Wysłany: Nie Sie 02, 2009 19:25 [R75] Odbiornik sygnału z pilota
Typ: wszystkie Rodzaj silnika: wszystkie Pojemnosc silnika: wszystkie Rok produkcji: wszystkie
witam jak w temacie prosze o porade jak sprawdzic odbiornik sygnału z pilota i jak mozna to naprawic (pilot emituje sygnal) zamykam drzwi kluczykiem i to zaczyna mnie juz draznic - prosze o porade
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Sro Gru 08, 2010 21:25, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Nie Sie 02, 2009 19:25 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
modernizujesz sterownik tak aby każdy przekaźnik łączył po zadziałaniu bez podawania sygnału w instalacje(przecinasz kilka ścierzek i lutujesz 2 przewody), wpinasz sie w 3 przewody w instalacji auta i zrobione
Jakbyś był zainteresowany konkretniej to pytaj bo troche pisania bym miał. Zasada przeróbki sterownika jest pokrótce taka jak na rysunku
_________________ NAWET JAK STOI ZJ....Y - JEST PIĘKNY....
Ostatnio zmieniony przez denirok Sro Sie 05, 2009 12:49, w całości zmieniany 1 raz
Pomógł: 74 razy Dołączył: 28 Maj 2007 Posty: 625 Skąd: Opole
Wysłany: Wto Sie 04, 2009 20:43
tomczyk32 napisał/a:
jak sprawdzic odbiornik sygnału z pilota
wyciągnij płytkę odbiornika. Jeżeli odbiornik nie działa, to najczęściej widać przyczynę, bo płytka i styki są zaśniedziałe. Prawdopodobnie od wilgoci spowodowanej bliskością kanału wentylacyjnego.
Bez wyciągnięcia tej płytki chyba nie da rady, no może T4, ale nie wiem. Ja zaryzykowałem zamówienie odbiornika (używanego) i się udało.
denirok, z ciekawości: piszesz teoretycznie czy miałeś okazję to wypróbować. Bo sterowanie zamkami w R75 odbywa się przez BCU, który jest trudno modyfikowalny. Odbiornik wyłącznie odbiera i wysyła sygnał. Oprócz tego sygnały są przesyłane z zamka drzwi kierowcy i przycisku na konsoli.
No ja sobie tak zrobiłem i jest gitara i mam zasięg z 20 metrów i nie gniote pilota stojąc w deszczu przed autem
Jak coś to moge dorobić foty jak jest zainteresowanie i poprowadzić za rączke do celu
Najbardziej czasochłonne jest odnalezienie 3 kabelków w wiązce za sterownikem świateł a reszta to pikuś. Cała operacja trwa ok.1 godzinki, pod warunkiem że jest przerobiona centralka. Modyfikacja centralki to jakieś 30 min.
Pozdro
P.S Wpiąłem sie w trzy kable od zamka kierowcy
_________________ NAWET JAK STOI ZJ....Y - JEST PIĘKNY....
Pomógł: 248 razy Dołączył: 18 Cze 2009 Posty: 1651 Skąd: Maciejowa, Nowy Sącz
Wysłany: Sro Sie 05, 2009 09:49
denirok napisał/a:
No ja sobie tak zrobiłem i jest gitara i mam zasięg z 20 metrów i nie gniote pilota stojąc w deszczu przed autem
Jak coś to moge dorobić foty jak jest zainteresowanie i poprowadzić za rączke do celu
Najbardziej czasochłonne jest odnalezienie 3 kabelków w wiązce za sterownikem świateł a reszta to pikuś. Cała operacja trwa ok.1 godzinki, pod warunkiem że jest przerobiona centralka. Modyfikacja centralki to jakieś 30 min.
Pozdro
P.S Wpiąłem sie w trzy kable od zamka kierowcy
a można wiedzieć gdzie Kolega się wpiął w drzwiach - czy może w przewody od siłownika ?
i jeszcze pytanie - czy po zamknięciu autka z nowego pilota uruchamia się alarm - bo standartowo po zamknięciu z oryginalnego pilota lub kluczyka odpala się alarm
i jeszcze temat immo - nowy pilot go nie obsłuży - więc trzeba i tak mieć w kieszeni oryginalny
pozdrawiam
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Mój patencik polega na tym, że jest to jakby imitacja przekręcania fizycznie kluczykiem zamka, gdzie podczas zamykania i otwierania zwierają sie na przemian dwa styki z jednym głównym dając sygnał do oryginalnej centralki, która zamyka drzwi i uzbraja alarm i odwrotnie. Są trzy przewody, które za to odpowiadają są to różowo/niebieski(grubszy), różowo/biały i różowo/brązowy(wrzystkie biegną w wiązce od drzwi za sterownikiem świateł). Zwierając różowo/niebieski z którymś z tych dwóch, zamyka się lub otwiera i tak samo z alarmem uzbraja lub go deaktywuje.
Z tego co wiem to immo jest czytane dopiero gdy kluczyk wsadzisz do stacyjki bo w niej właśnie jest czytnik. W kluczyku przy ostrzu jest taka mała czarna kostka, którą można łatwo wyjąć i jeżeli ją obrócisz o 90 stopni w jaką kolwiek strone (mając oczywiście wsadzony kluczyk do stacyjki) to za cholere nie odpalisz-wiem bo sie tak bawiłem dzisiaj. Dzisiejsze testy z tym klockiem immo dały mi nowy pomysł żeby zakupić nową centralke ale już z kluczykami typu scyzoryk i wsadzić tam w odpowiednim kierunku kość od immo i jak będzie git to mam z głowy dodatkowy pilot co przy wytychach mi wisi
Acha i jeszcze jedno ważne - całą to przeróbke można robić tylko wtedy gdy ma sie sprawną oryginalną centralke w furce(oprócz padniętego sterowania przez oryginalny pilot). Można to sprawdzić kluczykiem, jeżeli wrzystko gra po fizycznym zamknęciu i otwarciu auta kluczykiem to można sie wtedy bawić.
Na pierwszym zdięciu widać całą przeróbkę sterownika(poprzecinane ścieżki i dwa lutowane kabelki) chodzi o to żeby na wyjściazh styczników nie pojawił się żadny "obcy" prąd, który oryginalnie tam leci sterując siłownikami. Przekaźniczki mają że tak powiem wisieć w powietrzu a jedyne napięcie ma dochodzić do ich cewek .
POZDRO
_________________ NAWET JAK STOI ZJ....Y - JEST PIĘKNY....
no jak nie jak tak, ja jak przekręcam kluczyk w drzwiach to mi sie zamki ryglują i alarm załącza i dodatkowa centralka temu służy żeby robiła to co kluczyk
_________________ NAWET JAK STOI ZJ....Y - JEST PIĘKNY....
Pomógł: 74 razy Dołączył: 28 Maj 2007 Posty: 625 Skąd: Opole
Wysłany: Sro Sie 05, 2009 22:23
denirok napisał/a:
zamki ryglują i alarm załącza
zgadza się, myślę, że SeniorA ma na myśli ochronę wnętrza kabiny dodatkowym czujnikiem ruchu - "dźwiękowym". Nie wszystkie R75 to mają. Ale jeżeli ktoś to ma, to nie da się tego uzbroić z kluczyka, tak jak napisał SeniorA.
denirok dodatkowo sprawdź czy zamykasz klapkę wlewu paliwa...?
Odgrzeję trochę temat, bo mam podobny problem. Jest tak:
Mam 2 kluczyki, żaden z pilotów nie otwiera/zamyka. Baterie ok, próbowałem synchronizować -nie pomogło. PHJOWI po podłączeniu kiedyś T4 stwierdził w komputerze brak jakiegokolwiek sygnału pochodzącego od pilota. Odbiornik nie wyglądał źle, ale kupiłem używany -rzekomo sprawny i też nic się nie dzieje.
Centralny zamek działa po przekręceniu klucza w drzwiach w obu kierunkach prawidłowo, ale nie uzbraja alarmu. Jedynie po odłączeniu akumulatora i ponownym podłączeniu zapaliła się czerwona dioda a po krótkiej zabawie drzwiami zobaczyłem na wyświetlaczu dzwonek, który zniknął przy włączeniu zapłonu.
Trochę nie mam pomysłu co z tym dalej zrobić i jak np. sprawdzić piloty czy wysyłają cokolwiek. Czy ktoś mógłby mi pomóc i np. sprawdzić te odbiorniki które mam podłączając do swojego R?
Witam zakupiłem przed wczoraj R75 2,5 v6 wyszukiwany przeze mnie ponad 6 miesięcy ...
I niestety pierwsza usterka ...
-Auto zamyka się z pilota wszystkie 4 drzwi,
-niestety otwiera tylko tylne tak jest z pilota i z kluczyka
Pomóżcie jeżeli spotkaliście się z czyms takim,lub wiecie o co chodzi...
Moim zdaniem gdyby siadły zamki to drzwi nie otwierały i nie zamykały by się
A zamykać zamykają się
Chyba że sie mylę , a po podłączeniu pod komputera pokaże co jest nie tak ?
Moim zdaniem gdyby siadły zamki to drzwi nie otwierały i nie zamykały by się
A zamykać zamykają się
Chyba że sie mylę , a po podłączeniu pod komputera pokaże co jest nie tak ?
Mylisz się. W zamku są dwa silniczki. jeden od zamykania a drugi od otwierania. Resztę sobie dopowiedz.
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Czw Gru 15, 2011 08:42
dukat11 napisał/a:
Mylisz się. W zamku są dwa silniczki. jeden od zamykania a drugi od otwierania
w zamku są 2 silniczki, ale oba od zamykania i otwierania , tylko że drugi jest do tzw. całkowitego zamykania (pilotem).Do wymiany zamki albo silniczki.
Było już o tym w http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=65479
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum