Zobacz temat - [R75] Jak działa webasto
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] Jak działa webasto

bartostap81 - Pon Lis 08, 2010 12:48
Temat postu: [R75] Jak działa webasto
Mam rovera 75 i nie wiem czy działa mi webasto. w zasadzie to nie wiem jak powinno działać i jak sprawdzić czy jest sprawne. proszę o jakieś porady na ten temat.
seyfer - Pon Lis 08, 2010 12:53

Co do działania to załącza sie poniżej 5stopni C a jeśli działa to po wyłączeniu silnika powinieneś słyszeć jeszcze przez kilka min buczenie spod maski ;)

a tak na przyszłość:

http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=54757

apples - Pon Lis 08, 2010 15:35

bartostap81 napisał/a:
Mam rovera 75 i nie wiem czy działa mi webasto. w zasadzie to nie wiem jak powinno działać i jak sprawdzić czy jest sprawne. proszę o jakieś porady na ten temat.
Temat poruszany 100ki razy.
1. Webasto http://forum.roverki.eu/v...p=494750#494750
2. http://forum.roverki.eu/search.php
3. Na przyszłość http://forum.roverki.eu/v...p=493181#493181

stazaj88 - Czw Lis 25, 2010 18:04

Witam. Podepnę się pod temat. Szukałem informacji na jakiej zasadzie działa webasto i znalazłem tylko że włącza się poniżej 5 stopni, oraz to że jak pracuje to słychac buczenie z pod maski.
W angliku którym kupiłem na części jest Webasto i po otworzeniu zamków słychać buczenie, ale nic nie czuć żeby coś grzało.

Na jakiej zasadzie działa Webasto tzn jak to się dzieje że w samochodzie "powinno" robic się ciepło. Ciepłe powietrze ma dostawac się do środka poprzez kratki wlotu powietrza na desce rozdzielczej? Do jakiej temperatury powinno grzac webasto ?
Pozdrawiam

Dziadek - Czw Lis 25, 2010 18:57

:rotfl: Wybacz kolego,ale wystarczy spojrzeć pod maskę i zobaczysz węże gumowe dochodzące do piecyka,a jeśli węże,to znaczy że webasto grzeje płyn chłodzący układu,czyli także nagrzewnicę.Ciepełko poleci z nagrzewnicy,a nie jak mniemasz, z nadmuchu- jak to było w starych autobusach.
Co do buczenia,to jeszcze o niczym nie świadczy. U mnie też buczy,ale świeca i sterownik poległy,więc webasto jest pacjentem w śpiączce farmakologicznej.

apples - Czw Lis 25, 2010 18:59

stazaj88 napisał/a:
Witam. Podepnę się pod temat. Szukałem informacji na jakiej zasadzie działa webasto i znalazłem tylko że włącza się poniżej 5 stopni, oraz to że jak pracuje to słychac buczenie z pod maski.
http://forum.roverki.eu/v...p=532777#532777
stazaj88 napisał/a:
Na jakiej zasadzie działa Webasto tzn jak to się dzieje że w samochodzie "powinno" robic się ciepło.
Dogrzewa układ chłodzenia i następnie poprzez nagrzewnice oddaje ciepło do kabin poprzez kratki.
stazaj88 napisał/a:
Ciepłe powietrze ma dostawac się do środka poprzez kratki wlotu powietrza na desce rozdzielczej?
Tak.

stazaj88, nie myśl że webasto to dmuchawa typu farelek. Jest to dodatkowe urządzenie które dogrzewa płyn (wodę) w układzie chłodzenia niezależnie od silnika. Woda z układu poprzez nagrzewnice oddaje ciepło do kabiny. Możesz dołożyć sterowanie http://forum.roverki.eu/v...p=551995#551995 i mieć wpływ na to by webasto załączyło się samo wcześniej i nagrzało układ aby wsiadając do samochodu mieć ciepełko w pupę. :wink: Bez dodatkowego sterowania webasto przyśpiesza tylko dogrzanie układu chłodzenia ponieważ uruchamia się dopiero w momencie uruchomienia silnika. Przy niskich temperaturach jest to również duży plus nie mając dodatkowego sterowania które jest z pewnością wygodniejsze.

Pieta - Czw Lis 25, 2010 19:01

Piec Webasto podgrzewa ciecz chłodzącą w aucie. Podgrzana ciecz krąży w obiegu i poprzez nagrzewnicę oddaje ciepło do kabiny. Czyli tak samo jak w przypadku ciepła odebranemu przez ciecz chłodzącą nagrzanemu silnikowi.
Jeżeli nie masz ogrzewania postojowego, tylko standardową opcję dogrzewania, to piec się uruchamia automatycznie gdy temperatura na zewnątrz jest poniżej 5 stopni. Jeżeli temperatura cieczy dojdzie do 76 stopni piec się wyłącza sam.

stazaj88 - Nie Lis 28, 2010 00:22

ok. łapię, dzięki za wytłumaczenie :rotfl:
Mam jeszcze pytanko - czy webasto ma swój bezpiecznik, jeżeli tak to gdzie dokładnie można go znaleźć ? :bezradny:

Miras31 - Nie Lis 28, 2010 07:28

stazaj88 Bezpiecznik od webasta jest pod maską w skrzynce z bezpiecznikami z prawej strony silnika.Chyba czerwony 25A.
stazaj88 - Nie Lis 28, 2010 23:44

Udało mi się już znaleźc - niebieski 15 F8 (przedostatni po prawej stronie)
trawis25 - Czw Gru 02, 2010 15:58

Wymieniłem już 3 bezpieczniki i za każdym uruchomieniem silnika bezpiecznik się pali a webasto ani drgnie.Co to może być?Dodam że w tamtą zimę chodziło bez zarzutów.
apples - Czw Gru 02, 2010 18:53

trawis25 napisał/a:
Wymieniłem już 3 bezpieczniki i za każdym uruchomieniem silnika bezpiecznik się pali a webasto ani drgnie.Co to może być?Dodam że w tamtą zimę chodziło bez zarzutów.
Zwarcie może na płytce. Podjedz na tester webasto i będziesz wiedział co dokładnie jest. :wink:
trawis25 - Czw Gru 02, 2010 20:26

no tak tylko gdzie tego szukac w mojej okolicy?
apples - Pią Gru 03, 2010 08:51

trawis25 napisał/a:
no tak tylko gdzie tego szukac w mojej okolicy?
Powinni mieć na stacji diagnostycznej obsługującej samochody ciężarowe. Podzwoń i popytaj. :wink:
darianp - Pią Gru 03, 2010 09:57

stazaj88 napisał/a:

W angliku którym kupiłem na części jest Webasto i po otworzeniu zamków słychać buczenie, ale nic nie czuć żeby coś grzało.

Witam podepnę się do tematu u mnie webasto też zaczyna buczeć po otworzeniu zamków i po chwili wyłącza się. To samo jest przy otwieraniu drzwi. Dodam, że wcześniej mi się tak nie działo. Ktoś mi mówił, że coś tam w środku jest nieszczelne więc pompka się załancza. Robiłem test klimy i i pokazało mi błędy 21 i 22 czyli czujnik nasłonecznienia. A tak przy okazji pokazuje, że wyjście lewe i prawe a jak dobrze rozumiem to czujnik mam jeden na środku. Z góry dzieki za odpowiedz i pozdrawiam.

apples - Pią Gru 03, 2010 11:52

darianp napisał/a:
Robiłem test klimy i i pokazało mi błędy 21 i 22 czyli czujnik nasłonecznienia.
http://forum.roverki.eu/v...p=494750#494750
szemet33 - Pon Gru 06, 2010 09:06

czy wiecie w czym moze byc problem jesli webasto czasami nie chce sie zalaczyc? Pomaga wyjecie wtyczki zasilania i znow dziala. Dodam ze chodzi bez zarzutu jak sie zalaczy. I za kilka dni znow nie startuje
apples - Pon Gru 06, 2010 11:53

szemet33 napisał/a:
czy wiecie w czym moze byc problem jesli webasto czasami nie chce sie zalaczyc? Pomaga wyjecie wtyczki zasilania i znow dziala. Dodam ze chodzi bez zarzutu jak sie zalaczy. I za kilka dni znow nie startuje
Podjedź na tester webasto bo mogą być błędy jakieś i blokuje się dlatego.
VMatas - Pon Gru 06, 2010 12:17

szemet33 napisał/a:
I za kilka dni znow nie startuje


Webasto po 3 nieudanych próbach startu blokuje samo siebie. Wtedy trzeba wyciągnąć wtyczkę zasilania na 5-10 sekund i znowu masz 3 próby :smile: Żeby powiedzieć co ci nie działa za mało jest informacji. Możesz sam sprawdzić według takiej instrukcji: http://forum.roverki.eu/v...p=558199#558199 . Wtedy można będzie cos wnioskować dalej.

maciej77 - Sro Gru 08, 2010 13:20

podepne sie z pytaniem.Webasto załącza sie i pracuje aż do osiagniacia odpowiedniej temp. wszystko OK ale czy powinno załączac sie dodczas jazdy na trasie??
VMatas - Sro Gru 08, 2010 13:33

Według logiki pracy webasto może załączyć się. Jeżeli temperatura płynu chłodzącego spadnie poniżej +77C to powinno załączyć się, no chyba że ECM jakoś to kontroluje. W sprawnym aucie temperatura nie powinna spaść tak nisko nawet na trasie – taki spad oznaczałby cały czas otwarty termostat. Warto to sprawdzić przy okazji.
maciej77 - Sro Gru 08, 2010 13:52

VMatas napisał/a:
Według logiki pracy webasto może załączyć się. Jeżeli temperatura płynu chłodzącego spadnie poniżej +77C to powinno załączyć się, no chyba że ECM jakoś to kontroluje. W sprawnym aucie temperatura nie powinna spaść tak nisko nawet na trasie – taki spad oznaczałby cały czas otwarty termostat. Warto to sprawdzić przy okazji.


zgodze sie tylko ze spadek temp do 77C widoczny byłby chyba na wskazówce od wody a ona nawet nie drgnie

VMatas - Sro Gru 08, 2010 13:56

Wskazówka w R75 dziwnie pokazuje. Według mnie 77C będzie tak samo na połowie. Termometrem nie mierzyłem, ale jak wymieniałem płyn chłodzący i dogrzewałem przy pomocy webasto silnik żeby dobrze odpowietrzyć system, to w momencie wyłączenia się webasto (a wyłącza się przy +77C) wskazówka już była na połowie.
szemet33 - Sro Gru 08, 2010 14:52

VMatas napisał/a:
szemet33 napisał/a:
I za kilka dni znow nie startuje


Webasto po 3 nieudanych próbach startu blokuje samo siebie. Wtedy trzeba wyciągnąć wtyczkę zasilania na 5-10 sekund i znowu masz 3 próby :smile: Żeby powiedzieć co ci nie działa za mało jest informacji. Możesz sam sprawdzić według takiej instrukcji: http://forum.roverki.eu/v...p=558199#558199 . Wtedy można będzie cos wnioskować dalej.

Jakiś opis po polsku ?
U mnie Webasto dziala do 60 a powinno do 77?

VMatas - Sro Gru 08, 2010 16:11

Jeżeli po polsku to próbuj Google - jestem zbyt leniwy żeby to przetłumaczyć :mrgreen: Co do temperatury to powinno wyłączać się przy +77C według teorii. A skąd wiesz że u ciebie wyłącza się przy +60C?
borek88 - Sro Gru 08, 2010 22:30

jakie sa rodzaje webasta w 75/zt i land roverach
chodzi mi o to jak sa sterowane (maja wlasna wiaze do wlasnego sterownika?? czy do komputera??) czy jest analogowe czy cyfrowe
webasto ma wbudowana pompke paliwa i cieczy czy oddzielnie?? jak doprowadzone jest paliwo z baku (odzielny wezyk czy ten sam co zasila silnik razgalezia sie na pompe paliwa silnika i na webasto
oczywiscie interesuje mnie tylko webasto diesel

robo - Czw Gru 09, 2010 08:49

borek88, w R75 jest webasto Thermo Top Z/C analogowe. Sterownik jest integralną częścią piecyka. Pompa wody również zamontowana jest bezpośrednio przy piecu. Jedyne elementy montowane oddzielnie to czujnik temperatury który uruchamia piec przy temp. poniżej 5st. C podając +12V na pin 1 lub 3 sterownika ( w zależności od modelu webasto ). Oddzielnie w okolicach zbiornika zamontowana jest też pompka paliwa dostarczająca paliwo zasilające oddzielnym przewodem paliwowym. Nieco bardziej skomplikowana jest instalacja przy modelach w funkcją ogrzewania postojowego bo łączy dodatkowo webasto z ATC i zegarem sterującym w podłokietniku
apples - Czw Gru 09, 2010 10:05

borek88, było już tyle razy :roll: Poczytaj linki o Webasto http://forum.roverki.eu/v...p=494750#494750 :wink:
borek88 - Czw Gru 09, 2010 19:29

apples, niestety nie znalazlem odp na swoje pytanie
wiem tylko ze jest webasto ktore nie ma oddzielnego sterownika.
moze uproszcze pytanie i zapytam czy znacie model samochodu najlepiej rover land rover lub inna marka (lub model webasta) z kotorego mozna wyciagnac webasto z pompami i wydechem wiazke z sterownikiem (ewentuaknie z jakimis czujnikami i innymi rzeczami ktore sa potrzebne a tego nie wiem) i to wszystko podlaczyc do innego modelu auta czyli zamontowac webasto z pompami wpiac sie w uklad chlodzenia i paliwowy oraz przeciagnac wiazke i zamontowac sterownik np gdzies w okolicy kolumny kierowniczej (rozumie zeby ogrzewanie postojowe dzialalo trzeba jeszcze podpiac sie jakos pod wentylator nawiewu) i fajnie gdyby webasto mozna bylo ustawiac na konkretne godziny kiedy ma sie zalaczyc

Pieta - Pią Gru 10, 2010 08:27

borek88 napisał/a:
apples, niestety nie znalazlem odp na swoje pytanie
wiem tylko ze jest webasto ktore nie ma oddzielnego sterownika.
moze uproszcze pytanie i zapytam czy znacie model samochodu najlepiej rover land rover lub inna marka (lub model webasta) z kotorego mozna wyciagnac webasto z pompami i wydechem wiazke z sterownikiem (ewentuaknie z jakimis czujnikami i innymi rzeczami ktore sa potrzebne a tego nie wiem) i to wszystko podlaczyc do innego modelu auta czyli zamontowac webasto z pompami wpiac sie w uklad chlodzenia i paliwowy oraz przeciagnac wiazke i zamontowac sterownik np gdzies w okolicy kolumny kierowniczej (rozumie zeby ogrzewanie postojowe dzialalo trzeba jeszcze podpiac sie jakos pod wentylator nawiewu) i fajnie gdyby webasto mozna bylo ustawiac na konkretne godziny kiedy ma sie zalaczyc


Najlepiej szukaj kompletnego zestawu Webasto wyciągniętego z R75. Masz wtedy pewność, że piec jest sterowany analogowo. W R75, w stosunku do innych marek i modeli bardzo często montowano Webasto i bardzo łatwo znaleźć taki zestaw na szrotach/allegro itp. W R75 jest najbardziej popularny piec Webasto, Thermo Top Z/C. Nie musisz szukać zestawu, które działało w samochodzie jako ogrzewanie postojowe. Wystarczy komplet, który pracował w trybie dogrzewania, uruchamianego automatycznie. Upgrade takiego zestawu do pełnego ogrzewania uruchamianego z timera lub pilota nie jest trudne.

W grupie najpopularniejszych samochodów VW, AUDI, SKODA najczęściej piec jest sterowany cyfrowo, więc instalacja jest problematyczna. Poza tym w wielu samochodach innych marek z piecem, który pracuje w trybie dogrzewacza (nie ogrzewania postojowego), piece nie mają własnej pompy do wymuszenia cyrkulacji płynu bez uruchomionego silnika.

borek88 - Pią Gru 10, 2010 19:08

kto tu na forum jest w stanie mi pomoc taka wiazke stworzyc
rozumie webasto top z/c ma pompy paliwa i wody.
kupuje takie webasto z wydechem i co dalej czego i gdzie szukac zeby to zamotowac w r45??

apples - Nie Gru 12, 2010 16:51

Instalacja webasto
anetka3005 - Pon Gru 13, 2010 11:55

Witam. Mam małe pytanko czy przy takiej temp. jaką mieliśmy parę dni temu normalną rzeczą jest że webasto mocno kopci, prawie jak z rury wydechowej ?? ?
apples - Pon Gru 13, 2010 11:59

anetka3005 napisał/a:
Witam. Mam małe pytanko czy przy takiej temp. jaką mieliśmy parę dni temu normalną rzeczą jest że webasto mocno kopci, prawie jak z rury wydechowej ?
Nie. Jest prawdopodobnie zabrudzone i trzeba wyczyścić piecyk. http://forum.roverki.eu/v...ghlight=#553494 i http://picasaweb.google.c...CNeF9_PohM-SGg#
anetka3005 - Pon Gru 13, 2010 15:09

ok dzięki ale nie wiem od czego zacząć :(
apples - Pon Gru 13, 2010 19:50

anetka3005 napisał/a:
ok dzięki ale nie wiem od czego zacząć
Od wyciągnięcia i rozebrania webasto.
dziara01 - Wto Gru 14, 2010 17:27

Witam wszystkich na forum.Mam pytanie nawiązując do postu anetka3005 czy można od tak wymontować webasto na parkingu pod blokiem,przynieść do domu przeczyścić i zamontować do auta bez uszczerbku na moim roverku?Czy trzeba coś potem odpowietrzać i czy mam się spodziewać jakiegoś wycieku płynu?Wszystkim skorym do pomocy z góry dziękuję.
apples - Wto Gru 14, 2010 17:39

dziara01 napisał/a:
czy można od tak wymontować webasto na parkingu pod blokiem,przynieść do domu przeczyścić i zamontować do auta bez uszczerbku na moim roverku?
Można i nic się z autem i silnikiem nie stanie.
dziara01 napisał/a:
Czy trzeba coś potem odpowietrzać i czy mam się spodziewać jakiegoś wycieku płynu?
Odpowietrzyć trzeba obowiązkowo po ponownym zamontowaniu. Procedura odpowietrzania http://forum.roverki.eu/v...p=494732#494732 Przy demontażu płynu trochę ucieknie więc musisz mieć płyn na uzupełnienie i jakiś pojemnik na stary płyn.
robo - Wto Gru 14, 2010 19:33

Webasto przykręcone jest 3 śrubami do wspornika plus nakrętka trzymająca rurę wydechową. Oprócz tego odłączyć należy również dwa złącza instalacji ( 2 i 6 pinowe ), przewód paliwowy oraz dwa węże cieczy chłodzącej. Dla wygody demontażu dobrze jest wcześniej zdjąć osłonę silnika i zdjąć i odsunąć wąż z zaworu EGR. Ostrożność należy zachować przy ściąganiu węży wodnych a szczególnie tego z końcówki pompy wodnej bo korpus pompy wykonany jest z tworzywa sztucznego przez co łatwy do uszkodzenia przy nerwowym szarpaniu za wąż. W obecnych warunkach pogodowych dobrze prace wykonać przy w miarę nagrzanym silniku ( ale nie tak żeby poparzyć łapy cieczą chłodzącą ) co zwiększy elastyczność węży i ułatwi ich ściągnięcie. Płyn chłodzący można próbować łapać, ale nie wróżę większych sukcesów w tej materii tym bardziej, że wypłynie nie więcej jak pół litra. Nie mniej dziara01 jestem przekonany, że jak przytaszczysz i rozbierzesz webasto w domu to oberwiesz mokrą ścierą i składać będziesz na ulicy ( obyś zdążył wszystkie części i śrubki zabrać ). Po montażu jak już apples wspomniał obowiązkowe uzupełnienie płynu i odpowietrzenie układu.
Dziadek - Wto Gru 14, 2010 19:45

robo tak to pięknie opisał,że nic dodać,jednak uczulam na opaski zaciskowe od węży wodnych.Montaż zalecam z najwyższą ostrożnością- u mnie jedna opaska przy zakładaniu lekko nacięła węża,nie zauważyłem i trochę płynu pompa wyrzuciła po uruchomieniu silnika.Musiałem lekko skrócić wąż,a to niewygodne bo jest zagięty.
dziara01 - Wto Gru 14, 2010 20:37

Dziękuję wam za chęć i pomoc jutro z rana(jeśli pogoda pozwoli) idę zobaczyć czy podołam.Mam nadzieję,że po wszystkim skończy się to kopcenie pod maską i wjadę znów autkiem na ulice.Postaram się zrobić jakieś zdjęcia(dla potomnych) i nie ukrywam,że będę potrzebował jeszcze waszych rad i doświadczenia co do tego zabiegu.Pozdrawiam serdecznie i do miłego na forum.
anetka3005 - Sro Gru 15, 2010 08:43

Rozumiem , że odpowietrzenie webasto polega na odkręceniu nakrętki na wężu umieszczonym nad urządzeniem i ewentualnym dolaniu płynu chłodniczego do zbiornika wyrównawczego. Odpiszcie czy to wszystko???
robo - Sro Gru 15, 2010 09:18

anetka3005, na poprzedniej stronie apples dał link do wątku gdzie dokładnie opisuje procedure odpowietrzania:

apples napisał/a:
Przy webasto na wężu jest plastykowy korek na śrubokręt. Odkręcasz go już w czasie nalewania płynu do układu. Zalewasz układ do pełna. Zakręcasz odpowietrznik. Odpalasz silnik. Włączasz ogrzewanie na maxa. Nagrzewasz do ok 90C. Możesz odkręcić na chwilę odpowietrznik. Dolewasz płynu aby było ok 1,5cm przed końcem wyżłobień w zbiorniczku.

anetka3005 - Sro Gru 15, 2010 10:43

Dziękuję bardzo :)
dziara01 - Sro Gru 15, 2010 11:49

Moje webasto już w domu :mrgreen: ścierką nie dostałem...zaczynam rozkręcać i mam nadzieję,że wszystko wiem :/

[ Dodano: Sro Gru 15, 2010 11:49 ]
i mam mały problem z rozdzieleniem połówek webasta,wszystkie śruby odkręcone trzyma się mocno na przewodzie paliwowym(jest tam jakaś gumka poradzcie jak to zrobić bo boję się,że coś zepsuję.

robo - Sro Gru 15, 2010 12:22

VMatas robił fotki z rozbiórki i czyszczenia webasto:
http://forum.roverki.eu/v...=45092&start=86

szemet33 - Sro Gru 15, 2010 14:28

Hi, czym czyścić webasto i jak sprawdzić palnik czy w ogóle grzeje?
dziara01 - Sro Gru 15, 2010 18:56

Webasto jak nowe,robota zajęła 2 godzinki-efekt jest!!!Powiem szczerze,że nie jest to robota do domu,dużo sadzy(u mnie było troszkę mniej niż w szklance)nic dziwnego,ze kopciło.Smród niesamowity,aż głowa boli.Dobrze,że żona była w pracy :lol: to ścierą nie dostałem :mrgreen: Jeśli ktoś ma odrobinę zdolności manualnych i czas to warto zaoszczędzić grosza i zrobić to samemu.Dziękuję wszystkim na forum za wskazówki sprawdziły się na 100% :cool:
nowicjusz - Czw Gru 16, 2010 19:22

że tak sie podepne pod temat po wymianie kierownicy po odłączeniu aku na około godziny i załaczeniu go ponownie webasto działało po zgaszeniu silnika słychac bylo że chodzi temperatury były już poniżej zera tak z dwa dni dzialało i przestalo niestety i tak do teraz nie dziala już
apples - Czw Gru 16, 2010 20:48

nowicjusz napisał/a:
że tak sie podepne pod temat po wymianie kierownicy po odłączeniu aku na około godziny i załaczeniu go ponownie webasto działało po zgaszeniu silnika słychac bylo że chodzi temperatury były już poniżej zera tak z dwa dni dzialało i przestalo niestety i tak do teraz nie dziala już
Zacznij od tego co jest w linkach. Wszystko już jest opisane http://forum.roverki.eu/v...p=494750#494750
dziara01 - Pią Sty 07, 2011 17:07

Witam wszystkich ponownie.Pewnie dziwicie się,że znów pisze w temacie,a to dlatego,że moje webasto znów kopci :twisted: Miesiąc cieszyłem się na krzyżówkach Głogowa,że ludzie nie zwracają uwagi na dym z pod lewego koła tylko na sylwetkę mojego roverka.Dziś nawet pewien gość podjechał za mną na parking ,aby uprzejmie zapytać czy zauważyłem,że coś pod maską się dymi... :oops:Dlaczego tak się dzieje(przecież wyczyszczone?)nawet paliwo leje lepsze i nie zwracam uwagi na rosnące ceny...Grzanie saloniku to po paru km. w nadmuchu lekkie ciepło żadna rewelka :sad: Poradźcie co mógłbym jeszcze zrobić,bo ze wstydu to tylko wyciągnięcie bezpiecznika od webasto mi przychodzi do głowy...
apples - Pią Sty 07, 2011 17:34

dziara01 napisał/a:
Poradźcie co mógłbym jeszcze zrobić
Ja bym rozebrał i zobaczył jak wygląda po tym miesiącu w środku komora spalania.
Zrób jeszcze tak - otwórz maskę, pozostaw otwartą i uruchom webasto. Może przewód którym zasysa powietrze zagina się i jest niepełne spalanie. :hm:

VMatas - Pią Sty 07, 2011 19:25

Jak pisze kolega - jeszcze raz rozebrać i zobaczyć. Jeżeli kopci to z jakiegoś powodu brakuje powietrza, bo tam wszystko jest takie proste że nie powinno być innej przyczyny. Ewentualnie można sprawdzić czy ta mała dmuchawa swobodnie się kręci. Uszczelki po rozbieraniu zostały cale? Bo powietrze raczej nie powinno dostawać się do komory spalania nie właściwą drogą..
dziara01 - Sob Sty 08, 2011 14:24

Uszczelki całe bardzo ostrożnie rozbierałem.Przewód zasysający powietrze jest drożny i przymocowany paskami.Może webasto dostaje za dużo paliwa?Czasem dym z przodu jest większy niż z tyłu i zapach spalin inny niż z rury wydechowej jakby guma się paliła :???: Tak mi jeszcze przyszło do głowy,że może by rurę od webasto przedłużył i wyprowadził obok rury wydechowej wtedy spaliny nie będą dostawały się do saloniku i nie będę patrzył już na ten dym... :idea: Co wy na to?
Spider1801 - Sob Sty 08, 2011 22:06

U mnie kolego było coś podobnego kopciło ostro a po chwili wyłączało się całkowicie czasami trochę dłużej pochodziło aż do następnego odpalenia silnika problemem okazał się wentylator webasta rozebrałem silniczek wentylatora i okazało się że do niczego się nie nadaje cały nadpalony w środku.
dziara01 - Nie Sty 09, 2011 10:43

No to wygląda na to,że będę rozbierał jeszcze raz :neutral: Dzięki za rady odezwę się po rozbiórce.
VMatas - Nie Sty 09, 2011 12:25

Tez będę rozbierał jeszcze raz :) Nie chce mi zacząć pracować bez świecy żarowej - może znowu zatkało się:(
dziara01 - Sro Sty 12, 2011 20:26

Mam jeszcze pytanko gdzie znajduje się ten wentylator webasto bo nie pamiętam żebym coś takiego widział przy ostatniej rozbiórce :roll:
VMatas - Sro Sty 12, 2011 21:59

Pod lewą pokrywką(stojąc z przodu samochodu), która jest na zaczepach. Uwaga, pokrywka bardzo ciężko zdejmuje się i łatwo jest połamać zaczepy.
dziara01 - Czw Sty 13, 2011 18:56

Dzięki za info,bo słyszałem,że pod którąś pokrywą są układy elektryczne zamykane próżniowo i lepiej ich nie otwierać,bo potem będą się palić....Nie wiem ile w tym prawdy-wolałem nie ryzykować :wink: Pytanko jeszcze czy macie może linki do jakiejś stronki gdzie mógłbym zobaczyć jak pracuje w 100 % sprawne webasto w roverku 75..Chodzi mi o ilość dymu jaka powinna wylatywać z webasto tak dla porównania.U mnie na wolniejszych obrotach kopci lub parę minut po odpaleniu-czy to norma :?: :/
apples - Czw Sty 13, 2011 19:06

dziara01 napisał/a:
.Chodzi mi o ilość dymu jaka powinna wylatywać z webasto tak dla porównania.U mnie na wolniejszych obrotach kopci lub parę minut po odpaleniu-czy to norma
U mnie nie dymi w ogóle.
robo - Czw Sty 13, 2011 19:10

Pokrywa wentylatora jest mocowana na zatrzaski a pokrywa elektroniki jest na wkręty. Zamknięcie próżniowe to bujda ;-) . Pokrywa ma wprawdzie uszczelkę ale ma to tylko zabezpieczyć elektronikę przed zakurzeniem czy tez wodą.
U mnie spalin podczas pracy wcale nie widać niezależnie od czasu pracy.

VMatas - Czw Sty 13, 2011 19:36

Żadnego próżniowego zamykania tam nie ma - można otwierać śmiało. W trakcie pracy nie kopci. I wygląda że nie będę musiał jeszcze raz rozbierać, bo komputerowe testowanie Webasto, przeprowadzone własnoręcznie w jakiś dziwny sposób usunęło nieodpalanie. Sam jestem zdziwiony.. no ale nie zapytasz czemu tak się stało :mrgreen:
Pytania - jak dymi, na biało czy jakoś inaczej? Jeżeli na biało to gdzieś po 2 minutach od odpalenia? I jak długo?

dziara01 - Czw Sty 20, 2011 18:37

Dymi mi na biało,po odpaleniu i do czasu osiągnięcia temperatury silnika :sad: W trasie jest ok.
Pieta - Czw Sty 20, 2011 19:39

Zaraz po odpaleniu może podymić na biało chwilkę, to jest normalne.
W czasie normalnej pracy, nic nie powinno być widać.

dziara01 - Pią Sty 21, 2011 18:13

Kopci coraz gorzej :evil: Postanowiłem oddać auto do warsztatu bo na moje oko wszystko ok,a wiedza zbyt mała żeby szukać głębiej przyczyny :sad: Dziś na krzyżówce nie widziałem czy piesi idą przez pasy taka była mgła z webasto.Dziękuję wszystkim za pomoc.
apples - Pią Sty 21, 2011 18:24

dziara01, napisz tylko co było. Osobiście podejrzewam że masz coś z dmuchawą w webasto i się przegrzewa.
Marek_75 - Nie Sty 23, 2011 17:13

powiedzcie co może być nie tak.
-Webasto uruchamia się prawidłowo (z silnikiem lub z telestartu)
- zaczyna pompować paliwo i grzeje najpierw na wonluch obrotach (gorące spaliny i słuchać jak huczy). Nie kopci.

teraz problem:
- jak jest trochę ciepły silnik to piec cały czas działa na wolnych obrotach i jest OK niezależnie w jaki sposób go uruchomię (z silnikiem czy z telestatrtu)
- jak jest zimny to po chwili wolnego grzania rozpędza się i... w tym momencie następuje wyłączenie. Pompka paliwa przestaje pstrykać, panel klimy się wyłącza) i piec zaczyna się wietrzyć wydmuchując dym.

Dlaczego zawsze gaśnie płomień przy wchodzeniu na wyższe obroty ? montowałem dwa działające palniki (siatka rozpylająca w dobrym wizualnie stanie). świeca ok, bo zapłon jest za każdym razem prawidłowy.

tak jakby zdmuchiwało płomień jak wiatrak mocniej zaczyna dmuchać.
może to pompka paliwa nie domaga na szybkich obrotach ?
Sprawdziłem ją i jak impulsami ją zasilam to przy każdym impulsie malutka kropelka paliwa spada z wężyka, tak powinno być ?

już wszystko sprawdziłem i nie wiem...

dzięki z góry za porady

apples - Nie Sty 23, 2011 19:39

Marek_75, odłącz przewód K Bus (pin 2) od wtyczki.
szemet33 - Wto Sty 25, 2011 12:46

apples napisał/a:
Marek_75, odłącz przewód K Bus (pin 2) od wtyczki.


1.Co to zmieni?
2.Jak się ten przewód odłącza
3.Czy chodzi o czerwono-biały ?
mam 92255B

apples - Wto Sty 25, 2011 13:21

szemet33 napisał/a:
1.Co to zmieni?
Odłączysz linię diagnostyczną która może wprowadzać zakłócenia do pracy webasto. Miałem tak u siebie.
szemet33 napisał/a:
2.Jak się ten przewód odłącza
Przecinasz kabel lub wyrywasz z wtyczki.
szemet33 napisał/a:
3.Czy chodzi o czerwono-biały ?
mam 92255B
Powinien taki być. Patrz na opis na wtyczce - pin 2. http://www.roverki.pl/zro...ie-webasto.html
szemet33 - Wto Sty 25, 2011 13:39

Czyli jeśli odłączę ten przewód to webasto będzie pracowało pomimo błędów? Czy nie spowoduje to uszkodzenia np. sterownika ? No bo z jakiegoś powodu się wyłącza...
VMatas - Wto Sty 25, 2011 18:33

Odłączenie przewodu K-bus (czerwono białego z żółtymi kropkami) na pewno nie może negatywnie wpłynąć na sterownik webasto, ponieważ ten przewód jest potrzebny TYLKO przy testowaniu webasto. Ani ECM, ani BCU nie sterują piecem w R75 - mamy piec analogowy - tak że można śmiało odłączać. Na K-bus zawsze istnieje komunikacja pomiędzy innymi podzespołami samochodu, i jest możliwe (nie wiem tylko z jakich powodów), że ta komunikacja może zakłócić normalną pracę pieca. Piec również może zakłócać pracę innych podzespołów, o czym już kilka razy było pisane na forum. Wyrywać przewód to może za bardzo groźnie brzmi, ale przy pomocy igiełki można go razem z blaszką "wyprosić" z kostki.
henryk - Sro Sty 26, 2011 00:31

VMatas napisał/a:
Ani ECM, ani BCU nie sterują piecem w R75


a jednak, za elektryczną częścią w RAVE (pokreślenia moje):

General
Feed from the positive battery terminal (C0192) is supplied to fuse 8 of the engine
compartment fuse box (C0632) on an R wire. Fuse 8 (C0576) supplies a constant battery feed to the FBH (C0926) on an O/R wire. The FBH (C0926) is earthed on a B wire.
When the engine is running, the alternator (C0226) provides the Engine Control Module (ECM) (C0606) a Pulse Width Modulated (PWM) signal on a U wire. When the ECM receives this signal it provides a feed (C0331) to the FBH temperature sensor (C0884) on a N/Y wire. The FBH temperature sensor measures ambient air temperature, and is a normally open switch.
If an ambient air temperature of below 5 °C is measured, the FBH temperature sensor closes. The ECM feed can now flow across the sensor (C0884) to the FBH (C0925) on a S/G wire. On receiving this feed, the FBH will power the FBH fuel pump.
The FBH (C0925) sends a PWM signal to the FBH fuel pump (C0920) on a N/K wire. By varying the rate of pulses, the FBH can control the pump to operate at one of three speeds.
The pump is earthed (C0920) on a B wire.

Nie znam szczegółowych zasad komunikacji ale usunięcie (lub oszkodzenie) komunikacji z ECM może np. spowodować włączanie się (lub przejście przez sterownik w tryb usiłowania włączenia) webasto przy wyłączonym silniku. A to na pewno nie jest pożądane. Nie wiem co to dokładnie Pulse Modulator ale brzmi tak, jakby generowany sygnał nie był niezależnym od okoliczności sygnałem o stałych parametrach a był modulowany - a to może być trudno zastąpić poprzez połączenie "na sztywno" lub usunięcie tego połączenia z ECM.

robo - Sro Sty 26, 2011 09:11

henryk, ale podkreślony przez Ciebie fragment opisuje sposób pojawienia się +12V na wejściu włącznika termicznego ( czujnika temperatury ). Faktycznie tam napięcie pojawia się dopiero po uruchomieniu silnika i w przypadku temperatury poniżej 5 st. C i jest podawane na pin 1 lub 3 webasto ( zależnie od typu webasto ). Nie ma jednak żadnego związku z linią K-bus podłączoną do pin 2.
Ponadto rozwiązanie to nie uniemożliwia uruchomienia webasto przy niepracującym silniku a jedynie nie pozwala na załączenie pieca przez włącznik termiczny po włączeniu zapłonu a przed uruchomieniem silnika. W końcu wszystkie rozwiązania ogrzewania postojowego polegają na uruchomieniu pieca w aucie z niepracującym silnikiem i jest to możliwe przez podanie właściwego sygnału do webasto niezależnie od stanu połączenia linii K-bus.

henryk - Czw Sty 27, 2011 01:54

robo, możliwe, nie jestem elektronikiem ale komunikacja z ECM opisana jest w dóch miejscach na różnych przewodach:
1. When the ECM receives this signal it provides a feed (C0331) to the FBH temperature sensor (C0884) on a N/Y wire
2. The ECM feed can now flow across the sensor (C0884) to the FBH (C0925) on a S/G wire
Przytoczony przeze mnie opis uzupełniony jest odsyłaczem po szczegóły do instrukcji serwisowych webasto. O tym co na którym pinie się pojawia to już w ogóle się nie będę wypowiadał. Nie musiałem tego na szczęście przerabiać.
Być może masz rację, ale spotkałem się na naszym forum z opisem uszkodzenia ECM przez webasto podczas wpinania lub wypinania wtyczki. Może to był zresztą przypadek. Na wszelki wypadek robiłem to wcześniej wyjmując odpowiedni bezpiecznik.
Nie wiem również dlaczego, ale instalacja automatycznego - czyli uruchamianego na postoju - webasto wymaga automatycznej klimatyzacji i takie rozwiązanie nie było stosowane w samochodach z ręczną klimatyzacją. Automatyczna klima dla odmiany sterowana jest przez BCU. Przyjmując, że do pracy webasto wystarczy jego "ręczne" uruchomienie poprzez zwarcie czujnika temperatury oraz odcięcie z linią sterowania, to nie rozumiem skąd takie ograniczenie stosowania wariantu automatycznego webasto tylko z automatyczną klimatyzacją. W końcu pokrętło temperatury w manualnej klimatyzacji można ustawić na żądanej pozycji a webasto jest wyposażone we własną pomkę, to dlaczego by miało źle działać. W opisie korzystania z automatycznego webasto użytkownik musi decydować o czasie włączenia i pilnować tego, żeby na przykład nie wyładować akumulatora. Czyli to też nie jest taki zupełnie samograj.

Pieta - Czw Sty 27, 2011 11:31

Czujnik temperatury zewnętrznej jest podłaczony z ECM. Z ECM idzie informacja czy silnik jest uruchomiony i aktywuje czujnik. W efekcie czujnik temperatury uruchamia piec poniżej 5 stopni oraz po uruchomieniu silnika.
W innych autach z analogowym sterownikiem pieca, czujnik temperatury przeważnie podłączony jest do alternatora.

Ogrzewanie postojowe można zawsze uruchomić niezależnie od typu klimatyzacji.

Najprostszym rozwiązaniem jest podłaczenie wentylatora bezposrednio i wysterowanie jego timerem lub radiowo poprzez przekaźnik. Problem stanowi prędkość obrotowa wentylatora, jak podłączysz go bezpośrednio będzie kręcił sie na maksymalnych obrotach. Wtedy szybko masz akumulatorze. W niektórych autach wentylatory biorą nawet do 50A.
W manulanych klimach podłącznie się pod wentylację z uwzględmieniem regulacji prędkośc obrotowej w niektórych przypadkach nie jest takie proste i wymaga wielu przeróbek.

Nie wiem jak praktycznie wygląda sprawa w R75 z manualna klimą. Myślę, że montaż ogrzewania postojowego jest możliwy.

Popatrzyłem na schematy, panel klimatyzacji i regulacja nawiewem podłączona jest pod BCU. Wyglada na to, że dla manualnej klimy wystarczy podać sygnał na PIN18 BCU. BCU następnie wysteruje z PIN11 przekaźnik i załączy wentylator. Należy zweryfikowac co to za sygnał (może +12V).
Jak wiadomo, schematy w Rave nie są pewne. Więc wszystko jest do weryfikacji w aucie.

VMatas - Czw Sty 27, 2011 18:38

Piec Webasto, montowany w R75 jest ANALOGOWY. I jest sterowany sygnalami analogowymi (+12V lub masa, zależnie od modelu i od kontaktu). Zatem mówię, że ani ECM, ani BCU NIE STERUJĄ piecem - no bo jak można im sterować, kiedy wystarcza podać +12V od akumulatora i on się załącza? Przecież nie mamy na akumulatorze modulowanego sygnału? ECM spełnia dokładnie tą funkcje o której pisał kolega robo - załącza piec dopiero wtedy, kiedy silnik jest już odpalony - i dodam jeszcze raz - po prostu podając +12V na czujnik temperatury. Czujnik temperatury w tym przypadku to zwykły termo-włącznik, kontakty którego zwierają się poniżej +5 C i piec wtedy odpala, o czym mówi i poprzez kolegę henryka cytowane zdanie "The ECM feed can now flow across the sensor (C0884) to the FBH (C0925) on a S/G wire" z RAVE. Translator Google tlumaczy to tak: "RSS ECM może teraz przepływać przez czujnik (C0884) do FBH (C0925) na S / G drutu". Trochę śmieszne, ale wszystkim powinno być jasne, że to +12V "może teraz przepływać przez czujnik".
Jest FAKTEM, że przewód K-bus można odłączyć i piec działa - każdy może to sprawdzić sam. Webasto, stawiane w VW najczęściej są cyfrowe i są sterowane przez CAN-bus - zatem niestety nie możemy ich używać w swoich R75 - i może stąd to całe zamieszanie.
Argument, że dla pieca jest wymagana automatyczna klimatyzacja w cale nie udowadnia, że sterowanie piecem jest cyfrowe. Jeżeli zajrzeć do RAVE, to można zobaczyć, że sterowanie klimą odbywa się przekaźnikiem R238 podając +12V na C0793 2 i 3 pin (ATC), co i jest wykorzystane w przypadku automatycznego postojowego ogrzewania (z zegarem lub Telestart'em), a również w naszym z kolega robo rozwiązaniu (Więcej …). Tym przekaźnikiem steruje sam piec przez pin 4, gdzie pojawia się +12V, kiedy płyn zagrzeję się do +30C(typ 66232C), lub od razu po włączeniu pieca (typ 98570B). A tych roverków z pokrętłami było tak mało, że nawet chyba nikomu nie chodziło o rozwiązanie z automatycznym piecem - nawet odpowiedniego schematu nie ma. Jeżeli zająć się to na pewno można byłoby zrobić, tylko czy warto?

apples - Pią Sty 28, 2011 08:20

K-Bus chyba jednak ma duży wpływ. Po odłączenia linii K-Bus kiedy dzisiaj włączyłem webasto z pilota, przejechałem drogę do pracy i wyłączyłem silnik ale niestety panel klimatyzacji się nie wyłączył. Musiałem wyłączyć z pilota.
robo - Pią Sty 28, 2011 08:52

apples, a jak długo od momentu włączenia webasto jechałeś do pracy ? Bo jeśli krócej niż tryb pracy sterownika to normalne. Sterownik VMatasa działa niezależnie od zapłonu i silnika i pracuje po włączeniu przez ściśle określony czas. I nie ważne czy w tym czasie będziesz spał, oglądał TV czy też jechał samochodem, sterownik swoje odbębnić musi i wyłączy piec po wykonanej pracy.
VMatas - Pią Sty 28, 2011 13:41

Dokładnie tak jak pisze kolega robo :mrgreen:
beeroz18 - Sob Sty 29, 2011 10:16

Witam wszystkich. Moze nie w temacie pisze ale pisze pierwszy raz i mam problem. :bezradny: Wczoraj stałem na granicy, i jak wróciłem ze sklepu i odpaliłem auto to po około 10s zauważyłem i poczułem dym spod maski. :sad: Gdy ja otworzyłem to z filterka webasto wydobywał sie siwy dym. :mad: Chciałbym sie dowiedzieć co sie stało i co z tym zrobić. :idea: Dzięki za odpowiedz... pozdro.
VMatas - Sob Sty 29, 2011 12:56

Trochę za mało informacji podałeś.. Piec odpala i grzeje, czy nie? Dźwięk pracującego pieca się nie zmienił?
Trochę dymu poprzez wąż zasysania powietrza może pokazywać się, kiedy otwory w palniku są przytkane sadzą. Również to może być znak złe działającej dmuchawy powietrza pieca - bywają sytuacje, kiedy wirnik dmuchawy zaczyna czepiać za korpus pieca. Wtedy przy rozruchu pieca słychać charakterystyczny dźwięk. Przy braku powietrza może dochodzić nawet do małych wybuchów, kiedy cała mieszanka zapala się już dopiero w tłumiku pieca.. Wtedy dym widać z obu końców :mrgreen:

apples - Pon Sty 31, 2011 11:22

robo, VMatas, sprawdzę. Dzięki. :smile:
Marek_75 - Pon Sty 31, 2011 19:48

apples napisał/a:
Marek_75, odłącz przewód K Bus (pin 2) od wtyczki

niestety nie naprawiło to mojego objawu :/

VMatas - Pon Sty 31, 2011 20:32

Marek_75 napisał/a:
apples napisał/a:
Marek_75, odłącz przewód K Bus (pin 2) od wtyczki

niestety nie naprawiło to mojego objawu :/


Nie masz czasami otwartego otworu z dołu webasto pod dmuchawą? Ma być tam taka czarna gumowa zatyczka. No bo już nie ma pomysłów co może być z tym wygasaniem na większych obrotach..

Marek_75 - Sro Lut 02, 2011 18:27

Dziś wróciłem z pracy, na próbę zgasiłem auto, zresetowałem piec (bezpiecznikiem) i śmiga jak ta lala. Na zgaszonym silniku grzał aż doszedł do połowy skali (72 st na diagnostyce obserwowałem) i się wyłączył. Panel klimy dalej dmuchał tylko pompka prestała pstrykać - czyli ok.
Na odpalonym silniku też prawidłowo.

Wcześniej grzał długo, nawet pół godz ale nie chciał dogrzać do takiej temp.
Czyli na ciepłym silniku chodzi idealnie. Jak ostygnie rano to jeszcze sprawdzę, może mu się coś odblokowało...

VMatas - Sro Lut 02, 2011 19:27

No ciekawie jak będzie na zimnym. Bo na ciepłym piec może nie wchodzić na pełną moc - a znaczy i dmuchawa nie będzie dmuchać na pełnych obrotach. No ale aby było dobrze i jutro :grin:
Marek_75 - Czw Lut 03, 2011 19:49

no i na zimnym tak jak było. Pochodzi trochę, potem zaczyna się rozpędzać i kuniec...
brak pomysłów

dziara01 - Nie Lut 06, 2011 11:08

Witam wszystkich na forum.Odpisuje w temacie kopcącego webasto.Auto odebrałem od mechanika po 4 godzinach.Działa rewelacyjnie,z tego co stwierdził mechanik to wiatrak nie kręcił na właściwych obrotach(na moje oko zasuwał jak płyta CD w napędzie) i komora spalania znów była pełna sadzy.Teraz przy pracy webasto niezależnie od temperatury i czasu,nie widać dymu :grin: Dzięki wszystkim za pomoc i mam nadzieję,że ja też komuś pomogłem :cool:
borek88 - Czw Lut 24, 2011 19:37

koldzy powiedzcie mi czy webasto ma powrot paliwa czy tylko pompka ciagnie tyle ile ma spalic i finito czy jest w webastach jakis powrot/przelew paliwa moje auto i webasto to diesel i jestem po zakupie kompletu do motazu i rozkminiam co i jak podlaczyc i nie wiem jak z tym paliwem jest??
VMatas - Czw Lut 24, 2011 20:23

Pompka tylko wtryskuje paliwo - żadnego powrotu nie ma.

Więcej na temat instalacji:

http://www.rover-club.net...er75convert.pdf

http://www.the75andztclub...21&postcount=15

borek88 - Czw Lut 24, 2011 20:59

dzieki VMatas, ja mam r45 i webasto thermo top E wiec troche inaczej bo zwykła klima.

a co do paliwa to moge trojnikiem wpiac sie przed lub za filtrtm paliwa w komorze silnika za trojnikiem pompka i do webasto?? instrukcja mowi (jesli dobrze wyczytalem bo inst po niemiecku a od matury z niemca minelo kilka lat a dalej deutsche edukacji nie prowdzilem) cos o tym ze odcinek od baku do pompki nie moze byc wiekszy niz 1,2m a od pompki do webasto 5,8m. to by znaczylo ze pompka nieuciagnie paliwa jesli bedzie np 3m przewodu do baku?? bo wygodnieby bylo mi pompke ulokowac gdzies w komorze silnika a nie pod podwoziem

VMatas - Czw Lut 24, 2011 22:09

Myślę że jedyny warunek - pompka musi pobierać paliwo bez ciśnienia, bo działa na podstawie zwykłego elektromagnesu.. Gdzie ją ulokujesz to już nie ma większego znaczenia - w razie czego można dać grubszą rurkę (wężyk), jeżeli nie potrafi inaczej pompować.
maryba - Czw Lut 24, 2011 22:56

Rozmawiałem wczoraj z ROBO .. więlkie dzięki..

napiszę krótko .."
mam w R75 wydawać by sie mogło wszystko by zamontować webasto a więc;

mam blachę do mocowania
mam przewody do podłączenia cieczy
mam przewód 2 x
mam czujnik temp.
mam waż podajże paliwa zaslepiony


pytanie czy mam pompkę i jak ją zidetyfikowac? gdzie powinna być ..przy baku ? czy na parkingu ją zobaczę czy tylko kanał ?

chyba mając te wszystkie rzeczy mam duże szanse by kupic piecyk ..podłączyc .. i cieszyć sie z ciepełka ..

apples - Czw Lut 24, 2011 23:42

maryba napisał/a:
pytanie czy mam pompkę i jak ją zidetyfikowac? gdzie powinna być ..przy baku ? czy na parkingu ją zobaczę czy tylko kanał ?
Pod prawym progiem przy tylnym kole.
borek88 - Pią Lut 25, 2011 06:20

VMatas, bez cisnienia czyli?? zeby nie miała takiego oporu pompa?? ja pompe wtryskowa mam przy silniku a w baku nie ma zadnej pompy
ale widze ze z tego co pisze apples, pompka w 75 ta od webasta tez jest blzej baku niz webasta i to mi cholera mowi instrukcja a tez glupio tak ciachac wezyki zeby sprawdzic gdzie musi byc. najwyzej przejade sie na kanal zeby zamontowac ta pompke blizej baku

VMatas - Pią Lut 25, 2011 07:29

maryba napisał/a:
pytanie czy mam pompkę i jak ją zidetyfikowac? gdzie powinna być ..przy baku ? czy na parkingu ją zobaczę czy tylko kanał ?

chyba mając te wszystkie rzeczy mam duże szanse by kupic piecyk ..podłączyc .. i cieszyć sie z ciepełka ..


Tutaj http://www.the75andztclub...21&postcount=15 ostatnie zdjęcie to pompka.

[ Dodano: Pią Lut 25, 2011 08:29 ]
borek88 napisał/a:
[
ale widze ze z tego co pisze apples, pompka w 75 ta od webasta tez jest blzej baku niz webasta i to mi cholera mowi instrukcja a tez glupio tak ciachac wezyki zeby sprawdzic gdzie musi byc. najwyzej przejade sie na kanal zeby zamontowac ta pompke blizej baku


Nie wiem czemu ale instrukcja pokazuje że pompka ma byc przy baku...

Instrukcja montażu Thermotop Z/C

markozalko - Pią Lut 25, 2011 15:21

Mam pytanie. U mnie nie działa webasto ale dziś żona moja poczuła jak idzie ciepło przy lewym kole jak odpaliłem tylko auto. Potem też czuła bo była w rajstopach. Patrzyłem na te\ą rurkę od webasto i nigdy nie była ciepła anie nie eciały żadne spalinki. Czyżby to oznaczało że czasem ma chęć zadziałać webasto czy co?
borek88 - Pią Lut 25, 2011 15:39

VMatas napisał/a:

Nie wiem czemu ale instrukcja pokazuje że pompka ma byc przy baku...

moze to wynika z jej mocy bo ona daje chyba mało paliwa tak??

VMatas - Pią Lut 25, 2011 17:34

~0.5 litra na godzinę pracy.



[ Dodano: Pią Lut 25, 2011 18:34 ]
markozalko napisał/a:
Mam pytanie. U mnie nie działa webasto ale dziś żona moja poczuła jak idzie ciepło przy lewym kole jak odpaliłem tylko auto. Potem też czuła bo była w rajstopach. Patrzyłem na te\ą rurkę od webasto i nigdy nie była ciepła anie nie eciały żadne spalinki. Czyżby to oznaczało że czasem ma chęć zadziałać webasto czy co?


Z tego opisu trudno jest coś powiedzieć.. Najpierw trzeba ustalić jaki jest typ webasto, wtedy będzie można spróbować odpalić go przy nie pracującym silniku. Radze najpierw poczytać ten artykuł, wtedy zadawać dalsze pytania,.

http://www.roverki.pl/zro...ie-webasto.html

Tutaj też jest wiele informacji:

http://forum.roverki.eu/v...p=494750#494750

maryba - Pią Kwi 15, 2011 16:45

słuchajcie, podłaczyłem wszystko, odłaczyłem 2 pin bo dziwne rzeczy na koputerze ribił, wpiąlem wszystkie wtyczki, pompka podłaczona, ale nie mam na niej napięcia, a piec cały czas szumi... Z piecyka nie mam na wyjściu zasilania do pompki. piecyk szumi nawet bez zapłonu i bez kluczyka w stacyjce. czy ktoś wie czemu może nie działać?
apples - Pią Kwi 15, 2011 16:48

maryba, wtyczki wypięte i szumi?
maryba - Pią Kwi 15, 2011 16:58

apples napisał/a:
maryba, wtyczki wypięte i szumi?

wtyczka zasilająca wpięta..i szumi ..a na wyjściu do zasilania pomku nie ma napięcia..

apples - Pią Kwi 15, 2011 18:52

maryba napisał/a:
wtyczka zasilająca wpięta..i szumi
Bo to wentylator może szumi aby wychłodzić komorę. Odczekaj chwilę i zobacz co będzie.

Pamiętaj: Jak webasto jest rozgrzane nie wolno odłączać zasilania bo grozi spaleniem piecyka. Po każdym odpaleniu webasto musi się wystudzić i dopiero wtedy można odpiąć zasilanie.

VMatas - Pią Kwi 15, 2011 21:02

Jeżeli ciągle szumi to dmuchawa pieca. Niestety, to oznaczać walnięty sterownik pieca. Dobrze byłoby podłączyć pod komputer i sprawdzić.

Więcej..

maryba - Nie Kwi 17, 2011 22:07

na to wygląda - ale jeste w trakcie umawiania sie ze sprzedawcą - na wymianę piecyka -

na bank jest elektronika walnieta bo jak sie przyjżałem to i powąchałem .. to śmierdzi spaloną elektroniką - dodatkowo widać utlenione aluminium

rocki1988 - Wto Gru 30, 2014 05:49
Temat postu: webasto
witam i ja mam pytanko jestm tu nowy nie dawno zakupilem r 75 2.0 cdt :D i powiem wam ze tez mam na wyswitlaczu - 30 juz wiem co moze byc nie tak ale pytanie mam takie czy jak temp jest taka to penie webasto tez nie zadziala ?
dukat11 - Wto Gru 30, 2014 08:42

rocki1988 napisał/a:
witam i ja mam pytanko jestm tu nowy nie dawno zakupilem r 75 2.0 cdt i powiem wam ze tez mam na wyswitlaczu - 30 juz wiem co moze byc nie tak ale pytanie mam takie czy jak temp jest taka to penie webasto tez nie zadziala ?


webasto ma osobny czujnik. ale klima nie będzie działać

Dawidovs - Wto Gru 30, 2014 11:20

dukat11, to klima się nie włączy przy minusowej temperaturze? Czyli wiatrak nie będzie kręcił czy co?
longer86 - Wto Gru 30, 2014 17:38

wiatrak może się kręcić nie załączy się sprzęgiełko kompresora
markozalko - Sro Paź 12, 2016 19:39

Mam te auto 6 lat i nigdy nie dzialało mi webasto. Ostatnio padł mi akumulator i musiałem dać. Jakie było moje zdziwienie jak usłyszałem jakie$ buczenie spod maski. Okazało sie że webasto odrzyło. Jak otworzyłem maske to zobaczyłem że ta rura wydechowa webadt zasysa powietrze a nie wydmuchuje i ten piev webadto jest gorący. Czy tak ma być bo nie mam pojęcia. Dzięki
longer86 - Sro Paź 12, 2016 19:42

Jesli miało 3 zle odpalenia to do momentu odlaczenia zasilania sie nie uruchamialo... Co uważasz za rurę wydechową?
markozalko - Sro Paź 12, 2016 20:07

Chodzi mi o tę gumową rurkę zdziurą co znajduje się na webast. To z niej ma lecieć dym czy ona zasysa powietrze a dym leci gdzies pod autem
longer86 - Sro Paź 12, 2016 20:33

To zasysa, w środku jest gabkowy filtr... Wydech jest ze spodu webasto...
sash997 - Sro Paź 12, 2016 21:02

to nie filtr tylko tłumik ssania,ta gąbka nie filtruje tylko wycisza, piec pewnie nadal jest nie sprawny a ciepły jest od płynu z układu chłodzenia,żeby sprawdzić czy odpala należałoby dotknąć rury wydechowej tylko ostrożnie bo robi sie bardzo gorąca,zresztą po 6 latach nie działania przestraszyłoby Cie kopcenie(parowanie) bo na rurze wydechowej napewno są po takim czasie różne tłuste mazidła i brud które powinny troche zadymić po odpaleniu pieca
longer86 - Sro Paź 12, 2016 22:26

Właśnie, to ze zasysa powietrze nie znaczy ze działa prawidłowo i rozpala sie jak powinien. Przeszukaj workshop Manual i znajdziesz tam jak przeprowadzić test pieca
markozalko - Czw Paź 13, 2016 07:08

No i się nacieszyłem webasto. Znów nie działa. Widać coś nie tak skoro raz załapało a teraz milczy
longer86 - Czw Paź 13, 2016 08:45

Pisałem Ci, czytasz ?

Samo sie nie naprawiło, a jedynie po odłączeniu akumulatora odblokowało się, ale błąd występuje nadal... I po kolejnych 3 próbach znów sie zblokowało.

Poczytaj forum, sa tematy o webasto. Sprawdź pompkę paliwa, pompę wody, itd.

Przeprowadź test, sprawdź czas przez jaki działa webasto... Najprawdopodobniej uwalony jest sterownik, w tej i innych sprawach chyba najlepszy z forum jest kolega sash997, on uzdrowi Twoje webasto...

dorotamax1 - Pią Paź 14, 2016 19:18

A moje weba sto dziś hulało ja talla ,już 5 rok ,po zakupie z allegro .
pablo - Wto Sty 10, 2017 12:57

Podłaczę się do tematu . Chcę zdalnie uruchamiać piecyk 66232C z pilota + układ czasowy regulowany w zależności od potrzeby (np. 15min) . Czy wystarczy wpiąć się na 1 pin (+12V - zdalne włączenie) i wymusić +12V na te 15 min aby webasto zadziałało na postoju ?. Piecyk mam w pełni sprawny a od czasu do czasu przydałoby się silnik roverka podgrzać przed uruchomieniem na mrozie.
longer86 - Wto Sty 10, 2017 13:12

było: tutaj na dole

i tutaj obszerniej

pablo - Wto Sty 10, 2017 13:38

"Pracą pieca steruje włącznik termiczny, podłączony przez bezpiecznik F1. Zadaniem tego włącznika termicznego jest podanie na piec +12V, kiedy temperatura powietrza jest niższa niż +5C. UWAGA: piec przy takim podłączeniu będzie pracować ciągle, dopóki nie rozładuje akumulatora - przy samodzielnej instalacji musimy na wyłącznik termiczny podać +12V, które pojawia się tylko po przekręceniu kluczyka ( w R75 trzeba do tego uruchomić silnik )."
Wg tego opisu wnioskuję że jak podam +12V przez przekaźnik układu czasowego (np. 15min) to webasto powinno zadziałać na postoju bez właczonego silnika. Rozumiem że to +12V z włacznika termicznego mogę puścić przez przekaźnik 10A ( wystarczy ?)
Oczywiście nie będę kombinował na razie z właczaniem panelu klimy.

sash997 - Wto Sty 10, 2017 14:50

ok a ja to załatwie jednym obrazkiem który profesjonalnie samodzielnie wykonałem , SR 2 to taki sterownik zdalny uniwersalny z możliwością ustawienia trubu czasowego od 1sekundy do 60min, można też nabyć SH4 który ma większy zasięg, 3 przewody jakiś bezpiecznik dla bezpieczeństwa, sterownik montujesz w puszce z akumulatorem i śmiga
pablo - Wto Sty 10, 2017 17:46

Dzięki koledzy za potwierdzenie, że to będzie działać. Ja potrzebne układy zamówiłem u "majfrenda" na Aliexpress - koszt , niecałe 25 zł za wszystko. Jak dotrze wszystko , podłączę i dam znać . Mam nadzieję że przed końcem zimy to zrobię.
Sutber - Nie Paź 14, 2018 14:16

Witam Wszystkich . Interesuje mnie czy czujnik temp. zewnętrznej Webasto można zastąpić wyłącznikiem i samemu regulować załączanie piecyka.
borsuk88 - Nie Paź 14, 2018 17:51

u mnie czujnik został podpięty na krótko - ponieważ uległ awarii. Od kostki przy webasto pociągnąłem przewód do kabiny razem z włącznikiem i teraz uruchamiam webasto kiedy chce , a jak się nagrzeje wyłączam i nie musi być w stanie uspania. Latam tak już 2 zimy a teraz 3 się zbliża.
Sutber - Nie Paź 14, 2018 18:45

Dziękuję za informację.
U mnie takiego czujnika nie ma dlatego chciałem go obejść.
Rozumię że kable do włącznika zostały pociągnięte od wtyczki przy samym piecyku.
U mnie nawet nie ma wiązki do czujnika - pewnie ktoś to pominął.
Czy wiązka czujnika powinna się łączyć z kostką koło prawego reflektora ( tam gdzie jest podłączony klakson i włącznik sygnalizujący otwarcie maski ) ?

proartur - Nie Paź 14, 2018 20:10

można też zastosować włącznik na pilota na 12v (30zl z wysyłką) do tego dyskretna dioda i można z okna załączać ogrzewanie
dorotamax1 - Pon Paź 29, 2018 20:29

Dziś rano się odpaliło webasto baja działa . :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
dawidd - Pią Lis 02, 2018 06:47

A ja sobie sterowanie webasto zrobiłem telefonem przez aplikacje supla. Mam włącz/wyłącz, włącz na 25 min, podgląd czy fizycznie piec wystartował, podgląd napięcia akumulatora i jaka temperatura jest w aucie
Koszt całkowity to ok 100 zl z routerem, karta sim i płytka Yunshan z chin