Wysłany: Wto Sie 12, 2014 14:38 [R400] Problem z wrzuceniem jedynki, dwójki
Typ: SDi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1999
Mam problem z wrzucaniem jedynki, czasem dwójki. Wsteczny też czasami nie chce wskoczyć, ale to moze już inna kwestia. Opiszę problem w punktach, żeby nie przedłużać.
a) samochód zgaszony od dawna, wciśnięte sprzęgło, każdy bieg mogę wrzucić bez problemu
b) samochód ŚWIEŻO włączony, wciśnięte sprzęgło, wrzucam jedynkę raczej bez problemów, no czasami jakiś drobny opór
c) samochód włączony, po przejechaniu około 50KM, wciśnięte sprzęgło, stoję na światłach, próbuję wrzucić jedynkę - DRAMAT, próbuję dwójkę - też ciężko. W końcu na siłę tę jedynkę wrzucę, no ale to dosłownie siłowanie się z biegiem.
d) samchód WYŁĄCZONY, po przejechaniu 50KM, wciśnięte sprzęgło, każdy bieg mogę wrzucić bez problemu
Konsultowałem ten problem telefonicznie z jakimiś ludźmi, ale jedni mówią, że skrzynia do wymiany, inni mówią, że pompa sprzęgła, inni mówią o wysprzęgliku, a inni po prostu o oleju. Jak wy sądzicie?
Przeglądałem podobne tematy u nas na forum, ale różnie były opisane, a ja wyżej postarałem się dokładnie opisać mój problem.
SPAMU¦
Wysłany: Wto Sie 12, 2014 14:38 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
A jak już się rozgrzeje po tych 50km to jak wchodzą pozostałe biegu 3,4,5? Też ciężko czy normalnie?
Obawiam się że mogę mieć niedługo podobny problem Co Ty bo na zimnym silniku/skrzyni biegi wchodzą ok, ale jak się rozgrzeje to skrzynia zaczyna bardzo ciężko chodzić. Wymieniłem ostatnio olej, ale niestety nic to nie pomogło
jak na moj rozum jesli po tych 50km na odpalonym samochodzie dramat, a zaraz po zgaszeniu juz jest git, to chyba wysprzeglik i pompe sprzegla mozna wykluczyc.
Kiedyś czytałem, że owe problemy mogą występować przy wysokiej temperaturze powietrza, a obecnie taka jest w całej Polsce.
200 km po zakupie mojej 600tki wszystkie biegi wchodziły bez problmu, ale tylko na wyłączonym silniku.Po uruchomieniu już nie odjechałem.Padł docisk.Może to Cię nakieruje.
_________________ Był R 216 Gti, później R 600 SDI, a teraz Opel Vectra C
Bo to prosty układ hydrauliczny, którego praca nie zależy od działania silnika.
Dokladnie a o temperature tez nie moze chodzic bo samochod nie stygnie w mgnieniu oka.
ja bym wymienil olej bo to najtansze rozwiazanie, a jak nie pomoze to juz pozostanie tylko zrzucic skrzynie i tam szukac przyczyny
Jak chcesz wrzucić jednynkę z oporem to słychać coś ze skrzyni biegów?
Na przykład jakieś lekkie ocieranie ?
Może być tak że nie wysprzęgla do końca i przez to masz problem.
Ale jak nic nie słychać to raczej nie to i nie chcę wprowadzać w błąd niepotrzebnie
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum