Forum Klubu ROVERki.pl :: [R214Si 1.4 98r] Zatarty tłok
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R214Si 1.4 98r] Zatarty tłok
Autor Wiadomość
grzech-78 



Dołączył: 11 Maj 2008
Posty: 1
Skąd: Głogów



Wysłany: Nie Maj 11, 2008 10:43   [R214Si 1.4 98r] Zatarty tłok

Od pewnego czasu mam problem ze swoim Roverkiem 214Si. Zaczął spalać dość dużą ilość oleju. Po sprawdzeniu szczelności głowicy, wyszło że jest zatarty tłok i tuleja. Mechanik niestety nie chce podjąć się naprawy ,ponieważ stwierdził ,że przewyższy to zakup nowego silnika. Czy koszt takiej naprawy jest faktycznie tak duży?, czy nie można zastąpić zatartych elementów używanymi i czy można wyciągnąć tuleje nie uszkadzając jej?
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Maj 11, 2008 10:43   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
7Tomi 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Kwi 2013
Posty: 1139



Wysłany: Nie Maj 11, 2008 11:45   

Koszty + czas wymiany będzie zdecydowanie wyższy niż wymiana na np inny silnik. Zjeżdża teraz mnóstwo anglików z niewysokimi przebiegami. Wymiana silnika - w R400 zajęła mi dokładnie 14 godzin. :wink:

W dodatku nigdy nie wiesz czy mechanik poskłada Ci silnik tak jak powinien.
_________________
Pozdrawiam
7Tomi
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Nie Maj 11, 2008 12:11   

zadzwon np. tutaj:
http://www.roverki.pl/gar...we%B3_Kowalczyk
masz niedaleko i myslę, że sie z nimi dogadasz. Sprowadzają angliki na cześci.
Chyba też szukałbym innego silnika.
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
paff 



Pomógł: 23 razy
Dołączył: 09 Lis 2006
Posty: 560
Skąd: Bydgoszcz



Wysłany: Nie Maj 11, 2008 14:45   

zatarty silnik juz nigdy albo prawie nigdy nie bedzie taki sam....przy cenie "nowego" silnika ok 1500 nie warto rzezbic
_________________
820ti Coupe :-) raw power
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10906
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Nie Maj 11, 2008 18:52   

Cytat:
zatarty silnik juz nigdy albo prawie nigdy nie bedzie taki sam....

tu się nie zgodzę...
to zależy tylko od tego kto go będzie naprawiał :cool:
paff napisał/a:
przy cenie "nowego" silnika ok 1500 nie warto rzezbic

to zdecydowanie prawda...
rzeźba z zatartym tłokiem wyjdzie na pewno drożej :(
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
paff 



Pomógł: 23 razy
Dołączył: 09 Lis 2006
Posty: 560
Skąd: Bydgoszcz



Wysłany: Nie Maj 11, 2008 23:06   

sTERYD, - obydwie zacytowane przez Ciebie moje tezy trzeba czytac razem ;-) silnik od Roverka serii K po prostu nie jest wart takiego remontu wzgledem uzywanego nie zniszczonego silnika
_________________
820ti Coupe :-) raw power
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10906
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Nie Maj 11, 2008 23:22   

ależ nie neguję ;)
ale nie mogę się zgodzić, że porządnie zrobiony (IMHO wymienione tuleje, tłoki, pierścienie, szlif tudzież wymiana wału, komplet panewek, sprawdzenie i ew poprawienie smarowania i chłodzenia, regulacja wtryskiwaczy, wszystkie uszczelniacze, uszczelka głowicy, miski itd.) i to w każdym silniku, nie tylko serii K nawet po zatarciu ożywi go na nowo :)
czy się opłaca to inksza inkszość :(
a jeszcze inksza, kto to porządnie zrobi niestety :sad:
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R25] Ułamany tłok urwane zawory - jaka przyczyna? rozrząd?
PeeKa Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 22 Wto Paź 13, 2015 20:13
slax
Brak nowych postów [2.0 IDT] Zatarty wałek od pompy wtryskowej
flow Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 2 Pon Sie 28, 2017 19:02
flow
Brak nowych postów [R25 1.4`02] Zatarty silnik - powody, porady na przyszłość
framboise Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 16 Sob Maj 01, 2010 19:28
MaReK
Brak nowych postów [Rover 200] Zatarty silnik, miska olejowa
radek19986 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 1 Sro Sty 11, 2017 12:12
Markzo
Brak nowych postów [R214Si] HGF?
sobon Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 3 Sro Lut 10, 2010 20:07
sobon



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink