Wysłany: Pią Lut 14, 2014 18:48 [R75] jak u Was działa turbo w CDT?
Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2001
male pytanko
mam to auto od niedawna i tak się zastanawiam czy turbo działa poprawnie
zwykle w dieslach czuć kiedy turbo sie zalacza [2200 lub 2500 obrotow]
ale w moim aucie jakby tego w ogole nie bylo
jest troche przymulony [ale to w koncu duza masa i 116 koni] ale dziwi mnie ze nic nie czuc
ciagnie do przodu [bez szalu, moze nawet troche slabawo ale ciagnie] i tak patrze na wskazowke obrotomierza i idzie do gory i idzie i za nic nie czuje kopniecia ani troszeczke
tez tak macie?
SPAMU¦
Wysłany: Pią Lut 14, 2014 18:48 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
u mnie przy około 1800 obrotów czuć że trochę przyspiesz , tzn. ma trochę kopa . Szczególnie widać w dzień bo przy tych obrotach trochę mi czarnego dymku z tyłu widać . Pozdrawiam Ilona
Pomógł: 24 razy Dołączył: 14 Mar 2011 Posty: 891 Skąd: Grudziądz
Wysłany: Pią Lut 14, 2014 20:33
a sprawdzałeś intercooler i rury od niego ? Nie są zaolejone ? Jak kolektor i EGR ? Czyste ? W jakiej kondycji przepływka ? Kiedy czyszczony był zawór wysokiego ciśnienia ? Zacznij od podstaw aby ożywić trochę silnik. Później jak Ci za mało to nowa mapka Możesz również sprawdzić czy cięgno pracuje na turbo ale to już od spodu .
A Ty masz w końcu chipa? Czy kobiety jakoś wcześniej wyczuwają ten moment
Zacznij od sprawdzenia tego o czym pisał szpynior
W sumie, to można nawet zrobić taki przycisk z poradą dla nowych użytkowników
Pod nim kryłoby się kilka punktów kontroli krytycznej auta
Ja bym do tego co napisał szpyniek, dodał jeszcze:
- filtr skrzyni korbowej
- uszczelnienie na kolanku od turbo (czasami przy wymianie przepływomierza, zdjemują całość i wypada oring).
- diagnostyka komputerowa
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
dzieki MaReK za rady
szczegolnie filtr skrzyni korbowej [odmy]
nie mialem pojęcia o jego istnieniu
a propos tutaj świetny opis wraz ze zdjęciami jak wymienic filtr odmy i MAF sensor [przepływka]
http://www.75ztcommunity....lter-t5197.html
Może w CDT jest inaczej, ale nie kojarzę
Jak miałem mapę CDT w swoim, to też mi turbo startowało przy ok. 2 tyś. obr.
1800 obr. czy nawet 1750 obr. było czuć, ale po podpięciu BOX'a... więc albo Wy macie super, albo ja coś zje..psute
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Dzisiaj podczas walki ze skrzynią zauważyłem turbinę zalaną olejem a także węże nieco ponad nią. Niedawno ok. miesiąca wymyłem filtr odmy, bo nie przepuszczał kompletnie powietrza. I tak mnie zastanawia czy to nie przez ten filtr jest zalana turbinka. Tak mnie kusi by te węże wywalić i wszystko wyczyścić tylko czy warto? jak myślicie?
ja do odmy zajrzałem bez potrzeby ot tak z nudów a że filtr nie przepuszczał powietrza to go nieco wymyłem. Teraz mam nowy i ten stary wyrzuce. Poza tym pisałem o czyszczeniu turbiny a nie o tym czy zakładać nowy filtr odmy
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum