Wysłany: Wto Sie 12, 2014 18:34 [R75] Centralny zamek - nieprawdopodobna historia z R 75.
Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.8 Rok produkcji: 1999
Może ktoś pomoże lub wskaże gdzie szukać przyczyny\pomocy.
Kilka tygodni temu sąsiad kupił R 75 1,8. Od początku wszystko było ok. Kilka dni temu na parkingu pod blokiem chce otworzyć auto z pilota...nic. Kierunkowskazy pokazują, że otwiera/zamyka a centralny martwy. Kluczykiem....nic. obraca się w koło wkładka zamka. Przez bagażnik...niestety wersja ze stałymi siedzeniami i bez otworu na narty. Kilku "fachowców" od otwierania drzwi...nic. Jeden urwał klamkę wewnętrzną drugi wymyślił, że musi być kluczyk w stacyjce aby dało się nacisnąć przycisk wewnętrzny otwierania drzwi. Plastikowy kluczyk na drut do stacyjki i...tam go złamał. Dziś sąsiad postanowił brutalnie wejść do wewnątrz...po prostu wybił szybę. Jakież było nasze zdziwienie, że żadnych drzwi nie da się otworzyć od wewnątrz - ani klamką ani przyciskiem wewnętrznym. Decyzja jedziemy do mechanika...nie zapali. Kręci i nie odpala. Nadchodzi wieczór, szyba zaklejona...i co dalej. Przyznam, że posiadałem już R75 1.8 i problemy z zamkami więc jakieś doświadczenie w tym zakresie mam ale tu nie jestem w stanie pomóc sąsiadowi. Wstępne konsultacje tel. z instytucjami wspierającymi (Dzieju dzięki za zaangażowanie)...decyzja - opisać na forum - może ktoś coś wie lub podpowie zanim sąsiad w desperacji zacznie używać młotka większego niż do rozbicia szyby.[/u]
SPAMU¦
Wysłany: Wto Sie 12, 2014 18:34 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Może na początek należałoby sprawdzić bezpiecznik
Miałem taką syutację, ale na szczęście drzwi były otwarte.
Jeśli wkładka się kręci dookoła znaczy, że w aucie jest zamek od anglika.
Faktem jest, że jeśli włoży teraz kluczyk do stacyjki i przekręci (zakładam że kluczyk jest cały z transponderem, a akumulator naładowany) auto powinno odpalić. Jeśli bezpiecznik spalony nie otworzy żadnych drzwi.
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Spróbuj odłączyć klemy na chwilę i podłączyć jeszcze raz.
Nie powinno się tak robić, ale może podwiesił się BCU. Miałem tak kiedyś z szybami
A potem idź tropem wody. Może jednak jest jak pisze rafalmis1, BCU zawilgotniało. Może problem jest "masowy" i jej gdzieś brakuje ale wtedy miałbyś więcej ciekawych wydarzeń w aucie
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
No to tropcie BCU. Dostańcie się do niego, jak macie możliwość podmieńcie z innego auta na chwilę. Skutki mogą być takie, że po podmianie auto zacznie wyć syrenką alarmu. Wszystko zależy od konfiguracji. Mimo wszystko sprawdzicie wtedy działa światełko i np. centralny z przycisku wewnątrz auta.
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
No w sumie BCU mogę ze swojego podłożyć. Chyba nie ma znaczenia że mój komfort w 2,0 a problemowy 1,8? Sąsiad jutro jedzie do elektryka miejscowego. Obawiam się że ten mechanik nie będzie wiedział nic o CBU i jego lokalizacji. Więc pewnie tylko podłączenie do komp.
Ok. Jak nacisniesz na pilocie zamykanie? Mrugaja kierunki?
Uznajmy ze auto jest zamkniete z pilota. Drzwi nie idzie otworzyc. Korzystając ze zbitej szyby dostan sie do srodka i wcisnij przycisk otwierania przy recznym. Powinien wlaczyc sie alarm.
Możesz podmienić BCU, ale najpierw upewnijcie się u tego elektryka czy nie ma zwarć na instalacji i gdzieś nie stoi woda. BCU znajduje się za schowkiem, nad nogami pasażera. Trzeba schowek zdemontować. Poczytajcie jak.
Jaki jest status tego auta teraz? Otwarty w końcu? Odpala, jeździ?
Jak on ma do tego elektryka trafić ?
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Do BCU dostęp zrobiony bo zdemontowaliśmy schowek i półkę przy nogach pasażera już wcześniej. Auto cały czas unieruchomione. Nie odpala, drzwi nie da się otworzyć. A do elektryka to chyba holowanie albo laweta. Widziałem że przegrody były "zarośnięte" syfami więc odpływ wody na pewno był utrudniony , ale wewnątrz w okolicy bezpieczników i BCU nie ma śladów po wodzie. Z tego co wiem to tam był wcześniej jakiś problem z akumulatorem i ostatnio był ładowany.
Nie za wesoło to wygląda z tymi bezpiecznikami. Ciekawi mnie czy w takich sytuacjach (bak możliwości otwarcia drzwi) działa otwieranie szyb "z kluczyka" ? Oczywiście w samochodach gdzie ta opcja jest włączona.
Udało się odpalić auto u elektryka... Przetarty kabelek przy module komfortu który masował.
W imieniu sąsiada dziękuję wszystkim za naprowadzenie na rozwiązanie problemu.
Zamykam wątek.
Nie za wesoło to wygląda z tymi bezpiecznikami. Ciekawi mnie czy w takich sytuacjach (bak możliwości otwarcia drzwi) działa otwieranie szyb "z kluczyka" ? Oczywiście w samochodach gdzie ta opcja jest włączona.
Skołowałem się
Nie jest tak, że jak nie ma prądu a zamek jest sprawny i europejski to drzwi otworzysz tak czy siak? Na takiej zasadzie jak bagażnik?
Punx a Ty masz taką opcję z szybami? Jeśli tak, wyjmij bezpiecznik zamknij auto i zobacz.
Zostaw sobie tylko na wszelki wypadek uchyloną szybę albo kogoś wewnątrz auta
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum