Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Awaria chłodzenia
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Awaria chłodzenia
Autor Wiadomość
Adamus2006 



Dołączył: 06 Cze 2015
Posty: 13



Wysłany: Nie Lip 12, 2015 01:08   [R75] Awaria chłodzenia
Typ: V6 Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.5 Rok produkcji: 1999

Witam ,

Może Wy będziecie mieć jakiś pomysł jak pomóc Roverkowi :( .
Po przejechaniu 20-30km po prostu się gotuje , wymieniona została uszczelka pod głowicą , korek na zbiorniczku , chłodnica nic to nie dało problem dalej występuje .
Teraz zauważyłem że chłodnica jest dość zimna mimo że temperatura skacze na czerwono włącza się wiatrak itp , czyżby to termostat ? bo nie mam szczerze już żadnych pomysłów .

Odpowietrzany był u mechanika i też sposobem jaki jest na forum , nie przyniosło to żadnego skutku . Na początku był wyciek na chłodnicy i w zbiorniczku to zostało wymienione i nic nie przecieka płynu też nie ubywa , ubywa dopiero jak się zagotuje i po prostu wywala z koreczka pod cisnieniem bo wtedy jest mokro .
Wody w oleju itp nie ma , powiem wam że to są jakieś cuda , brakuje już siły :( pomożcie co może być jeszcze nie tak ? zastanawiam się nad termostatem że może nie otwiera zaworu dlatego po prostu silnik się gotuje ? , pompa wody wydaje mi się że pracuje bo przy włączonym silniku czuć jak na cienkiej rurce z lewej strony od chłodnicy co wchodzi do zbiorniczka leci płyn .
Dodam że nawet został kupiony płyn za 120 zł ktory gotuje się od 160 stopni , nic też to nie dało ;/ pomózcie :(
Ostatnio zmieniony przez Adamus2006 Sro Lip 15, 2015 18:05, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Lip 12, 2015 01:08   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Nie Lip 12, 2015 12:40   

A termostat sprawdzony? może sie zaciął i nie otwiera przy temperaturze?
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
 
 
 
Adamus2006 



Dołączył: 06 Cze 2015
Posty: 13



Wysłany: Nie Lip 12, 2015 15:40   

Właśnie tak się zastanawiam że to może być on , a jak go najlepiej sprawdzić ? czytałem tematy na forum ale tyle ich jest że można się pogubić :)
 
 
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Pon Lip 13, 2015 07:36   

odpalić auto, włączyć odczyt temperatury w zegarach i rozgrzewać, przy temperaturze ok 70st powinien zacząć robić się ciepły przewód doprowadzający płyn do chłodnicy i rozgrzewać się chłodnica.
Przy ok 85st termostat jest otwarty na max i chłodnica powinna być ciepła. Jak tak się będzie działo to termostat ok ale trzeba sprawdzić czy cała chłodnica się rozgrzewa bo może zakamieniała i przepuszcza tylko tyle o ile.
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
 
 
 
Adamus2006 



Dołączył: 06 Cze 2015
Posty: 13



Wysłany: Pon Lip 13, 2015 12:21   

Chłodnica wymieniona była dosłownie tydzień temu , przed zamontowaniem była jeszcze u specjalisty który sprawdza szczelność , sprawdził wszystko z nią było w jak najlepszym porządku .
Po 15tej sprawdzę ten termostat bo już kończą się pomysły co może być nie tak , mówię w ciągu miesiąca zostało wymienione : uszczelka pod głowicą , nowy korek wyrównawczy , zbiorniczek wyrównawczy , chłodnica , płyn który gotuje się od 160 stopni wraz z odpowietrzaniem u mechanika . To wszystko w ciągu miesiąca wymienione więc wątpię żeby chłodnica się już zapchała tym bardziej że sprawdzona była pod ciśnieniem u specjalisty i nie było w nią wlewana potem woda tylko płyn (VALVOLINE MAXLIFE PŁYN CHŁODNICZY KONCENTRAT 160*C) , dlatego mówię wam że to jakieś cuda się dzieją :) , dodam że założony jest gaz , może przez niego tak silnik się gotuje ?

PS jak włączyć odczyt temperatury w zegarach ? oki znalazłem : https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=13081&highlight=r75+diagnostyka+komputera
 
 
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Pon Lip 13, 2015 13:03   

Jaki masz parownik do LPG? bo u mnie taki objaw był jak parownik przepuszczał gaz do układu chłodzenia, miałem MagicJeta (w Freelanderze bo 75 nie jest zagazowany)
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
 
 
 
Adamus2006 



Dołączył: 06 Cze 2015
Posty: 13



Wysłany: Pon Lip 13, 2015 13:14   

Szczerze to nie wiem bo jak kupowany był to już z instalacją , chyba że można to gdzieś sprawdzić ? , a tak się zastanawiam to może przejechać się na benzynie i sprawdzić czy się zagotuje ? dodam że pali się ciągle ikonka check engine , było zerowane ale nic nie dało dalej się pali ale podobno w tym modelu w gazie to normalne .
 
 
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Pon Lip 13, 2015 13:22   

Adamus2006 napisał/a:
było zerowane ale nic nie dało dalej się pali ale podobno w tym modelu w gazie to normalne .
Nie jest to normalne dobrze wystrojona instalacja LPG pracuje tak jak na benzynie i niczym nie różni się jazda na PB jak i na LPG.
Znajdź reduktor/parownik i odczytaj co to jest za sprzęt
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
 
 
 
Adamus2006 



Dołączył: 06 Cze 2015
Posty: 13



Wysłany: Pon Lip 13, 2015 16:18   

oki poszukam i napiszę jak sprawdzać będę ten termostat czy jest ok .

A te pytanko żeby pojechać na benzynie ? , bo jeśli ten parownik by puszczał to wyłączenie go i jazda tylko na benzynie powinna skutkować tym że się nie zagotuje jeśli to by była jego wina ?

[ Dodano: Pon Lip 13, 2015 17:18 ]
Wiec tak parownik sprawdzony niby jest ok , sprawdził temperaturę i przy ok 105 stopniach włączyl sie dopiero wentylator . Powiedział ze czujnik temperatury może być do wymiany albo Termostat . Termostat sprawdziliśmy rura robi się ciepła co wchodzi do chłodnicy po czasie nie od razu . Teraz o dziwo chlodnica była ciepła ale jechane bylo na benzynie . Auto daje dziś do mechanika właśnie czekam na niego bo nie mam już pojęcia co jest nie tak .


Auto zostało u mechanika , on uważa że termostat może się zacinać i trzeba kupić nowy i chyba tak zrobię bo nic innego już nie pozostało , ma przejechać się nim i sprawdzić jak się zachowuje itp http://www.s-part.pl/51,p...v6-benzyna.html , tutaj termostat w miare ok cenie i sam zamówię bo on mówil że ok 300 zł termostat może kosztować xD
 
 
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Pon Lip 13, 2015 22:57   

Kup jeszcze te rurki do niego bo za chwilę sie rozlecą. tak jak tu http://allegro.pl/termost...5500602949.html
Jak wentylator startuje przy 105 to nie masz 1 biegu wentylatora i tu jest główny problem.
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
 
 
 
R75 



Pomógł: 15 razy
Dołączył: 18 Sty 2014
Posty: 561



Wysłany: Wto Lip 14, 2015 20:56   

+ uszczelki pod kolektor, opcjonalne oringi kolektora (nie termostatu bo te beda w zestawie)

ogarnij ten wentylator bo mozesz skonczyc jak ja, czyli hgf, chociaz Ty juz jestes po wymianie uszczelki z tego co widze

wciaz trudno mi uwierzyć, ze Pan Gawin Waśkiewicz przez tyle miesiecy nie zauwazyl u mnie uszkodzonego wentylatora, cisnien w ukladzie, rozszczelniły się trzy termostaty... termostaty i robota kosztowaly mnie ponad 1tys i ostateczne wyszlo ze mam co2 w ukladzie, szkoda nawet mowic....

wypadaloby silnik wymienic bo robota to jednak zbyt wysoki koszt
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Awaria chłodzenia
krzychu.b Rover serii 75, MG ZT 20 Pon Sie 01, 2016 19:12
krzychu.b
Brak nowych postów [R75]Awaria chłodzenia - wymieniony termostat i uszczelka
Mateusz91 Rover serii 75, MG ZT 3 Wto Kwi 23, 2013 18:35
Mateusz91
Brak nowych postów [R75] awaria silnika
janusz44 Rover serii 75, MG ZT 2 Sro Lut 06, 2013 13:54
janusz44
Brak nowych postów [R 75]Awaria termostatu
vega79 Rover serii 75, MG ZT 10 Pon Lut 25, 2019 23:54
MaReK
Brak nowych postów [R75] awaria silnika
pkfamilia Rover serii 75, MG ZT 7 Nie Lip 03, 2016 15:21
adam_26



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink