Forum Klubu ROVERki.pl :: [R220 SDI '97] czarny dym po przygazowaniu
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R220 SDI '97] czarny dym po przygazowaniu
Autor Wiadomość
stan_w._j. 



Dołączył: 23 Maj 2007
Posty: 40
Skąd: wrocław



Wysłany: Pią Paź 05, 2007 19:56   [R220 SDI '97] czarny dym po przygazowaniu

Hej.
Straszny dym wydostaje się z rury po przygazowaniu. Normalnie roverek rozgrzany (wskazówka temp. płynu na połowie), no i próba, gaz gwałtownie do dechy i z rury czarno. Aż sadza zostaje na chodniku. Upss nie fajnie chyba co?
Jeden mechanik: " Turbina puszcza-do regeneracji"
Jak autko jedzie normalnie bez gazowania to specjalnie puszczony "obserwator" za mną mówił że nie ma w ogóle dymu, ale jak przygazuję to czarna chmura.
Cóz to może być?
A no i rozrząd muszę wymienić, bo znalazłem na obudowie paska namalowane farbą 163tyś. a samochód ma teraz 164 tyś. a jak go kupiłem to miał 160 tyś także Niemiec przekręcił licznik. Raczej na pewno.
Proszę o opinię.
Dzięki.
_________________
"Real is good, interesting is better"
Stanley Kubrick
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pią Paź 05, 2007 19:56   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
carduus 



Dołączył: 30 Wrz 2007
Posty: 29
Skąd: Będzin



Wysłany: Sob Paź 06, 2007 11:13   

Myśle że czarny dym to norma, gdy kupilem swojego R220 (przy przebiegu 54t km) zostawiał czarny dym przy gwaltownym ruszaniu i robi to do tej pory 174t km,zakładam ze niema powodu do obaw...
Co do rozrzadu to proponuje wymiane to właściwie stały fragment gry po zakupie - paski, filtry, płyny - chyba że masz ksiażke serwisową
 
 
 
stan_w._j. 



Dołączył: 23 Maj 2007
Posty: 40
Skąd: wrocław



Wysłany: Sob Paź 06, 2007 12:10   

Nie nie książki nie mam. Nawet nie wiem jaki olej był lany, ja wlałem 10w40.
A rozrząd wymienię, i to jalepiej cały tzn. komplet. Tak byłoby najrozsądniej chyba?

[ Dodano: Sob Paź 06, 2007 12:18 ]
Zresztą co do tych opini mechaników, że:
-turbina być może do regeneracji
-uszczelniacz wału korbowego,

to ja powiem że jest tylko jedno ale-mianowicie cały czas sprawdzam poziom oleju(niezmienny), a auto po dokładnym sprawdzeniu spalania ma wynik 5,1 l na 100 km. w cyklu no powiedzmy mieszanym-ok 200 km w mieście a 400 w trasie.
Także chyba te przewidywania speców są na wyrost albo zwyczajnie chcą mnie naciągnąć.
Juz własnie byłem u znajomego który podważa to że uszczelniacze są do wymiany( 200 zł uszczelniacz + 250 złrobota) bo w/g niego to uszczelka miski olejowej puszcza.
Także z mechanikami jak z lekarzami tyle tylko że ci pierwsi nie strajkują he he.
Pozdro.
_________________
"Real is good, interesting is better"
Stanley Kubrick
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Nie Paź 07, 2007 17:44   

Stan W. J., wszystko jest OK, lać ropę, sprawdzać płyny i jeździć ;) każdy klekot po gwałtownym dodaniu gazu kopci na czarno ;)
Rozrząd zrób w cłości (2 paski, 3 rolki + uszczelniacze i sprawdenie kąta wtrysku) i będziesz miał spokój na 60 - 80 kkm. Pozatym we Wrocławiu jest szpec od roverków i najlepiej ewentualne watpliwości z nim konsultować. Wpisz w wyszukiwarkę imię Gawin ;)
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
stan_w._j. 



Dołączył: 23 Maj 2007
Posty: 40
Skąd: wrocław



Wysłany: Pon Paź 08, 2007 12:16   

Dzięki wielkie Brt.
Rozrząd już zamawiam w przyszłym tygodniu. Będzie to:

-pasek Gates'a -62
-pasek Gatesa'a 42zł
-rolka napinająca Ruville 56111 -94zł
-rolka napinająca Ruville 56122-93 zł
-rolka prowadząca Ruville 56110-109zł

no i ten kąt wtrysku, zaraz poszukam jak to sie ustawia bo chyba na forum był taki temat już o ile dobrze pamiętam.
A tak swoja drogą to wymiana rozrządu to nie tylko bezpieczeństwo(brak bliskiego spotkania tłoków z zaworami) co poprawa : osiagów , spalania i ogólnie pracy silnika prawda?
Pozdrawiam.

P.S. A tak swoja drogą to przejechałbym się jakims innym Roverkiem 220 SDI , tak żeby zobaczyć tylko czy mojemu czegoś nie brakuje. Łał chyba zaczynam mieć obsesję na punkcie tej bryki.
_________________
"Real is good, interesting is better"
Stanley Kubrick
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Pon Paź 08, 2007 12:41   

przyjedź kiedyś na Spota lokalnego to się przejedziesz ;) poprawa pracy to głównie kąt wtrysku, dobry olej czyste filtry itp ;) Rozrząd to bezpieczeństwo silnika i portfela :D
ja bym jeszcze sie zastanowił nad uszczelniaczami. Mi po 5kkm od wymiany pasków zaczął puszczać i jeszcze raz trzeba było wszystko rozbierać :???:
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
stan_w._j. 



Dołączył: 23 Maj 2007
Posty: 40
Skąd: wrocław



Wysłany: Pon Paź 08, 2007 13:16   

Ale jakie uszczelnicze masz na mysli Brt. ?
Te o których wczesniej pisałem czyli wału korbowego?

[ Dodano: Pon Paź 08, 2007 13:39 ]
No taaaaak , warto czytać najpierw posty kolegów albo techniczny FAQ, żeby wiedzieć przynajmniej o co pytać.
Brt. z tymi uszczelniaczami to zapewne chodzi o te uszczelki które można wymienić przy okazji wymiany rozrządu, i one będą gdzieś kosztować w okolicach 100zł. A nie chodziło Ci o uszczelniacze te pomiędzy skrzyni a silnikiem, te o których kiedys pisałem.
_________________
"Real is good, interesting is better"
Stanley Kubrick
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Pon Paź 08, 2007 15:03   

Stan W. J. napisał/a:
A nie chodziło Ci o uszczelniacze te pomiędzy skrzyni a silnikiem, te o których kiedys pisałem.
NIe miałem właśnie na mysli te za ok. 100PLN ;) Ten miedzy skrzynią a silnikiem to można sobie zrobić przy okazji wyjmowania skrzyni lub robienia sprzęgła ;)
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
drpl 



Dołączył: 13 Paź 2007
Posty: 1
Skąd: Pomorze



Wysłany: Sob Paź 13, 2007 18:45   

Witam , mialem podobny problem w moim roverku ...... okazalo sie , ze rozlaczyla sie rura od intercoolera (ma taki badziewny zaczep ktory sie ukruszyl ) . Bez energicznego gazowania wszystko bylo OK ... nie dymilo ..... przy daniu w pedal czarna chmura w lusterku :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R220 sdi] Czarny dymek z rury....
zex Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 17 Sro Wrz 30, 2009 19:33
FSEbola
Brak nowych postów [R216 Si 1.6 benz 97r] Swąd w kabinie po "przygazowaniu
nocny_marek Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 4 Nie Maj 25, 2008 21:59
nocny_marek
Brak nowych postów [r220]jak wymienic wskaznik w liczniku rover r220
seba1x Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 7 Czw Lip 18, 2013 17:34
seba1x
Brak nowych postów [R220]Zasada działania sprzęgła w R220
predatoraf Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 8 Nie Wrz 16, 2012 19:02
kangaroo69
Brak nowych postów [MG ZR 160 Czarny 5 drzwi]
mygyzyry Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 5 Pią Cze 05, 2015 10:12
bociannielot



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink