Wysłany: Sob Sie 23, 2014 18:00 [R200 VI] Skoki temperatur i obrotów silnika !!
Typ: VVC Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.8 Rok produkcji: 1998
Witam wymieniłem czujnik płynu chłodzącego w 200vi i temp na postoju dalej rośnie do 3/4 skali włącza się wiatrak i spadają ale za którymś razem 3-5 jak tak się dzieje wariują obroty 1200-1500 . Po przejechaniu 3km kiedy chłodnica dostanie wiatru wszystko wraca do normy
Przy włączonej klimie temp jest ok tylko wariują obroty jak przy wersji bez klimy ( po stałej temp wnoszę ze czujnik wskaźnika na desce jest ok )
Co dziwne nie wiem czy to zależność czy nie ale za każfem razem kiedy tak sie dzieje . Zgaszę auto i przy ponownej probie rozruchu słyszę tylko " pstryk przrkaźnika " i nic wiecej nawet rozrusznik sie nie załącza Po 5-10 próbach stacyjki odpala ale jakby pompa paliwa nie podala powoli skrabie sie na obroty
To odpolanie nie wiem czy ma cos wspólnego z rosnąca temp i obrotami ale przeważnie tak sie dzieje co moze byc przyczyna tych wachań temp i obrotow ?
Ostatnio zmieniony przez Adrian Nie Sie 24, 2014 13:42, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Sob Sie 23, 2014 18:00 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Też falują mi obroty w tym zakresie. Nie zauważyłem jednak skoków temperatur na wskazaniach. Też w dziwnych momentach załącza się wentylator chłodnicy. Na przykład po przejechaniu kawałka trasy, przy spokojnej jeździe - wskazówka nieruchomo idealnie na środku przez cały czas, a po zgaszeniu auta slychać jeszcze wentylator. Wydaje mi się, że wcześniej włączał się tylko przy dłuższym staniu w korku.
Silnik mam ten sam.
W najbliższych dniach chcę podmienić krokowiec i przepustnicę od drugiego R. U mnie na koniec maja jeszcze komputer nie pokazywał żadnych błędów. Niedługo zamierzam podjechać na sprawdzenie.
Pasuje mi to na czujnik temperatury do komputera. Wygląda to na to, że wiatrak nie działa na pierwszym biegu, tylko włącza się od razu na drugim, a przy włączonej klimie chłodzi go wiatrak od klimy.
_________________ Silniki K-Series-naprawy, modyfikacje- VVC również. info pw.
Masz problem z rosnącą temperaturą czy tylko z falowaniem obrotów ?
Z obrotami i temperatura , obrotu sa nastepstwetm podnoszacej sie temperatury
zacekpl napisał/a:
Pasuje mi to na czujnik temperatury do komputera. Wygląda to na to, że wiatrak nie działa na pierwszym biegu, tylko włącza się od razu na drugim, a przy włączonej klimie chłodzi go wiatrak od klimy.
Wiatraki działaja oba na klimie oba chodzą w korku włącza sie drugi bieg - temperatura ok ale obroty zaczynaja skakac , bez klimi temp rosnie do 3/4 i potem zaczynaja sie rajacje obrotów
[ Dodano: Nie Sie 24, 2014 15:06 ]
Lysack - super ( ze borykamy sie z tym samym problemem ) wiec czekam na info bo juz nie wiem co począć
[ Dodano: Nie Sie 24, 2014 15:10 ]
tylko ze umniedzieje sie to tylko jak urosnie temp , stojac w korku itp . nagrzewa sie normalnie trzyma tez normalnieale stojac 3-5min zaczynaja sie anomalia wtedy wlacza sie wentylator i niby wszystko ok tylko czemu temperatura rosnie do 3/4 skali i obroty skacza do 1500 , no i te probolemy z pozniejszym odpalaniem ciekawe czy powodem ich tez sa te oborty i temp
zacekpl napisał/a:
Pasuje mi to na czujnik temperatury do komputera. Wygląda to na to, że wiatrak nie działa na pierwszym biegu, tylko włącza się od razu na drugim, a przy włączonej klimie chłodzi go wiatrak od klimy.
Wiatraki działaja oba na klimie oba chodzą w korku włącza sie drugi bieg - temperatura ok ale obroty zaczynaja skakac , bez klimi temp rosnie do 3/4 i potem zaczynaja sie rajacje obrotów
To skoro wiatraki ok, a się grzeje to może chłodnica zarośnięta ?
_________________ Silniki K-Series-naprawy, modyfikacje- VVC również. info pw.
Pomógł: 26 razy Dołączył: 09 Gru 2007 Posty: 587 Skąd: Civitas Kielcensis
Wysłany: Pon Sie 25, 2014 11:16
Sprawdź, oczyść i przykręć jeszcze raz wszystkie punkty masy. na rozruszniku, na klemie akumulatora itp. Wiązka tylnej klapy kiedyś była regenerowana? sprawdź czy nie jest przetarta.
Pomógł: 26 razy Dołączył: 09 Gru 2007 Posty: 587 Skąd: Civitas Kielcensis
Wysłany: Pon Sie 25, 2014 11:28
jeżeli rozrusznik był regenerowany miesiąc temu to dokręć masę na nim być może się poluzowała albo zaśniedziała bo ostatnio było dość wilgotno. Termostat możesz wykluczyć jeżeli po nagrzaniu auta rura odprowadzająca wodę z bloku silnika jest gorąca. Woda uzupełniona w zbiorniczku? kiedyś było dość b=głośno o gotujących się silnikach a winowajcą był korek zbiorniczka wyrównawczego. koszt 20zł pasuje od poloneza i innych aut. Możliwe, że on nie wyrównuje ciśnienia jak wzrośnie w układzie.
To ze ostatnio wilgotno itp i moglaby byc to masa rozrusznika owazem ale sytuacja dzieje sie od roku i w miedzyczasie wymieniany byl rozrusznik i czyszczone styki . Plyn wymieniany reguralnie uklad odpowietezony korek wyrownawczy ok
Pomógł: 26 razy Dołączył: 09 Gru 2007 Posty: 587 Skąd: Civitas Kielcensis
Wysłany: Pon Sie 25, 2014 12:22
Stojąc w korku temp rośnie i włącza się wentylator, czyli prawidłowo. Jadąc w trasie pęd powietrza chłodzi chłodnicę i tu nie ma mowy o wzrastaniu temp ponad temp pracy. Musisz skontrolować stan chodnicy jak pisał wyżej zacekpl. Możliwe, że jest zapchana kamieniem, rdzą i pompa ma problemy z transportem wody, albo jest tak zabita owadami, że należy się nowa. A falujące obroty to na biegu jałowym jak stoisz w korku?
Za prawidłowe chłodzenie odpowiada: chłodnica, pompa wody, termostat, korek zbiorniczka wyrównawczego, płyn w układzie chłodzenia, prawidłowo odpowietrzony układ chłodzenia, wentylator chłodnicy, czujnik temperatury ECU.
Wszystko oczywiście powinno być sprawne. Pompa wydaja, układ i chłodnica drożna.
Korek powinien trzymać odpowiednie ciśnienie.
Wiem.... łatwo się wymądrzać, ameryki tu nie odkryłem ale jeśli to wszystko masz ok to sorry ale nie ma nic innego co może powodować wzrost temperatury.
Na Twoim miejscu zacząłbym od najtańszych rzeczy, czyli odpowietrzenia układu chłodzenia a potem wymiany korka na nowy. (jest bardzo tani a często bywa przyczyną problemów)
_________________ Niewiedza kosztuje.
Autor zastrzega sobie prawo do zmiany zdania bez podania przyczyny.
Stojąc w korku temp rośnie i włącza się wentylator, czyli prawidłowo. Jadąc w trasie pęd powietrza chłodzi chłodnicę i tu nie ma mowy o wzrastaniu temp ponad temp pracy. Musisz skontrolować stan chodnicy jak pisał wyżej zacekpl. Możliwe, że jest zapchana kamieniem, rdzą i pompa ma problemy z transportem wody, albo jest tak zabita owadami, że należy się nowa. A falujące obroty to na biegu jałowym jak stoisz w korku?
Tak obroty faluja stojac w korku. Pompa wody raczej nie ma problemow bo dodajac gazu w zbiorniczku przwod porotny to az z jiego tryska takie cisnienie wiec obiek jest prawidlowy . Wentylator sie wlacza stojac w korku jak najbardziej prawidlowo ale podnoszaca sie temperatur przed jego wlaczeniem moim zdaniem nie jedt ok no i te obroty wariujacale ...
Przeglądając te posty , to sonda lambda moze byc dobrym torpem - rok temu kopcił mi strasznie okazało sie ze tylko uszczelniacze teraz nie bierze ani grama oleju od wymiany do wymiany , ale przez kopcenie predzej mogla dostac po tylku sonda lambda a co do swiece tez ciekawy pomysł .
czekam tez na odpowiedze @Lysack@ odnosnie krokowca czy mu to pomogło
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum