Forum Klubu ROVERki.pl :: [R420] Problem z temperaturą
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Paul
Pią Lis 19, 2010 12:55
[R420] Problem z temperaturą
Autor Wiadomość
Deeptrip 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 26 Kwi 2007
Posty: 57
Skąd: Tarnów



Wysłany: Wto Cze 12, 2007 08:35   [R420] Problem z temperaturą
Typ: SDi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1999

Witam... podepne się tutaj żeby nie tworzyć nowych tematów

mam R420 SDi '99 i pojawił mi się problem z temperaturą :shock:
jak go kupiłem wszystko było ok wskaźnik temp. stał w miejscu w połowie skali, po miesiącu coś mu odbiło i utrzymywał się w 1/3 wysokości (od dołu) a dzisiaj zrobiłem 50km i wskazówka nawet nie drgnęła :sad:
poza tym samochód zachowuje się normalnie, temp przewodów w normie itp.
wydaje mi się że to nie termostat bo nawet na gdyby chodził cały czas na dużym obiegu to wskazówka temp powinna skoczyć w góre...
poradźcie co i gdzie sprawdzić, gdzie są jakieś czujniki od tego?... w chłodnicy widze jakieś dwa z których wychodzą kable..czy to jest to?? i jak je sprawdzić.

aha nie wiem czy to normalne ale po przekręceniu kluczyka pod maską z przodu silnika cosik brzęczy :shock: i nie są to wentylatory ;)
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Wto Gru 28, 2010 00:50, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Cze 12, 2007 08:35   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Kozik 




Pomógł: 141 razy
Dołączył: 09 Lut 2007
Posty: 3306
Skąd: Sanok

MG ZS

Wysłany: Wto Cze 12, 2007 08:39   

Deeptrip napisał/a:
aha nie wiem czy to normalne ale po przekręceniu kluczyka pod maską z przodu silnika cosik brzęczy i nie są to wentylatory


Czy to nie jest czasem dźwięk pompy paliwa która musi zapodać ciśnienie w układzie?
Nie wiem czy to ten dźwięk ale u mnie też tak jest i w każdym samochodzie z wtryskiem też tak jest - czyli jest ok.
_________________
Pozdrawiam Kozik
 
 
 
Deeptrip 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 26 Kwi 2007
Posty: 57
Skąd: Tarnów



Wysłany: Wto Cze 12, 2007 08:46   

a rzeczywiście to pewnie pompa... nie skojarzyłem
czyli zostaje tylko problem tej temperatury :sad:
_________________
http://www.autocentrum.pl...999776317_3.gif
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Wto Cze 12, 2007 09:31   

To bzykanie jest normalne ;) Poczytaj techniczny FAQ :mrgreen:
A temp hmmmm :| może jednak termostat, skoro wcześniej spadła do 1/3 skali. Nie wiem na 100% czy to czujnik od temp, ale po zdjęciu pokrywy silnika, w okolicy pierwszego od lewej cylindra jest jakiś czujnik z wtyczką (wtyczka chyba niebieska i chyba rózowe kabelki 2 szt. do niej dochodzą) Mozesz spróbować je zewrzeć i zobaczysz, czy wskaźnik pojedzie do samej góry. Najlepiej jednak poszukac tego czujnika w RAVE ;)
I jeszcze jedno. CZy po rozgrzaniu silnika, jak stoisz w korku, ale bez klimy !! czasem temp sie nie podnosi??
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
kqba 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 22 Lut 2007
Posty: 262
Skąd: Żory



Wysłany: Wto Cze 12, 2007 09:37   

Deeptrip napisał/a:
wydaje mi się że to nie termostat

Ja też tak obstawiam.

U mnie znowu wywala bezpiecznik od wentylatora. Domyślam się, że to jakieś zwarcie tylnej wycieraczki (są na jednym bezpieczniku), bo wężyk się gdzieś zagiął i nie spryskuje tylnej szyby, a woda leci po tylnym kole, i pewnie wtedy robi zwarcie.
Rozumiem, że w R200 jest jeden wentylator a w R400 są dwa?
U mnie po włączeniu klimy wiatrak chodzi na niższej prędkości, bo jak się trochę zagrzeje silnik, to po otwarciu szyby słychać go.
 
 
Deeptrip 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 26 Kwi 2007
Posty: 57
Skąd: Tarnów



Wysłany: Wto Cze 12, 2007 09:39   

jak bede miał chwile to sprawdze to o czym piszesz..

po rozgrzaniu, bez klimy wskazówka zostaje cały czas poniżej skali...
zauważyłem tylko że po wyłączeniu silnika i po ponownym przekręceniu kluczyka w pozycję świecących kontrolek bez odpalania wskazówka leciutko idzie w górę na początek skali a po odpaleniu znowu wędruje poniżej :shock: dziwne to ... powinno być chyba odwrotnie;)

w r400 dieselu są dwa wentylatory
_________________
http://www.autocentrum.pl...999776317_3.gif
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Wto Cze 12, 2007 09:50   

kqba, masz do zrobienia wiązkę tylnej klapy i do naprawy węzyk do spryskiwacza. Wszystko jest opisane w technicznym FAQ a w przypadku węzyka jest nawet artykuł na stronie z opisem naprawy ;) Woda z węzyka nie robi zwarcia ;)
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 07 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Wto Cze 12, 2007 12:43   

Deeptrip napisał/a:
Witam... podepne się tutaj żeby nie tworzyć nowych tematów

To może w ogóle całe forum w jednym wątku będzie? ;-)

Wydzieliłem posty.
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
kqba 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 22 Lut 2007
Posty: 262
Skąd: Żory



Wysłany: Wto Cze 12, 2007 15:36   

Brt napisał/a:
kqba, masz do zrobienia wiązkę tylnej klapy i do naprawy węzyk do spryskiwacza. Wszystko jest opisane w technicznym FAQ a w przypadku węzyka jest nawet artykuł na stronie z opisem naprawy ;) Woda z węzyka nie robi zwarcia ;)


Dziś byłem posprawdzać, czy znowu wywali bezpiecznik, ale było ok. Nawet zagrzałem silnik, tak żeby wentylator się włączył, i załączyłem jednocześnie tylną wycieraczkę i było ok. Zero spięcia. Jedynie ten wężyk jest urwany przy tylnej klapie, tak że jedną część mogę dosięgnąć palcami, a drugiej nie. Nie mam pojęcia gdzie może być ta druga część i którędy biegnie wężyk. Jak włączę spryskiwacz, to woda leje się przed tylnym lewym kołem spod błotnika.
Artykuł na stronie opisuje jak wymienić uszkodzony fragment, ale ja nie mogę zlokalizować drugiego końca wężyka, bo gdzieś się schował w okolicach dachu. Co teraz mam rozebrać żeby go namierzyć? Żebym wiedział jak dokładnie biegnie to byłoby łatwiej.
 
 
Deeptrip 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 26 Kwi 2007
Posty: 57
Skąd: Tarnów



Wysłany: Sro Cze 13, 2007 21:23   

sprawdziłem dzisiaj ten czujnik... hmm tzn czy kabelki sie nie zsunęły bo nie bardzo wiem jak go sprawdzić inaczej, podłączyłem miernik do czujnika i pokazał jakąś tam oporność czyli czujnik chyba dobry, kable zwarłem i wskazówka ani drgnie, po podłączeniu miernika też jakaś tam oporność się pojawiła czyli kable nie przerwane....
nie wiem jak sprawdzić wskaźnik na konsoli... czy to idzie bezpośrednio od czujnika czy przez komputer? ma ktoś może jakiś schemat? albo pomysł co to może być ? i gdzie jeszcze szukać?
_________________
http://www.autocentrum.pl...999776317_3.gif
 
 
tomcy 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 07 Wrz 2006
Posty: 52
Skąd: Kraków



Wysłany: Czw Cze 14, 2007 09:55   

mi wydaje sie ze to termostat - przynajmniej tak bylo w moim przypadku - akcja tyle ze w zimie i nie chcial sie wogole grzac
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R420] Problem z temperaturą.
ppavel Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 42 Wto Sie 09, 2011 22:49
ppavel
Brak nowych postów [R420] Mam mały problem z temperaturą
rtworek Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 2 Sro Lis 12, 2008 12:41
rtworek
Brak nowych postów [r400] Problem z temperaturą
Bialy1990 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 16 Pon Paź 17, 2011 13:34
szoso
Brak nowych postów [r400] Problem z temperaturą
Bialy1990 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 0 Wto Lis 08, 2011 18:50
Bialy1990
Brak nowych postów [R45] problem z temperaturą silnika
panwilli Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 7 Wto Lis 16, 2010 17:53
szoso



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink