Wysłany: Nie Kwi 19, 2015 14:34 [R75] Na luzie spadaja obroty
Typ: CDTi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2002
Witam,
Mam takie problem ktory mi sie pojawil niedawno a mianowicie
Jadac powiedzmy 100 km/h wrzucam luz i zaczynam hamowac to obroty z 800 spadaja do 600 i wpada w drgania. jak sie zbliza do calkowitego zatrzymania to drgania sa troszkew silniejsze i jakby sie silnik dlawil. W momencie zatrzymania wraca na 800 obrotow i jest juz wszystko ok.
Dzieki za pomoc
SPAMU¦
Wysłany: Nie Kwi 19, 2015 14:34 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Nie Kwi 19, 2015 18:48
Balas87 napisał/a:
Nieważne po co,
ważne , bo ECM mając sygnały z lewego czujnika ABS o 100 km/h , z czujnika hamulca hamowanie i z czujnika pedału gazu O , wdraża hamowanie silnikiem a napęd jest rozłączony.
Balas87 napisał/a:
ważne że dużo osób tak na i nikt nie znalazł rozwiązania...
maja tak ale przy hamowaniu na biegu z użyciem sprżęgła przed zatrzymaniem
Jak w jadę w drzewo przy 60km/h to pas przedni się gnie...
Nie ważne po co to robię, ważne że nikt nie znalazł rozwiązania, żeby pas się nie giął
Ja też miałem się spytać autora, czemu przy 100km/h wywala na luz? Po co?
Chyba, że takie rzeczy dzieją się też przy dojeżdżaniu do skrzyżowania ze światłem czerwonym i wyspęrzgleniu go tak aby nie zgasł. Warunki występowania problemu opisane przez autora są dla mnie anomalią.
[ Dodano: Nie Kwi 19, 2015 21:40 ]
Żeby nie robić offtopa całkowitego, zrobiłem taki test.
Przy 90km/h wyrzuciłem na luz i nic się nie stało wielkiego.
Obroty spadły na zakres takich jak zwykle biegu jałowego.
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Może to wina EGR?
MaReK, może taki sam test powinna zrobić osoba u której EGR działa jak fabrycznie? Tak tylko mysle szukając rozwiązania
Ale właśnie to ja jestem tego przykładem Ja mam obecnie mapę fabryczną i mój EGR jest drożny. Niestety osiągi mam ujowe, ale muszę tak chwilowo jeździć - to taka cisza przed burzą
Balas87 napisał/a:
MaReK, Przykład świetny, dobry jesteś
Nie w tym rzecz... trochę zakpiłem przyznaję, ale w tym przypadku uzasadnienie takiego zachowania jest ważne
Mogę wyłączyć mapą, ale nie wiem czy to jest ten sam efekt co całkowite zaślepieinie.
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Ale właśnie to ja jestem tego przykładem Ja mam obecnie mapę fabryczną i mój EGR jest drożny. Niestety osiągi mam ujowe, ale muszę tak chwilowo jeździć - to taka cisza przed burzą
To wiele wyjaśnia... wiesz co... Ciebie nie podejerzewałem że na serii jeździsz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum