Forum Klubu ROVERki.pl :: [R25 Streetwise 1.4 '04] Przeróbka z wersji UK na EUro
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R25 Streetwise 1.4 '04] Przeróbka z wersji UK na EUro
Autor Wiadomość
reklama 



Dołączył: 15 Kwi 2008
Posty: 15
Skąd: IE/PL/DE



  Wysłany: Czw Kwi 17, 2008 10:40   [R25 Streetwise 1.4 '04] Przeróbka z wersji UK na EUro

jak w temacie. Czy ktos orientuje sie jakie moga byc koszty i czy na pewno mozliwa jest przerobka kierownicy (w Roverku Streetwise) z UK na kontynentalna (z prawej na lewa strone:))moze ktos ma w tej kwestii doswiadczenie albo zna przyblizone koszty?
Ciekawi mnie tez czy w przypadku takiej przerobki nie bedzie pozniej problemu z rejestracja samochodu, sam nie wiem gdzies czytalem jakis artykul ze musi byc zgoda producenta na w/w ale to chyba jakas bzdura ? z gory dziekuje za podpowiedz :)
Ostatnio zmieniony przez piter34 Czw Kwi 17, 2008 16:09, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Kwi 17, 2008 10:40   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 07 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Czw Kwi 17, 2008 16:08   

reklama napisał/a:
Ciekawi mnie tez czy w przypadku takiej przerobki nie bedzie pozniej problemu z rejestracja samochodu, sam nie wiem gdzies czytalem jakis artykul ze musi byc zgoda producenta na w/w ale to chyba jakas bzdura ?

Bzdura.

Co do przekładki to się nie bardzo opłaca, bo trzeba m.in. ścianę grodziową przespawać (nie jest symetryczna). :shock:
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
reklama 



Dołączył: 15 Kwi 2008
Posty: 15
Skąd: IE/PL/DE



Wysłany: Pią Kwi 18, 2008 09:22   

piter34 napisał/a:
reklama napisał/a:
Ciekawi mnie tez czy w przypadku takiej przerobki nie bedzie pozniej problemu z rejestracja samochodu, sam nie wiem gdzies czytalem jakis artykul ze musi byc zgoda producenta na w/w ale to chyba jakas bzdura ?

Bzdura.

Co do przekładki to się nie bardzo opłaca, bo trzeba m.in. ścianę grodziową przespawać (nie jest symetryczna). :shock:


to mnie zmartwiles przyzwyczailem sie do niego :beczy: ale jest to mozliwe i auto nie straci jakis parametrow technicznych,(zwrotnosc, poziom bezpieczenstwa itd) ? - jaki moze byc w przyblizeniu koszt takiego "przespawania" i przeniesienia ? Czy zna ktos w PL serwis ktory by sie tego podjol ?
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 07 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Pią Kwi 18, 2008 13:07   

reklama napisał/a:
Czy zna ktos w PL serwis ktory by sie tego podjol ?

Daj spokój...
Spawanie ściany grodziowej? Brrrrr.... :shock:
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
reklama 



Dołączył: 15 Kwi 2008
Posty: 15
Skąd: IE/PL/DE



Wysłany: Pią Kwi 18, 2008 14:35   

piter34 napisał/a:
reklama napisał/a:
Czy zna ktos w PL serwis ktory by sie tego podjol ?

Daj spokój...
Spawanie ściany grodziowej? Brrrrr.... :shock:


motoryzacyjnie to lamerem jestem :???: jakbys chcial pogadc o vlan-ie to nie ma problemu :cool: ale tu, tzn. w motoryzacji poruszam sie jak dziecko we mgle wie Twoja wypowiedz rozumiem dwuznacznie. Czy to znaczy ze to trudne nie wykonalne, oszpecajace , bardzo kosztowne jesli tak to ile :> ? lubie go i nie chce ot tak sie go musiec pozbyc. A jezdzic z po PL z kierownica po prawej stronie troche ciezko :lol:
 
 
rolando 




Pomógł: 16 razy
Dołączył: 22 Lis 2007
Posty: 326
Skąd: Żyrardów



Wysłany: Pią Kwi 18, 2008 15:07   

jest to wykonanlne, ale sporym nakładem pracy i finansów zapewne. wg mnie nieopłacalne. widziałe kilka aut po przeróbkach, finalnie nie wygląda to zyt ciekawie, w szczególności jesli jakiś p. mietek przeprowadza całą operację za pomocą palnika w jakiejś stodole. do tego wszystkiego dochodzie jeszcze przóróbka instalacji elektrycznej i późniejsze działanie wszystkiego w 100%.

daj sobie spokój, mówię serio.
_________________
PZDR.
 
 
 
reklama 



Dołączył: 15 Kwi 2008
Posty: 15
Skąd: IE/PL/DE



Wysłany: Pią Kwi 18, 2008 22:56   

rolando napisał/a:
jest to wykonanlne, ale sporym nakładem pracy i finansów zapewne. wg mnie nieopłacalne. widziałe kilka aut po przeróbkach, finalnie nie wygląda to zyt ciekawie, w szczególności jesli jakiś p. mietek przeprowadza całą operację za pomocą palnika w jakiejś stodole. do tego wszystkiego dochodzie jeszcze przóróbka instalacji elektrycznej i późniejsze działanie wszystkiego w 100%.

daj sobie spokój, mówię serio.



czyli przed powrotem pozostaje mi sie pozbyc swego cuda. coz i tak mialem dzis zly dzien wiec jedna zla wiadomosc wiecej :cry: .Swoja droga wiem ze sa firmy ktore przerabiaja auta z UK i nie ma z tym problemu, czyzby moj roverek poprostu byl tak bardzo nietypowo zbudowany :shock: ?
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10906
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Sob Kwi 19, 2008 01:25   

to nie jest kwestia budowy...
przespawanie ściany grodziowej oczywiście jest możliwe i wykonalne, ale jest to poważna ingerencja w konstrukcję samonośnego nadwozia....
sam zdecyduj, czy chcesz czymś takim jeździć :(

(ja chyba bym wolał jeździć po polsce z kierownica po prawej...)
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
kwiatekt11 




Pomógł: 9 razy
Dołączył: 09 Lut 2007
Posty: 169
Skąd: Jarosław



Wysłany: Sob Kwi 19, 2008 08:38   

Cytat:
czyli przed powrotem pozostaje mi sie pozbyc swego cuda. coz i tak mialem dzis zly dzien wiec jedna zla wiadomosc wiecej :cry: .Swoja droga wiem ze sa firmy ktore przerabiaja auta z UK i nie ma z tym problemu, czyzby moj roverek poprostu byl tak bardzo nietypowo zbudowany :shock: ?

jest to wykonalne bo sam jeżdze r600 przerobionym juz dwa lata i jezdzi mi sie super. Dodam że przekładkę robiłem sam :mrgreen:
 
 
 
soboc 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 22 Lip 2007
Posty: 116
Skąd: Gdańsk



Wysłany: Sob Kwi 19, 2008 17:11   

Ja bym się w to nie bawił w tym przypadku, gdyby gródz była symetryczna to problemy z przełożeniem minimalne. Ale przy asymetrycznej to zbyt duża ingerencja i duża szansa że nie zostanie to prawidłowo wykonane a wtedy w razie wypadku (którego nikomu nie zycze) z auta mogą zrobić się 2 części.
 
 
reklama 



Dołączył: 15 Kwi 2008
Posty: 15
Skąd: IE/PL/DE



Wysłany: Sob Kwi 19, 2008 17:27   

soboc napisał/a:
Ja bym się w to nie bawił w tym przypadku, gdyby gródz była symetryczna to problemy z przełożeniem minimalne. Ale przy asymetrycznej to zbyt duża ingerencja i duża szansa że nie zostanie to prawidłowo wykonane a wtedy w razie wypadku (którego nikomu nie zycze) z auta mogą zrobić się 2 części.



:bezradny: :beczy:
 
 
lamer 



Pomógł: 29 razy
Dołączył: 21 Sie 2006
Posty: 423
Skąd: Zachodniopomorskie



Wysłany: Sob Kwi 19, 2008 17:59   

sTERYD napisał/a:
to nie jest kwestia budowy...
przespawanie ściany grodziowej oczywiście jest możliwe i wykonalne, ale jest to poważna ingerencja w konstrukcję samonośnego nadwozia....
sam zdecyduj, czy chcesz czymś takim jeździć :(

(ja chyba bym wolał jeździć po polsce z kierownica po prawej...)

Ja bym powiedział, że jest to właśnie kwestia budowy auta. Niektóre samochody są przygotowane fabrycznie do obu wersji kierownicy i przełożenie sprowadza się do "pracy kluczami". W roverkach potrzebna jest bardzo poważna ingerencja blacharska. Profesjonalnie jest to do wykonania wyłącznie na ramie i z zastosowaniem zgrzewarki. Do tego trzeba by wypiaskować elementy i nałożyć nowe zabezpieczenia antykorozyjne. Oczywiście by mieć swobodny dostęp konieczne jest zdemontowanie zawieszenia, silnika no i co oczywiste całego kokpitu, który i tak jest do wymiany. Do tego "posztukowanie" instalacji elektrycznej albo wymiana wiązek i nowe reflektory. Niech każdy sobie odpowie sam czy chce jeździć takim czymś...
 
 
reklama 



Dołączył: 15 Kwi 2008
Posty: 15
Skąd: IE/PL/DE



Wysłany: Nie Kwi 20, 2008 18:51   

lamer napisał/a:
sTERYD napisał/a:
to nie jest kwestia budowy...
przespawanie ściany grodziowej oczywiście jest możliwe i wykonalne, ale jest to poważna ingerencja w konstrukcję samonośnego nadwozia....
sam zdecyduj, czy chcesz czymś takim jeździć :(

(ja chyba bym wolał jeździć po polsce z kierownica po prawej...)

Ja bym powiedział, że jest to właśnie kwestia budowy auta. Niektóre samochody są przygotowane fabrycznie do obu wersji kierownicy i przełożenie sprowadza się do "pracy kluczami". W roverkach potrzebna jest bardzo poważna ingerencja blacharska. Profesjonalnie jest to do wykonania wyłącznie na ramie i z zastosowaniem zgrzewarki. Do tego trzeba by wypiaskować elementy i nałożyć nowe zabezpieczenia antykorozyjne. Oczywiście by mieć swobodny dostęp konieczne jest zdemontowanie zawieszenia, silnika no i co oczywiste całego kokpitu, który i tak jest do wymiany. Do tego "posztukowanie" instalacji elektrycznej albo wymiana wiązek i nowe reflektory. Niech każdy sobie odpowie sam czy chce jeździć takim czymś...


a Twoim zdaniem -warto ? czy tez ryzyko ze straci jakies wlasnosci np. zwrotnosc, wytrzymalosc, bezpieczenstwo jest zbyt duze ?

[ Dodano: Pon Kwi 21, 2008 12:39 ]
duzo Ciekawych informacji o przerobkach w UK na europejczyka mozna znalesc tutaj:

http://www.angliki.fora.pl/

wlasnie trafilem na to forum.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R25 Streetwise 2.0tdi 2004r.] Jakie opony do Streetwise?
Gulliver Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 2 Pon Maj 24, 2010 13:24
Gulliver
Brak nowych postów [Streetwise] Jakie przeguby napędowy do Streetwise?
mlody_mce Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 2 Wto Maj 09, 2017 15:03
mlody_mce
Brak nowych postów [Streetwise 1,4 2004] LPG w Streetwise - dobry pomysł?
Sanderalek Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 5 Nie Wrz 01, 2013 13:45
praktis
Brak nowych postów [R Streetwise 2.0]tarcze hamulcowe do Streetwise'a
shrek Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 2 Sob Gru 15, 2012 13:26
shrek
Brak nowych postów [ Streetwise ] Jaki przegub do Streetwise?
banan010687 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 15 Sro Maj 09, 2012 17:22
sobrus



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink