Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Ciśnienie w układzie chłodniczym, wycieki.
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Ciśnienie w układzie chłodniczym, wycieki.
Autor Wiadomość
AdaskoC 




Pomógł: 86 razy
Dołączył: 09 Maj 2013
Posty: 1730
Skąd: Ciechanów



Wysłany: Wto Paź 28, 2014 19:40   [R75] Ciśnienie w układzie chłodniczym, wycieki.
Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.8 Rok produkcji: 2005

Cześć. Mam problem z autem kolegi. Kupił je jakiś miesiąc temu. Z tydzien temu czyścił go pod maską i zdejmował reflektory do polerki, a przy okazji przepłukał układ chłodzenia i się zaczęło...
Ogólnie nie mam pewności czy problem nie występował wcześniej, ale raczej nie :) Do rzeczy :) ...

Przepłukał chłodnicę, poszło z niej trochę syfu. Rozmontował praktycznie wszystkie przewody chłodnicze i wyczyścił je. W rurę która idzie do termostatu tego w silniku podpiął wąż ogrodowy i przepłukał wodą. To by było chyba na tyle z jego działalności.

Później ja pomagałem mu składać to do kupy. Jako że wcześniej praktycznie wcale nie trzymał temperatury to sprawdziłem przed zamontowaniem dolny zewnętrzy termostat (PRT) i jak się okazało był on na stałe otwarty(w środku rozgięty czymś by się nie zamknął a dodatkowo rozwiercony). Więc wpadł do auta sprawny termostat i składaliśmy dalej.
Górnego termostatu tego w silniku brak oczywiście i tutaj jest kolejny problem, bo rura metalowa która nachodzi na jego obudowę powinna być na oringu osadzona, a tam jest na silikon zrobione, po tym jego płukaniu przecieka bardzo delikatnie przez ten silkon. Zna ktoś wymiary oringu jaki tam powinien siedzieć?
No to składamy dalej, korek cholernie ciężko chodzi, te małe oringi (2szt) były pęknięte, tzn każdego oringa brakowało conajmniej połowy. Dałem inne oringi z używanego korka. Niestety dalej bardzo ciężko się wkręca i wykręca.

No to odpowietrzamy, poszło gładko, bąbelków brak można konczyć.
Auto po dłuższej jeździe wywalało płyn, przez otwór przelewowy w zbiorniczku.
Więc wymieniłem mu korek na sprawny w 100%(mój), no lekka poprawa jest, ale nadal kapie z przelewowego otworu, potem spływa po przewodach na kolektor i paruje.

Teraz auto jest na takim etapie.
Korek lekko poluzowany, by trochę uciekało ciśnienie.
Przewody twarde(jeśli dokręcę korek).
Temp. płynu po mieście jakieś 95*C tak średnio, jak podchodzi pod 100, to spadnie, czyli termostat sie jakoś otwiera.
Na trasie temp zazwyczaj koło 98-99*C czasami nawet do 100*C

Ogólnie teraz ja mam te auto i mam mu je ogarnąć. Przez noc jak stoi po jeździe w garażu, to kłade pod niego karton i tam pod górnym termostatem wycieka trochę i jest mokro. Jest jeszcze wyciek oleju, ale to może jak sie uporamy wspólnie z chłodzeniem :) Jest to akcja charytatywna, dla osoby w porządku, więc nie biorę za to pieniędzy :)

Myslałem też że może jakoś zaciąga przez tą nieszczelność przy termostacie powietrze, ale nie wiem czy to by było realne.
Napewno muszę wymienić ten oring, ale co dalej? Aha, zmienił zbiorniczek z jasnego na czarny(bo mu lepiej pod kolor pasował :lol: hahaha)

Co proponujecie dalej? Dodam że zaraz po zakupie auta, po przejechaniu np z 10km, mozna było otworzyć korek i płyn nie wywalił, tyle ze się nie nagrzewał silnik z powodu termostatu. Czy może ten PRT powodować wzrost ciśnienia?

Majonezu na bagnecie i korku nie ma. Oleju w układzie chłodzenia tym bardziej brak :)
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Paź 28, 2014 19:40   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
wschodni 



Dołączył: 25 Lut 2012
Posty: 233
Skąd: Zielona Góra



Wysłany: Wto Paź 28, 2014 19:53   

Termostat PRT się ciężko odpowietrza z tego co czytałem, więc może tutaj tkwić problem. Nowy termostat który założyłeś, był z otworem czy nie? Ten wcześniejszy był wiercony nie bez powodu. Już wcześniej o tym pisałem w innym temacie i bez otworu są jaja. Co do miejsca w którym powinien się znajdować oryginalny, to albo został stary -wypatroszony albo nie ma go w ogóle. Jeśli chcecie zostać przy tym PRT to ja bym się nie cykał, wyciął ten silikon i zakleił na nowy, tylko odporny na wysokie temp. czy coś takiego. W końcu on i tak jest w 3 miejscach skręcany, a samej uszczelki tam nie założysz, bo ona się właśnie trzyma na termostacie.
 
 
AdaskoC 




Pomógł: 86 razy
Dołączył: 09 Maj 2013
Posty: 1730
Skąd: Ciechanów



Wysłany: Wto Paź 28, 2014 20:00   

Przewiercony to był ten PRT. Tego górnego termostatu jeszcze nie wkładałem :)
Co do silikonu, to ja nie robie takiej lipy :) Dlatego chcę wiedzieć jaki tam był oring, zeby go wsadzić, nie będę po kimś druciarstwa poprawiał.

Myślę czy by nie wsadzić górnego termostatu, a ten PRT zastąpić trójnikiem?
 
 
wschodni 



Dołączył: 25 Lut 2012
Posty: 233
Skąd: Zielona Góra



Wysłany: Sro Paź 29, 2014 09:52   

Jeśli nie chcesz silikonem działać, to musisz kupić termostat. Najtańsze są po 30 zł. Bierzesz go, wybebeszasz i zakładasz razem z uszczelką którą masz w zestawie. Inaczej uszczelki nie założysz.
Ja bym został przy PRT, podobno mniejsze szanse na przegrzanie i o ile jest w dobrym miejscu założony to zawsze mniejszy problem, żeby się dobrać do termostatu.
 
 
AdaskoC 




Pomógł: 86 razy
Dołączył: 09 Maj 2013
Posty: 1730
Skąd: Ciechanów



Wysłany: Sro Paź 29, 2014 16:49   

Nie, nie :) Nie rozumiemy się. Atrapa termostatu siedzi na swoim miejscu, tam potrzeba tylko oring na plastikowej obudowie termostatu, na którą nastepnie się nakłada rurę metalową układu chłodzenia. Ten oring uszczelnia połączenie między plastikową obudową termostatu, a tą rurą.
 
 
wschodni 



Dołączył: 25 Lut 2012
Posty: 233
Skąd: Zielona Góra



Wysłany: Sro Paź 29, 2014 20:58   

To coś tam masz nie tak:) Ja u siebie wymieniałem ostatnio termostat i metolowa rura która jest z odpowietrznikiem była "na stałe" złapana z jedną częścią obudowy od termostatu. Druga część obudowy jest jakby zamontowana na bloku. O pomiędzy nimi jest właśnie termostat z uszczelką. No chyba, że coś tam jest zrypane i osoba która zakładała PRT olała sprawę całkowicie i zrobiła na odpierdziel to już inna sprawa.
 
 
AdaskoC 




Pomógł: 86 razy
Dołączył: 09 Maj 2013
Posty: 1730
Skąd: Ciechanów



Wysłany: Sro Paź 29, 2014 21:44   

wschodni napisał/a:
Ja u siebie wymieniałem ostatnio termostat i metolowa rura która jest z odpowietrznikiem była "na stałe" złapana z jedną częścią obudowy od termostatu.


No fabrycznie powinno być nasadzone na oringu, w schematach on jest pokazany, ale kurcze nie ma wymiarów podanych :(

wschodni napisał/a:
osoba która zakładała PRT olała sprawę całkowicie i zrobiła na odpierdziel to już inna sprawa.


W tym roczniku PRT był fabrycznie zakładany :)

[ Dodano: Sro Paź 29, 2014 21:44 ]
I co tu teraz począć z tym autem :) Zaraz trzeba angielskie forum odpalić, a tam wszystko można znaleźć na temat 75/ZT :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Ciśnienie w układzie klimatyzacji
piotr1972 Rover serii 75, MG ZT 3 Wto Lip 28, 2009 17:10
SeniorA
Brak nowych postów [rover 75] Ciśnienie w układzie chłodzenia
tupak20 Rover serii 75, MG ZT 7 Sro Lis 14, 2012 18:10
kuba_b
Brak nowych postów [R75] Ciśnienie w układzie, dziura w chłodnicy
montrey Rover serii 75, MG ZT 23 Sro Sty 20, 2016 19:29
prebenny
Brak nowych postów [r 75 2,0 2001] - prawidłowe ciśnienie w układzie chłodzenia
dawidek126 Rover serii 75, MG ZT 0 Wto Sie 02, 2016 23:46
dawidek126
Brak nowych postów [R75] Olej w płynie chłodniczym
kristohuliciu Rover serii 75, MG ZT 13 Sro Gru 30, 2009 12:28
apples



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink