Forum Klubu ROVERki.pl :: [R220SDi 99r] - nie zapala od razu (zimny)
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Paul
Pią Lis 19, 2010 13:50
[R220SDi 99r] - nie zapala od razu (zimny)
Autor Wiadomość
maryba 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 14 Lip 2007
Posty: 621
Skąd: Warszawa

Rover 75

Wysłany: Sro Sie 29, 2007 21:27   [R220SDi 99r] - nie zapala od razu (zimny)

Dzisiaj rano temp 4 stopnie i musiałem kręcic go sporo, do tej pory jak była wyższa temp to palił od ręki

przeszukałem forum i pojawiają sie dwie odpowiedzi :

1. Albo cos ze swiecami żarowymi
2. Albo cos z kątem wtrysku


ale pojawia sie pytanie , przecież swieca żarowa albo grzeje albo nie , nie ma stanów przejściowych typu , słabo grzeje prawda ?
nie wiem i tu prosze o podpowiedź na ile jest mądry system sprawdzania temp świec , tzn kiedy je wyłacza - czy jak sie nagrzeją , czy poprostu po x sekundach ?

czy moze jest regulator który sprawdza temp powietrza, temp chłodziwa i grzeje siwece tak długo aż bedzie miała odpowiednią temperaturę

Co do kąta wtrysku to nie rozumiem jak moze miec to wplyw na temperature , tzn , jesli niska to przy źle ustawionym kącie słabo pali, a jak ciepło to przy źle ustawionym kącie dobrze by palił ? czemu ?


mam nadzieje ze jasno zapytałem ;)

p.S. niedawno miałem wymiane rozrządu i wszystko było OK, palił ładnie , w ciągu dnia od jednego zakręcenia , rano powiedzmy dwa , ale dzisiaj masakra , chyba z 30 sekund łacznie go kręciłem
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Sie 29, 2007 21:27   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
thef 



Pomógł: 387 razy
Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 4424
Skąd: Oświęcim



Wysłany: Sro Sie 29, 2007 21:40   

Kąt wtrysku jest ważny, nie znam się za bardzo i nie umiem poprzeć tego dowodami, ale z tego co wiem, może albo powodować ciężkie odpalanie w niskich temperaturach albo kopcenie. Z doświadczeń użytkowników: powinien się zawierać między 2 a 4 stopnie.
Ostatnio zmieniony przez thef Czw Sie 30, 2007 11:20, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
ADAM1 




Pomógł: 41 razy
Dołączył: 22 Sty 2006
Posty: 487
Skąd: Poeldijk



Wysłany: Sro Sie 29, 2007 22:16   

maryba napisał/a:
1. Albo cos ze swiecami żarowymi


Stawiam na to......w pierwszej kolejnosci
Sprawdz w pierwszej kolejnosci, czy doplywa prad do swiec , a nastepnie zmierz opornosc kazdej swiecy.
Bylo juz o tym sporo i byla juz podana opornosc swiec zarowych. Poszukaj w starych postach grup dyskusyjnych
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10896
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Czw Sie 30, 2007 08:38   

maryba napisał/a:
ale pojawia sie pytanie , przecież swieca żarowa albo grzeje albo nie , nie ma stanów przejściowych typu , słabo grzeje prawda ?
nie wiem i tu prosze o podpowiedź na ile jest mądry system sprawdzania temp świec , tzn kiedy je wyłacza - czy jak sie nagrzeją , czy poprostu po x sekundach ?

jest przekaźnik, ale czasem jak już pada to wyłącza świece szybciej (było na forum, szukajcie, a się nachodzicie ;)) żeby to sprawdzić spróbuj podgrzać dwa razy przed tym jak zaczniesz odpalać ;)
maryba napisał/a:
Co do kąta wtrysku to nie rozumiem jak moze miec to wplyw na temperature , tzn , jesli niska to przy źle ustawionym kącie słabo pali, a jak ciepło to przy źle ustawionym kącie dobrze by palił ? czemu ?

cóż diesle chyba w ogóle źle reagują na niskie temperatury, więc jak coś jest dodatkowo nie tak to może stanowić dodatkowy minus ;)
maryba napisał/a:
niedawno miałem wymiane rozrządu i wszystko było OK, palił ładnie , w ciągu dnia od jednego zakręcenia , rano powiedzmy dwa , ale dzisiaj masakra , chyba z 30 sekund łacznie go kręciłem

no to ja zdecydowanie bym jednak sprawdził ten kąt wtrysku ;)
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Czw Sie 30, 2007 09:22   

moim zdaniem nie obejdzie się bez sprawdzenia całej trójki: świece, przekaźnik, kąt wtrysku. z ty, ze we własnym zakresie możesz sprawdzić pierwsze dwie rzeczy i jeśli one są sprawne a auto dalej kiepsko pali na zimno, to pozostaje wizyta na KTS i regulacja kąta wtrysku. Czy gorzej zaczął palić bezpośrednio po wymianie rozrządu, czy dopiero po kilku dniach, bo tak średnio zakumałem ten kawałek posta ;)

Świece sie wyłaczaja po x sekundach. Ja w lecie właściwie nie czekam na ich zagrzanie, tylko wsiadam i odpalam i już ;) Musze z ciekawości zobaczyć jak obecnie będzie palił bez świec :P
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
UncleAllEvil 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 13 Maj 2007
Posty: 200
Skąd: Bojanowo, Leszno



Wysłany: Czw Sie 30, 2007 23:53   

Powinien zapalić ale z oporem (zależnie od temp) no i zadymi wtedy okrutnie...
Nowe świece żarowe wysokiej jakości grzeją bardzo krótko, 3-4s. Co prawda oryginalne Beru w sumie też grzeją mi tyle, ale u mnie z 3 jedna była już dawno martwa a ile na dzień dzisiejszy żyje to nawet nie wiem :P Kupiłem sobie Briski Exclusive ale od 3 miesięcy leżą na półce i nie ma ich kto założyć :P
Trzeba będzie do mechaniora pojechać bo robi się coraz chłodniej, póki co pali jeszcze gładko ale jak przyjdą nocki poniżej zera (a na 6 do pracy...) to będzie nieprzyjemnie na starych świeczkach :P
 
 
 
maryba 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 14 Lip 2007
Posty: 621
Skąd: Warszawa

Rover 75

Wysłany: Nie Wrz 02, 2007 10:50   

Brt napisał/a:
Czy gorzej zaczął palić bezpośrednio po wymianie rozrządu, czy dopiero po kilku dniach, bo tak średnio zakumałem ten kawałek posta ;)




po wymianie rozrządu było cały czas ciepło więc dobrze palił. jak pojawiła sie temp 6 stopni to zaczął gorzej palić.

teraz też cieplej to jest lepiej.

Przy niższych temp próbowałem kilka razy podgrzewać ale to niewiele dawało. Idę szperać danych o świecach ;)
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R220 Di] Ciezko zapala jak jest zimny.
Mombrey Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 25 Pią Gru 23, 2011 18:37
szoso
Brak nowych postów [R220SDI] Prośba o interpretację - zapala się Check Engine.
jeerk Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 8 Pią Wrz 25, 2009 00:00
sebek88sko
Brak nowych postów [R220SDI] Skacze na obrotach i zapala się Check Engine
kamax_19 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 8 Wto Paź 18, 2011 16:32
kamax_19
Brak nowych postów [R25] Od razu wchodzi na 2000 obrotów
paain Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 10 Nie Kwi 26, 2015 20:25
AndrewS
Brak nowych postów [R 200 1.4 16v] Sypać proszek, czy od razu ymienić chłodnicę
duklos Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 4 Pon Paź 26, 2009 18:10
duklos



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink