Forum Klubu ROVERki.pl :: [R45] Jak sprawdzić silnik wycieraczek...?
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R45] Jak sprawdzić silnik wycieraczek...?
Autor Wiadomość
Kangooo 



Dołączył: 23 Lip 2007
Posty: 18
Skąd: Poznań



Wysłany: Sro Sie 01, 2007 00:10   [R45] Jak sprawdzić silnik wycieraczek...?
Typ: i Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.8 Rok produkcji: 2000

Witam

Jak sprawdzic silnik wycieraczek majac go w rece...? i dlaczego mam rozne kable po rozlaczeniu zlaczki? Przy silniczku jednolite kolory (niebieski, czerwony itp) a przy tym co zostaje przy aucie m.in. niebiesko-zolty, zielono-czarny.... Tak jest czy ktos mi podmienil silnik...? ;)
Jesli tak jest to czy moze mi ktos powiedziec ktory kabel za co jest odpowiedzialny. RAVE posiadam i to co zostalo w aucie mam obcykane, ale nie wiem czy wszystko po str silniczka jest/bylo dobrze podlaczone. W RAVE i na forum oraz www tego nie znalazlem.... tzn samej wtyczki, zlaczki zilniczka...

Pzd
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Wto Gru 28, 2010 22:58, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Sie 01, 2007 00:10   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10891
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Sro Sie 01, 2007 01:17   

z silniczkami to często tak jest że kabelki mają ten sam kolor.
Poprostu producenci takich podzespołów często kolorują tylko masy i plusy na inne kolory, a czasem jeszcze oznaczają przerywane.
Jeśli chcesz sprawdzić silniczek to sprawdź do którego styku dochodzi prąd przy którym biegu, i podaj napięcie na odpowiednie styki. wtedy się dowiesz czy zachowuje się tak jak powinien przy włączeniu biegu przerwanego, na pierwszym i drugim biegu. Przechodziłem przez to w astrze siostry ;)
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
Kangooo 



Dołączył: 23 Lip 2007
Posty: 18
Skąd: Poznań



Wysłany: Sro Sie 01, 2007 22:21   

...sprawdzam silniczek - dziala... odchodza od niego 4 kable plus masa (czarny)... dwa biegi to niebieski i czerwony, ale pozostaja jeszcze brazowy i zielony, pewno info cpu... (??) ale do rzeczy. Po podlaczeniu silniczka wskakuja biegi wolny i szybki, ale silnik kreci sie tylko do przodu. I teraz nie wiem, czy silnik byl i jest zle podlaczony czy uszkodzone sa blaszki parkowania silnika (czy jakos tak)? Ma ktos moze foto lub opis jak to powinno byc podlaczone? w RAVE tego nie ma...
Najlepiej jakby ktos podal mi kolory - gora (3 kalbe) i dol (2 kable) ;-)
u mnie idzie to tak: gora > zielony - czerwony - niebieski
dol > brazowy - czarny
i wydaje mi sie ze cos jest nie tak....

ps. dzieki sTERYD za pomoc
 
 
 
Paul 




Pomógł: 216 razy
Dołączył: 18 Lip 2002
Posty: 2535
Skąd: Leszno



Wysłany: Czw Sie 02, 2007 00:26   

Dobrze rozumiem? Masz silnikowi za złe, że kręci się tylko w jedną stronę? :shock:
Toż te typy tak mają :P Za ruchy "w tę i wew tę" odpowiada system dźwigni POZA silnikiem.
 
 
Kangooo 



Dołączył: 23 Lip 2007
Posty: 18
Skąd: Poznań



Wysłany: Czw Sie 02, 2007 15:36   

...moze troche nie sprecyzowalem pytania... podlaczam silnik do wtyczki (wszystkie przewody) bez ramion odpowiedzialnych za ruch wycieraczek (aluminiowe rurki). Czy silnik nie powinien dzialac w ten sposob ze kreci sie w jedna strone do pewnej pozycji po czym wraca do stanu wyjscia... Przeciez wycieraczki chodza w te i spowrotem... czy moze uzaleznione to jest od tego by silnik zamontowac jest z calym kompletem... i wtedy wycieraczki dochodza do pewnej pozycji i wracaja.... ;)
no nie wiem na jakiej to sasadzie dziala....
w kazdym razie jak wlacze wycieraczki to silnik chodzi mi tylko w jedna strone, etapami.... wrzuce drugi bieg, robi to samo ale szybciej

[ Dodano: Czw Sie 02, 2007 3:38 pm ]
...mowie o silniku i "tej przekladni" obok - podlaczone w sumie 5 kabelkow...
 
 
 
Paul 




Pomógł: 216 razy
Dołączył: 18 Lip 2002
Posty: 2535
Skąd: Leszno



Wysłany: Czw Sie 02, 2007 15:52   

Kangooo napisał/a:
w kazdym razie jak wlacze wycieraczki to silnik chodzi mi tylko w jedna strone, etapami.... wrzuce drugi bieg, robi to samo ale szybciej

I tak ma być, przecież napisałem Ci, że za ruch ramion wycieraczek odpowiadają właśnie te dźwignie POZA silnikiem i jego przekładnią. Silnik kręci się w JEDNĄ stronę, bo taka jego natura. Dopiero system dźwigni zamienia ruch obrotowy silnika na ruch wahadłowy ramion wycieraczek.
Jeżeli tylko wałek, wychodzący z przekładni, zatrzymuje się zawsze w tym samym położeniu, to wszystko jest OK.
 
 
Kangooo 



Dołączył: 23 Lip 2007
Posty: 18
Skąd: Poznań



Wysłany: Czw Sie 02, 2007 17:19   

ok. dzieki serdeczne za informacje. zaraz zamienie teorie w czyn... ;)
 
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10891
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Czw Sie 02, 2007 17:27   

oczywiście silnik tylko obraca korbą, a do korby są podłączone dźwignie wycieraczek, za pomocą cięgieł, i dlatego wycieraczki chodzą w przód i w tył (albo raczej w lewo i w prawo ;)) .
jeśli chodzi o styki to powinno być tak:
jeden przewód to masa,
jeden to pierwszy bieg (do biegu przerywanego najczęściej jest ten sam)
jeden drugi bieg
i jeden do parkowania, na który jest stale + przy włączonej stacyjce.

Masę zawsze możesz podłączyć do obudowy , jeśli trafisz na styk masy w kostce, przykładając + to posypią się iskry ;)
Jeśli trafisz na styk 1 biegu, to będzie się stale kręcił dość wolno, jeśli na drugiego, to szybciej, a jeśli trafisz na styk parkowania, to albo się nie ruszy (jeśli będzie w pozycji zerowej), albo dojedzie do położenia początkowego i stanie (mimo przyłożonego napięcia)
Jak to sprawdzisz to będziesz wiedział który styk jest od czego :)
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
Kangooo 



Dołączył: 23 Lip 2007
Posty: 18
Skąd: Poznań



Wysłany: Czw Sie 02, 2007 20:49   

Witam serdecznie

Niezly numer, faktycznie silnik kreci sie w jedna strona a DZWIGNIE odpowiedzialne sa za poprawny ruch wycieraczek. Zrobilem. 3 dni nad tym siedzialem (nie dzialay wycieraczki a zalaczaly sie silniczki regulacji siwatel), ale zrobilem... Moze sie komus przyda, kolory kabli w kostce od silniczka (potrzymy na nia od tylu)
gora od lewej: zielony - czerwony - niebieski,
dol od lewej: brazowy - przerwe - czarny

Kolejne pytanie: czy ten silnik musi tak glosno chodzic? W aucie jest to na dluzsza mete nie do wytrzymania... odglos jest taki jakbym bezposredni przykrecil mechanizm do blachy, a przeciez sa tem elementy gumy... (??) sprawdzilem, o nic nie ociera...

PS. Serdeczne podziekowania dla: PALU i sTERYD ;)
 
 
 
Paul 




Pomógł: 216 razy
Dołączył: 18 Lip 2002
Posty: 2535
Skąd: Leszno



Wysłany: Czw Sie 02, 2007 20:53   

Kangooo napisał/a:
ok. dzieki serdeczne za informacje.

Nie ma problema :P (Wystarczy "Pomógł" ;) )

Silnik może być umierający albo przekładnia. Może trza się rozejrzeć za jego następcą jak tak głośno chodzi?

PS. Jak jest wymontowany to też tak głośno? Jak nie, to może jednak coś nie tak złożyłeś i drgania przenoszą się na blachę?
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10891
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Czw Sie 02, 2007 22:11   

Mechanizm wycieraczek powinien być montowany na takich gumowych podkładkach założonych na uszach montażowych.
może któraś wypadła :?:
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [MG ZS] Silnik wycieraczek
Mix Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 15 Czw Wrz 05, 2013 13:53
lukasz22i
Brak nowych postów [R45] Silnik wycieraczek
drooid Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 1 Nie Kwi 12, 2009 12:20
Bordos
Brak nowych postów [R414] Jak sprawdzić silnik krokowy
paff Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 4 Nie Sie 19, 2007 19:21
Brt
Brak nowych postów [R45] Regulacja wycieraczek
Rov45 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 2 Pon Sty 08, 2024 15:42
Rov45
Brak nowych postów [R45] Przełącznik wycieraczek
Pablo_kat Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 1 Wto Sie 21, 2018 23:15
sTERYD



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink