Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Czw Kwi 24, 2014 05:40
hribsatan, wtyczki pod fotelami nie mają nic wspólnego z ABS-em, sprawdź wtyczki przy nadkolach i co jeszcze ewentualnie nie działa w aucie bo każdy czujnik obsługuje inny odbiornik sygnału.
ok sprawdze te przy nadkolach - wiem gdzie sa bo mialem problem z woda i wyciagalem cala podlogę. Reszta układów w aucie sprawna ( predkościomierz, tempomat itp. nie posiadam nawigacji). Obstawiać jakiś tylny czujnik? kontrolka świeci sie stale, nigdy nie zgasła od kupna, zimą wydawało mi sie ze ABS zadziałał kilka razy ( charakterystyczne chrupanie w pedale)
Weź multimetr , ustaw na prąd stały ( 20v ) i wpinaj się po kolei w kostki od czujników nie rozłączając ich. Nie jest łatwo bo kostki zabezpieczone są od góry gumowymi uszczelkami. Czarny przewód do dobrej masy, czerwony wciskaj w gumki tam gdzie wchodzą przewody do kostki abs. Musisz to robić przy włączonym zapłonie.
System w Roverze działa na zasadzie hala, wiec jednym kablem idzie napięcie 12V, drugim wraca sygnał o napięciu +- 1,7 v. Jeśli na czujniku pojawia się napięcie to wpinasz się w drugi przewód który ma wskazywać 1,7v .
Jeśli masz podlewarowane koło w którym sprawdzasz czujnik to możesz nim pokręcić - powinno skakać napięcie z 1,7 na 0,6/07 V.
Jeśli na czujniku nie pojawia się 12V po przekręceniu zapłonu znaczy że czujnik oblał test napięcia i ecu absu odcina automatycznie prąd dla tego czujnika i sygnalizuje kontrolką abs.
Opis całego systemu abs w roverkach oraz diagnozowanie go:
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum