dołączył: 25 Gru 2008
Posty: 383
Skąd: Kraków

Rover 400

Wysłany: Pon Gru 10, 2012 22:22   

I problem powrócił zimą.... Auto nieodpalane przez dosłownie 2 dni (akumulator i rozrusznik nowy) przy próbie odpalenia słabo kręci i niestety nie jest w stanie odpalić :/
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1132 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10933
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Pon Gru 10, 2012 23:40   

sprawdź połaczenie kabli do rozrusznika (plus i masę) i zaciski na akumulatorze, czy nie zaśniedziały.
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
Artu 




Pomógł: 15 razy
Dołączył: 25 Gru 2008
Posty: 383
Skąd: Kraków

Rover 400

Wysłany: Nie Sty 13, 2013 19:43   

Sprawdzone, polaczenia sa w porzadku

Edit:

Dzisiaj wsiadłem z ciekawości za kierownicę, przekręciłem kluczyk i auto odpaliło :| Jako, że miałem miernik przy sobie (chciałem sprawdzić napięcie aku), zmierzyłem je na włączonym silniku - 14,40 czyli alternator daje radę. Napięcie samego akumulatora sprawdzę kiedy znowu postoi kilka dni. Auto pochodziło kilka minut, później przeczyściłem klemy akumulatora odpaliłem kilka razy - nie było żadnych problemów.

Zmierzyłem również pobór prądu w spoczynku - miernik (Mastech) po ustawieniu 10A, i wpięciu się w obwód pokazywał bardzo dziwne rzeczy - 7,60 natomiast po całkowitym odpięciu puszki z bezpiecznikami pod maską - 9,40....

[ Dodano: Nie Sty 13, 2013 19:43 ]
Powracam do tematu, bo kwestia mnie coraz bardziej irytuje a nie chcę wydawać zbędnych pieniędzy u mechanika.

Dziś po około półgodzinnej jeździe wysiadłem z auta dosłownie na minutę (zostawiając włączone radio, oraz dmuchawę w pozycji I). Wracam, próbuję zapalić - nic. Odpuszczam, próbuję jeszce raz - niemrawe kręcenie rozrusznikiem, domyślam się że był duży pobór bo radio, oraz dmuchawy przygasały. Dopiero przy trzecim podejściu rozrusznik zaczął coraz żwawiej kręcić i auto w końcu odpaliło.

W przeciągu ostatnich kilku miesięcy zostało zrobione:

- wymiana akumulatora
- wymiana rozrusznika (regenerowany)
- przeczyszczenie przewodów masowych


Najbardziej skłaniałbym się ku rozrusznikowi, niemniej po jego wymianie problem nie ustąpił a nie chcę jechać do eletromechanika wymieniać części "na chybił trafił". Sugestie, propozycje mile widziane :mrgreen:
 
 
kalosze 



Dołączył: 01 Lut 2013
Posty: 16



Wysłany: Pią Lut 01, 2013 15:58   Rover 416si 1997 1,6B - zgasł i nie chce odpalić !

Witam !
Jak w temacie - Rover 416si 1,6B 1997r., zgasł w czasie jazdy i nie chce odpalić, rozrusznik kręci i nic się nie dzieje, słychać pompę paliwa, w zbiorniku też jest !
 
 
Adrian 
Moderator



Pomógł: 227 razy
Dołączył: 30 Gru 2007
Posty: 2726
Skąd: Ząbki

Rover 400

Wysłany: Pią Lut 01, 2013 17:53   

Cewki nie zamoczyłeś w jakiejś kałuży?
 
 
 
kalosze 



Dołączył: 01 Lut 2013
Posty: 16



Wysłany: Pią Lut 01, 2013 21:53   

Witam !
Nic nie zamoczyłem, po prostu zgasł na światłach i nie chciał zapalić !
 
 
Adrian 
Moderator



Pomógł: 227 razy
Dołączył: 30 Gru 2007
Posty: 2726
Skąd: Ząbki

Rover 400

Wysłany: Pią Lut 01, 2013 21:55   

To za dnia jutro zacznij od sprawdzania najprostszych spraw. Na początek sprawdź, czy jest iskra na świecach.
 
 
 
kondzio508 



Pomógł: 15 razy
Dołączył: 20 Lis 2008
Posty: 400
Skąd: B-stok



Wysłany: Pią Lut 01, 2013 21:56   

kalosze,

Cewka na 99% wymien i bedziesz dalej jezdzil ...
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R416 1.6 16V] Problem z odpalaniem
wolft1234 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 7 Sro Maj 05, 2010 18:42
kasjopea
Brak nowych postów [R416] Problem z odpalaniem
Prosze o pomoc
Lukciu Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 20 Sro Paź 29, 2008 16:06
roverka
Brak nowych postów [R416] Problem z odpalaniem
Majdan Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 22 Pon Lis 25, 2013 21:37
dawidd
Brak nowych postów [R416] Problem z odpalaniem
pablo3011 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 4 Pon Paź 06, 2008 15:27
AndrewS
Brak nowych postów [R416] Problem z odpalaniem
robert.luczka Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 5 Sro Gru 12, 2012 20:52
Spid



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink