Forum Klubu ROVERki.pl :: [R114] Mam parę problemów
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R114] Mam parę problemów

piszczące zawieszenie i hamulec ręczny
Autor Wiadomość
fkuczkowski
[Usunięty]






Wysłany: Wto Maj 08, 2007 23:48   [R114] Mam parę problemów
Typ: wszystkie Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 Rok produkcji: < 1993

Pierwsza sprawa jest piszczące zawieszenie dowiedziałem sie ze trzeba wymienic sworzen lecz podobno trzeba sposcic plyn z gruszek a za napapowanie chca 300 zł a slyszałem ze samemu mozna sobie pompke zrobic jezeli by ktos wiedział jak to bardzo prosze o podpowiedz

Druga sprawa to hamulec tylni reczny . Czy wystarczy tylko naciagnac linke . Bo te "ciagadełka" klackow w bebnie sa bardzo daleko od nich .

Ostatnia zas to gdzie znajduje sie w tym aucie moduł od centralnego zamka .

Z góry dziekuje

piter34: poprawiłem tytuł wątku. następnym razem stosuj się do zasad kącika!
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Pon Lis 22, 2010 18:12, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Maj 08, 2007 23:48   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
koalaup 



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 08 Mar 2007
Posty: 106
Skąd: Rybnik



Wysłany: Sro Maj 09, 2007 06:56   

Niestety nie pomoge Ci w Twoim problemie bo nie mam zielonego pojecia ale za to dam Ci jedna dobra rade Zmien temat topica stosujac sie do zasad kacika zanim zrobi to Admin albo Moderator za Ciebie

A gdybys szukal to...
http://www.roverki.pl/forum/viewtopic.php?t=15017
 
 
 
7Tomi 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Kwi 2013
Posty: 1139



Wysłany: Sro Maj 09, 2007 11:19   [R114 92r] Skrzypienie zawieszenia

fkuczkowski napisał/a:
Pierwsza sprawa jest piszczące zawieszenie dowiedziałem sie ze trzeba wymienic sworzen lecz podobno trzeba sposcic plyn z gruszek a za napapowanie chca 300 zł a slyszałem ze samemu mozna sobie pompke zrobic jezeli by ktos wiedział jak to bardzo prosze o podpowiedz

Druga sprawa to hamulec tylni reczny . Czy wystarczy tylko naciagnac linke . Bo te "ciagadełka" klackow w bebnie sa bardzo daleko od nich .

Ostatnia zas to gdzie znajduje sie w tym aucie moduł od centralnego zamka .

Z góry dziekuje


Co do ymiany sworznia to niestety płyn trzeba spuścić, ale do tegoczasu zanim to zrobisz możesz zlikwidować skrzypienie.

1. Sciągnij koło.
2. Zdejmij gumową osłone sworznia kulistego (to ten sorzeń co masz do wymiany)
3. Strzykawką napuśc tam troche WD40
4. Poczekaj troche.
5. Teraz najlepiej wydmuchac WD - najlepiej kompresorem :D
6. Nalej tam oleju i załóż osłone gumową.

Przestanie piszczeć ale sworzeń i tak do wymiany. Koszt sworznia to ok 30zł. W większości sklepów motorycacyjnech dostępny - bardzo ładnie cześci do zawieszenia są podane w katalogu DELPHI Suspension and stering ale jeśli będziesz zamawiał to polecam 3 firmy
- MG ROVER - drogi i ciężko dostępne - ewentualnie na zamówienie u Tomiego (www.tomateam.pl)
- UNIPART - bez problemu dostępne w polsce - 35zł sztuka
- SIDEM - belgijski zamiennik - jakość niczego sobie.

Co do pompowania to niestety w łodzi takie sa ceny. Oblicz sobie koszty podróży bo jesli jesteś w stanie przyjechac do Kielc to jestem w Kielcach 2x w miesiącu. Na poczekaniu zajmie to 30 minut. Sprawa jest na tyle prosta, że można to zrobić na parkingu.

Pome możesz sobie zrobić z podnośnika hydraulicznego takiego typowego do samochodu. Jest troche zabawy ale da sie. Poszukam i podam namiar na gościa który sobie samo robił i teraz pompuje bez problemu.

Co do hamulca to są dwa sposoby. Albo naciągniećie linki obok dzwigni między fotelami albo podstawienie szczęk. Mechanizm podstawiania szczek jest w bębnie ale dostęp do niego jest od zewnątrz. To ta kwadratowa sruba na górze bębna. Niestety w tym roczniku podejrzewam, że może być już problem z działaniem.

Centaralka zamka :) - szczerze? Nie mam pojęcia gdzie oni to schowali :mrgreen:
W rocznikach 95-> w autach z immo i alaramem centralka jest nad schowkiem.
Rozebrałem już kilka R114 z lat 90-95 i żaden poomimo, iż posiadał centralny nie miał takowej centralki więc obstawiam, że jest zintegrowana z komputerem:/ aczkolwiek z drugiej strony łatwo tą teorię obalić ponieważ mam 114Diesla i tam nie ma komputera a centalny jest :D

Ale dałeś mi powód do myślenia. Mój Diesel jest akurat kompletnie rozebrany do malowania wię poszukam tego ustrojstwa :D

Pozdrawiam
_________________
Pozdrawiam
7Tomi
 
 
fkuczkowski
[Usunięty]






Wysłany: Pią Maj 18, 2007 23:18   

Dzięki wielkie

Jak bedziesz mial info na temat pompki to daj znac

Pozdrawiam
 
 
cozy 




Dołączył: 18 Maj 2007
Posty: 9
Skąd: Londyn



Wysłany: Sro Maj 23, 2007 13:01   

a jesli chodzi o ta pompke to tam jest jakies inne wejscie ?? zaworek ??
moga to zrobic gdzies w wartacie ??
czy naprawde trzeba miec porfesjonalny sprzet ??

w moim drugim roverku 111, przod lezy jak sportowym i juz hacza kola jak sie skreca, potrzebowalbym podpompowac wlasnie ten przod.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R114] Nr.VIN.
Gość Rover serii 100 1 Sob Kwi 04, 2009 06:55
Stachu
Brak nowych postów [R114] Brak migaczy
kamil_luczak Rover serii 100 6 Wto Wrz 18, 2007 22:03
kamil_luczak
Brak nowych postów [R114] Mocne kopcenie
Gość Rover serii 100 22 Nie Wrz 23, 2007 19:19
Kozik
Brak nowych postów [R114] Pytanie o... felgi
T1R Rover serii 100 2 Sob Mar 28, 2009 13:58
Gość
Brak nowych postów [R114] Jak rozebrać głowice
Gość Rover serii 100 1 Czw Cze 05, 2008 20:28
sTERYD



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink