Forum Klubu ROVERki.pl :: [R200 SDI] 98' - ubywanie płynu chłodzącego
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R200 SDI] 98' - ubywanie płynu chłodzącego
Autor Wiadomość
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Wto Sty 15, 2008 13:58   [R200 SDI] 98' - ubywanie płynu chłodzącego

Cześć wiara ;)

Mam taki dziwny objaw w roverku 200SDi.
Otoz po zalaniu płynu chłodzącego (Borygo EKO) do pozycji MAX w zbiorniczku, płyn ów znajduje się tam przez jakieś dwa-trzy dni od momentu zalania.

Po trzech dniach, zagladam - susza w zbiorniku, albo na dnie ledwo do krućca sięga.
Jak naciskam odme od zbiorniczka w dowolnym jej miejscy to wydobywaja sie bulgoty niepokoju i plyn jakby wracal, ale sa to znikome ilosci. Niemniej jednak plyn znajduje sie w rurce, a nie w zbiorniku.

Zapytanie mam takie? Co moze byc powodem jego uciekania, oraz gdzie szukac wyciekow.
Idac sladami przewodu gumowego, nie ma wyciekow (tzn golym okiem nic nie widac).
Gdzie jeszcze mozna takiego wycieku szukac i gdzie on moze polykac ewentualnie ten nadmiar ;)

Mam jeszcze takie podejrzenie, ze moze on sie wydostaje przez sparcialy przewod, ale jak juz pisalem sladow wycieku nie ma, chyba ze to co wycieka - paruje ;D
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Sty 15, 2008 13:58   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Wto Sty 15, 2008 14:04   

MaReK a zobacz, czy jak zostawisz tak na dnie, to też wycieknie :) Mój jak jest zalany na max, to wywali, ale jak zostawię tak 1cm powyżej dna, to nic nie wywala przez dłuższy czas ;)
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Wto Sty 15, 2008 14:42   

No narazie jest tak juz miesiac... i jezdzi nie gotuje sie itp.
Wkurza mnie to troche... bo nie wiem dlaczego tak jest.

Wymienilem nawet zbiorniczek, bo myslalem ze to przez kruciec polamany... ale nowy (dzieki thef) tez oddaje. Ja nawet nie wiem gdzie on go oddaje ;/
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Wto Sty 15, 2008 14:50   

Ja u siebie też nie wiem, podejrzewam okolice termostatu, ale ..... :bezradny: narazie nawet nie próbuję sie tam dostać (remove the radiator :D ;) ) Poogladaj, moze gdzieś znajdziesz biały nalot ;)
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
String 




Pomógł: 27 razy
Dołączył: 03 Lut 2007
Posty: 638
Skąd: Zielona Góra



Wysłany: Wto Sty 15, 2008 14:59   

U mnie mam wyciek zlokalizowany w ciężko dostepnym miejscu.
Krótkie kolanko łączące blok silnika i termostat. Wyciek mam widoczny od spodu auta. Niestety jest straszny dostęp i mimo demontażu termostatu nie dałem rady tam sie dostać i wyciek zlikwidować.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
strala1 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 226
Skąd: Bydgoszcz/Toruń

Rover 200

Wysłany: Sro Sty 16, 2008 09:26   

Proponuje uszczelniacz firmy K2, jezelli to maly wyciek na pewnoe pomorze.
 
 
 
radko 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 24 Paź 2007
Posty: 62
Skąd: Kąty/k.Góry Kalwari



Wysłany: Sro Sty 16, 2008 09:51   

Brt napisał/a:
MaReK a zobacz, czy jak zostawisz tak na dnie, to też wycieknie :) Mój jak jest zalany na max, to wywali, ale jak zostawię tak 1cm powyżej dna, to nic nie wywala przez dłuższy czas ;)


Brt, a jak z twardością węży chłodzenia? Bo z małym stanem płynu w zbiorniczku to i u mnie nie ubywało przez jakiś czas, a jak korek dokręciłem leciutko to jeszcze dłużej, a jak nie przekraczałem 3tys. obr. to jeszcze dłużej, a jak żonka jeździła to wcale :lol: Jednak wystarczyło położyć cegłówkę na pedał i potrzymać jakiś czas na 3tyś. obr. i w tym czasie obserwować płyn w zbiorniczku. Stan rósł, rósł........ aż zaczynało wywalać przez korek :cry: a węże twardniały jak kamyk :evil: . Teraz zdejmuję głowicę i zobaczymy co się stało. :?:
Absolutnie Ci tego nie życzę ale sprawdzić można.

pozdr. :fura:
_________________
radko
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Sro Sty 16, 2008 09:58   

radko nie mam pojęcia :D nie wywala i auto jeździ to nie sprawdzałem :lol: ;) przy ostrej jeździe miało u mnie wywalać płyn, to często bym go dolewał :lol: :twisted:
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
radko 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 24 Paź 2007
Posty: 62
Skąd: Kąty/k.Góry Kalwari



Wysłany: Sro Sty 16, 2008 10:38   

Brt napisał/a:
radko nie mam pojęcia :D nie wywala i auto jeździ to nie sprawdzałem


jak to "nie wywala" a to co?

Brt napisał/a:
Mój jak jest zalany na max, to wywali


i to?

Brt napisał/a:
ak zostawię tak 1cm powyżej dna, to nic nie wywala przez dłuższy czas ;)


"przez dłuższy czas" czy wcale?
_________________
radko
 
 
Zientas 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 08 Sty 2005
Posty: 202
Skąd: Poznań / Komorniki



Wysłany: Sro Sty 16, 2008 10:39   

Jak nie widać wycieku to prawdopodobnie ucieka przez... rurę wydechową - czyli uszczelka pod głowicą.
Z tymi uszczelniaczami bym uważał bo później ci "uszczelnią" termostat :razz:

Pozdrawiam!
_________________
R600 SDi, Sj413, G.V. 3.3 LX, Durango V8 1th gen.
 
 
 
strala1 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 226
Skąd: Bydgoszcz/Toruń

Rover 200

Wysłany: Sro Sty 16, 2008 10:42   

Jezeli zastosujesz uszczelniacz dobrej firmy w plynie nic sie nie zapcha :)
 
 
 
thef 



Pomógł: 387 razy
Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 4424
Skąd: Oświęcim



Wysłany: Sro Sty 16, 2008 10:46   

Hehe, to na następnym zlocie szukamy wycieków w kilku SDi ;) . Ja po zmianie głowicy dalej obserwuję ubywanie płynu, choć znacząco mniejsze.
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Sro Sty 16, 2008 11:03   

radko, hehe skrót myślowy ;) tzn jest tak, że gdzieś mam mały wyciek, ale przez korek mi płynu nie wyrzuca, a Tobie jak sie domyślam to niestety tak :( I ten mój wyciek sie mocniej uaktywnia, gdy mam pełny zbiorniczek płynu. A jak jeżdżę z płynem "na dnie" to wycieka płyn w minimalnych ilościach (1 litr na 10kkm tak na oko). ;) mam nadzieję, że teraz jasno napisałem ;) Co do węży to nie sprawdzałem, czy twardnieją na kamień :roll:
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Sro Sty 16, 2008 11:08   

U mnie tez nie wypluwa gora. Obawiam sie najgorszego, czyli wyciekow dolem :(

Pozdrawiam,
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [R200/25, MG ZR] Workshop Manual ROVERki.pl
sknerko Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 23 Sro Paź 03, 2018 14:24
Prescenn
Brak nowych postów [R25] Szybkie ubywanie płynu chłodniczego
mrozik Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 1 Sro Sty 09, 2019 10:54
dzelo23
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [R200] wymiana płynu chłodzącego
drogba Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 1 Nie Kwi 01, 2012 11:18
Adrian
Brak nowych postów SOLVED [R200 1.4i 96r] wyciek płynu chłodzącego
radocha Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 37 Czw Lut 07, 2008 17:24
radocha
Brak nowych postów [R200 1.4i 98r] Ubytek płynu chłodzącego i babelki...
Ubytek płynu chłodzącego i babelki...
Wydryszek Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 10 Pon Cze 01, 2009 11:01
Wydryszek



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink