Forum Klubu ROVERki.pl :: [216Si 16V 99] kopcenie po dluzszym postoju, zimny silnik
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Paul
Pią Lis 19, 2010 13:32
[216Si 16V 99] kopcenie po dluzszym postoju, zimny silnik

Pomoc dla kolegi:)
Autor Wiadomość
kolin 




Pomógł: 50 razy
Dołączył: 25 Maj 2007
Posty: 800
Skąd: Ostrów Wielkopolski



Wysłany: Pon Sie 13, 2007 23:21   [216Si 16V 99] kopcenie po dluzszym postoju, zimny silnik

Mam takie pytanie...


Tydzień temu kolega kupił samochód Rovera 216 Si i jest taki problem bo olej bierze...tzw to ze olej bierze to widzimy tylko musimy sie upewnić czy to jest tylko do wymiany:)

Objaw samochodzik odpala normalnie po dluższym postoju lub gdy jest zimny kopci sobie po chwili ustaje(niebieski dymek Lekki niebieski) kopcenie i jest gites...pozniej nawet gdy sie przegazuje to nie dymi ani nic z takich rzeczy??

Moja diagnoza to uszczelniacze zaworowe? dobrze myśle? bo chcemy sie z kumplem upewnic zanim zaczniemy sie brac za robote czy jeszcze na coś można jeszcze obstawiać czy tylko na przepuszczające uszczelniacze??

AndrewS: poprawilem temat watku
Ostatnio zmieniony przez AndrewS Wto Sie 14, 2007 00:08, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Sie 13, 2007 23:21   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
truten23 




Pomógł: 63 razy
Dołączył: 10 Sie 2007
Posty: 1453
Skąd: Busko-Zdrój



Wysłany: Wto Sie 14, 2007 00:02   

Witam!! mam taką sygestie: sprawdź dokładnie czy nie ma jakichs wycieków, jeśli nie, to może pierścienie...
_________________
>lepiej głupio zapytać, niż mądrze coś spie....lić<
 
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 159 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3632
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Wto Sie 14, 2007 00:06   

ja stawiam na uszczelniacze, gdyby to byly pierscienie to kopcilby np przy przegazowkach, jesli poza kopceniem po odpaleniu i dluzszym postoju nic sie nie dzieje, to ja bym to na razie zostawil
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
truten23 




Pomógł: 63 razy
Dołączył: 10 Sie 2007
Posty: 1453
Skąd: Busko-Zdrój



Wysłany: Wto Sie 14, 2007 00:20   

AndrewS, możesz mieć racje...

KOLIN, a jak z mocą silnika gdy jest zimny, a jak gdy się nagrzeje??
_________________
>lepiej głupio zapytać, niż mądrze coś spie....lić<
 
 
 
kolin 




Pomógł: 50 razy
Dołączył: 25 Maj 2007
Posty: 800
Skąd: Ostrów Wielkopolski



Wysłany: Wto Sie 14, 2007 05:44   

truten23 napisał/a:
a jak z mocą silnika gdy jest zimny, a jak gdy się nagrzeje??


Moc silnika jak dla mnie dobra a na zimnym nie jest leniwy ani na ciepłym chodz na zimnym nie ma co zbytnio szaleć...

AndrewS napisał/a:
ja stawiam na uszczelniacze, gdyby to byly pierscienie to kopcilby np przy przegazowkach, jesli poza kopceniem po odpaleniu i dluzszym postoju nic sie nie dzieje, to ja bym to na razie zostawil


Ja tez bym to zostawił ale wiesz mojemu koledze to cieżko do głowy przegadać


P.S chłopaki na coś jeszcze zwrócic uwage??

Pierśćienie raczej odpadają bo samochód gazowaliśmy kręcilismy do odcinki na każdym biegu i nic zero dymku i dlatego obstawiam uszczelniacze...no wiadomo przy okazju jeszcze polecą popychacze bo lekko klekotać zaczyna

Ile przez te uszczelniacze może zjesć oleju?
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1130 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10886
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Wto Sie 14, 2007 09:07   

kolin napisał/a:
musimy sie upewnić czy to jest tylko do wymiany:)

do wymiany jest na 100% to jedna z pierwszych czynności po kupieniu samochodu ;)

jeśli to niebieski dymek, to może też być uszczelka pod kolektorem dolotowym (lub niedajboże pod głowicą) i wsiąka sobie płyn chłodzący :???:

Cytat:
Ile przez te uszczelniacze może zjesć oleju?

zależy jak mocno są zużyte, może setkę na 1000 km, a może i litr

nie napisałeś jak szybko wsiąka, może nie ma co panikować :wink:
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
kolin 




Pomógł: 50 razy
Dołączył: 25 Maj 2007
Posty: 800
Skąd: Ostrów Wielkopolski



Wysłany: Wto Sie 14, 2007 13:21   

Co do wsiąkania to tak na 500 kilometrów pół bagnetu zostaje,jakiej firmy kupić uszczelniacze? najwyżej zamówimy uszczelniacze i popychacze i zrobimy głowice i sprawdzimy reszte jak sie ma :) i zobaczymy jak będzie

sTERYD napisał/a:
jeśli to niebieski dymek, to może też być uszczelka pod kolektorem dolotowym (lub niedajboże pod głowicą) i wsiąka sobie płyn chłodzący :???:


To by raczej odpadało bo nie dawno był tam HGF i sprzedający dał wszystkie rachunki za robote...uszczelki pod kolektor były nowe pod głowicę+rozrząd pompa no chyba ze jakiś pan Kazio fuche odklepał ale okażę sie jak rozbierzemy silnik

A i jeszcze jedno pytanie to już dotyczące mojego samochodu bo nie chce pisać nowego wątku bo mam zamiar na początku wrzesnia kupić silnik 1.6 16v a obecnie mam 1.4 16v czy wiązki w tych silnikach się różnią bo ze komp to napewno i czy silnik pasuje bez żadnych problemów?? ewentualnie co może pasowac z osprzętu 1.4 np kolektory itp ukł wydechowy? bo chciałbym wiedzieć jak bede kupować silnik czy coś jeszcze mi będzie potrzebne:)

Dzięki z góry chłopaki:)
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 159 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3632
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Wto Sie 14, 2007 13:39   

kolega z klubu FSO wymienil uszczelniecze w poldoroverze bez sciagania glowicy

skoro niedawno byla robiona uszczelka to stanowczo odradzam rozbieranie silnika
z drugiej strony pol bagnetu na 500 km to jest ok 0,5 litra
czyli 1 l na 1000, km ee to jakos sporo i cos nie chce mi sie wierzyc ze to tylko przez uszczelniacze

co do przekladki silnik bedzie pasowal
zreszta poszukaj na forum bylo juz na ten temat
np. Seen zakladal 1.8 w miejsce 1.4 w poldoroverze
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
kolin 




Pomógł: 50 razy
Dołączył: 25 Maj 2007
Posty: 800
Skąd: Ostrów Wielkopolski



Wysłany: Wto Sie 14, 2007 14:13   

dzwoniłem do kumpla zapytac ile dokładnie dolewa powiedział ze po przejechaniu 500km dolał ok 250-300ml czyli mała poprawka...a i dodał jeszcze ze jak zgasi silnik i uchyli okno lub tez stanie nie daleko samochodu czuc smrodzik oleju ale nigdzie nie ma wycieku bo mówi ze na kanale przejrzał cały silnik paluchy wszędzie wtykach itp i wszystko suche.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
koalaup 



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 08 Mar 2007
Posty: 106
Skąd: Rybnik



Wysłany: Wto Sie 14, 2007 15:33   

Kopcenie przy rozruchu to na 100% uszczelniacze (mialem to samo) i faktycznie mozna to zrobic bez sciagania glowicy trzeba tylko sprytnego mechanika a co do brania oleju to z pewnoscia jak nalejesz max to szybko ubywa do polowy a pozniej juz duzo duzo wolniej ale to zadna pociecha bo to z pewnoscia pierscienie a to juz dozo drozsza i klopotliwsza praca.
 
 
 
kolin 




Pomógł: 50 razy
Dołączył: 25 Maj 2007
Posty: 800
Skąd: Ostrów Wielkopolski



Wysłany: Czw Sie 16, 2007 10:18   

jesteśmy juz po wymianie uszczelniaczy wczoraj cały dzien jeździlismy do kalisza do mcdonaldsa pozniej po miescie non topa i tak od rana do wieczora zrobilismy ponad 500 km i dzis patrząc na bagnet stan oleju FULL więc także był to problem tylko i wylącznie uszczelniacze ale zobaczymy co będzie dalej
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 159 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3632
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Czw Sie 16, 2007 12:07   

ale sciagaliscie glowice czy nie ??
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
kolin 




Pomógł: 50 razy
Dołączył: 25 Maj 2007
Posty: 800
Skąd: Ostrów Wielkopolski



Wysłany: Czw Sie 16, 2007 14:14   

Ogólnie ja nie umiem wymieniać uszczelniaczy na założonej głowicy...więc pojechaliśmy do kolegi i on nam zrobił to bez ściągania głowicy,jak narazie wszystko gra i buczy
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [r200]Klekotanie po dluzszym postoju
rudealis Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 3 Sob Mar 16, 2013 14:25
rudealis
Brak nowych postów [R25 iDT] zimny silnik problemy
koleszko1988 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 3 Pon Gru 21, 2009 21:28
Brt
Brak nowych postów [Rover 25] Szarpie na 1 i 2 jak zimny silnik
djboo Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 13 Nie Mar 01, 2009 11:00
Grzesiek79
Brak nowych postów [MG ZR 105] Silnik przerywa gdy jest zimny
Spiro Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 4 Wto Gru 07, 2010 14:49
Gucjan
Brak nowych postów [216Si] gotujący się silnik - jeśli nie HGF to co?
seraph Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 12 Wto Mar 22, 2016 10:13
seraph



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink