Forum Klubu ROVERki.pl :: [R214 1.4GSi] Czy warto założyć instalacje gazową?
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R214 1.4GSi] Czy warto założyć instalacje gazową?
Autor Wiadomość
nosek 



Dołączył: 27 Paź 2007
Posty: 8
Skąd: POLSKA



Wysłany: Sob Paź 27, 2007 18:04   [R214 1.4GSi] Czy warto założyć instalacje gazową?

Witam!
Posiadam ROVERA 214i 1993 rok, silnik 1.4 GSI 16V 112KM 200tys. przebiegu i zastanawiam się nad założeniem do niego instalacji gazowej, jednak mam wątpliwości co do tego, jak te silniki chodzą na gazie i czy mocno im szkodzi taka opcja...

Drugie moje pytanie to czy możliwe jest włożenie do takiego ROVERKA jakiegoś większego silnika, od 1.6 do 2.0 i dopiero wtedy założenie gazu? (tak żeby pochodził na nim pare dobrych lat, gdyż zrobiłem remont blacharki i mam zamiar pojeździć tym autkiem dłuższy czas) Jeśli tak to od czego miałby to być silnik?

Wielkie dzięki za wszelką pomoc !!
Ostatnio zmieniony przez nosek Nie Paź 28, 2007 10:46, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sob Paź 27, 2007 18:04   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
giewu 




Pomógł: 203 razy
Dołączył: 19 Kwi 2007
Posty: 1907
Skąd: Łódź



Wysłany: Nie Paź 28, 2007 08:27   Re: ROVER 214i+GAZ

nosek napisał/a:
Witam!
Posiadam ROVERA 214i 1993 rok, silnik 1.4 GSI 16V 112KM 200tys. przebiegu i zastanawiam się nad założeniem do niego instalacji gazowej, jednak mam wątpliwości co do tego, jak te silniki chodzą na gazie i czy mocno im szkodzi taka opcja...
na to pytanie odpowiedź znajdziesz TUTAJ ... wpisz np. gaz

nosek napisał/a:
Drugie moje pytanie to czy możliwe jest włożenie do takiego ROVERKA jakiegoś większego silnika, od 1.6 do 2.0 i dopiero wtedy założenie gazu? (tak żeby pochodził na nim pare dobrych lat, gdyż zrobiłem remont blacharki i mam zamiar pojeździć tym autkiem dłuższy czas) Jeśli tak to od czego miałby to być silnik?...
na to pytanie odpowiedź znajdziesz TUTAJ ... wpisz np. swap
--------------------------------------------------
dopisek od moderatora:
nosek jeśli chcesz, by temat nadal funkcjonował i nadal chcesz uzyskiwać
odpowiedzi na swoje pytanie to popraw proszę nazwę tematu na
obowiązującą na naszym forum (użyj funkcji <edytuj> w pierwszym poście) ...
a wystarczyło przeczytać TO :wink:
ponadto popraw swój profil, uzupełnij go o miejsce zamieszkania (większość z nas jest z Polski :razz: )
--------------------------------------------------
_________________
zanim się wygłupisz polecam: nasza strona główna, techniczny FAQ, forumowa szukajka, punkty pomógł ...
 
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 07 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Wto Lis 13, 2007 15:20   

nosek napisał/a:
Posiadam ROVERA 214i 1993 rok, silnik 1.4 GSI 16V 112KM 200tys. przebiegu i zastanawiam się nad założeniem do niego instalacji gazowej, jednak mam wątpliwości co do tego, jak te silniki chodzą na gazie i czy mocno im szkodzi taka opcja...

Te silniki chodzą na gazie normalnie, jeżeli tylko instalacja jest dobrze wyregulowana, a jej elementy dobrze dobrane.
W przypadku Twojego auta proponuję II generację, np. KME Bingo-S, Stag 100/150, BRC Just...
IV (wtrysk gazu) się nie opłaca, ze względu na stosunek ceny instalacji do wartości rynkowej Twojego ROVERka (no ale czego się nie robi... ;-))
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
nosek 



Dołączył: 27 Paź 2007
Posty: 8
Skąd: POLSKA



Wysłany: Czw Wrz 11, 2008 17:43   

Odświeżam temat bo mam pytanie odnośnie gazu... Otóż jak to jest że te same silniki chodzą w Polonezach na instalacji gazowej pierwszego typu? Słyszałem również, że są jakieś metody na to aby założyć tą instalacje do silnika 16 zaworowego i chodzi jeszcze lepiej niż sekwencja... próbuje znaleźć najtańsze rozwiązanie bo nie opłaca mi się zakładać sekwencji kiedy od nowego roku ma gaz kosztować 2.60zł, kto pomoże?
 
 
gpredki 



Pomógł: 17 razy
Dołączył: 20 Lip 2008
Posty: 423
Skąd: Rzeszów



Wysłany: Czw Wrz 11, 2008 17:47   

Mialem auto z instalacja 1 genracji, 2giej i teraz z sekwencja. Zdecydowanie ostatnia opcja jest najmniej problemowa. A co do cen gazu, gdybym tak sie wahal to do dzis bym nie zalozyl LPG :) Bierzesz kartke, przeliczasz czy Ci sie oplaca i sprawa jasna. Ja robie 5kkm miesiecznie wiec nie mialem innej alternatywy.
 
 
arturky 




Pomógł: 37 razy
Dołączył: 14 Gru 2005
Posty: 254
Skąd: Białystok



Wysłany: Czw Wrz 11, 2008 19:27   

nosek, potwierdzam sugestie piter34'a, wybór instalacji 2 generacji będzie ok w Twoim przypadku. Założysz taką za około 1200-1600zł. Polecam, zakładaj i śmigaj. :grin:

Wymiana silnika to inna bajka. Najwyżej po założeniu "gazu" będziesz musiał wymienić reduktor na większy w przypadku mocniejszego silnika. Reszta instalacji 2 gen. bez zmian :-)
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
KRYS 




Pomógł: 35 razy
Dołączył: 06 Cze 2007
Posty: 766
Skąd: Gorzów Wlkp



Wysłany: Czw Wrz 11, 2008 19:34   

Może pomóc w podjeciu decyzji

http://www.autocentrum.pl...ulator_lpg.html
_________________
http://www.fundacja-smolenia.org/
 
 
 
EJO 



Dołączył: 30 Gru 2006
Posty: 2
Skąd: 80120 San Marco Ev. provincia di Caserta



Wysłany: Czw Wrz 11, 2008 21:49   

Z gazm to jest tak ,jest warto ,mojego malca mam od 4 lat z lpg oczywiście ,zamontowanym w 2001 ,do dzisiaj nie narzekam na niego ,zmieniłem program z euro 2 na euro 3 i chodzi jeszcze lepiej i jest oszczędniejszy ,( na trasie włochy - polska przy pełnym obciążeniu 4 osoby 80EU gazu 2100km) jak to z rowerami bywa ,maja kilka defektów fabrycznych i aby je uniknąć coś trzeba z tym zrobić
1. to układ chodzenia ( obudowa termostatu) oryginalnie jest z ebonitu i po kilku latach pęka i zatyka pompę wodna i w ten sposób pada uszczelka która jest tez z defektem ,tak ze jeśli macie możliwość to szukajcie obudowy z aluminium albo dajcie komuś do zrobienia
2.uszczelka pod głowicą ,jeśli was już spotka takie nieszczęście to nie kupujcie oryginalnej dostępnej jednoczęściowej ,tylko 3 częściową zmodyfikowana i przy tym uważajcie na dokładne uszczelnienie dekla ( jeśli nie zwrócicie na to uwagi będzie was to kosztowało alternator
3-chłodnica ,lubi sobie peknac ,tak ze nie kupujcie tej za 500 Z w sklepie tylko od producenta za 250 z przesyłką ( w razie w pisać podam numer )
4-5-6- itd w razie pytań schematów itd pisać w miarę możliwości prześlę do wszystkich modeli do 2006 roku
 
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 159 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3632
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Czw Wrz 11, 2008 23:09   

EJO napisał/a:
oryginalnie jest z ebonitu i po kilku latach pęka i zatyka pompę wodna


a to ciekawe
u nas swego czasu bylo 3 silniki serii K w tym jeden jest w sumie przez kilkanascie lat i nic takiego nam sie nie przytrafilo

EJO napisał/a:
tylko 3 częściową zmodyfikowana i przy tym


raczej dwuczesciowa, chyba ze magistrale kolega liczy,
na forum w poradach technicznych jest przyklejony watek na ten temat

EJO napisał/a:
uważajcie na dokładne uszczelnienie dekla


polecam lotite 510, zaden silikon
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 07 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Pią Wrz 12, 2008 13:24   

nosek napisał/a:
Otóż jak to jest że te same silniki chodzą w Polonezach na instalacji gazowej pierwszego typu?

Dopiero teraz się zorientowałem, że coś pokręciłeś z tym swoim autem.
Piszesz, że masz 214i, co wskazuje na wersję 1.4 8V 75KM, podczas gdy piszesz, że masz 1.4 16V w dodatku o mocy 112KM :shock: . W rocznikach 1993 ten silnik miał 92KM.

Co do pytania o Polonezy, to tam jest metalowy kolektor ssący i ludzie chętniej instalują LPG drugiej generacji lub (o zgrozo!) pierwszej generacji. Będzie to chodzić oczywiście, ale nie polecam.

nosek napisał/a:
Słyszałem również, że są jakieś metody na to aby założyć tą instalacje do silnika 16 zaworowego i chodzi jeszcze lepiej niż sekwencja...

Liczba zaworów nie determinuje typu instalowanego LPG, to raz. Dwa, to metodą o której słyszałeś jest zapewne BLOSS. Możesz o tym poczytać w technicznym FAQ.
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
nosek 



Dołączył: 27 Paź 2007
Posty: 8
Skąd: POLSKA



Wysłany: Pią Wrz 12, 2008 19:42   

Może i pokręciłem bo posiadam silnik 1.4 16V 103KM :P Dzięki koledzy za rady, myślę że okażą się pomocne nie tylko dla mnie, pozdrawiam
 
 
EJO 



Dołączył: 30 Gru 2006
Posty: 2
Skąd: 80120 San Marco Ev. provincia di Caserta



Wysłany: Pią Wrz 12, 2008 21:09   

proponuje założyć instalacje sekwencyjna (tylko nie landi ) taka posiadam jest z lekkim defektem siadają uszczelniacze "ale jeśli ktoś się zna można przerobić i jest dobra "jeśli chodzi o typ kolektora nie ma to różnicy czy jest plastik"czy aluminium ,można założyć do wszystkich modeli ,albo montujemy w głowicy albo w kolektorze jakie to by auto nie było,poza tym w silnikach ponad 200.000 nie jest wskazane montowanie gazu (trzeba go przyzwyczaić a starca kto oduczy benzynki heheheh) ,jeszcze jedno jeśli posiadacie gaz nie jeździjcie na rezerwie bo można to zapłacić pompa paliwowa ( przed zmontowaniem dmuchnijcie trochę sprężonego powierza do pompy paliwowej ,możne się odblokuje ) .........................................................................
niektóre defekty możne wychodzą w goretrzym klimacie ,dla tego otworzcie oczy bo moze to was spotkac

[ Dodano: Pią Wrz 12, 2008 21:14 ]
jeszcze jedno,l każdą instalacje można założyć do każdego silnika i auta kwestia regulacji ,nie ze ta lepiej działa tu a gorzej tam ,tylko ten co ja zakłada czy reguluje powinien się poduczyć fachu ( zmięcie zakład naprawczy )...............
 
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 07 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Pią Wrz 12, 2008 22:27   

nosek napisał/a:
Może i pokręciłem bo posiadam silnik 1.4 16V 103KM

Teraz to jeszcze bardziej pokręciłeś, bo tego silnika nie było jeszcze w 1993 roku...

EJO napisał/a:
jeśli chodzi o typ kolektora nie ma to różnicy czy jest plastik"czy aluminium ,można założyć do wszystkich modeli ,albo montujemy w głowicy albo w kolektorze jakie to by auto nie było

Coś kręcisz. Co montujemy w głowicy albo w kolektorze? Jeśli Ci chodzi o wtryskiwacze, to dysze zawsze montuje się w kolektorze ssącym, obok wtryskiwaczy benzynowych. W przypadku sekwencji typ kolektora nie ma znaczenia.
Ma znaczenie w przypadku instalacji podciśnieniowych, bo tam jest ryzyko występowania wybuchów gazu (opisano w technicznym FAQ oraz na www.google.pl)

EJO napisał/a:
poza tym w silnikach ponad 200.000 nie jest wskazane montowanie gazu (trzeba go przyzwyczaić a starca kto oduczy benzynki heheheh)

Nie zgadzam się :P
Silnik to nie jest żadna istota, tylko bezduszna maszyna, która gaz przyjmie przy dowolnym przebiegu. ;-)

EJO napisał/a:
jeszcze jedno,l każdą instalacje można założyć do każdego silnika

...to załóż instalację wtrysku gazu do samochodu bez elektronicznego wtrysku benzyny albo instalację II generacji do samochodu niewyposażonego w sondę lambda ;-)
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
KRYS 




Pomógł: 35 razy
Dołączył: 06 Cze 2007
Posty: 766
Skąd: Gorzów Wlkp



Wysłany: Nie Wrz 14, 2008 16:13   

EJO byk na byku i jeszcze same bzdury
_________________
http://www.fundacja-smolenia.org/
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [Rover 200/25/MG ZR] Artykuły, z którymi warto się zapoznać
kasjopea Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 0 Pon Sty 24, 2011 18:27
kasjopea
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [R25] Chcę założyć instalacje LPG.
LukaszBDG Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 1 Sob Sie 11, 2012 12:36
Adrian
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [Jaka wybrać instalacje gazową?]
bertas Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 1 Sob Mar 09, 2013 10:35
sTERYD
Brak nowych postów [R216] Czy warto założyc gaz
Clean Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 7 Pon Lis 02, 2009 13:19
sobrus
Brak nowych postów [Rover 214 Si] Instalacja gazowa - czy warto.
Lupus Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 15 Sro Wrz 18, 2013 15:31
piotrekcrash



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink