Forum Klubu ROVERki.pl :: [MG ZR] Duszenie i zawieszenie obrotów
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[MG ZR] Duszenie i zawieszenie obrotów
Autor Wiadomość
j0zek 



Pomógł: 17 razy
Dołączył: 14 Maj 2013
Posty: 1000
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Czw Lut 06, 2014 18:37   [MG ZR] Duszenie i zawieszenie obrotów
Typ: VVC Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.8 Rok produkcji: 2003

Witam,

Od jakiegoś czasu zauważyłem dziwną rzecz, z początku myślałem, że to objaw że na dworze niskie temperatury, silnik zimny itd.
Mianowicie, jak odpalam auto, ruszam, wrzucam 2 bieg to auto zaczyna się dusić obroty zatrzymują się na około 1100 i bez względu czy przyspieszam powoli czy wciskam pedał w podłogę to tak pyrkoli i sie dusi, puszcza dopiero po paru sekundach. To jest mniej więcej takie odczucie jakby skończyło się paliwo(porównuję właśnie do tego, bo niedawno mi auto stanęło bo mnie trochę wskazówka poziomu paliwa oszukała no i ostatnie sekundy wyglądały podobnie też tak pyrkolił, dusił się aż zgasł.)
Z obserwacji obstawiałbym coś z dawkowaniem paliwa czy coś, sam nie wiem.

Pomożecie?
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Lut 06, 2014 18:37   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
marcinmarcin 




Pomógł: 37 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 890
Skąd: Opole



Wysłany: Czw Lut 06, 2014 22:47   

w sumie u mnie jest podobny objaw. na kompie zauważyłem że dzieje się to jak silnik przełączy sie z pracy na obiegu zamkniętym na sondę lambda, która jest jeszcze nie nagrzana i nie pracuje prawidłowo. mógłbym zmienić sondę, ale poza tym auto działa prawidłowo, jeździ lepiej i pali mniej niż na starej sondzie

przy okazji - vvc powinno śmigać na 10w40 półsyntetyk
 
 
j0zek 



Pomógł: 17 razy
Dołączył: 14 Maj 2013
Posty: 1000
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Pią Lut 07, 2014 10:17   

Dzisiaj pojadę do mechanika zobaczymy co powie. Na początku zdarzało mi się tak raz na dziesięć razy, a teraz już praktycznie za każdym razem ...
Czytałem o tych olejach i ponoć ten, który mam jest bardzo dobry i dodatkowo silnik mam w dobrej kondycji więc warto 5w30 mieć, a wlać ten gorszy jak już silnik nie będzie w takiej kondycji. Tak się dowiedziałem, ale polemizować nie będę bo do eksperta mi dalej niż na Księżyc:D
 
 
marcinmarcin 




Pomógł: 37 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 890
Skąd: Opole



Wysłany: Pią Lut 07, 2014 12:00   

To nie chodzi o lepszy i gorszy stan silnika. Według angoli VVC najdłużej wytrzymuje na 10w40. Mój mocno klepie od czasu jak go kupiłem. Zrobiłem 50kkm na motulu 10w-40 i się klepanie nie pogarsza. Na rzadszym oleju wybijają się mimośrody VVC - polukaj jak wygląda rozrząd. Dodatkowo zmienne fazy są sterowane ciśnieniem oleju - inna gęstość może (nie musi) wpływać na inne ustawienia wałków/ogłupianie kompa. Gdzieś był post który chyba nawet kiedyś wklejałem że 50 awarii VVC w jakimś angielskim garażu tylko jedno auto jeżdziło na prawidłowym oleju, reszta na syntetykach
 
 
Adi1989 



Dołączył: 02 Wrz 2013
Posty: 3



Wysłany: Czw Lut 13, 2014 16:47   

I co powiedzial Ci mechanik?? u mnie tez to zaczelo sie dziac... nie powiez ze jestem troche przerazony tym...
 
 
j0zek 



Pomógł: 17 razy
Dołączył: 14 Maj 2013
Posty: 1000
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Sro Lut 26, 2014 10:11   

[ Dodano: Sro Lut 26, 2014 10:11 ]
Na komputerze wyskoczył błąd P1522.
P1522 - z tego co wyczytałem to po naszemu Awaria obwodu zmiennego elektromagnetycznego ssania (pewnie szyk poprzestawiałem), pisano też o Solenoidzie, który może być źle podłaczony - u mnie raczej powinien być dobrze podłączony, bo wcześniej auto było ok i nikt tam nie grzebał.
Pisano również o czujniku podciśnienia, czujniku tlenu, o jakiejś cewce i EGR.

Dla przypomnienia od jakiegoś czasu po odpaleniu auta (na pewno na zimnym oraz gdy nie rozgrzany do optymalnej temperatury pracy) ruszam i po kilkunastu/kilkudziesięciu sekundach nagle zaczyna się dusić i szarpać jakby kończyło się paliwo i odblokowuje się dopiero gdy wrzucę na luz i go podgazuję trochę i po tym "zabiegu" auto już idzie ok i do końca jazdy obojętnie ile zrobie KM nie ma problemu. Dzieje się znowu to samo, gdy auto zgaszę i ruszę gdy temperatura spadnie, bądź będzie już zimny.

Czy ma ktoś na to radę? Ewentualnie czy w okolicach Leszna jest jakiś sprawdzony serwis, który podepnie auto pod dedykowany komputer i zdiagnozuje bezpośrednio usterkę?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R25] brak mocy szarpanie duszenie
MateuszR25 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 0 Pon Lip 27, 2015 17:57
MateuszR25
Brak nowych postów [R200 2,0 SD] Duszenie i kopcenie R200
nomen82 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 4 Wto Sie 12, 2008 10:35
nomen82
Brak nowych postów [MG ZR 2.0 TD] Zawieszenie
ZR Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 5 Pią Mar 27, 2009 16:40
Gość
Brak nowych postów [MG ZR] Zawieszenie
rodi_ Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 10 Sob Lis 08, 2008 15:42
rodi_
Brak nowych postów [MG ZR 160]Zawieszenie MG ZR 160
Radical Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 3 Pią Lip 26, 2019 19:20
Malignus



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink