Forum Klubu ROVERki.pl :: [R214 si 96] Wymiana silnika
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R214 si 96] Wymiana silnika
Autor Wiadomość
Marek_Lampart 



Dołączył: 21 Kwi 2011
Posty: 5
Skąd: Rzeszów



Wysłany: Czw Kwi 21, 2011 12:07   [R214 si 96] Wymiana silnika
Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 16v Rok produkcji: 1996

Witam.
jestem w miarę świeżym użytkownikiem naszych wspaniałych polskich dróg i mam problem z moim autkiem. Prawdopodobnie będę zmuszony wymienić całe silnik i teraz rodzi się pytanie: czy zamiast wkładać ten sam silnik mogę włożyć inny (jeśli tak to jakie na przykład) i czy zamiast benzyniaka tym razem mogę włożyć diesla, czy to się wiążę z większymi przeróbkami i co za tym idzie dużo większym kosztem. Z góry dzięki wszystkim za pomoc i pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony przez Marek_Lampart Czw Kwi 21, 2011 16:06, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Kwi 21, 2011 12:07   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Kozik 




Pomógł: 141 razy
Dołączył: 09 Lut 2007
Posty: 3306
Skąd: Sanok

MG ZS

Wysłany: Czw Kwi 21, 2011 13:06   

Marek_Lampart, jakbyś chciał włożyć diesla to wszystkie mocowania do przeróbki, skrzynia, sprzęgło, linka sprzegła, półosie, komputer i pare innych rzeczy - raczej odpada zbyt duża rzeźba,
najbardziej optymalnie to możesz poszukać silnika 1.6 16V i włożyć taki bo nie trzeba nic więcej wymieniać bo nawet komp obgoni, mocowania te same, sprzęgło, skrzynia itp

[ Dodano: Czw Kwi 21, 2011 13:06 ]
ja jestem po przekładce z 1,4 16V na 1,8 VVC i wymieniałem tonę rzeczy - łącznie z przerabianiem mocowań silnika i skrzyni
_________________
Pozdrawiam Kozik
 
 
 
Marek_Lampart 



Dołączył: 21 Kwi 2011
Posty: 5
Skąd: Rzeszów



Wysłany: Czw Kwi 21, 2011 16:11   

Czyli żeby zamknąć się w jak najmniejszych kosztach najlepiej będzie jeśli silnik wymienię na taki sam, wtedy nie będę musiał wymieniać mocowań i.t.d., tak?
I jeszcze jedno pytanko, gdzie najlepiej szukać takich silników, czy znani są jacyś dobrzy i sprawdzeni dostawcy, którzy sprowadzają części np. z anglików?
 
 
Kozik 




Pomógł: 141 razy
Dołączył: 09 Lut 2007
Posty: 3306
Skąd: Sanok

MG ZS

Wysłany: Pią Kwi 22, 2011 09:26   

Marek_Lampart napisał/a:
Czyli żeby zamknąć się w jak najmniejszych kosztach najlepiej będzie jeśli silnik wymienię na taki sam, wtedy nie będę musiał wymieniać mocowań i.t.d., tak?


z tego co mi się wydaje to żeby nic nie przerabiać to musisz szukać silnika 1.4 16V lub 1,6 16V bo wszystko pasuje

[ Dodano: Pią Kwi 22, 2011 09:26 ]
możesz poszukać silnika z rovera 25 1,4 16V lub 1,6 16V ale w takim przypadku będziesz musiał ze swojego przełożyć wałki rozrządu
_________________
Pozdrawiam Kozik
 
 
 
Marek_Lampart 



Dołączył: 21 Kwi 2011
Posty: 5
Skąd: Rzeszów



Wysłany: Pią Kwi 22, 2011 12:42   

A możesz mi powiedzieć co sądzisz o tym?
: http://allegro.pl/rover-2...1531134171.html
przeczytaj jak możesz. Dzięki za zainteresowanie się tematem.
Pozdrawiam
 
 
Kozik 




Pomógł: 141 razy
Dołączył: 09 Lut 2007
Posty: 3306
Skąd: Sanok

MG ZS

Wysłany: Pią Kwi 22, 2011 13:00   

Marek_Lampart, wg mnie bez sensu, bo wysyłasz im sam silnik, z tego co czytałem to w skład naprawy nie wchodzi wymiana pompy wody itp
wg mnie poszukaj jakiegoś mechanika na miejscu i on zrobi Ci kompleksowo to co masz do roboty.
a co Twojemu silnikowi dolega?
Jeśli uszczelka pod głowicą poszła to jest to standardowa naprawa i w większości warsztatów to naprawiają.
w tej aukcji nie jest wypisane co naprawiają i jak, ja osobiście na to bym się nie zdecydował.
1. silnik musisz sam wyciągnąć i go wysłac
2. silnik musisz sam włożyć do auta

Dając do mechanika zapłacisz tyle samo ale nie będziesz musiał sam wyciągać i wkładać
_________________
Pozdrawiam Kozik
 
 
 
Marek_Lampart 



Dołączył: 21 Kwi 2011
Posty: 5
Skąd: Rzeszów



Wysłany: Pią Kwi 22, 2011 14:38   

Ogólnie rzecz biorąc mam problemy z układem chłodzenia, cały czas gotuje mi płyn chłodniczy. Uszczelka pod głowicą była wymieniona, chłodnica, termostat (po wymianie gdy to nie pomogło próbowałem też bez termostatu i dalej nic nie dało) i.t.d. Generalnie wszystko było zrobione a problem nadal jest, przejadę 2,3 kilometry i już się pojawiają dymy spod maski. Mogę jeszcze dodać, że wskazówka temperatury nigdy nie przekroczyła połowy co też jest zastanawiające. W każdym bądź razie mam dobrego znajomego mechanika, który wszystko to mi robił i nie dał rady tego naprawić dlatego w końcu zaproponował mi wymianę silnika bo podejrzewa uszkodzenie bloku albo głowicy...
 
 
Kozik 




Pomógł: 141 razy
Dołączył: 09 Lut 2007
Posty: 3306
Skąd: Sanok

MG ZS

Wysłany: Pią Kwi 22, 2011 21:53   

Marek_Lampart, a może wystarczy korek zbiorniczka wymienić? trzeba zdiagnozować co to i wtedy może uda się zrobić bez większych stresów ;)
_________________
Pozdrawiam Kozik
 
 
 
Tomi
[Usunięty]






Wysłany: Pią Kwi 22, 2011 23:22   

Marek_Lampart napisał/a:
Ogólnie rzecz biorąc mam problemy z układem chłodzenia, cały czas gotuje mi płyn chłodniczy. Uszczelka pod głowicą była wymieniona, chłodnica, termostat (po wymianie gdy to nie pomogło próbowałem też bez termostatu i dalej nic nie dało) i.t.d. Generalnie wszystko było zrobione a problem nadal jest, przejadę 2,3 kilometry i już się pojawiają dymy spod maski. Mogę jeszcze dodać, że wskazówka temperatury nigdy nie przekroczyła połowy co też jest zastanawiające. W każdym bądź razie mam dobrego znajomego mechanika, który wszystko to mi robił i nie dał rady tego naprawić dlatego w końcu zaproponował mi wymianę silnika bo podejrzewa uszkodzenie bloku albo głowicy...


Wiatrak włącza się przy 102 lub 104 st. C. Jeśli masz niesprawny korek (nie trzyma ciśnienia) zawsze wcześniej Ci się zagotuje zanim włączy się wiatrak.

Korek kosztuje 13 pln. więc nie szkodzi go wymienić.
 
 
Marek_Lampart 



Dołączył: 21 Kwi 2011
Posty: 5
Skąd: Rzeszów



Wysłany: Sob Kwi 23, 2011 02:09   

Korek też był brany pod uwagę, sprawdzaliśmy nie raz czy czasem nie trzyma, a jeśli chodzi o wiatrak to na chodzącym też gotuje
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [r214] wymiana silnika v8 na v16
marcin.gdansk Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 8 Sro Kwi 16, 2014 11:55
sTERYD
Brak nowych postów [R214] wymiana śilnika na 1.8
(przyszłościowo)
214_SI Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 13 Pią Kwi 27, 2007 12:03
Senn
Brak nowych postów [R214 Si 97r] padł rozrząd, wymiana silnika
opal5 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 0 Sob Mar 05, 2011 15:26
opal5
Brak nowych postów [R214] Wymiana silnika i skrzyni z R200
mysiak6 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 16 Wto Mar 06, 2012 14:21
PTE
Brak nowych postów [R214 Si 96r] Głowica i rozrząd w jednym - wymiana silnika
Na jaki motor się zdecydować?
rovero Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 41 Czw Cze 07, 2007 15:42
Maciek321



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink