Forum Klubu ROVERki.pl :: [R820] Jaka instalacja gazowa? Blos?
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R820] Jaka instalacja gazowa? Blos?
Autor Wiadomość
Senn 




Pomógł: 18 razy
Dołączył: 03 Kwi 2007
Posty: 663
Skąd: Warszawa - Falenica

Rover 800

Wysłany: Czw Cze 05, 2008 19:53   [R820] Jaka instalacja gazowa? Blos?
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1996

Pany czyli najlepszym rozwiazaniem oprocz sekwencji bedzie BLOS + II gen. Przymierzam sie do zalozenia instalki do mojego.
_________________
Above all, it's a Rover
Rover 820Si 96' & FSO 1500C 83' & MG ZS180 05' & Renault Espace IV 09'
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Wto Sty 04, 2011 00:32, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Cze 05, 2008 19:53   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
blue827 



Pomógł: 115 razy
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 1079



Wysłany: Czw Cze 05, 2008 20:26   

Jak rozumiem II generacja posiada jakiegoś kompa gazowego który emuluje też sondy lambda i wtryski, możliwe że silnik 2.0 tego wymaga aby nie wyświetlał check engine, ale jeśli nie ma takiej potrzeby to lepiej nie komplikować instalacji.

Np silniku 2.7 wystarczy tylko jeden przekaźnik który odetnie wtryskiwacze paliwa (przecina jeden kabelek). I to cała elektronika. Czyli praktycznie Blos to instalka 1 generacji rev.2.
 
 
maciej 
Klubowicz



Wielki Migrator


Pomógł: 196 razy
Dołączył: 19 Kwi 2002
Posty: 4528
Skąd: Warszawa

Rover 400

Wysłany: Czw Cze 05, 2008 21:51   

Senn napisał/a:
Pany czyli najlepszym rozwiazaniem oprocz sekwencji bedzie BLOS + II gen. Przymierzam sie do zalozenia instalki do mojego.

Senn, policz koszty i pamiętaj, że masz auto po 95, więc blos ZTCP jest nie całkiem legalny.
_________________
Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III) ;)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków :)
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 159 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3633
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Czw Cze 05, 2008 22:18   

hmm, blos to chyba inny sposob podawania gazu , znaczy sie bez zwężki na dolocie, reszta instalacji jest chyba taka sama jak II gen czyli silnik krokowy na przewodzie gazowym
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 07 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Czw Cze 05, 2008 22:20   

AndrewS napisał/a:
reszta instalacji jest chyba taka sama jak II gen czyli silnik krokowy na przewodzie gazowym

Nie. Gdy jest bloss, silnik krokowy nie pełni żadnej funkcji. Wtedy sterowanie jest nieco "na pałę" i jest to tak naprawdę 1,5 generacja. :/

Senn napisał/a:
Pany czyli najlepszym rozwiazaniem oprocz sekwencji bedzie BLOS + II gen.

Raczej BLOS + I generacja + emulator wtrysków i sondy lambda. ;-)
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
blue827 



Pomógł: 115 razy
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 1079



Wysłany: Pią Cze 06, 2008 07:24   

Senn, może warto zainteresować się Blos Evoluion ? Jest elektronicznie sterowany przez kompa, niczym krokowiec w II generacji.

Na innych forach piszą żę się gorzej sprawdza od czysto mechanicznego, ale to pewnie jak się porównuje pod względem osiągów, napewno mechaniczny będzie szybciej reagował bo nie czeka na żadne sygnały z kompa. Ale przecież do normalnej jazdy chodzi nam tylko o stechiometryczną mieszankę, a tą niestety ciężko jest ustawić na mechanicznym blosie.
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 07 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Pią Cze 06, 2008 08:54   

blue827 napisał/a:
Ale przecież do normalnej jazdy chodzi nam tylko o stechiometryczną mieszankę, a tą niestety ciężko jest ustawić na mechanicznym blosie.

Dlatego nie rozumiem dlaczego on się "sprawdza". :roll:
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
blue827 



Pomógł: 115 razy
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 1079



Wysłany: Pią Cze 06, 2008 09:03   

Ja swojemu blosowi nie mam nic do zarzucenia, sprawdza się w sensie że samochód jeździ bezproblemowo na gazie, przyspiesza jak na benzynie, stabilne wolne obroty, zero zdławień, zero strzałów nawet jak się go dusi gdy gaz się kończy, zapala na gazie też jak nieraz zapomne przełączyć na benzyne. I jest to prosty system, niezależny od benzynowego.

Jedynie te wskaźniki AFR troche mnie stresują podczas jazdy.
Ostatnio zmieniony przez blue827 Pią Cze 06, 2008 22:25, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Senn 




Pomógł: 18 razy
Dołączył: 03 Kwi 2007
Posty: 663
Skąd: Warszawa - Falenica

Rover 800

Wysłany: Pią Cze 06, 2008 19:00   

No właśnie musze uderzyć do Czakrama. Znalazłem na stronie serwis Warszawa
ul. Maciejki 12. Trzeba bedzie do nich uderzyc i porozmawiac.
_________________
Above all, it's a Rover
Rover 820Si 96' & FSO 1500C 83' & MG ZS180 05' & Renault Espace IV 09'
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R820] Szarpanina gazowa
leo1009 Rover serii 800 2 Czw Lis 25, 2010 11:21
Tomek1212
Brak nowych postów [R820] Jaka temperatura?
leo1009 Rover serii 800 7 Nie Gru 19, 2010 08:49
Piecia26186
Brak nowych postów [R820] Zbieżność
Grzesiek820 Rover serii 800 2 Sro Kwi 25, 2007 22:31
piter34
Brak nowych postów [R820] Workschop
dragi Rover serii 800 3 Sro Kwi 25, 2007 20:21
sTERYD
Brak nowych postów [R820] Antena
Perez Rover serii 800 6 Sob Lut 19, 2011 20:07
Tomek1212



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink