Forum Klubu ROVERki.pl :: [Freelander] Obroty silnika*PYTANIE*
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[Freelander] Obroty silnika*PYTANIE*
Autor Wiadomość
baruda 




Dołączył: 14 Lis 2007
Posty: 20
Skąd: polska



Wysłany: Sro Lis 21, 2007 19:04   [Freelander] Obroty silnika*PYTANIE*
Typ: Di Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: wszystkie

Witam.
FREELANDER TD 2.0 mam pierwszy raz doczynienia z DIESLEM.
Wiem ze diesel dlugo sie grzeje i nie mozna go gonic po odpaleniu lub po ostrej jezdzie
nalezy zostawic silnik na wolnych obrotach zeby turbo sprezarka mogla sie ochlodzic.
*od 4.5 tys jest czerwone pole to znaczy ze nie mozna silnika gonic to tych obrotow?
*max predkosc tego auta to 160 km jechalem juz tyle, czy moge wiecej go pogonic ?
* jezeli nie mozna tego robic o co pytale to jakie moga byc szkody?
Dziekuje z gory za odpowiedz i przepraszam za to pytanie ale jak mowilem nie mialem nigdy diesla i nie chce go zepsuc. pozdrawiam

sTERYD: fajne gwiazdeczki, ale to nie po naszemu ;)
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Sob Gru 18, 2010 18:19, w całości zmieniany 4 razy  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Lis 21, 2007 19:04   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10888
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Sro Lis 21, 2007 20:40   

Cytat:
*od 4.5 tys jest czerwone pole to znaczy ze nie mozna silnika gonic to tych obrotow?

nie należy go zmuszać, żeby turbina "się załączała" czyli ok 3000, póki jest zimny
potem to już sam przestanie się kręcić jeśli będzie za dużo ;) )
baruda napisał/a:
* jezeli nie mozna tego robic o co pytale to jakie moga byc szkody?

poprostu migiem zajeździsz turbinę, co spowoduje spadek mocy oraz dymienie z rury
baruda napisał/a:
*max predkosc tego auta to 160 km jechalem juz tyle, czy moge wiecej go pogonic ?

to znaczy że wg producenta więcej nie pojedzie choćbyś nie wiem jak cisnął, pewnie na liczniku może pokazać się z 10km/h więcej ;)
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
baruda 




Dołączył: 14 Lis 2007
Posty: 20
Skąd: polska



Wysłany: Sro Lis 21, 2007 23:13   

Dziekuje sTERYD za odpowiedz czyli jak jest zimny to nie krecic wiecej niz 3 tys 2.5tys jest oki.
Posiada odciecie elektroniczne jezeli sa za duze obroty sam odetnie.
Jak sie rozgrzeje to moge sligac te 160 jak dobrze zrozumialem bez obaw.
Jeszcze raz dziekuje za odpowiedz.
pozdrawiam
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Sro Lis 21, 2007 23:43   

możesz kręcić do czerwonego pola ;) a jakie masz obroty przy 160km/h ??
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
ADAM1 




Pomógł: 41 razy
Dołączył: 22 Sty 2006
Posty: 487
Skąd: Poeldijk



Wysłany: Sro Lis 21, 2007 23:59   

Brt napisał/a:
możesz kręcić do czerwonego pola


Byle nie za czesto :wink: , a co do obrotow na zimnym silniku, to ja bym proponowal nie wiecej niz 2 500 RPM, poniewaz powyzej tej granicy turbo pracuje pod odpowiednim obciazeniem, z odpowiednimi obrotami

Pozdrawiam
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
baruda 




Dołączył: 14 Lis 2007
Posty: 20
Skąd: polska



Wysłany: Czw Lis 22, 2007 00:03   

możesz kręcić do czerwonego pola a jakie masz obroty przy 160km/h

Witam wiec jak dobrze pamietam to bylo to 3.900 tys.
Wiem ze max predkosc tego ROVERA to 160km/h i licznik moze pokazywac nawet 180 ale wtedy klamie
jest cos takiego jak przeklamanie licznika wiem o tym .
Mi chodzilo czy moge jezdzic tym DIESLEM jak benzyniakiem wiadomo po nabraniu odpowiedniej temp.
pozdrawiam
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 07 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Pią Lis 30, 2007 14:51   

baruda napisał/a:
Dziekuje sTERYD za odpowiedz czyli jak jest zimny to nie krecic wiecej niz 3 tys 2.5tys jest oki.

OK, są moim zdaniem takie obroty, poniżej których turbina nie pompuje za mocno (czyli tam gdzie mamy maks. moment obrotowy).
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
walters 



Dołączył: 16 Cze 2007
Posty: 7
Skąd: Głogów



Wysłany: Pią Lis 30, 2007 18:16   

Freelanderem 160km/h ?? interesujące,prędkość krytyczna tego wynalazku to 140 i przy tej prędkości to na bank coś się rozleci pierwsza będzie kątówka i będziesz miał problem.
 
 
przemo285 




Pomógł: 81 razy
Dołączył: 15 Maj 2007
Posty: 901
Skąd: Poznań



Wysłany: Pią Lis 30, 2007 19:17   

Panowie nie przesadzajcie, przedewszystkim ktory to jest rocznik , bo to jest zasadnicza roznica :?:
_________________
Sprzedaż części, diagnostyka komputerowa Rover MG Land Rover oryginalnym komputerem T4- POZNAŃ . RÓWNIEŻ NAJNOWSZE MODELE LAND I RANGE ROVERA ,z firmą Rover MG Land Rover jesteśmy związani od 1995 roku TEL. 0698363760, parts2@wp.pl / britcars@wp.pl
 
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Wto Gru 25, 2007 15:08   

ADAM1 napisał/a:
OK, są moim zdaniem takie obroty, poniżej których turbina nie pompuje za mocno (czyli tam gdzie mamy maks. moment obrotowy).


Turbina łapie swoje max ciśnienie przy ok. 2500 obr przy mocnym naciśnięciu gazu. Jak lekko operujesz gazem i spokojniej się rozpędzasz to nie uzyskasz pełnego ciśnienia przy takich obrotach. Na zimnym silniku lepiej tych 2500 nie przekraczać, ale przede wszystkim spokojnie z dodawaniem gazu i będzie OK ;) A jak się nagrzeje, to można przekrojowo obrotomierz traktować :mrgreen: nawet często, chociaż nie ma takiej potrzeby a i tak będziesz szybszy od większości użytkowników ;)
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
Ostatnio zmieniony przez piter34 Wto Sty 08, 2008 13:08, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [Freelander] FAQ z nr częsci
SyntaX Land Rover (Freelander, Range Rover itp.) 2 Czw Lut 08, 2018 14:05
SyntaX
Brak nowych postów Przyklejony: [Freelander] Linki do stron z przydasiami do Freelandera
sknerko Land Rover (Freelander, Range Rover itp.) 0 Czw Cze 02, 2016 10:32
sknerko
Brak nowych postów Przyklejony: [Freelander] Foto poradnik demontaż konsoli środkowej.
Proszę o przypięcie do FAQ
SyntaX Land Rover (Freelander, Range Rover itp.) 0 Nie Wrz 09, 2012 08:21
SyntaX
Brak nowych postów [Freelander] - Obroty silnika na 5 biegu
mik72 Land Rover (Freelander, Range Rover itp.) 5 Nie Lis 15, 2015 20:52
sknerko
Brak nowych postów [freelander] 2.0 td4 1999 skaczące wolne obroty silnika
Danuiiell1600 Land Rover (Freelander, Range Rover itp.) 11 Pią Mar 16, 2018 13:05
slawekzz



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink