Forum Klubu ROVERki.pl :: [R ALL] Polerowanie kloszy lamp na gładko. Renowacja
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R ALL] Polerowanie kloszy lamp na gładko. Renowacja
Autor Wiadomość
Armandoo 




Pomógł: 11 razy
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 354
Skąd: Warszawa



  Wysłany: Wto Gru 16, 2008 23:12   [R ALL] Polerowanie kloszy lamp na gładko. Renowacja

Witam,


Czy ktoś orientuje się czy możliwe jest a jeżeli tak to gdzie i za ile , wypolerowanie lamp przednich od R45 / MG ZS ?

Myślę tu o wypolerowaniu kloszy zupełnie na gładko , tak jak ma większość cywilizowanych aut w tych czasach :mrgreen: , czyli wypolerowanie tej wewnętrznej części gdzie są te dziwne starodawne wzorki.



Czy to jest w ogóle wykonalne ?

Klosze lamp są z jakiegoś tworzywa sztucznego ...plastik , czy jakiś poliwęglan , na tym się już kompletnie nie znam :roll:





Przy okazji myślałem od razu aby je odświeżyć odbłyśniki ale z tym już nie ma takiego problemu bo jest mnóstwo firm zajmujących się takimi rzeczami.





Pozdro
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Gru 16, 2008 23:12   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Tomek1212 




Pomógł: 84 razy
Dołączył: 09 Lis 2008
Posty: 1512
Skąd: Tarnów



Wysłany: Wto Gru 16, 2008 23:34   

A czy wiesz, o tym, że głównie dzięki tym "starodawnym wzorkom" reflektor świeci tak jak powinien i nie oślepia jadących z nad przeciwka ?? Ponadto mało który "nowoczesny" reflektor z gładkim szkłem dorównuje pod względem jakości oświetlenia tradycyjnemu reflektorowi z "starodawnym wzorkiem" (nie dotyczy reflektorów ksenonowych).
 
 
 
Armandoo 




Pomógł: 11 razy
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 354
Skąd: Warszawa



Wysłany: Sro Gru 17, 2008 10:58   

Witam,

powiem Ci szczerze jest to dla mnie trochę niezrozumiałe , ponieważ jak popatrzysz na lampy nowych aut to każdy ma gładki klosz.

Mówimy oczywiście tu o światłach standardowych ( nie ksenonowych ) i nie soczewkowych.
Każde nowe auto , które ma światła na zwykłej żarówce ma właśnie klosze gładkie , dodatkowo jeszcze nie mają w lampie tego kapturka blaszanego.

Dla przykładu zobacz sobie wybrane lampy od VW , Opli , BMW serii 3 , Peugeot , Volvo V40 czy wielu innych nowych aut.

Producentami tych lamp są takie cenione firmy jak np. Hella czy Valeo , więc sorry ale to co piszesz jak dla mnie nie ma większego sensu , gdyż nie uwierzę , żeby nagle po tylu latach zaczęli robić gorzej świecące lampy niż te z przed paru-parunastu lat.
Dodatkowo jak pisałem nie mają w środku kapturka , który niby chroni przez oślepianiem. Nie mają tego czegoś i nie zauważyłem jakoś , żeby specjalnie oślepiały. Lampy są homologowane co znaczy , że dopuszczone do ruchu.
Kompletnym paradoksem byłoby gdyby tak cenione firmy za miast się rozwijac i robic coraz lepsze i efektywniejsze produktu cofały by się do tyłu. To by przeczyło podstawie motoryzacji czy rozwojowi i postępowi technicznemu.

Pozdrawiam
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Sro Gru 17, 2008 11:11   

w lampach z przeźroczystym kloszem nie masz lustra wygietego w parabolę (czy też podobną krzywą) lecz lustro jest swobodnie kształtowane i to ono przejmuje zarówno funkcję odbicia światła jak i jego właściwego równomiernego rozproszenia. W przypadku starszych reflektorów lustro odbijało światło ale właściwy rozkład i równomiernosć uzyskiwało dzięki tej właśnie szybie rozpraszajacej. Weź jakiś zbity reflektor lub samo lustro, wstaw żarówkę i zobacz jak zaświeci, podejrzewam, że byłbyś troche zawiedziony ;)
Co do kapturka, to on służy głównie przed tzw. samooslepianiem i akurat w kilku autach by się przydał, m.in. w R200. Pozatym w wielu nowych autach dalej jest stosowany (np. Golf 5, Corolla). Jesli żarówka jest głęboko w reflektorze i światło z zarnika nie wydostaje sie bezposrednio na zewnątrz, to nie ma potrzeby stosowania "kapturków" w mocno nachylonych reflektorach jest zazwyczaj potrzebny ;)
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
Tomek1212 




Pomógł: 84 razy
Dołączył: 09 Lis 2008
Posty: 1512
Skąd: Tarnów



Wysłany: Sro Gru 17, 2008 13:17   

Armandoo napisał/a:
Producentami tych lamp są takie cenione firmy jak np. Hella czy Valeo , więc sorry ale to co piszesz jak dla mnie nie ma większego sensu , gdyż nie uwierzę , żeby nagle po tylu latach zaczęli robić gorzej świecące lampy niż te z przed paru-parunastu lat.
Dodatkowo jak pisałem nie mają w środku kapturka , który niby chroni przez oślepianiem. Nie mają tego czegoś i nie zauważyłem jakoś , żeby specjalnie oślepiały. Lampy są homologowane co znaczy , że dopuszczone do ruchu.
Kompletnym paradoksem byłoby gdyby tak cenione firmy za miast się rozwijac i robic coraz lepsze i efektywniejsze produktu cofały by się do tyłu. To by przeczyło podstawie motoryzacji czy rozwojowi i postępowi technicznemu.


Niestety, ale taka jest prawda, ze nowe samochody są dużo gorsze od starych i to pod wieloma względami, ale nie chce mi się ciągnąć znów dyskusji na ten temat.

A co do reflektorów to kilka razy na łamach czasopisma "Auto Świat" były przeprowadzane testy reflektorów w profesjonalnych warunkach i spotkałem się tam właśnie z tą wypowiedzią, na temat wyższości starych reflektorów nad nowymi (choć oczywiście nie w 100%).
 
 
 
michone 



Pomógł: 108 razy
Dołączył: 16 Paź 2007
Posty: 2045
Skąd: Legnica



Wysłany: Sro Gru 17, 2008 16:47   

moze takie : link
_________________
Sentyment do r200 silverstone pozostanie na zawsze...
 
 
Armandoo 




Pomógł: 11 razy
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 354
Skąd: Warszawa



Wysłany: Sro Gru 17, 2008 20:55   

Uwagi Brt w pełni tłumaczą całą istotę działania lampy , więc w tej kwestii więcej pytań i uwag nie mam :mrgreen:

Michone niestety te lampy są fajne ale nie pasują do R45 i MG ZS poprzedniej generacji.


A wracając do kwestii polerowania kloszy , jest to w ogóle możliwe i ktoś robi coś takiego ? Pomińmy już funkcje praktyczne bo te zostały już omówione :wink:
 
 
michone 



Pomógł: 108 razy
Dołączył: 16 Paź 2007
Posty: 2045
Skąd: Legnica



Wysłany: Sro Gru 17, 2008 22:47   

Armandoo napisał/a:
Uwagi Brt w pełni tłumaczą całą istotę działania lampy , więc w tej kwestii więcej pytań i uwag nie mam :mrgreen:

Michone niestety te lampy są fajne ale nie pasują do R45 i MG ZS poprzedniej generacji.


A wracając do kwestii polerowania kloszy , jest to w ogóle możliwe i ktoś robi coś takiego ? Pomińmy już funkcje praktyczne bo te zostały już omówione :wink:
robią ale nie na plastikowych kloszach
_________________
Sentyment do r200 silverstone pozostanie na zawsze...
 
 
Armandoo 




Pomógł: 11 razy
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 354
Skąd: Warszawa



Wysłany: Sro Gru 17, 2008 23:16   

Tak też myslałem
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R 200] Polerowanie przednich lamp
themartino Tuning wizualny 32 Czw Wrz 18, 2014 23:35
capsoft
Brak nowych postów Polerowanie felg
DawidNB Tuning wizualny 65 Wto Maj 31, 2011 10:17
DawidNB
Brak nowych postów Polerowanie felg
zouza Tuning wizualny 13 Sro Lut 18, 2009 11:29
Zukowaty
Brak nowych postów [R620 Di '95r] polerowanie szkła
mazda11 Tuning wizualny 5 Pią Gru 05, 2008 01:06
faecd
Brak nowych postów [R-200 All] polerowanie pokrywy zaworów
kolin Tuning wizualny 66 Wto Sie 24, 2010 22:31
zuber84cool



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink