Forum Klubu ROVERki.pl :: [R420] Kontrola trakcji
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: kasjopea
Czw Lis 18, 2010 16:53
[R420] Kontrola trakcji
Autor Wiadomość
bosniak 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Lut 2004
Posty: 163
Skąd: Nowy Sącż



Wysłany: Pią Maj 11, 2007 21:11   

Torsen na razie jeden z najdoskonalszych samoblokujących sie (mechanicznych) mechanizmów różnicowych (szpera) do dzisiaj uzywana w najlepszych samochodach WRC z dodatkiem elektroniki. Zasada działania jest prosta, stajesz prawym kołem np. na lodzie a lewym na asfalcie gaz w deche i o dziwo koło na lodzie sie nie obraca, ponieważ koło, które ma lepsza przyczepnośc mechanizm przekazuje całą moc na to koło. Jeżeli stajemy oboma kołami na asfalcie gaz w dechę to zawsze kręcą sie oba. W samochodach WRC tylko dlatego wspomaga go elektronika ponieważ na hopie Torsen głupieje :roll: i za poźno przekazuje moc na koło, które pierwsze dotknie podłoża. (patrza poczciwe audi quatro).

System kontroli trakcji nie występuje w żadnym Rover'e prócz 75 po 99r. Zasada działnia nie ma nic wspólnego z opisywanymi tu wcześniej przykładami ruszania z piskami. kontrola trakcji ma za zadanie tak przyhamowywać (bez naszego udziału) samochodem gdy np. w slalomie lub szybkim pokonywaniu zakrętów tracimy przyczepność, żeby utrzymać prawidłowy tor jazdy. Jest to juz tak rozpowszechniony system, ze obligatoryjnie stosowany jest we wszystkich rodzajach Mercedesa (jeżeli wystepuje w niższych klasach), że nawet najmocniejsze wersje Brabusa, Carllsona czy AMG go mają i do końca nie można go wyłączyć. ESP


Trzecia kwestia to dotycząca ruszania z piskami to system anty poślizgowy przy ruszaniu, działa na zasadzie ABS (odwróconego tak jakby), otórz jeżeli czujnik ABS poda do komputera, że któreś koło kręci sie szybciej niż pozostałe przy ruszaniu np. 4WD to komputer podaje sygnał do tego czujnika i go przyhamowuje aby sie zrównała jego prędkość z pozostałymi w tym przypadku trzema kołami. System stosowany od lat w samochodach z automatyczna skrzynia biegów. ASR.
_________________
MG TF 160 z 2004r.
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pią Maj 11, 2007 21:11   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R45] jaki olej do automatu, filtr? Kontrola płynów ekspl.
MarcinMag Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 2 Wto Sie 07, 2012 15:22
ALINZA
Brak nowych postów [R45] - kontrola "check engine"
ketchup1 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 1 Czw Wrz 11, 2014 11:08
dudek2006
Brak nowych postów [R420 LPG] Szukam dobrego serwisu do R420 pod Warszawą
orzechvip Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 3 Wto Maj 05, 2009 15:36
Raptile
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [R420 si]
3_roverki Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 2 Sro Cze 03, 2015 18:52
Adrian
Brak nowych postów [R420] ABS
rtworek Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 4 Pon Mar 09, 2009 23:40
rtworek



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink