Forum Klubu ROVERki.pl :: [R600] Czy możliwe jest zamontowanie Turbo
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R600] Czy możliwe jest zamontowanie Turbo
Autor Wiadomość
FudiX 



Dołączył: 25 Gru 2007
Posty: 7
Skąd: Szczecinek



Wysłany: Pią Gru 28, 2007 22:35   [R600] Czy możliwe jest zamontowanie Turbo
Typ: i Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1994

Witam all!
mam pytanko silnik w moim roverku to 2.0 16v F20Z2 czyli 115KM 172 Nm! czy mog założyć turbo do tego silnika??i czy zda to egzamin!jesli tak to czy moge zalożyć turbo od diesla rovera 2.0 czy tylko od benzyny 2.0???proszę o odpowiedz??
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Sro Sty 12, 2011 18:29, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pią Gru 28, 2007 22:35   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Pią Gru 28, 2007 22:45   

zarówno diesel jak i benzyna 2.0 turbo z R600 są zupełnie innymi silnikami niż ten 2.0 co jest u Ciebie. Najprędzej znajdziesz wiadomości na ten temat na forum Hondy. ZTCW to najkorzystniejszą opcją jest wstawić silnik 2.2 VTEC. Pasuje idealnie w miejsce Twojego i ma 200KM. Koszty pewnie porównywalne z wstawieniem turbo ;)
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
FudiX 



Dołączył: 25 Gru 2007
Posty: 7
Skąd: Szczecinek



Wysłany: Pią Gru 28, 2007 23:16   

ale do vtec-a trzeba sporo przeróbek zacząwszy od elektroniki a skończywszy na półóśkach itp!czy sie myle??
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Pią Gru 28, 2007 23:19   

ja niestety nie wiem. Szukaj na forum Hondy ;)
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
zuko123456 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 25 Maj 2007
Posty: 36
Skąd: Koszalin



Wysłany: Sob Gru 29, 2007 16:00   

Przede wszystkim trzeba zastanowić się po co te przeróbki w przypadku 2.2vtec? A no dlatego że orginalne części zawieszenia i układu przekazywania mocy w Twoim 115konnym wozie mogą sobie nie poradzić z 200toma konikami i zrobić krzywdę Tobie i innym. Po założeniu turbiny do tego silnika przeróbek wymagały będą te same układy. Ponadto żeby wykorzystac w pełni uzyskaną w ten sposób moc potzebna będzie inna skrzynia biegów i drobny chiptuning (być może). Ale najpierw odpowiedz sobie na pytanie po co turbo do wozu z LPG? Jeżeli jest to standardowa instalacja gazowa to od razu sobie odpuść bo to o czym piszesz w tym wypadku może okazać się niewykonalne. Sam miałem HA z tym silnikiem i też się zastanawiałem jak zwiększyć moc i osiągi i najlepszym rozwiązaniem było usunięcie (częściowe)filra powietrza. Poprawa dynamiki odczuwalna szczególnie w trasie. Oczywiście o skutkach dla silnika nie myślałem i potem musiałem sprzedawać auto...:) Reasumując jak możesz to załóż silnik F20Z1 i będziesz zadowolony przy minimalnych kosztach i przeróbkach. Hondą z tym silnikiem była całkiem inna jazda. Na Poznańskich brukach na 2ce zrywało przyczepność w prawie każdym zakresie obrotów:) A tak apropos to jeżeli masz zamiar wpaść na pomysł założenia stożkowego filtra powietrza to również odradzam, ale więcej o tym znajdziesz na stronie www.chojnacki.com.pl Ten facet testował taki samochodzik jak Twój z różnymi przeróbkami i wyniki testów z hamowni umieścił na stronie. Popatrzysz, pomyślisz i albo Ci przejdzie albo zmienisz samochód na mocniejszy... Pozdr
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
KRYS 




Pomógł: 35 razy
Dołączył: 06 Cze 2007
Posty: 766
Skąd: Gorzów Wlkp



Wysłany: Sob Gru 29, 2007 16:30   

jak sie upierasz by zostawic ten silnik to zobacz tu

http://www.roverki.pl/forum/viewtopic.php?t=19551

Ale swap H22 byłby najlepszy i najtańszy( 5000zł) no i najmniej problematyczny w późniejszym użytkowaniu.
Tanim rozwiazaniem jest wymiana kolektora dolot. i wylot na większe z H23 (ponoć 10 kucy wiecej koszt 700 zł)

A jaką masz instal. LPG jak nie sekwenc. to może blos na początek.

Jak cos juz zrobisz to sie pochwal :smile:
 
 
 
FudiX 



Dołączył: 25 Gru 2007
Posty: 7
Skąd: Szczecinek



Wysłany: Nie Gru 30, 2007 22:02   

Dzieki bardzo za porady!mam kolejne pytanie?

jak już wcześniej wspominałem mój silnik nosi kod F20Z2!według kolegi zuko123456 jeśli zmienię jednostkę na F20H1 to zobaczę znaczny przyrost mocy!więc pytanie!czy motor F20Z1 przypasi mi w miejsce obecnej jednostki czyli F20Z2 i czy będę musiał dokonać jakiś przeróbek typu komp wiązka itp??czy wywalam Z2 wkładam Z1 i wszystko gra???

[ Dodano: Nie Gru 30, 2007 22:05 ]
pytam bo wolę sie upewnić bo miałem kiedyś przygodę z toyotą corrolla(auto The best)tam 10 miesięcy różnicy w tym samym modelu i uchwyt silnika był przesunięty o 10cm!od kitajec wymyślił sobie! :mrgreen: :mrgreen:
 
 
zuko123456 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 25 Maj 2007
Posty: 36
Skąd: Koszalin



Wysłany: Wto Sty 01, 2008 20:45   

Silniki F20Z1 i Z2 są prawie identyczne (nawet części do nich są te same). Różnica tkwi w parametrach technicznych (nie wiem jak z wymiarami), a mianowicie w Z1 jest większy stopień sprężania co daje prawie 20KM różnicy. Prawdę mówiąc sam miałem zająć się swojej HA tym tematem jak z Z2 zrobić Z1. Może ktoś na forum hondy pomógłby Ci w tym temacie. Na pewno różne są komputery albo przynajmniej oprogramowanie, pewnie tłoki lub pierścienie też...Zapomniałem dodać że w mojej HA miałem blok z Z1 a głowicę i tłoki osprzętem z Z2 i moc była raczej ta z Z2. Także sądzę, że wymiary też powinny się zgadzać. Mam nadzieję, że choć w minimalnym stopniu pomogłem (przynajmniej w podjęciu decyzji). Z drugiej strony można umówić się z kimś kto chce sprzedać Rovera/honde z tym mocniejszym silnikiem i się przejechać oraz zajrzeć pod maskę... :mrgreen: Pozdrawiam
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 07 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Czw Sty 10, 2008 15:21   

zuko123456, ja kiedyś pisałem dokładnie jakie są różnice pomiędzy Z1 i Z2.

"Przeprogramowane ECU, wyższy współczynnik kompresji, zmieniony kształt wałka rozrządu i zmienione tłoki."
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
zuko123456 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 25 Maj 2007
Posty: 36
Skąd: Koszalin



Wysłany: Nie Sty 13, 2008 12:27   

Prawdę mówiąc to napisałem co wiedziałem. Temat ten przestał mnie interesować jakiś czas temu i wtedy moja wiedza się zatrzymała ale dzięki za info. pozdr
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [Honda Accord 2.0 Tdi]Czy możliwe jest odłączenie układu SRS
Pawlo153 Rover serii 600, Honda Accord 11 Wto Maj 03, 2011 10:53
R-200
Brak nowych postów [R620] Syrena zamiast klaksonu. Czy jest to możliwe?
Vickers Rover serii 600, Honda Accord 7 Pią Paź 03, 2008 22:24
Vickers
Brak nowych postów [R620] Czy jest takie samo turbo jak w 200 i 400 ?
DeathMan Rover serii 600, Honda Accord 8 Czw Paź 01, 2009 22:58
Legion1349
Brak nowych postów [R600] Turbo
michal87 Rover serii 600, Honda Accord 1 Sob Cze 19, 2010 12:30
azer
Brak nowych postów [R600] Problem z turbo
Ronin--72 Rover serii 600, Honda Accord 4 Pon Sty 28, 2008 12:53
piter34



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink