Forum Klubu ROVERki.pl :: Wytrzymałość felg aluminiowych na polskich drogach?
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: thef
Nie Paź 19, 2008 21:52
Wytrzymałość felg aluminiowych na polskich drogach?

Wasze doświadczenia i opinię.
Autor Wiadomość
muzyczny_rover 



Dołączył: 04 Mar 2008
Posty: 349
Skąd: Piła



Wysłany: Pon Paź 27, 2008 21:25   

Mam teraz zaiweszenie od ZR i na felach standardowych 15 z profilem chyba mam 50...tłucze mi strasznie.. no ale nie chwieje sie co jest ogomnym plusem
Na zime kupiłem fegi 14 cali + laczki 175/65 - jak założe to zapewne poczuje dopiero komfort:))
Koniecznie na kolejny sezon..zmiana felg i opon..mam na oku jedne ale tak jak pisałem wyżej cena komplet 16cali + laczki 16cali to wyszlo mi 3800pln a auto polroku temu kupilem za 10tys z hakiem :) wiec mi sie nie opłaca pchac tle kasy..nie wspominajac o 17 :))

Co do opon 15cali chyba wybiore kolejne opony o profilu 55..czy komfort sie zmieni na plus? czy nie jestem wstanie odczuć?
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Paź 27, 2008 21:25   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
marcinmarcin 




Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 890
Skąd: Opole



Wysłany: Pon Paź 27, 2008 21:44   

muzyczny_rover napisał/a:
Co do opon 15cali chyba wybiore kolejne opony o profilu 55..czy komfort sie zmieni na plus? czy nie jestem wstanie odczuć?

Tak i to całkiem sporą, przez wzgląd na twarde zawieszenie. 195/50 to ciut mniej niż zalecane 185/55. Ja bym założył 195/55, ale to niestety dużo droższa opona niż 195/50.
 
 
muzyczny_rover 



Dołączył: 04 Mar 2008
Posty: 349
Skąd: Piła



Wysłany: Pon Paź 27, 2008 21:48   

I powiem więcej Ty masz ZRa ? tak jak Ci się jeżdzi? też tak tłucze?
wybieram 15..przy 16 musiał bym kupować opony szerokości 205..to da mojej taczki bylo by zabójstwo :)
 
 
dobryziom 




Dołączył: 10 Maj 2007
Posty: 2528
Skąd: WWA

Rover Coupe

Wysłany: Wto Paź 28, 2008 15:43   

mówicie chłopaki że wam tłucze hmm zapraszam na przejażdżkę Tomcatem na 215/40/17 plus zawieszenie Koni Sport i progresywne obniżone sprężynki vogtland wtedy docenicie luksus i wygodę własnego zawieszenia :)
_________________
Tomcata na części info na PW
 
 
 
muzyczny_rover 



Dołączył: 04 Mar 2008
Posty: 349
Skąd: Piła



Wysłany: Wto Paź 28, 2008 15:46   

a to wierze z tym zawieszeniem
mam pytanie co do zawieszenia poniewaz w sumie nie mam rozpórki pod maska...
czy ona jest wymagana ?

co do kół...to u mnie szerokość 205 odpada.. auto teraz nie jest zrywne..przy 75 koniach to naprawde każdy detal zaczyna się liczyc..prawda?:)..no i to spalanie..10L w miescie bez niczego mnie zabija...600-700pln na benzyne miesiac w miesiac zaczyna mnie niepokoić :)
 
 
dobryziom 




Dołączył: 10 Maj 2007
Posty: 2528
Skąd: WWA

Rover Coupe

Wysłany: Wto Paź 28, 2008 16:01   

rozporka nie jest wymagana ale przy twardym zawieszeniu wyklucza możliwość rozejścia sie kielichów oraz pęknięcia przedniej szyby :)
_________________
Tomcata na części info na PW
 
 
 
marcinmarcin 




Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 890
Skąd: Opole



Wysłany: Wto Paź 28, 2008 20:19   

dobryziom napisał/a:
mówicie chłopaki że wam tłucze hmm zapraszam na przejażdżkę Tomcatem na 215/40/17 plus zawieszenie Koni Sport i progresywne obniżone sprężynki vogtland wtedy docenicie luksus i wygodę własnego zawieszenia :)

Hehe :razz: całe kilkaset kilometrów zrobiłem po Polsce na gwincie KW na najniższym ustawieniu... Założyłem standardowe ZR z dwóch powodów:
1) Szkoda mi auta (aż mnie w środku bolało jak słyszałem dźwięki na dziurach)
2) Problemy z kręgosłupem
3) Standardowe ZR dalej jest taczkowate, a auto trzyma się niewiele gorzej niż na gwincie (zanim się zdąży porządnie wychylić już nie dają rady opony ;) )
 
 
muzyczny_rover 



Dołączył: 04 Mar 2008
Posty: 349
Skąd: Piła



Wysłany: Wto Paź 28, 2008 21:09   

naprawde na gwint to chyba bym sie w ogole nie zdecydował..po miescie sie jezdz ciezko w sensie hałas .. czasami wzgledy praktyczne po czasie biorą góre..
 
 
Piotrass 




Dołączył: 08 Sty 2007
Posty: 430
Skąd: Lubsko

Rover 75

Wysłany: Pon Lut 02, 2009 14:11   

Odgrzebuje temat, bo dopiero dziś dostałem oficjalne pismo z odmową reklamacji:

W odpowiedzi na Państwa reklamację, dotyczącą wadliwości czterech felg aluminiowych firmy DEZENT (...) informuję, że po sprawdzeniu w/w felg stwierdzono, iż felgi są uszkodzona mechanicznie prawdopodobnie podczas eksploatacji i nie posiadają wad fabrycznych.

ALCAR POLSKA SP> Z O. O. nie uznaje reklamacji w zakresie wadliwości felg TVY&, ponieważ wszelkie uszkodzenia mechaniczne nie podlegają warunkom gwarancji. Sprzedawca nie ponosi winy za szkody, powstałe podczas eksploatacji towaru.


Pisownia oryginalna. Jest ktoś z Was zorientowany czy jest jeszcze jakaś szansa na wygraną z nieuczciwym sprzedawcą tych plastelinowych felg?
_________________
F.T.H8TER5 and join the music!
 
 
 
dobryziom 




Dołączył: 10 Maj 2007
Posty: 2528
Skąd: WWA

Rover Coupe

Wysłany: Pon Lut 02, 2009 14:36   

Jedyna szansa to sprawdzenie czy felgi maja odpowiednie certyfikaty jakości pamiętam ze jak kupowałem swoje BSA widziałem ze maja certyfikat TUV... jeśli nie maja to raczej kaplica jeśli maja to możesz jeśli masz kasę i trochę czasu dać do ekspertyzy zewnętrznej czy felgi go spełniają...


PS niestety jeśli w Polsce chcesz jeździć na felgach powyżej 16 cali to tylko oryginalne zwykle dużo cięższe ale naprawdę solidne lub firmy z tradycjami lub wyczynowe OZ, BBS, Speedline, Rota, Kosei itd..

PS

10. Testy TUEV

Każda wyprodukowana felga przechodzi testy TUEV, gwarantujące wysoki poziom bezpieczeństwa na lata użytkowania. Najważniejszymi testami TUEV są:
• Test wytrzymałościowy
• Test rolowania
• Test uderzeniowy
• Test jezdny

Test wytrzymałościowy

Test wytrzymałościowy symuluje siły boczne, które działają na felgę, kiedy jedzie ona po okręgu, zakręca.

Test rolowania

W tym teście felga poddawana jest naprężeniom powstającym podczas jady prosto jak również po okręgu.

Test uderzeniowy

Symuluje zderzenie z krawężnikiem. Specjalny młotek uderza raz w rant felgi i raz w jej ramię.

Test jezdny

Ten test przeprowadzany jest do każdego samochodu na rynku. Jego wyniki określają Offset, oponę oraz niezbędne modyfikacje.
_________________
Tomcata na części info na PW
Ostatnio zmieniony przez dobryziom Pon Lut 02, 2009 14:54, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Brt 
mgz insz.




Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Pon Lut 02, 2009 14:39   

na chłopski rozum, bez wnikania w prawo, to jeśli jest jakaś wytrzymałość graniczna (polska norma może lub jakieś przepisy homologacyjne) to oddać felgę do badania czy aby napewno felga spełnia te przepisy i jeśli nie, to walka dalsza ... niestety badanie na własny koszt i pewnei tanie nie jest .... zaznaczam, że to jest taka droga na rozsądek i nie wiem czy jest poparta przepisami :roll: opcja druga to moze jakieś pismo do rzecznika praw konsumenta czy temu podobnej instytucji .... :roll:
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [Angliki na polskich drogach]
michalie Offtopic 55 Nie Sty 31, 2010 22:22
michalie
Brak nowych postów Pozytywne zmiany na polskich drogach :D
maciej Offtopic 54 Wto Sty 05, 2010 13:10
Mayson
Brak nowych postów Wytrzymałość paska rozrządu
szoso Offtopic 55 Czw Lut 23, 2012 19:23
Firq
Brak nowych postów Pretensje do polskich stróżów prawa.
maniaq Offtopic 111 Sob Lut 07, 2009 20:05
maniaq
Brak nowych postów Haki rosna na drogach:)
[r200sdi]
szmer Offtopic 23 Pon Cze 04, 2007 23:57
walkie



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink