Forum Klubu ROVERki.pl :: [214Si 97'] Olej w zbirniczu wyrównawczym - uszczelka?
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Paul
Pią Lis 19, 2010 13:19
[214Si 97'] Olej w zbirniczu wyrównawczym - uszczelka?
Autor Wiadomość
Artus2000 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 11 Kwi 2007
Posty: 74
Skąd: W-wa



Wysłany: Sob Lip 14, 2007 21:09   [214Si 97'] Olej w zbirniczu wyrównawczym - uszczelka?

Witam,
W zbiorniczku wyrównawczym ubyło mi płynu chłodzącego oraz pojawiły w nim się ślady oleju. Na korku od zbiorniczka jest osad, konsystencją przypominający masło. Wszystko wskazuje na walniętą uszczelkę :( Wszystkie te objawy dostrzegłem dość szybko, bo po przejechaniu kilku kilometrów po zatrzymaniu zaobserwowałem kapanie z przodu maski. Wyciekał małą strużką płyn chłodzący z łączenia grubego przewodu z cieńszym zaraz przy chłodnicy z przodu auta. Przed tą krótką trasą było wszystko OK! Wiem to na 100% bo zanim wyruszyłem uzupełniałem stan oleju i przy okazji zerknąłem na inne podzespoły. Mam pytanie, czy może się to przydarzyć w przypadku jak się wleje za dużo oleju? Przed wlaniem oleju bagnet wskazywał minimum, i albo robiłem to na nierównej powierzchni albo wlałem go za dużo bo teraz jest go tyle, że cały bagnet jest pokryty olejem!
_________________
Rover 200Si 1,4 kat 16V 97' - Nightfire
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sob Lip 14, 2007 21:09   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10891
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Sob Lip 14, 2007 22:40   

może poprostu płyn chłodzący Ci trochę uciekł do miski :(
takie coś też wskazuje, razem z pozostałymi objawami, na HGF :(
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
Artus2000 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 11 Kwi 2007
Posty: 74
Skąd: W-wa



Wysłany: Nie Lip 15, 2007 00:06   

sTERYD napisał/a:
może poprostu płyn chłodzący Ci trochę uciekł do miski :(
takie coś też wskazuje, razem z pozostałymi objawami, na HGF :(

Że to uszczelka to wiem :( Pytanie czy przyczyną mogło być wlanie przeze mnie zbyt dużej ilości oleju do silnika? A pytam dla tego, bo dopiero co zmieniałem tą uszczelkę i przejechałem na niej trochę ponad 1 bak! I nie wiem, czy to moja wina, czy mechanik coś spartolił?

I jeszcze jedna sprawa, ile można przejechać z takimi objawami? Dojadę do warsztatu oddalonego o 15-20km?
_________________
Rover 200Si 1,4 kat 16V 97' - Nightfire
 
 
Ant 



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 31 Mar 2006
Posty: 158
Skąd: Zator



Wysłany: Nie Lip 15, 2007 08:41   

Artus2000 napisał/a:
sTERYD napisał/a:
może poprostu płyn chłodzący Ci trochę uciekł do miski :(
takie coś też wskazuje, razem z pozostałymi objawami, na HGF :(

Że to uszczelka to wiem :( Pytanie czy przyczyną mogło być wlanie przeze mnie zbyt dużej ilości oleju do silnika? A pytam dla tego, bo dopiero co zmieniałem tą uszczelkę i przejechałem na niej trochę ponad 1 bak! I nie wiem, czy to moja wina, czy mechanik coś spartolił?

I jeszcze jedna sprawa, ile można przejechać z takimi objawami? Dojadę do warsztatu oddalonego o 15-20km?

oddaj paprokowi auto o 15-20km się ie martw nic się nie stanie tylko nie szalej....
_________________
Ant
był: R200 Anthracite
 
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Nie Lip 15, 2007 09:15   

Wymieniales uszczelke pod glowica? czy moze mechanik (tak jak u mnie) uzyl starej i zlozyl na silikon ;/ Pozniej za 3 razem kiedy dotknelo mnie HGF nie splanowal glowicy i uzyl nowej uszczelki - za czwartym razem zmienilem mechanika... bol ustapil.

Pozdrawiam,

Ps.
Warto zmieniac szpilki przy ktoryms z kolei odkrecaniu glowicy... lubia sie urywac ;)
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
krzych1 




Pomógł: 19 razy
Dołączył: 14 Kwi 2006
Posty: 190
Skąd: RLU, Podkarpacie



Wysłany: Nie Lip 15, 2007 09:20   

Witam.
Artus2000 napisał/a:
nie wiem, czy to moja wina, czy mechanik coś spartolił?

Niestety, trafiłeś na niesolidnego mechaniora. Na twoim miejscu szybko udałbym się do niego z reklamacją, żeby (gdy przejedziesz więcej kilometrów) nie zwalił winy na ciebie (auto).
Aha, i lepiej nie wspominaj mu o tym, że przeholowałeś z olejem (może nie przelałeś, tylko rzeczywiście auto stało na nierówności).

Ant napisał/a:
I jeszcze jedna sprawa, ile można przejechać z takimi objawami? Dojadę do warsztatu oddalonego o 15-20km?

Jasne.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
Artus2000 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 11 Kwi 2007
Posty: 74
Skąd: W-wa



Wysłany: Nie Lip 15, 2007 10:38   

MaReK napisał/a:
za czwartym razem zmienilem mechanika... bol ustapil

Widzę, że jesteś z Warszawy :) Możesz podać namiary na tego mechanika który wyleczył Twoje autko :) I przy okazji pamiętasz może ile Cię kosztowała ta naprawa u niego?
_________________
Rover 200Si 1,4 kat 16V 97' - Nightfire
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 07 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Pon Lip 16, 2007 12:54   

Artus2000, jest też inne wytłumaczenie.

Wyciek płynu (niedokładne dokręcenie opaski na wężu) o którym pisałeś spowodował obniżenie stanu płynu w zbiorniku.

Po HGF układ chłodniczy nie został dobrze wypłukany i teraz pojawiają się w nim resztki oleju. ;-)
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
Artus2000 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 11 Kwi 2007
Posty: 74
Skąd: W-wa



Wysłany: Pon Lip 16, 2007 13:19   

piter34 napisał/a:
Wyciek płynu (niedokładne dokręcenie opaski na wężu) o którym pisałeś spowodował obniżenie stanu płynu w zbiorniku.
To łączenie to jest takie zgrzane na stałe a nie skręcone opaską. Od takiej grubej rury u góry chłodnicy odchodzi taka cienka rureczka "odgałęzienie" i na łączeniu - pod wpływem wysokiego ciśnienia jak domniemam - to łączenie okazało się być najsłabszym ogniwem całego układu i się rozszczelniło.
piter34 napisał/a:
Po HGF układ chłodniczy nie został dobrze wypłukany i teraz pojawiają się w nim resztki oleju. ;-)
Wydaje mi się, że w takim przypadku ślady oleju pojawiłyby się dużo wcześniej. Sprawdzałem to praktycznie przed każdym wyjazdem, co jest chyba zrozumiałe po takiej naprawie.

Aczkolwiek, obyś miał rację :)
_________________
Rover 200Si 1,4 kat 16V 97' - Nightfire
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 07 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Pon Lip 16, 2007 13:26   

Artus2000 napisał/a:
To łączenie to jest takie zgrzane na stałe a nie skręcone opaską. Od takiej grubej rury u góry chłodnicy odchodzi taka cienka rureczka "odgałęzienie" i na łączeniu - pod wpływem wysokiego ciśnienia jak domniemam - to łączenie okazało się być najsłabszym ogniwem całego układu i się rozszczelniło.

No tak... To czasem pęka. :(

Artus2000 napisał/a:
Wydaje mi się, że w takim przypadku ślady oleju pojawiłyby się dużo wcześniej. Sprawdzałem to praktycznie przed każdym wyjazdem, co jest chyba zrozumiałe po takiej naprawie.

Aczkolwiek, obyś miał rację

Mogę się mylić. Najlepiej podjedź do mechaniora i przedstaw sprawę.
Oby tylko nie oskarżył Ciebie o przegrzanie silnika (był wyciek) i na to zwalił winę za ponowny HGF.
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Wto Lip 17, 2007 08:33   

Cytat:
To łączenie to jest takie zgrzane na stałe a nie skręcone opaską. Od takiej grubej rury u góry chłodnicy odchodzi taka cienka rureczka "odgałęzienie" i na łączeniu - pod wpływem wysokiego ciśnienia jak domniemam - to łączenie okazało się być najsłabszym ogniwem całego układu i się rozszczelniło.

Caly taki waz Michaelp kupil w Artbizar za kilkadziesiat zlotych.
Waz od R25 tez pasuje, jest moze delikatnie przesuniety w lewo, ale pasuje.
Wymiana go to jakies.... hmmm... 5 min roboty :) Ostroznie z cybantami - lubia pekac przy dokrecaniu :)

Lepiej chyba wymienic niz... latac.

Pozdrawiam,

Ps.
Dane warsztatu podalem.
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
Artus2000 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 11 Kwi 2007
Posty: 74
Skąd: W-wa



Wysłany: Wto Lip 31, 2007 21:22   

Ok. Auto stoi u mechanika i zostanie wymieniona uszczelka ze wszystkimi "bajerami" :) Mechanik z polecenia, przetestowany, ponoć zna się na rzeczy. Mam jednak pytanie jak sprawdzić czy po naprawie wszystko z uszczelką jest OK? Nie wiem, sprawdzić ciśnienie w cylindrach? Czy może jest jakiś inny sposób? Nie to żebym nie ufał chłopakowi w jego fachowość, ale każdy może się pomylić a ja jutro tj. we środę odbeiram samochód a we czwartek mam zamiar udać się w trasę 300km nie chciałbym aby spotkała mnie jakaś nieprzyjemna niespodziewanka w podróży :(
_________________
Rover 200Si 1,4 kat 16V 97' - Nightfire
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 07 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Sro Sie 01, 2007 13:03   

Artus2000 napisał/a:
Mam jednak pytanie jak sprawdzić czy po naprawie wszystko z uszczelką jest OK?

Zapytaj go jakim momentem i w jakiej kolejności dokręcał śruby głowicy oraz czy sprawdził, czy te stare się nadają do użytku. :lol:
Odpal silnik, pozwól mu się nagrzać i poczekaj na włączenie się wentylatora, obserwuj poziom płynu w zbiorniku.
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Pon Sie 06, 2007 21:13   

Popros zeby oddal Ci stare sruby i sprzedaj je na allegro ;P
Szczerze mowiac, nie wiem jakim momentem dokrecali u mnie i w jakiej kolejnosci ale... jezdze do dzisiaj :)

Pozdrawiam,
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R25] znów olej w zbiorniczku wyrównawczym...
bucia Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 3 Pią Sty 24, 2014 12:19
bucia
Brak nowych postów [ rover 200 vvc ] olej w zbiorniku wyrównawczym ?
kita626 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 9 Sro Cze 25, 2014 00:23
zacekpl
Brak nowych postów [Rover 214Si 1,4 LPG] Oka oleju w zbiorniku wyrownawczym
blazz Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 8 Wto Cze 30, 2009 21:09
des
Brak nowych postów [214Si 98r.] Prawdopodobnie uszczelka :(
-S-X- Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 2 Sro Gru 02, 2009 22:32
-S-X-
Brak nowych postów [R 214Si '97] Uszczelka kolektora dolotowego
Lukaszn2006 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 2 Wto Paź 12, 2010 19:38
des



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink