Forum Klubu ROVERki.pl :: [MG ZR 160] Obroty falują. Szarpie i strzela spod maski.
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[MG ZR 160] Obroty falują. Szarpie i strzela spod maski.
Autor Wiadomość
McGAJveR 




Pomógł: 31 razy
Dołączył: 30 Sie 2008
Posty: 294
Skąd: Norraby - Konin

Rover 600

Wysłany: Sob Wrz 27, 2008 17:52   

Przekonasz się o tym kiedy (jeśli) Twój wózek zacznie "brać" olej...
Oby nie...
ROVERek nie nie jest moim pierwszym wózkiem i ciut doświadczenia (zwłaszcza na moich pierwszych nabytkach) nabrałem...
I tego o czym napisałem doświadczyłem "organoleptycznie", a nie wyssałem z palca.
Poza tym TO zjawisko opisane było już w niejednej książce i uczy się o tym przyszłych mechaników...
_________________
http://e-stacja-rna.pl
Tylko muzyka Niezależnych Artystów.
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sob Wrz 27, 2008 17:52   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
robol 




Dołączył: 16 Lip 2008
Posty: 16
Skąd: POZNAŃ



Wysłany: Nie Wrz 28, 2008 09:46   

Konrad_Zr160 napisał/a:
No to jest to ewidentnie zwiazane z elektryka. Nie nie - bron Boze wiekszy - po co Ci taki wielki, ciezki, klak w aucie. Ja mam 7 kilowy zelowy akumulator 25ah i radzi sobie wysmienicie z tym silnikiem. Sprawdz czy jest on w dobrym stanie, czy grodzie nie sa pekniete, czy jest dopelniony woda destylowana, jaki jest stan klem itp. Kazdy akumulator niby bezobslugowy ma normalne koreczki, przewaznie pod naklejka i obsluguje sie go normalnie. Masz ewidentny brak pradu w autku moim zdaniem. Generalnie to polecam kontakt z P. Midowiczem. Wymieniles juz polowe rzeczy i dalej jest to samo z tego co piszesz takze szkoda czasu - czasami jest to straszna blachostka. Usterka jest dosc czesta takze nie martw sie. Autko warte grzechu i bedziesz zadowolony.


teraz tak myślę... kiedyś miałem podobny problem w starej skodzie okazało sie że autko miało słabą masę... przeczyszczę przewody..... obecny akumulator ma kontrolkę która pokazuje że jest w b.dobrym stanie...
 
 
 
Konrad_Zr160
[Usunięty]






Wysłany: Nie Wrz 28, 2008 10:37   

Kontrolka sie nie sugeruj. Moj tez swiecil na zielono a mial od spodu peknieta obudowe i wylal sie elektrolit z jednej grodzi. Napiecie po zgaszeniu spadalo natychmiast tak, ze wogole sie nie moglismy nadziwic jak to zapala jeszcze auto... Sprawdz najpierw sobie porzadnie elektryke auta i te wszystkie elementy, ktore sa ladnie opisane w topicach o szarpaniu bo jest to czesty problem naszych autek. Zobaczymy jeszcze co sie zrobi po rozrzadzie. Moze faktycznie niedociagniety pasek jest czy cos i nierowno tluka zawory. No mowie, moze to byc cos nieoczekiwanego zupelnie jeszcze. Pozdrawiam
 
 
robol 




Dołączył: 16 Lip 2008
Posty: 16
Skąd: POZNAŃ



Wysłany: Nie Wrz 28, 2008 20:09   

Konrad_Zr160 napisał/a:
Kontrolka sie nie sugeruj. Moj tez swiecil na zielono a mial od spodu peknieta obudowe i wylal sie elektrolit z jednej grodzi. Napiecie po zgaszeniu spadalo natychmiast tak, ze wogole sie nie moglismy nadziwic jak to zapala jeszcze auto... Sprawdz najpierw sobie porzadnie elektryke auta i te wszystkie elementy, ktore sa ladnie opisane w topicach o szarpaniu bo jest to czesty problem naszych autek. Zobaczymy jeszcze co sie zrobi po rozrzadzie. Moze faktycznie niedociagniety pasek jest czy cos i nierowno tluka zawory. No mowie, moze to byc cos nieoczekiwanego zupelnie jeszcze. Pozdrawiam


rozrząd wymieniony filtr paliwa też... usterka jest nadal z tym że jak mocniej dodam gazu to miga mi żółta kontrolka od silnika:( jutro pojadę sprawdzić akumulator
 
 
 
Senn 




Pomógł: 18 razy
Dołączył: 03 Kwi 2007
Posty: 663
Skąd: Warszawa - Falenica

Rover 800

Wysłany: Nie Wrz 28, 2008 21:34   

A dlaczego nikt nie zwraca uwagi na system VVC. Moze sie cos spierdzielilo, a moze po prostu jest zle rozrzad zlozony.
_________________
Above all, it's a Rover
Rover 820Si 96' & FSO 1500C 83' & MG ZS180 05' & Renault Espace IV 09'
 
 
robol 




Dołączył: 16 Lip 2008
Posty: 16
Skąd: POZNAŃ



Wysłany: Nie Wrz 28, 2008 22:09   

Senn napisał/a:
A dlaczego nikt nie zwraca uwagi na system VVC. Moze sie cos spierdzielilo, a moze po prostu jest zle rozrzad zlozony.


rozrząd jest zrobiony prawidłowo.. wcześniej też miewał takie "strzały" najgorsze jest to że czasem chodzi 2 tygodnie dobrze a później zaczyna szaleć... w dniu dzisiejszym szaleje od prędkości ok 80km/h ( na 2 i 3 biegu a na biegu 4 i 5 idzie dobrze)
 
 
 
Senn 




Pomógł: 18 razy
Dołączył: 03 Kwi 2007
Posty: 663
Skąd: Warszawa - Falenica

Rover 800

Wysłany: Nie Wrz 28, 2008 22:11   

robol, no to podmien jeszcze czujnik polozenia walu
_________________
Above all, it's a Rover
Rover 820Si 96' & FSO 1500C 83' & MG ZS180 05' & Renault Espace IV 09'
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10896
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Nie Wrz 28, 2008 22:17   

a czy w VVC nie ma jeszcze do tego czyjnika walka rozrządu??
robol, najpewniej chyba będzie jak podjedziesz na komputer sprawdzić błędy, akurat w poznaniu nie powinieneś mieć z tym problemów ;)
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
Konrad_Zr160
[Usunięty]






Wysłany: Pon Wrz 29, 2008 12:11   

Najwyrazniej cos Ci tam nie laczy. Moze faktycznie, ktorys z czujnikow glupieje - takze najlepiej jeszcze komputerek i zdiagnozowac. Tam jeszcze po lewej stronie masz taka puszke z 2ma przewoadmi idacymi do silnika (wczesniej jest puszka z plynem do wspomagania). To jest sterowanie VVC sprawdz sobie czy te przewody sa porzadnie zamocowane - u mnie troszke nie docisniete tez byly od strony silnika i poprawialismy to.
 
 
robol 




Dołączył: 16 Lip 2008
Posty: 16
Skąd: POZNAŃ



Wysłany: Pon Wrz 29, 2008 14:39   

Konrad_Zr160 napisał/a:
Najwyrazniej cos Ci tam nie laczy. Moze faktycznie, ktorys z czujnikow glupieje - takze najlepiej jeszcze komputerek i zdiagnozowac. Tam jeszcze po lewej stronie masz taka puszke z 2ma przewoadmi idacymi do silnika (wczesniej jest puszka z plynem do wspomagania). To jest sterowanie VVC sprawdz sobie czy te przewody sa porzadnie zamocowane - u mnie troszke nie docisniete tez byly od strony silnika i poprawialismy to.


na jutro mam już przygotowanego mechanika z komputerem:) ta puszka ona jest cała luźna u mnie, jeszcze dziś ją zamontuje poprawnie i sprawdzę przewody


przewody poprawiłem i nadal to samo... jutro pod komputer i mam nadzieje że wszystko stanie sie jasne a "żółty pocisk" znów będzie pełen energii
 
 
 
marcinmarcin 




Pomógł: 37 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 890
Skąd: Opole



Wysłany: Pon Wrz 29, 2008 22:23   

robol napisał/a:
Senn napisał/a:
A dlaczego nikt nie zwraca uwagi na system VVC. Moze sie cos spierdzielilo, a moze po prostu jest zle rozrzad zlozony.


rozrząd jest zrobiony prawidłowo.. wcześniej też miewał takie "strzały" najgorsze jest to że czasem chodzi 2 tygodnie dobrze a później zaczyna szaleć... w dniu dzisiejszym szaleje od prędkości ok 80km/h ( na 2 i 3 biegu a na biegu 4 i 5 idzie dobrze)


Ale masz takie objawy od początku zakupu auta? Może nie chodzi o rozrząd w sensie pasków tylko o układ VVC. Oglądałem kiedyś ZRa po wymianie popychaczy. Szpece źle złożyli wałki ssące, rozsynchronizowali układ VVC i ogólnie porażka - brak mocy i check engine. Ciekawe co Ci jutro wyjdzie na kompie.
 
 
robol 




Dołączył: 16 Lip 2008
Posty: 16
Skąd: POZNAŃ



Wysłany: Wto Wrz 30, 2008 05:43   

Cytat:
Ale masz takie objawy od początku zakupu auta?


na początku jak go kupiłem chodził dobrze, nawet nim przejechałem ok 300 KM z miejsca zakupu do miejsca zamieszkania... chodził dobrze przez ok 1 mc i później zaczął dostawać te strzały
Ostatnio zmieniony przez piter34 Czw Paź 02, 2008 12:00, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
marcus 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 29 Mar 2007
Posty: 97
Skąd: Bydgoszcz



Wysłany: Wto Wrz 30, 2008 07:50   

Wtrące moje 3 groszę bo miałem podobne objawy. Czujnik położenia wału był dobry , ale kabelek który go łączy był źle podwieszony i się przecierał o półoś. W wyniku tego silnik przerywał i parskał a czasami chodził dobrze Działo się to w różnych momentach, czasami też choć rzadko ale sobie strzelił . Warto sprawdzić czujnik położenia wału oraz jego połączenia elektryczne oraz czujnik położenia wałka rozrządu. Chociaż wygląda to także na źle ustawiony lub rozregulowany zapłon.
_________________
2.0 16V 200 KM Turbo
Pozdrawiam Marek
 
 
 
Konrad_Zr160
[Usunięty]






Wysłany: Wto Wrz 30, 2008 10:22   

Ja narazie obstawiam na sprawy elektryczne. Cos tam ewidentnie nie laczy bo raz Ci dziala raz nie. No zobaczymy co wyjdzie dzisiaj na kompach. Podziel sie oczywiscie wynikiem diagnozy. Pozdrawiam
 
 
robol 




Dołączył: 16 Lip 2008
Posty: 16
Skąd: POZNAŃ



Wysłany: Wto Wrz 30, 2008 17:34   

Konrad_Zr160 napisał/a:
Ja narazie obstawiam na sprawy elektryczne. Cos tam ewidentnie nie laczy bo raz Ci dziala raz nie. No zobaczymy co wyjdzie dzisiaj na kompach. Podziel sie oczywiscie wynikiem diagnozy. Pozdrawiam


w poniedziałek mam zostawić auto u mechanika... diagnoza mówi " brak napięcia na..." dalej jest jakaś skomplikowana nazwa... w poniedziałek jak naprawią to podam pełną nazwę...
 
 
 
Konrad_Zr160
[Usunięty]






Wysłany: Sro Paź 01, 2008 09:16   

Podaj ta nazwe
 
 
robol 




Dołączył: 16 Lip 2008
Posty: 16
Skąd: POZNAŃ



Wysłany: Czw Paź 02, 2008 11:38   

błędy jakie wyskakiwały na kompie to:
brak podświetlenia licznika
brak paliwa w baku
brak napięcia na świecy

elektryk wymienił mi przewody i przez dwa dni było ok, teraz znowu szaleje

walałem dodatek AdBlue do baku ( denaturat) i też chodził przez kilka dni dobrze teraz znowu szaleje:)

jednym słowem moje MG jest jak kobieta czasem strzela focha

ps nie mogłem odpisać wcześniej bo komp. mi siadł :(
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R25]Szarpie samochodem Faluja obroty dziwny dzwiek krokowca
gorski32 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 18 Sob Maj 24, 2014 18:55
leszczu
Brak nowych postów [R214] Dym spod maski ?
Gucjan Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 3 Nie Kwi 26, 2015 21:20
kostekzmc
Brak nowych postów [214 Si]Problem ze stukaniem spod maski
violinerpl Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 13 Sob Mar 02, 2013 14:32
Gutek-145
Brak nowych postów [R214 Si '98r.] Dymek spod maski
Radek001 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 17 Sob Lip 17, 2010 18:17
Radek001
Brak nowych postów [R200 '97] Parowanie spod maski?
kornik11 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 6 Nie Wrz 21, 2008 21:14
kornik11



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink