Forum Klubu ROVERki.pl :: [R600] Nierówna praca diesla
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R600] Nierówna praca diesla
Autor Wiadomość
sikor 



Dołączył: 28 Paź 2007
Posty: 2
Skąd: sitnik



  Wysłany: Nie Paź 28, 2007 12:15   [R600] Nierówna praca diesla
Typ: SDi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1998

Zarowno na biegu jalowym jak i podczas jazdy wystepuje ten problem mechanik po przgladzie ukladu paliwowego stwierdzil ze jest ok podejzewal sterownik, w innym zakladzie okazalo sie ze sterownik jest dobry i skonczyly sie pomysly co do przyczyny. Objawy sa takie jak przy awarii sterownika w poczatkowej fazie. Z gory dziekuje za pomoc.

Brt: poprawiłem temat, czy wiesz co to jest kropka i przecinek :>
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Wto Sty 11, 2011 23:57, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Paź 28, 2007 12:15   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
arszenick 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Lip 2007
Posty: 71
Skąd: Wrocław



Wysłany: Nie Paź 28, 2007 12:21   

W takim wypadku nalezy sprawdzic wiązkę przewodów biegnaca po lewej stronie silnika (jak stoisz twarza do auta) az do pompy paliwowej. To podobno slaby punkt diesla tego. Wiem bo mi tez to radzono. Ale u mnie to chyba byly nieszczelności w ukladzie paliwowym (czasem szlo powietrze-wywaliłem gruszkę do podpompowania paliwa i chyba jest OK - od paru tygodni nie ma problemu). A przede wszytkim spradz kody błędów (artykuł jest w technicznym faq).
pozdrawiam

ps było parę postów na ten temat - szukaj.
_________________
Diaboł was zeźre!
 
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Nie Paź 28, 2007 12:24   

Proponuję sprawdzić kody błędów. Mozesz to zrobić samemu, artykuł opisujacy jak to zrobić znajdziesz na stronie klubowej ;)
Częstą przypadłością tych silników jest uszkodzenie wiązki elektrycznej idącej do pompy wtryskowej. Polecam ją bardzo doakładnie sprawdzić i przekonserwować.
Możesz coś więcej napisać o tej nierównej pracy silnika?? Czy to jest falowanie, czy przerywanie, od kiedy to się dzieje?? Ciepły, zimny silnik??
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
sikor 



Dołączył: 28 Paź 2007
Posty: 2
Skąd: sitnik



Wysłany: Nie Paź 28, 2007 13:47   

problem pojawia sie niezaleznie od tego czy jest cieply czy zimny podczas jazdy "na luzie"wskazowka obrotomieza nieznacznie podnosi sie i opada natomiast gdy wcisne "stop"utrzymuje sie na stalych obrotach. Podczas jazdy ta przerwa podobna jest dotej gdy brakuje paliwa w pompie natomiast na postoju jest to kilka nierownych obrotow i pozniej silnik pracuje miarowo.Ciekwe jest ze im czesciej sie jezdzi tym zadziej wystepuje ten problem, niestety mnie czesto niema wiec wiekszosc czasu auto jest nieuzywane.
 
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Nie Paź 28, 2007 14:18   

takie falowanie obrotów to przypadłość tych silników. W sumie to nie wiem, czy jest na to sprawdzona recepta. 3 rzeczy które można zrobić:
1. Wspomniana wyzej wiązka do pompy wtryskowej
2. Sprawdzenie mocowania przewodu zasilającego przy alternatorze
3. Regulacja dawki paliwa w pompie wtryskowej i rzy okazji kąta wtrysku.
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
michal_s. 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Wrz 2007
Posty: 45
Skąd: Wschowa



Wysłany: Nie Paź 28, 2007 17:58   

U mnie też na wolnych obrotach falują, a gdy wcisnę STOP to silnik pracuje równo, co to może mieć wspólnego jedno z drugim??
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Nie Paź 28, 2007 18:11   

wspólna dla silnika i stopu jest pompa podciśnienia ;) naciskasz hamulec, zmieniasz minimalnie obciażenie silnika i obroty się wyrównują, ale nie wiem dlaczego dokładnie :roll:
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
mcteusz 



Pomógł: 28 razy
Dołączył: 12 Lip 2007
Posty: 564
Skąd: Wysokie Mazowieckie



Wysłany: Nie Paź 28, 2007 18:21   

No właśnie to jest rzecz której tez nie mogę dojść... A mam to samo... I tak samo pedał hamulca jest zbawieniem....

Kiedyś miałem Poczciwego Fiata 125p i jeśli objawy związane z obrotami silnika były w jakiś sposób związane z hamulcami to od razu podejrzewało się serwo, które to miało połączenie z układem hamulcowym, a konkretnie było wspomagane przez silnik... Otóż gdy serwo będzie dziurawe to silnik dostaje "lewego powietrza" i pracuje niestabilnie.... A po wciśnięciu hamulca serwo ustawia się tak, że dziura się zatyka i "lewe" powietrze nie idzie do układu...

Ale tu serwa nie ma... A w jakiś sposób chyba hamulce są wspomagane przy pracy silnika bo na zgaszonym to tak się nie hamuje....

W R jedno z drugim może mieć na mój rozsądek jeszcze tyle wspólnego, że od tego śmiesznego wężyka, który recyrkuluje spaliny odchodzi cienki podciśnieniowy wężyk do pompy hamulcowej... I to chyba jest jedyne połączenie(poza tym wspomaganiem hamowania)...

Potrzebuję trochę czasu, ciepły garaż i piwko żeby się nad tym wszystkim jeszcze zastanowić i dokładnie obejrzeć....
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Nie Paź 28, 2007 19:04   

Masz pompę podciśnieniowa (na wałku alternatora) i masz serwo ;) a zawór recyrkulacji tez korzysta z podciśnienia, stąd ten cienki wężyk ;) Myślę, że regulacja dawki paliwa w pompie by pomogła (słowa mechanika) ;)
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R600] ABS . Nierówna praca silnika
kemot Rover serii 600, Honda Accord 3 Sro Cze 20, 2007 21:04
Gość
Brak nowych postów [R600] Nierówna praca silnika
kandj Rover serii 600, Honda Accord 4 Pią Kwi 25, 2008 19:36
kandj
Brak nowych postów [R600] nierówna praca silnika
kilian92 Rover serii 600, Honda Accord 2 Wto Wrz 15, 2015 19:51
kilian92
Brak nowych postów [R600] nierówna praca silnika
Kochi Rover serii 600, Honda Accord 19 Pon Mar 19, 2012 18:21
bazyl1218
Brak nowych postów [R620] Nierówna praca silnika
zmiana obrotów silnika - dodałęm zdjęcia
emo Rover serii 600, Honda Accord 28 Pon Lis 09, 2009 22:02
thef



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink