Wysłany: Wto Cze 16, 2015 20:32 [R200] Błędne wskazanie temperatury silnika
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 16v Rok produkcji: 1999
Witam
Od niedawna jestem właścicielem Roverka 200 1.4 Si z 99 roku. Roverek zagazowany. Od samego początku jak nim jeżdżę mam problem z wskazaniami temperatury silnika na desce rozdzielczej.
Samochód odpala normalnie, porusza się normalnie. Gdy się rozgrzewa wskazówka na desce zatrzymuje się mniej więcej w poziomie tak jak jest na zdjęciu. Występuje to tylko wtedy kiedy jadę samochodem, kiedy ma jak się chłodzić. W trakcie postoju na włączonym silniku wskazówka idzie mniej więcej w połowę skali i wtedy też uruchamia się wentylator przy chłodnicy. Sprawdzałem czujnik temperatury ten od ECU, wydaje mi się że jest sprawny. Znajomy mechanik stwierdził też że termostat zachowuje się poprawnie. Ostatnio jednak miałem problemy z gazem, parownik nie był w stanie osiągnąć temperatury. Komp od gazu pokazywał ok. 30 stopni, w tym samym czasie wskazówka na desce była w pozycji jak na zdjęciu.
Pytania moje są następujące - czy jest jakiś sposób sprawdzenia temperatury bez podłączania się pod testbooka?
W jaki sposób dostać się z do tego drugiego czujnika od wskazań na deskę - jak go odłączę nie jestem w stanie dojść miernikiem do pinów.
Czy jest możliwość że termostat otwiera się za wcześnie?
SPAMU¦
Wysłany: Wto Cze 16, 2015 20:32 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Niedawno podobna sytuacja była w moim 2.0T. Wskaźnik pokazywal minimum a gdzy doszedł do ,,optymalnej" trmp. włączal sie wentylator- okazało sie ze czujnik temp. który pokazuje temp na desce byl walnięty. Gaz natomiast przelączal mi sie dopiero przy 55stopniach(ustawiony na 30), dolalem płynu, odpowietrzyłem dokładnie układ i dziala jak marzenie.
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Witam, podpinam się pod temat, mianowicie jakiś czas temu przestała działać mi kontrolka temperatury na desce, wymieniłem czujnik od wskazań (niebieski) teraz śmiga aż miło, stopniowo wskaźnik się podnosi i dochodzi prawie do połowy podziałki (czytałem że to prawidłowy stan). Aczkolwiek próbowałem wymusić aby wskaźnik poszedł nieco wyżej, są upalne dni więc myślę iż to nie jest zbyt trudne, na postoju przytrzymałem około 30 sekund silnik na 3500obr, wskaźnik ani drgnął wyżej. Najgorsze jest to że mam działający wentylator chłodnicy, a on się nie załącza gdy przewody gumowe od płynu chłodzącego aż parzą... Mam różnice temperatur między górnym przewodem od chłodnicy a dolnym, ale mam taką wątpliwość czy otwiera się termostat, macie może jakiś prosty sposób na zweryfikowanie tego? Już raz przegrzałem ten wspaniały silnik nie chciałbym tego powtarzać
na postoju przytrzymałem około 30 sekund silnik na 3500obr,
myślę że za krótko, najlepiej po dosc dynamicznej jezdzie niech pochodzi z 5-10 min, a najlepsze do tego sa bramki na autostradzie , przynajmniej tak jest u mnie w 1.4 serii K jaki i 2.0 T
Sadev napisał/a:
a on się nie załącza gdy przewody gumowe od płynu chłodzącego aż parzą...
chcesz mi powiedzieć że rozróżniasz ręką temperaturę miedzy 90 i 105 stopni
Sadev napisał/a:
Mam różnice temperatur między górnym przewodem od chłodnicy a dolnym,
czym to zmierzyłeś
jesli to prawda to znaczyłoby ze termostat sie do konca nie otwiera, ale wtedy wskaźnik temp na desce poszedłby do góry, chyba że układ jest zapowietrzony
_________________ Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
Odpowietrzam układ już któryś raz z rzędu, dolewałem płynu cały czas, bo poziom opadał (brak wycieków). Nie, nie chcę powiedzieć że rozróżniam małe różnice temperatury, ale jest mega upalnie, przejechałem ponadto ponad 10km naprawdę dając w palnik, 4-5tys, później nieco na postoju i nic, wentylator ani drgnie podobnie jak wskazówka, a gdy odepnę czujnik temp. wentylator automatycznie się załącza. A co do termostatu, jak to jest, skoro czujnik wkręcony jest w duży obwód, zakładając że termostat niedomaga i się nie otwiera, to jakim cudem czujnik ma sczytać zbyt wysoką temperaturę jak z tego co widzę musi być do tego otwary duży obieg? Chyba że nie mam racji
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum