Wygląda że w ogóle nie odpaliło.. Sprawdź według tej instrukcji:
FBH DIAGNOSTICS
-Engine cold and stopped
-At first, unplug then replug the power connector (or fuse F8) in order to reset the system.
-Connect permanently Pin 3 to earth. (To + batt in case of older model)
Simultaneously start a TIMER and listen when the fan stops
IF stop after 3 sec, restart 4 seconds later and finally stop at 2 minutes 7 sec;
The error generated may be caused by:
-Battery voltage lower than 10 volts
-Glow plug open or short circuit
-Circulation pump open or short circuit
-Fuel pomp open
-PCB defective
IF stop after more than 2 minutes 10 sec, then
PCB and all devices are good (except doubtful glow plug)
IF stop at 4 minutes 5 sec, Glow plug resistor too high (0,6 ohms for instance),
IF stop at 4 minutes 40 sec it is a ignition fault, (fuel pump priming fault)
_________________ Land Rover Discovery 3 2.7 HSE
SPAMU¦
Wysłany: Wto Paź 26, 2010 11:27 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
kris-tofer, przed czyszczeniem palnika wyjąłem świecę z palnika, a po złożeniu całości podłączyłem wszystkie przewody tak jak były (w sumie nie da się inaczej bo wtyczki nie pasują inaczej) pod środkową pokrywką są trzy wtyczki i dwie poza nią, wszystko podłączone.
Spróbuję jeszcze na krótko tak jak w instrukcji od VMatas.
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
hmm to nie jest chyba nic merytorycznego w tym temacie???
kris-tofer, wprawdzie to nie Twoja sprawa, jak również nie muszę Ci się tłumaczyć, ale jednak wyjaśnię: podbiłam temat dla kolegi ZiGi, ponieważ zobaczyłam, że ma problem, a temat spadł gdzieś tam już na drugą stronę usterek.
Natomiast jeśli Ty masz jakiś problem w związku z moją osobą lub tym co robię, to pisz na pw i nie zaśmiecaj tematów swoimi uwagami na niskim poziomie.
kasjopea, śmieszne jest to co mówisz, temat jest mój, ja go śledzę i kolega VMatas, więc zbędna jest tu nadgorliwość, troluj w innym temacie, tu nie potrzeba.
[ Dodano: Wto Paź 26, 2010 12:13 ] ZiGi, ja kupiłem niedawno takie webasto jak Ty masz, taki sam model i miałem na odwrót, z powodu syfu w środku nie działała mi świeca żarowa, po przeczyszczeniu działa. Może jakiś błąd przblokował świeczkę..
Śmieszne jest jedynie to, że po kolejnym poście ja swoje "up" wykasowałabym i temat ładnie toczyłby się do przodu. Ale Ty musiałeś się przyczepić i teraz ma miejsce ta nie prowadząca do niczego dyskusja.
VMatas, dzięki za instrukcję niestety w moim przypadku nie ma opcji FAN start
Słychać tylko ciche buczenie, tak jakby pompka re-cyrkulacyjna się załączała i to wszystko co słychać, czuć też delikatne wibracje gdy dotknę Webasto.
W weekend jeszcze raz wyciągnę webasto rozbiorę i zobaczę co się dzieje.
W sumie do wentylatora nie zaglądałem więc nie mogłem nic w nim zepsuć, no ale fakt faktem nie załącza się i już, a rano na chwilę wystartował.
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Może coś wpadło do wiatraczka i jest zablokowany? Musisz rozebrać - bez powietrza webasto i nie może odpalić…
Już pisałem, że osłona wiatraczka strasznie ciężko się zdejmuje i łatwo można połamać zaczepy - uważaj na nie.
ZiGi, sprawdź wiatraczek na krotko. Odłącz zasilanie wiatraczka od płytki sterownika i podaj 12V. Mój na krótko działa. Niestety sterownik nie uruchamia go nawet przez program diagnostyczny. Tak więc najprawdopodobniej sterownik padł.
VMatas, robo, dzięki za podpowiedzi zerknę na to dziś, w sumie osłona jest dostępna z góry więc na spokojnie podważę wszystkie zaczepy i delikatnie ściągnę.
Zastanawia mnie tylko to, że wczoraj rano wiatrak wystartował i się wyłączył i już się nie włącza.
No ale może coś zaciągnął do środka i się zablokował i stąd to ciche buczenie słychać (mam nadzieję).
[ Dodano: Sro Paź 27, 2010 16:20 ]
A jeszcze jedno lamerskie pytanie, który przewód od wiatraczka to "+" brązowy czy fioletowy?
Czy może nie ma to znaczenia bo najwyżej wiatrak ruszy w przeciwną stronę?
A może jest tam jakaś dioda która wymusza podłączenie prawidłowo?
[ Dodano: Wto Lis 09, 2010 08:43 ]
W ten weekend znów zajrzałem do Webasto, jak się okazało wiatraczek od webasto opuścił się na trzpieniu i opierał o obudowę no i nie chciał kręcić.
Po podniesieniu minimalnie do góry i podłączeniu pod aku działa.
Postanowiłem zatem złożyć w całość webasto i odpalić na krótko.
Przy pierwszych próbach jakoś nie widziałem efektów, no ale teraz wiem dlaczego.
Wszystko przez fakt, że za krótko podawałem minus na PIN3.
A w opisie od Vmatas wyraźnie napisane:
VMatas napisał/a:
Connect permanently Pin 3 to earth.
Gdy podłączyłem na stałe to przez pierwsze 30s wiatrak chodził na pełnych obrotach, potem zwolnił i zacząłem słyszeć jak pompka podaje paliwo (tak jakby zastrzykami) po chwili usłyszałem jak w piecyku zaczyna lekko huczeć no i wiatraczek webasto zaczął wchodzić na wyższe obroty a w piecyku było słychać już mały startujący odrzutowiec. Po chwili Webasto było gorące i co najważniejsze nie dymi mi teraz tak na biało jak wcześniej, widać normalne spaliny (robiłem to na dużej hali).
Co ważne na przyszłość, teraz wiem że nie muszę ściągać pokrywy wiatraczka żeby go np lekko podnieść gdyby znów się opuścił, od dołu jest taka mała gumowa zaślepka wystarczy ją wyjąć i np śrubokrętem wcisnąć końcówkę trzpienia i sprawa załatwiona.
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Witam
Podepnę się pod temat. Webasto w moim roverku nie pracuje - Po odpaleniu auta przepala się bezpiecznik F8 . Jaka może byc przyczyna ? Od czego zacząc ?
Odpiąć 6 kontaktowe łącze od Webasto i sprawdzić czy się przepali. Jeżeli nie, to przyczyna może być pompka paliwa – 6 pin. Wtedy trzeba sprawdzić przewód lub pompę paliwa. Jeżeli nadal przepala się, to zdejmujemy środkowa wąską pokrywkę i odpinamy łącze pompy cieczy, dmuchawy i świecy żarowej. Jeżeli nadal będzie przepalać się, to złe wiadomości – przyczyną jest sam sterownik.
Z racji tego, że zrobiło się zimno wziąłem się za webasto. Niestety w moim pompka nie podaje paliwa. Po długich poszukiwaniach w końcu ją znalazłem z pomocą RAVE oczywiście, ale nie wiem jak ja wykręcić, i nie wiem jakie napięcia na nią podać. Byłbym wdzięczny za info.
Pompka zasila się impulsami +12V. Odepnij 6-pinową kostkę od pieca i na 6 pin impulsami podawaj +12V od akumulatora. Przy tylnym prawym kole musisz słyszeć cykanie. Jeżeli podasz +12V na stale pompka nie będzie działać! Co do wymontowania to nie myślę że to jakaś skomplikowana sprawa - sam tego nie robiłem, ale RAVE pewnie Ci pomoże.
Pompka jest zasilana napięciem 12V ale impulsowo.
W pompce jest element elektromagnetyczny, który dozuje paliwo impulsowo.
Piec wysyła impulsy do pompki z pin6.
http://www.nomadic-one.co...al_alternatives
Pompka teoretycznie jest nierozbieralna, ale ludzie ją rozkręcają. Często wyczyszczenie jej w środku daje jej drugie życie.
Pompka zasila się impulsami +12V. Odepnij 6-pinową kostkę od pieca i na 6 pin impulsami podawaj +12V od akumulatora. Przy tylnym prawym kole musisz słyszeć cykanie. Jeżeli podasz +12V na stale pompka nie będzie działać! Co do wymontowania to nie myślę że to jakaś skomplikowana sprawa - sam tego nie robiłem, ale RAVE pewnie Ci pomoże.
Bosze... czemu ja Cie w Łodzi nei zlukałem - mam założone webasto od kwietania ale na dobrą sprawę nie wiem czy działa bo nie było temp poniżej 5 stopnie ... -- a ty mogłeś to sprawdzić OT TAK
eh...
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Ciekawie? Robiłeś mam nadzieje przy odłączonym łączu od webasto? Ale i tak dziwnie - bo pompka wodna nie ma połączenia na tym łączu w ogolę. Może źle odliczyłeś piny czasami, no ale są ponumerowane.. Przewód miał być różowo-brązowy.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum