Co do napięcia dopiero po pracy silnika to nie ma nic takiego Ale trzeba by zrobić sobie przekaźnik i wykrywacz napięcia powyżej 13V który by załączał przekaźnik jak silnik pracuje
Moj system świateł DRL tak działa ze się dopiero załącza po kilku sekundach jak z alternatora idzie napięcie większe niż 13V
_________________ ( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
A nie lepiej zastosować włącznik i ręcznie włączać podgrzewacz Do tego co Ty chcesz zrobić, potrzebne będzie jakieś urządzenie sterujące, które będzie włączać podgrzewacz poniżej jakiejś temp. i wyłączać po osiągnięciu przez silnik danej temperatury.
Pomysł mi się podoba.
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Praktycznie wszystko co potrzeba jest w zestawie (włącza podgrzewacz tylko jeśli temp niższa niz 50stC
Do tego zamówiłem sobie przekaźnik zwłoczny aby o kilkanaście sekund dodatkowo opóźnić włączanie
A grzałkę umieszcza się w taki sposób, że przewód z ppłynem chlodzącym rozcina się i zakłada się na grzałkę?? Wyniku czego powstaje przepływ i podgrzanie? Widziałeś juz u kogoś takie rozwiązani?? SSprawdza się??
Jak podłączysz się pod alternator, to czy przypadkiem napięcie na nim nie jest większe niż 12 V??
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Pamiętam że dawno temu ktoś na wrocławskim spocie chwalił sie czymś takim ale włączał to ręcznie.
Zakłada się to podobno na wężu zasilającym nagrzewnicę kabiny i tak, rozcina się go i wstawia obudowę z grzałkami.
Zasilanie świec grzejnych dajesz bezpośrednio z aku, ale to że napięcie wzrasta do około 13,5V to nie problem, tak jest w każdym aucie i one są do tego przystosowane.
Miałem ... działa to, ale szału się nie ma co spodziewać ... a i ważna rzecz ... nie podłączaj wszystkich 3 grzałek. Alternator w R tego nie wytrzyma ... 2 szt. to max. Alternator w R Sdi ma 90A. Swoja drogą, to po włączeniu podgrzewacza najszybciej sie grzeje nie wnętrze, ale właśnie alternator ... chwila czasu i jest gorrący ... Proponuję jednak ręczne sterowanie założyć ... pełna kontrola. Dwóch świec używałem na postoju przy skrobaniu szyb itp. przy wyłaczonych światłach ... po ruszeniu i włączeniu zwykle używałem już tylko jednej grzałki.
12V po odpaleniu silnika nie kojarzę .... jak juz to tylko alternator wchodzi w grę, ale raczej w prosty sposób tego nie podłaczysz.
Mój podgrzewacz jest z Renówki DCi wzięty ... chyba nie muszę mówić, że przez przekaźniki to trzeba puścić ... a i można kontrolnie sprawdzic stan przewodu między alternatorem a akumulatorem. Generalnie z racji dużego obciażenia lepiej zrobić wszystko na większych przekrojach (szkoda prądu na spadki napięć) no i trzeba zwrócić uwagę na wszelkie styki, konektory itp. Na nich najczęściej zdarzają się awarie.
Alternator w R tego nie wytrzyma ... 2 szt. to max.
No piszą że moc cos koło 1kW
90A x 13V = 1170W także faktycznie zapasu za dużo nie zostaje .
Sugerują przewody do grzałek o przekroju 2,5mm2, ja bym chyba dał 4mm2.
Ogólnie polecam dobrze przemyśleć i zaplanować prace, bo prądy sa spore i lepiej nie sfajczyć gabloty.
_________________ Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
Moc 1kW... cóż to znaczy w porównaniu z silnikiem który wydziela kilkadziesiąt kW w postaci ciepła... Za kilkaset zł (od 400 w górę) można już sobie zamontować webasto. Grzanie prądem bym sobie odpuścił, chyba że miałoby być to grzanie ON zimą
[ Dodano: Sro Lis 20, 2013 13:15 ] Remigiusz, mnie uprzedził, ale na prawdę korzystając z używanych części można się zamknąć w niższej kwocie.
Gdybym miał miejse w belli pod maską, to pewnie już by webasto siedziało ... napewno te kilkaset W ciepła pomaga w przyspieszeniu grzania auta, ale jak marcin316, piszę, i co już wyżej napisałem ... szału nie będzie.
marcin316, hehe.. to juz kurcze az tak ceny webasto analogowych spadło Ja pamiętam akcje ze były cale komplety używane uniwersalny za 1.200zl na alledrogo
200 na rynku Niemieckim miały co niektóre Webasta mam nawet foty montażu do tego i się normalnie jak nie ma klimy pakuje w nadkole gdzie jest osuszać Byl nawet kiedyś do kupienia do 200 komplet używany z 250€
Ja tez myślę czy nie wsadzić webasta jak się można już zamknąć w 1k Na zimę to się przyda
_________________ ( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
wiem ile miejsca jest w R200SDi ... w Belli jest raczej mniej ... pewnie by sie dału upchać gdzieś, ale standardowo w bellach JTD montowali w prawym zderzaku właśnie ... ale w wersjach 16V akurat tam jest chłodnica oleju
Ale polecam webasto ... widziałem jak działa i jak ktoś chce dobre grzanie na zime to tylko to
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum