Forum Klubu ROVERki.pl :: [214 97] Stożek + turbina
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[214 97] Stożek + turbina
Autor Wiadomość
tael 



Dołączył: 09 Sie 2008
Posty: 13
Skąd: Stary Gołębin



Wysłany: Sro Paź 29, 2008 10:49   [214 97] Stożek + turbina

Witam. Zamierzam założyć sobie stożek i znalazłem na Allegro taką dodatkową turbinę, którą montuje się zaraz za stożkiem w dolocie powietrza.
Strumiennica
Czy ktoś już to posiada i czy wydanie tej kwoty będzie adekwatne do poprawy osiągów lub poprawy pracy silnika?
Czy mógłbym też prosić o wklejenie zdjęć jak macie rozwiązany montaż stożka w swoich Roverkach?
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Paź 29, 2008 10:49   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10906
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Sro Paź 29, 2008 11:38   

rozbawiłeś mnie :)
pytanko raczej do działu tjuning, ale tam też wyśmieją to rozwiązanie :cool:
po pierwsze sprzedawca nie skłamał, że jest to turbina, czyli element wykorzystujący przepływ płynu (w tym wypadku powietrza) do wytworzenia ruchu obrotowego...
tylko że tutaj ten ruch służy tylko do obrotu wałka w łożysku, więc jest to czyste marnowanie energii przepływu... nie mam pojęcia jak to a zwiększyć prędkość powietrza w dolocie... :hm:
pewnie przy tym gwiżdże udając zajeżdżoną turbosprężarkę ;)
poza tym zobacz jaką to śmigiełko ma powierzchnię... toż przy większym przepływie tam ino się szron bedzie zbierał
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
pietro 




Pomógł: 25 razy
Dołączył: 08 Maj 2008
Posty: 387
Skąd: Wrocław / Lubrza



Wysłany: Sro Paź 29, 2008 11:45   

Cześ
Wiem, że ludzie eksperymentowali z tego typu układami
Warto poszukać

http://forum.roverki.eu/v...iltr+sto%BFkowy

jest jeszcze parę tematów.
A co do tej strumienicy to ja nie widzę żadnego pozytywnego wpływu jaki mogłoby to wnieść. Raczej będzie zakłócało przepływ powietrza.

Widziałem też podobne rozwiązania montowane na wydech, ale one miały z tego co wiem imitować dźwięk turbiny i nic poza tym. Prawdopodobnie w tym przypadku jest tak samo. Także na Twoim miejscu nie zaprzątałbym sobie takimi rzeczami głowy.
Sama wymiana filtra niewiele da, żeby przyrost mocy był zauważalny i niezabójczy dla silnika potrzeba włożyć w to sporo pieniędzy.

Jaką kwotę chciałbyś przeznaczyć? bo jeśli to ma być coś za 100-150 zł to zalej sobie benzyny za to ;) nawet jakieś 98 :)
 
 
tael 



Dołączył: 09 Sie 2008
Posty: 13
Skąd: Stary Gołębin



Wysłany: Sro Paź 29, 2008 12:04   

Dzięki Panowie. Jak narazie dam sobie spokój z tym filtrem stożkowym.
Brałem to pod uwagę ponieważ mam w planach założyć Blosa.
Ostatnio podczas małego remontu miałem możliwośc pojeździć moim autkiem na benzynie bez założonego miksera i muszę powiedzieć, że naprawdę w moim autku mikser ogranicza dopływ powietrza. Zupełnie jakbym jeździł innym samochodem.
 
 
funfel 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 28 Kwi 2006
Posty: 323
Skąd: eeyy



Wysłany: Czw Paź 30, 2008 07:16   

To ja mam taki inny patent :) podlaczyc pompke elektryczna pod puszke filtra powietrza, albo wiatrak wentylacyjny o srednicy.. ja wiem jakies 100mm :)
cos takiego:



Ale nie wiem czy wiecej powietrza (cieplego) cos da, to moze podlaczyc pod to wszystko jeszcze zamrażacz (w sprayu) prawie jak Nitrous Oxide System :]
:)


P.S. A teraz tak serio. Przy seryjnie montowanej turbinie napędzanej energią spalin taki dodatkowy wiatrak przed filtrem powietrza ( czy za filtrem, w dodatkowym wlocie do puszki ) ma jakis sens? Bo Turbina i tak co ma wtłoczyc do silnika to to robi i nadmiar powietrza jej chyba nie jest potrzebny. Ale znowu na niskich obrotach moze cos zdzialać. Czy sie myle? bo juz nie wiem..


Ciągnac dalej ten temat znalazlem cos takiego:

------------------------------------------------------------------------------------------

Sam mialem przyjemnosc pracowac z silnikami z
taka modyfikacja. Opisze moze przyklad - najlepsze moim zdaniem rozwiazanie
na
rynku za rozsadna cene: TurboECharger firmy Turbodyne INC:
Stopien sprezania 0.4 Bar przy poborze pradu 95 A (silnik do 1.5 litra).
Srednica
wewnetrzna 60 mm, technologia "szczelna" - bez przeswitu. Wzrost mocy
(producent) do 30%, zmierzony (Rover 1.4) 26% wzrost zuzycia paliwa - ok. 4
%.
Czas montazu - 0.5 h. Czas regulacji i kalibracji - 0.5 h. Gwarancja 3 lata.
Policzmy samemu teoretyczny wzrost mocy: - np. 10:1 sprezanie , +4 Bar w
cylindrze, 40% wzrost mocy, ale zapotrzebowanie pradowe sprezarki ok. 100A
*12V =1.2KW = 1.5 KM. Sprawnosc ukladu: silnik-alternator jest w granicach
30%,
zatem potrzeba ok. 5 KM na zasilenie sprezarki (i te konie wlasnie
zwiekszaja
zuzycie paliwa o 4 %); moc koncowa ukladu powinna wyniesc 103 KM
(znamionowa Rover 1.4) +40% - 5KM =140 KM. Tyle teoria. Uzyskalem 131 KM.
Ciut jakby gorzej ale... i tak niezle (skadinad po dalszych, prostszych
modyfikacjach
taki silnik uzyskuje 145 KM bez specjalnego wzrostu zuzycia. A jaki ma
moment
obrotowy - miód! Jestem zwolennikiem tego rozwiazania dla wszystkich
lubiacych
moc w granicach rozsadku.
____________________________________________________

Tekst jest autorstwa p. inz Pirowskiego
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Czw Paź 30, 2008 10:11   

temat E-turbo już był poruszany gdzieś na forum. Problem widzę jeden w tym rozwiazaniu, mianowicie te 100A prądu do zasilenia e-turbo. Dodatkowy alternator i to spory. Już chyba lepiej wstawić jakiś kompresor mechaniczny :roll: Ale to temat na głębsze rozważania ;)
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R200 8V 1.4 98r]źle przykrecony stożek?
blais Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 4 Pon Mar 29, 2010 17:16
kumilek23
Brak nowych postów [R214i] Filtr powietrza stożek czy oryginał?
Raga Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 5 Sro Mar 31, 2010 08:36
aldona
Brak nowych postów [MG ZR]Nakretka do felg aluminiowych - stozek czy kulista?
dawidd Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 1 Wto Maj 09, 2023 21:16
BetJar
Brak nowych postów [R25 2.0 IDT] Turbina
Steff Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 12 Wto Kwi 06, 2010 16:53
Steff
Brak nowych postów Turbina z 220 sd do 420 sd
Gość Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 1 Pią Lis 23, 2007 22:25
Brt



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink