Przepraszam za kontynuację OT... jak nie będę miał w tym czasie nic do roboty to może wpadnę... no chyba, że nikt z Poznania i okolic nie pojedzie to odpadam.
Pokaże pokaże z tego względu, że już na hamowni będzie wychodziło czy i jak poprawia lub pogarsza się charakterystyka pracy silnika... prawda jest taka, że sam stożek to poprawić może jedynie samopoczucie i dźwięk płynący spod maski...
sam stozek tak, ja mam na mysli calkowicie zrobiony dolot zimnego powietrza wraz ze stozkiem zamontowany poprawnie i wtedy jest efekt
No tak, wtedy jest w sumie patrząc po swojej komorze silnika i (chyba) w 214 to szkoda, że Brytyjczycy umieścili filtr powietrza między silnikiem, a akumulatorem, bardziej podobało mi się rozwiązanie w Civicu, gdzie filtr powietrza jest umieszczony kawałek za kielichem, co pozwala na swobodne wsadzenie całkiem sporego boxu.
Moje 5 groszy...
Polska jest nadal biednym krajem, w którym nie ma firm wyspecjalizowanych, potrafiących powiedzieć wszystko tuningu samochodów danej marki (z wyjątkami grupy VW). W związku z tym, każdy przypadek powinien być traktowany indywidualnie. Większość przypadków, z którymi się zetknąłem, poprawiała jedynie samopoczucie właściciela... Ale tylko do wizyty na hamowni.
Znam conajmniej kilka przypadków, w których właściciele po experymentach wrócili do serii. Dodatkowo, kosztował ich sporo pracy.
[ Dodano: Nie Maj 13, 2007 12:09 pm ]
... aby samochód miał fabryczne osiągi.
Osobiście, może jestem już starym grzybem, ale mnie by się nie chciało czyścić filtra i babrać się w oliwie do natłuszczania co 5kkm dla 0,5 konia mechanicznego...
W Hondach jest super rozwiazanie, szczegolnie ze stozek jest oddzielony jeszcze akumlatorem od silnika i seryjnie jest duza dziura doprowadzajaca powietrze:)
ja u siebie wybebeszylem co sie da zeby jak najwiecej zimnego lecialo plus mam filtr obudowany i mam o wiele wieksza dynamike niz seria. Szkoda tylko ze mam dupiany silnik no ale prezentow sie nie wybiera... zastanawiam sie nad zmiana, bo chce mocniejszy silnik, tylko nie wiem czy cale auto czy swapowac
_________________ Psssssssssssssssssssyyyyt
Tomi [Usunięty]
Wysłany: Nie Maj 13, 2007 12:12
Szybciej, lepiej i taniej będzie częstsza wymiana seryjnego filtra, aby zawsze był czysty.
powiem tak..glosniej slychac swist turbiny i na 2gim biegu jest faktycznie lepszy zbior
To już przerabiałem. Głośny wydech i bardzo twarde zawieszenie. Sbiektywnie auto niesamowicie zap...a ale ale można je objechać kładącym sie na boki, cichym "dupowozem". Jak przejechałem się SC Sportingiem odniosłem wrażenie, że auto naprawdę jest szybkie, głośne i mocno trzęsie
Sęk w tym, że jak sprawdziliśmy się na światłach (jechałem ledwie turlającym się Mondeo 1.8 Tourer), okazało się, że szybkie SC ogląda tylny na dwójce tylny zderzak z dużej odległości... to już nie było placebo
[ Dodano: Pon Maj 14, 2007 9:13 am ]
HaDeSsS napisał/a:
a hamownia Ci nie pokaze tego co ulica
Faktycznie, ulica pokaże Ci jedynie różnicę między kierowcami...
Jedyny obiektywny pomiar daje tylko i wyłącznie hamownia, pod warunkiem, że pomiar dokonywany jest w zbliżonych warunkach pogodowych.
Ty to tylko sugerujesz swoimi wypowiedziami, które cytowałem.
Jeżeli źle Ciebie zrozumiałem, to napisz co miałeś na myśli pisząc "a hamownia Ci nie pokaze tego co ulica" oraz "Tomi, chodzilo mi o ulice nie w znaczeniu kreski, ale dynamiki jazdy i pracy silnika".
Hamownia moim zdaniem pokazuje możliwości silnika, natomiast ulica to już są możliwości samochodu (jako całości) + umiejętności kierowcy.
Ty cały czas piszesz o silniku.
_________________ Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum
Ja własnie twierdze ze bedzie bardziej niz proporcjonalny
Możliwości samochodu to moim zdaniem składowa stała. Składowa zmienna to umiejętności kierowcy (umiejętności ogólne oraz wykorzystania możliwości samochodu)
_________________ Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum
Tomi [Usunięty]
Wysłany: Pon Maj 14, 2007 17:11
Tomi napisał/a:
HaDeSsS napisał/a:
a hamownia Ci nie pokaze tego co ulica
Faktycznie, ulica pokaże Ci jedynie różnicę między kierowcami...
Jedyny obiektywny pomiar daje tylko i wyłącznie hamownia, pod warunkiem, że pomiar dokonywany jest w zbliżonych warunkach pogodowych.
HaDeSsS napisał/a:
Tomi, chodzilo mi o ulice nie w znaczeniu kreski, ale dynamiki jazdy i pracy silnika
Tzn. co?? Bo już nie rozumiem. Paliwo się zmieni?? Gęstsze powietrze będzie?? A może przed wyjazdem na miesto specjalnie oblkładasz sobie lodem przewody dolotowe?
HaDeSsS napisał/a:
Chodziło mi o mozliwosci samochodu na ulicy, ktore mogą wzrosnac bardziej niz bedzie to widoczne na hamowni.
W jaki spasób?? Czyżby bardziej zdesperowany kierowca będzie więcej mieszanki wpychał do kolektora dolotowego??
Hamownia jest najbardziej obiektywnym miernikiem, nie czułym na subiektywne odczucia. Cinqecento sporting niezależnie od tego jak twarde posiada zawieszenie, ma tylko 54 konie (choć trzęsie jak 300-konny WURC).
Tyle na temat stożka i subiektywnych odczuć użytkownika.
HaDeSsS napisał/a:
a hamownia Ci nie pokaze tego co ulica
Faktycznie, ulica pokaże Ci jedynie różnicę między kierowcami...
Jedyny obiektywny pomiar daje tylko i wyłącznie hamownia, pod warunkiem, że pomiar dokonywany jest w zbliżonych warunkach pogodowych.
HaDeSsS napisał/a:
Tomi, chodzilo mi o ulice nie w znaczeniu kreski, ale dynamiki jazdy i pracy silnika
Tzn. co?? Bo już nie rozumiem. Paliwo się zmieni?? Gęstsze powietrze będzie?? A może przed wyjazdem na miesto specjalnie oblkładasz sobie lodem przewody dolotowe?
HaDeSsS napisał/a:
Chodziło mi o mozliwosci samochodu na ulicy, ktore mogą wzrosnac bardziej niz bedzie to widoczne na hamowni.
W jaki spasób?? Czyżby bardziej zdesperowany kierowca będzie więcej mieszanki wpychał do kolektora dolotowego??
Hamownia jest najbardziej obiektywnym miernikiem, nie czułym na subiektywne odczucia. Cinqecento sporting niezależnie od tego jak twarde posiada zawieszenie, ma tylko 54 konie (choć trzęsie jak 300-konny WURC).
Tyle na temat stożka i subiektywnych odczuć użytkownika.
na hamowni sa suche fakty, a na drodze rzeczywistosc
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum