Forum Klubu ROVERki.pl :: [R100] Przepełnianie sie układu chłodzenia
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R100] Przepełnianie sie układu chłodzenia
Autor Wiadomość
siv 



Dołączył: 21 Mar 2008
Posty: 3
Skąd: Cze-wa



  Wysłany: Pią Mar 21, 2008 18:12   [R100] Przepełnianie sie układu chłodzenia
Typ: wszystkie Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.1 Rok produkcji: 1996

Witam,

Mam problem z moim roverem 111 z 96r. do niedawana wszystko działało dobrze aż pewnego dnia pojawił się problem z układem chłodzenia. Gdy silnik jest zimny wszystko gra nic sie nie dzieje ale gdy silnik się zagrzeje tak do ok 1/3 skali zaczynają się cuda. Płyn ze zbiornika zaczyna wyciekać, wygląda to tak jak by się gotował ale ze wskazań czujnika tego nie widać. Wymieniony już został termostat i czujnik (stary się uszkodził i cały czas pokazywał wysoką temperaturę) ale problem pozostał.

Nie wiem co zrobić z tym fantem, za wszelkie wskazówki dziękuje.

Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Pon Lis 22, 2010 23:09, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pią Mar 21, 2008 18:12   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
przemo285 




Pomógł: 81 razy
Dołączył: 15 Maj 2007
Posty: 901
Skąd: Poznań



Wysłany: Pią Mar 21, 2008 18:34   

Wymień korek zbiorniczka wyrównawczego były felerne i puszczały przy zbyt małym ciśnieniu. :wink:
_________________
Sprzedaż części, diagnostyka komputerowa Rover MG Land Rover oryginalnym komputerem T4- POZNAŃ . RÓWNIEŻ NAJNOWSZE MODELE LAND I RANGE ROVERA ,z firmą Rover MG Land Rover jesteśmy związani od 1995 roku TEL. 0698363760, parts2@wp.pl / britcars@wp.pl
 
 
 
siv 



Dołączył: 21 Mar 2008
Posty: 3
Skąd: Cze-wa



Wysłany: Pią Mar 21, 2008 18:54   

przemo285 napisał/a:
Wymień korek zbiorniczka wyrównawczego były felerne i puszczały przy zbyt małym ciśnieniu. :wink:


Tylko że korek chyba działa, bardzo mnie dziwi że to że zbiornik wyrównawczy wypełnia sie cały płynem i zaczyna sie z niego wylewać i nie wiem czym to może być spowodowane i czy to prawidłowe.
 
 
przemo285 




Pomógł: 81 razy
Dołączył: 15 Maj 2007
Posty: 901
Skąd: Poznań



Wysłany: Pią Mar 21, 2008 18:57   

Korka nie sprawdzisz przy jakim ciśnieniu puszcza do tego potrzebny jest sprzęt , wymień go to dużo nie kosztuje a różnica powinna być widoczna
_________________
Sprzedaż części, diagnostyka komputerowa Rover MG Land Rover oryginalnym komputerem T4- POZNAŃ . RÓWNIEŻ NAJNOWSZE MODELE LAND I RANGE ROVERA ,z firmą Rover MG Land Rover jesteśmy związani od 1995 roku TEL. 0698363760, parts2@wp.pl / britcars@wp.pl
 
 
 
Wojtek 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 20 Mar 2001
Posty: 99
Skąd: Warszawa



Wysłany: Pią Mar 21, 2008 19:51   

Wiem że przemo285 jest większym autorytetem i naprawia samochody, czego ja nie robię ale z mojego doświadczenia wynika że sprawny silnik nie "wykipi" płynu nawet przy otwartym zbiorniczku wyrównawczym. Obstawiam niestety poważniejszą awarię.
HGF lub tuleja w jednym z cylindrów. Sprawdzałeś czy do zbiorniczka wydostają się bańki gazu z przewodów?
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
przemo285 




Pomógł: 81 razy
Dołączył: 15 Maj 2007
Posty: 901
Skąd: Poznań



Wysłany: Pią Mar 21, 2008 20:10   

A jednak wykipi w Roverze wentylator włącza się dopiero przy 110 stopniach (to jest temperatura wrzenia) i to jest ten moment kiedy płyn się podnosi w zbiorniczku wyrównawczym i wykipi , co do korków zbiorniczka najwięcej problemów było właśnie w Roverze 100 na to były akcje serwisowe co do wymiany korków , wszystkie zawsze miały zbiorniczki całe od nalotu po płynie

[ Dodano: Pią Mar 21, 2008 20:11 ]
Zagrzej Rovera do momentu włączenia wentylatora przy otwartym korku :wink:
_________________
Sprzedaż części, diagnostyka komputerowa Rover MG Land Rover oryginalnym komputerem T4- POZNAŃ . RÓWNIEŻ NAJNOWSZE MODELE LAND I RANGE ROVERA ,z firmą Rover MG Land Rover jesteśmy związani od 1995 roku TEL. 0698363760, parts2@wp.pl / britcars@wp.pl
 
 
 
Jary 



Pomógł: 11 razy
Dołączył: 18 Mar 2008
Posty: 274
Skąd: Toruń



Wysłany: Pią Mar 21, 2008 20:22   

przemo285 napisał/a:
A jednak wykipi w Roverze


Wykipi w każdym silniku z układem ciśnieniowym :wink:
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
Wojtek 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 20 Mar 2001
Posty: 99
Skąd: Warszawa



Wysłany: Pią Mar 21, 2008 21:34   

przemo285 napisał/a:

Zagrzej Rovera do momentu włączenia wentylatora przy otwartym korku :wink:


Dlatego piszę, że wiem to z własnego doświadczenia. W mojej świętej pamięci 214-ce kipiał gdy była uszkodzona uszczelka i innym razem gdy miał pękniętą tuleję. Po wymianie tulei stał na włączonym silniku z otwartym układem ok 20 min, może dlużej i poziom płynu owszem podniósł się i zatrzymał. Wentylator włączał się kilkakrotnie. Nie wykipiał. Takie jest moje doświadczenie :mrgreen:
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
przemo285 




Pomógł: 81 razy
Dołączył: 15 Maj 2007
Posty: 901
Skąd: Poznań



Wysłany: Pią Mar 21, 2008 21:45   

No to jest taka ciekawoska w sumie szczerze mówiąc , piszę o usterkach najczęsciej spotykanych i znanych z autopsji :?:
_________________
Sprzedaż części, diagnostyka komputerowa Rover MG Land Rover oryginalnym komputerem T4- POZNAŃ . RÓWNIEŻ NAJNOWSZE MODELE LAND I RANGE ROVERA ,z firmą Rover MG Land Rover jesteśmy związani od 1995 roku TEL. 0698363760, parts2@wp.pl / britcars@wp.pl
 
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 159 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3633
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Sob Mar 22, 2008 10:56   

wykipi jesli zlapie spora temp to nie ma bata, kiedys brat zapomnial dokrecic korka od zbiorniczka i w dluzszej trasie plyn wykipial
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R111] Podwójny wąż układu chłodzenia-nowy 650 PLN!!
kes1979 Rover serii 100 7 Wto Maj 20, 2008 15:15
kes1979
Brak nowych postów [R100] Wysokość
zaloguj Rover serii 100 5 Pią Maj 08, 2009 22:51
Steff
Brak nowych postów [R100] Max opony ??
zaloguj Rover serii 100 3 Sob Lut 14, 2009 12:13
leszek95b
Brak nowych postów [R100] Skrzynia PG1 z 2.0T
kamil_luczak Rover serii 100 4 Wto Maj 06, 2008 23:46
7Tomi
Brak nowych postów [R100] Rover 111 a 114
dan79 Rover serii 100 7 Wto Wrz 15, 2015 14:17
kielek



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink