Forum Klubu ROVERki.pl :: [R214] wymiana śilnika na 1.8
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: kasjopea
Czw Lis 18, 2010 13:20
[R214] wymiana śilnika na 1.8

(przyszłościowo)
Autor Wiadomość
214_SI 



Dołączył: 15 Kwi 2007
Posty: 117

Rover 200

Wysłany: Czw Kwi 26, 2007 10:29   [R214] wymiana śilnika na 1.8
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 16v Rok produkcji: 1997

Witam,

W sumie póki co to wszystko bardzo przyszłościowo i teoretycznie.
Ale interesuje mnie parę kwestji.

Jeśli bym dostał silniczek od roverka 218 (1.8si) to czy by pasował do mojej
214si? Co trzeba by było wymienić po za silnikiem by to wszystko ładnie hulało?
Powiedzmy że silnik bym dostał po okazyjnej cenie... Czy w ogóle warto się w to bawić.

Pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony przez sTERYD Pon Lis 29, 2010 11:40, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Kwi 26, 2007 10:29   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Kozik 




Pomógł: 141 razy
Dołączył: 09 Lut 2007
Posty: 3306
Skąd: Sanok

MG ZS

Wysłany: Czw Kwi 26, 2007 11:40   

Jeśli chodzi o przekładke silnika to myślę że nie było by większych problemów ale problem jest z jednym HAMULCE.
W moim 214Si hamulce w sumie to są dobre ale nie bardzo dobre. A jeśli założysz silnik mocniejszy to wypadałoby też pomyśleć nad udoskonaleniem tego elementu (tak podpowiada mi rozsądek).
_________________
Pozdrawiam Kozik
 
 
 
Owsik 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 06 Sty 2007
Posty: 164



Wysłany: Czw Kwi 26, 2007 12:38   

W 214Si hamulce zasługują raczej na miano spowalniaczy ;-)
Właśnie kombinuję jak temu zaradzić
_________________
BYŁ Rover 200 '99 1.4 16v - Midnight Blue
 
 
 
Senn 




Pomógł: 18 razy
Dołączył: 03 Kwi 2007
Posty: 663
Skąd: Warszawa - Falenica

Rover 800

Wysłany: Czw Kwi 26, 2007 12:42   

214_SI, Twoj silnik jest na kopolce czy na cewkach?
_________________
Above all, it's a Rover
Rover 820Si 96' & FSO 1500C 83' & MG ZS180 05' & Renault Espace IV 09'
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 07 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Czw Kwi 26, 2007 17:40   

214_SI napisał/a:
Co trzeba by było wymienić po za silnikiem by to wszystko ładnie hulało?

Skrzynię biegów by wypadało wymienić na PG1 oraz zapewne półosie, przeguby...

Senn napisał/a:
214_SI, Twoj silnik jest na kopolce czy na cewkach?

Ma rozdzielacz, ale w przypadku silnika z 218Si (nie VVC) nie ma z tym problemu. :D
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
214_SI 



Dołączył: 15 Kwi 2007
Posty: 117

Rover 200

Wysłany: Pią Kwi 27, 2007 06:37   

Z waszych wypowiedzi wnioskuje że nie ma co się bawić
w tą wymianę. Lepiej kupić jeśli już 218si.
Ale co ja marudzę 214si też daje rade (w chwili obecnej na moje potrzeby)
:-)
Dzięki za wypowiedzi.
 
 
Senn 




Pomógł: 18 razy
Dołączył: 03 Kwi 2007
Posty: 663
Skąd: Warszawa - Falenica

Rover 800

Wysłany: Pią Kwi 27, 2007 09:58   

piter34 napisał/a:

Ma rozdzielacz, ale w przypadku silnika z 218Si (nie VVC) nie ma z tym problemu. :D


Owszem, bo moze na zasadzie Plug&Play wsadzic silnik od wczesnego MGFa 1.8i, a w ostatecznosci bezrozdzielaczowego 1.8 montujac na nim osprzet z rozdzielaczem.

214_Si jak Ci nie szkoda okolo 2500 - 3000 to warto :)
_________________
Above all, it's a Rover
Rover 820Si 96' & FSO 1500C 83' & MG ZS180 05' & Renault Espace IV 09'
 
 
214_SI 



Dołączył: 15 Kwi 2007
Posty: 117

Rover 200

Wysłany: Pią Kwi 27, 2007 11:00   

Analizując bardziej dogłębnie sytuację dochodzę do wniosku że jak znajdę
silniczek od 216si (z przystępnym przebiegiem) to starczy.
Spalanie podobne jak 214si, trochę więcej koników a jedzie się ponoć lepiej.
 
 
Kozik 




Pomógł: 141 razy
Dołączył: 09 Lut 2007
Posty: 3306
Skąd: Sanok

MG ZS

Wysłany: Pią Kwi 27, 2007 11:13   

214_SI napisał/a:
Ale co ja marudzę 214si też daje rade (w chwili obecnej na moje potrzeby)

"Apetyt rośnie w miarę jedzenia" pogadamy za miesiąc.
Ja też już wolałbym coś mocniejszego, ale przede wszsytkim lepsze hamulce.
_________________
Pozdrawiam Kozik
 
 
 
214_SI 



Dołączył: 15 Kwi 2007
Posty: 117

Rover 200

Wysłany: Pią Kwi 27, 2007 11:24   

Wszystko się zgadza. Tylko jeszcze trzeba sie liczyć z opłacalnością
Fajnie by było mieć 150 koników. Tylko się zaczynam zastanawiać czy to
ma sens do takiego autka. 1.6si to chyba by było wystarczające. No chyba
że bym znalazł taniego disla. Bo to ma być autko żony, ale ja śmigam nim w jedno
miejsce na kilka miesięcy. Zastanawiam się tak troszkę i co tu narzekać 100KM to
nie mało. Chyba że w trasie to by się trochę większy silnik przydał.
Porównania na pewno nie ma do V6 2.5 (180KM) Vectra szfagra ale to inne auto.
 
 
Kozik 




Pomógł: 141 razy
Dołączył: 09 Lut 2007
Posty: 3306
Skąd: Sanok

MG ZS

Wysłany: Pią Kwi 27, 2007 11:27   

Jak dla żony to wystarczy.
_________________
Pozdrawiam Kozik
 
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 07 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Pią Kwi 27, 2007 11:30   

214_SI napisał/a:
Analizując bardziej dogłębnie sytuację dochodzę do wniosku że jak znajdę
silniczek od 216si (z przystępnym przebiegiem) to starczy.

Nie jestem pewien, ale głowica w 1.4 16V i 1.6 jest chyba taka sama, tzn. wystarczyłoby wymienić tylko dół silnika.
Niech ktoś potwierdzi/zaprzeczy
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
maciej 
Klubowicz



Wielki Migrator


Pomógł: 196 razy
Dołączył: 19 Kwi 2002
Posty: 4528
Skąd: Warszawa

Rover 400

Wysłany: Pią Kwi 27, 2007 11:32   

214_SI napisał/a:
Porównania na pewno nie ma do V6 2.5 (180KM) Vectra szfagra ale to inne auto.

Ee... To jak patrzymy na takie auta, to R820ti i szwagier się chowa. ;)
_________________
Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III) ;)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków :)
 
 
Senn 




Pomógł: 18 razy
Dołączył: 03 Kwi 2007
Posty: 663
Skąd: Warszawa - Falenica

Rover 800

Wysłany: Pią Kwi 27, 2007 12:03   

piter34 napisał/a:

Nie jestem pewien, ale głowica w 1.4 16V i 1.6 jest chyba taka sama, tzn. wystarczyłoby wymienić tylko dół silnika.
Niech ktoś potwierdzi/zaprzeczy


Wieksze tuleje i tloki i mamy juz 1.6. Konkretnie o 5mm na srednicy. Wszystko inne jest takie same.
_________________
Above all, it's a Rover
Rover 820Si 96' & FSO 1500C 83' & MG ZS180 05' & Renault Espace IV 09'
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [r214] wymiana silnika v8 na v16
marcin.gdansk Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 8 Sro Kwi 16, 2014 11:55
sTERYD
Brak nowych postów [R214 si 96] Wymiana silnika
Marek_Lampart Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 9 Sob Kwi 23, 2011 02:09
Marek_Lampart
Brak nowych postów [R214 Si 97r] padł rozrząd, wymiana silnika
opal5 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 0 Sob Mar 05, 2011 15:26
opal5
Brak nowych postów [R214] Wymiana silnika i skrzyni z R200
mysiak6 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 16 Wto Mar 06, 2012 14:21
PTE
Brak nowych postów [R214 Si 96r] Głowica i rozrząd w jednym - wymiana silnika
Na jaki motor się zdecydować?
rovero Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 41 Czw Cze 07, 2007 15:42
Maciek321



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink