Forum Klubu ROVERki.pl :: [ALL] Miękkie opony ??
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Paul
Pią Lis 19, 2010 22:58
[ALL] Miękkie opony ??
Autor Wiadomość
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Wto Lut 10, 2009 09:05   

Firq napisał/a:
Weźcie jeszcze jeden aspekt pod uwagę, jaki jest fabryczny błąd przekłamania licznika.

O to właśnei chodzi ;) Stawiam $$ przeciwko orzechom, że prędkość licznikowa jest większa od rzeczywistej przy oponach fabrycznych ;) Bo tak po prostu są konstruowane liczniki samochodowe :ok: Jesli różnica predkości to 5% (czyli 95 rzeczywiste przy licznikowych 100 i podobnie 190 rzeczywiste przy licznikowych 200) to jesli zwiększysz średnicę koła o 3% w stosunku do rozmiaru fabrycznego to błąd końcowy bedzie wynosił 5% - 3% = 2% czyli prędkosć rzeczywista będzie wynosiła 98km/h przy licznikowych 100km/h. Proponuje porównac sie z GPSem ;)
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Lut 10, 2009 09:05   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Mix 




Pomógł: 55 razy
Dołączył: 21 Wrz 2008
Posty: 1110
Skąd: Warszawa



Wysłany: Wto Lut 10, 2009 09:29   

U mnie, przy zimówkach 195/60/15 licznik przekłamuje o 10 km/h! Jadąc 100km/h, jadę tak naprawdę 90km/h. Na lato mam kółka 205/50/16, ale nie sprawdzałem prędkości z GPS.
Wiele osób tego nie widzi, ale różnice we wskazaniu licznika i prędkościomierza mogą być kolosalne. Załóżmy, że w auto porusza się na takich kołach, że jak u mnie występuje przekłamanie licznika na poziomie 10%. Weźmy na to, że kupujemy taki samochód z rzekomym przebiegiem 100 tys. km. Autentyczny przebieg wynosi 110 tys. km. Ktoś powie - niby różnica niewielka - a co jeśli auto ma na liczniku 200 tys.? Przekłamanie to już 20tys. km, a to już nie jest takie nic :wink:
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Wto Lut 10, 2009 11:08   

Brt napisał/a:
Bo tak po prostu są konstruowane liczniki samochodowe :ok:
Oczywista prawda i jest to celowe działanie a nie błąd fabryczny.

[ Dodano: Wto Lut 10, 2009 11:18 ]
wynika to z dyrektywy UE , prędkościomierze muszą zawyżać faktyczną prędkość. Jest to 7-10 %. Tłumaczą to względami bezpieczeństwa .
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
ash 




Pomógł: 26 razy
Dołączył: 09 Gru 2007
Posty: 587
Skąd: Civitas Kielcensis



Wysłany: Wto Lut 10, 2009 12:58   

myslicie ze GPS podaje prawidłowe wartosci? u mnie 5km/h mniej zawsze podaje. Najlepiej sprawdzic to na radarze policyjnym!
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Wto Lut 10, 2009 13:43   

ash napisał/a:
Najlepiej sprawdzic to na radarze policyjnym!

policyjne mierniki V mają określony dopuszczalny błąd pomiaru , przeważnie plus minus 3% do prędkości 100 km/h i 3% powyżej 100 km/h
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Wto Lut 10, 2009 14:01   

ash napisał/a:
u mnie 5km/h mniej zawsze podaje
w stosunku do czego ??

http://www.auto-swiat.pl/...osci,22562.html
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
ash 




Pomógł: 26 razy
Dołączył: 09 Gru 2007
Posty: 587
Skąd: Civitas Kielcensis



Wysłany: Wto Lut 10, 2009 14:16   

Cytat:
w stosunku do czego ??


W stosunku do predkosciomierza. Jak jade np 70 to pokazuje GPS, ze jade 65.
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Wto Lut 10, 2009 14:22   

no to się zgadza :) bo w świetle tego co zostało wyżej napisane licznik samochodowy zawyża prędkosć :ok: :) a GPS pokazuje prędkosć mniej wiecej rzeczywistą (błąd jest minimalny) :ok:
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
SyntaX 



Pomógł: 93 razy
Dołączył: 16 Lis 2008
Posty: 2228
Skąd: Łódź



Wysłany: Wto Lut 10, 2009 16:13   

Ja mam swojego człowieka i kupuje za 120zł opony Michelin po jednym sezonie na Niemieckich autostradach.
Stan jest jak nówka, opony wiadomo solidna firma.
Wole używanego Michelina niż nowe Dębica czy inne.
Nie ma porównania w przyczepności i bezpieczeństwie.
Michelina nic nie przebije.
Ja mam takie http://www.allegro.pl/ite...gilis_snow.html
Są naprawdę bardzo dobre.
Na Aucie były oryginalnie Hankook i nie ma porównania.
Moje autko to Freelander TD4 GS
 
 
Bidi
[Usunięty]






Wysłany: Wto Lut 10, 2009 16:16   

SyntaX napisał/a:

Michelina nic nie przebije.


kolego myslisz sie i to bardxzo ;) sa opony lepsze :) tak samo jak mercedesy i bmw sa najlepsze i wogole cud techniki to tak samo jest z oponami :) o to przyjelo sie tak wlasnie ze Micheliny sa naj :) jak ktos pojezdzil na roznych oponach to powie rozne wersje :) ja troszke pojezdzilem na roznych oponach i mowie z wlasnego doswiadczenia :)
 
 
gpredki 



Pomógł: 17 razy
Dołączył: 20 Lip 2008
Posty: 423
Skąd: Rzeszów



Wysłany: Wto Lut 10, 2009 16:22   

Kazda firma ma wiele modeli i generalizowanie jest bezsensu. Prosty przyklad: Dunlop SP2000 - opona katastrofa, Dunlop SP9000 jedna z najlepszych opon jakie zrobiono.
 
 
Nilbul 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 19 Maj 2008
Posty: 108
Skąd: Lublin



Wysłany: Wto Lut 10, 2009 17:28   

A o co chodzi ;)

Chyba i tak muszę zobaczyć czy mi te 185/60R15 wejdą na felgi aluminiowe bo mam jakieś takie szerokie.

Pomiar prędkości GPSem wydaje mi się trochę mało dokładny. Na pewno ma wpływ ilość widzianych satelit (w zasięgu), pogoda (chmurki) i jeszcze parę innych rzeczy.
_________________
Małe, twarde i dość szybkie ;)
 
 
Firq 




Pomógł: 63 razy
Dołączył: 03 Gru 2008
Posty: 1598
Skąd: Pleszew



Wysłany: Wto Lut 10, 2009 17:36   

Panowie Kolega Bidi Bardzo dobrze to okreslił!!
Ja jak haldluje oponami juz długi czas to posiadam rózne opony jedne z bieznikiem 5mm inne 7mm i ludzie kupujący ode mnie opony mają do wyboru NP Dunlopa 5-6mm i cos made in korea z bieżnikiem 7-8mm i wezmą te co mają lepszy bieżkim ale o co mi chodzi.....
Z tej Korei 2 razy szybciej zejdzie bieżnik niż no z Dunlopa ... ale ludzie na to nie patrzą :))
Opony Pirelli p6000 Bardzo fajne opony letnie :)) z tym ze jest to konstrukcja opony z 96roku a mamy 09 wiec przestarzała, kiedys były to bardzo dobre opony ale teraz sa inne dużo lepsze trwalsze itp itd a mimo to pirelli p6000 to mam pozamawiane bo jak przywiozę do Polski te pirelki to nie zdaże auta rozładować dobrze i juz sa sprzedane czyli tu mamy przykład ludzi którzy kupuja coś z przyzwyczajenia .... :neutral:
Rodzajów opon mamy całą mase i trudno doradzić komuś co ma wybrać bo moze okazać się ze mi odpowiadaja takie a nie inne opony polece je komus a on je założy i okaże sie ze nie jest tak pieknie :))
Pozdrawiam Firq
_________________
60-100 IV bieg 4s
http://www.youtube.com/watch?v=yUJ_xMnouzQ
 
 
Bidi
[Usunięty]






Wysłany: Wto Lut 10, 2009 17:43   

aa i jeszcze jedno podstawowe pyt co uzytkowinik oczekuje od opony:) czy przyczepnosc jak opony R888 czy do normalnego uzytkowania czy tez na deszcz glownie :)
 
 
Firq 




Pomógł: 63 razy
Dołączył: 03 Gru 2008
Posty: 1598
Skąd: Pleszew



Wysłany: Wto Lut 10, 2009 17:56   

hehe i tu zawsze jest największy problem jak zadaje pytanie
-na czym będą jeździć te opony??
klijent odpowiada
-na moim samochodzie
:)) :mrgreen: :mrgreen: :))
Jest mało osób oczekujacych coś szczególnego od opon bo większość oczekuje jak najwiekszego bieżnika zeby mógł jak najdłuzej je użytkować i nie inwestować w nowe :)) cóż taka nasza POLSKA mentalność
_________________
60-100 IV bieg 4s
http://www.youtube.com/watch?v=yUJ_xMnouzQ
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Wto Lut 10, 2009 19:30   

Nilbul napisał/a:
Chyba i tak muszę zobaczyć czy mi te 185/60R15 wejdą na felgi aluminiowe bo mam jakieś takie szerokie.

No jak masz felgi 5,5 lub 6 cali szerokie to ok. O ile dobrze rozpoznaję z awatarka, to chyba masz felgi z wersji silverstone i one sa jakieś szersze (7 calio ile pamiętam) właśnie :roll: jeśli tak, to opony 185 będą za wąskie :|

Nilbul napisał/a:
Pomiar prędkości GPSem wydaje mi się trochę mało dokładny. Na pewno ma wpływ ilość widzianych satelit (w zasięgu), pogoda (chmurki) i jeszcze parę innych rzeczy.

A mozesz to poprzeć jakimś źródłem ?? Moim zdaniem jest duzo dokładniejszy niż pomiar licznikiem samochodu i co najmniej porównywalny z dokładnością "suszarek". Oczywiscie podczas pomiaru należy zachować stałą prędkość, a bardziej niż chmurki wpływ może mieć liczba aktualnie widzianych satelit. Kiedyś czytałem conieco na ten temat i gdzieś mi świta dokładność rzędu 1%, ale nie mogę namierzyć tego textu...

Znalazłem coś takiego:
Cytat:
"GPS jako odbiornik śledzi satelity CIĄGLE - nadają na częstotliwości ok. 1,5GHZ nic innego jak swoj aktualny zegar (satelity posiadają cezowe zegary atomowe, aktualnie chyba najdokladniejsze znane zrodlo czasu). GPS na podstawie roznicy tego czasu wylicza roznice odleglosci od satelit. Co jakis czas kazdy satelita wplata w ten strumien danych informacje o swojej pozycji (dokladnie to powtarza sie ona co 30s, stad trzeba czasem poczekac od namierzenia satelity do wykorzystania jej przy nawigacji) a czasem kawalki info o polozeniu innych satelit (chyba 12minut potrzeba na odebranie info o wszystkich).

fizycznie urządzenie śledzi ciągle sygnał z satelit i ma ciągłe dane. Co 1s to my dostajemy migawkę z aktualną pozycją w tym momencie. Jest tak z wielu powodow, glownie dlatego że oryginalny standard NMEA chodzi na prędkości 4800 bodów (znaków/sek) i jak by nadawał częściej niż co sekundę, to nie zmieści mu się pełna informacja w tej ilości znaków.

Prędkość można wyliczyć sobie na podstawie 2 kolejnych pozycji (pozycja podawana co sekunde) lub wziąć prosto z GPS, on posiada dane o chwilowej prędkości, bo śledzi satelity ciągle. Zestaw typowych sekwencji NMEA i co one zawierają znajdziecie tutaj. Przykładem sekwencja RMC.

Co do wpływu dokładności na pomiar prędkości - jest on praktycznie do pominięcia. Skąd bierze się niedokładność GPS - sygnał z satelit zanim doleci do odbiornika przelatuje przez jonosfere. Ta ma taką cechę, że potrafi opóźnić sygnał, a że każdego dnia jest troszkę inna, zmiany te są niedeterministyczne. To wprowadza stały błąd rzędu max 10m. Zauważam tutaj że błąd jest STAŁY, zatem w ciągu np. godziny będziemy mieli ZAWSZE pozycję przesuniętą o jakąś stałą wartość. Błąd spowodowany rozrzutem danych jest bardzo mały.

Jadąc autem utrzymujemy w momencie odczytu stałą prędkość i widzimy na GPS również stałą prędkość z dokładnością do 0,1 km/h najczęściej. Moim zdaniem precyzja takiego pomiaru jest w zupełności wystarczająca do kalibracji liczników nawet.

A odbiorniki Sirf STAR III - są znacznie czulsze, posiadają lepszy procek, który potrafi również uwzględnić odbicia sygnału przy wyznaczaniu pozycji, niestety w sytuacji dobrej widoczności satelit mają większe szumy przez co pokazują pozycję mniej dokładnie. Porównanie tradycyjnego odbiornika z Sirf STAR III jest tutaj."


źródło:
http://www.forum.a3-club....p?t=3786&page=3 drugi post.

Z własnego doświadczenia .... we wszystkich spotykanych przy drogach urządzeniach pomiarowych z wyświetlaczami prędkości, wskazywane wartości były zbieżne ze wskazaniami gpsu i niższe od prędkości odcztanej z licznika samochodu ;) Nie sądzę aby to był przypadek ;)
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
Nilbul 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 19 Maj 2008
Posty: 108
Skąd: Lublin



Wysłany: Wto Lut 10, 2009 21:06   

"Ze względów strategicznych przewidziano dwa poziomy dostępu – dostęp standardowy dla odbiorców cywilnych oraz precyzyjny dla sił zbrojnych Stanów Zjednoczonych. Standardowy dostęp ze względów technicznych daje dokładność rzędu kilku metrów. Jednak ze względu na możliwość zastosowania nawet takiej informacji w działaniach militarnych, sygnał cywilny był zakłócany pseudolosowym błędem – w wybranych miejscach Ziemi, a później globalnie. Dokładność ustalenia pozycji spadała do około 100 metrów. Błąd ten można było kompensować pod warunkiem znajomości metody zakłócania, oczywiście tajnej. Zakłócanie sygnału nazywane było Selective Availability."

źrudło

Ale i tak pewnie przy sprzyjających warunkach jest dokładniejszy niż licznik ;)
_________________
Małe, twarde i dość szybkie ;)
 
 
michone 



Pomógł: 108 razy
Dołączył: 16 Paź 2007
Posty: 2045
Skąd: Legnica



Wysłany: Wto Lut 10, 2009 21:12   

to moze ja sie wypowiem :P mialem 205/50/15 teraz mam zimowki 185/65/14 a na lato 205/40/17... A najwieksza roznice odczulem zmieniajac amorki na nowe :P niby na 14 jest komfort wiekszy ale bez jakiejs rewelacji w porownaniu do 205/50/15... mialem jeszcze 195/55/15 i praktycznie 0 roznicy miedzy 205/50/15
. Pytanie jeszcze jakiej szerokosci masz felge. bo to zalezy czy opona jest naciagnieta czy lezy :) .
_________________
Sentyment do r200 silverstone pozostanie na zawsze...
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Wto Lut 10, 2009 21:28   

Nilbul napisał/a:
Dokładność ustalenia pozycji spadała do około 100 metrów. Błąd ten można było kompensować pod warunkiem znajomości metody zakłócania, oczywiście tajnej. Zakłócanie sygnału nazywane było Selective Availability."


1 maja 2000 prezydent USA Bill Clinton nakazał wyłączenie mechanizmu S/A (Selective Availability) zakłócającego efemerydę satelity i poprawki zegarów atomowych, dzięki czemu dokładność określania pozycji dla zwykłych użytkowników wzrosła do około 4-12 metrów.

;)

Nilbul napisał/a:
Ale i tak pewnie przy sprzyjających warunkach jest dokładniejszy niż licznik ;)


:ok: :)
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R all] Hamulce dziwnie miekkie...
Nie jest to wina zapowietrzenia! do tego klocki tacze i przewody...
faecd Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 15 Wto Sie 02, 2011 12:47
JeRRy3D
Brak nowych postów [R All] Opony
_papa_ Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 4 Sro Kwi 13, 2011 23:39
marcin316
Brak nowych postów [Wszystkie] Opony.
Krzysi3k Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 160 Wto Paź 30, 2012 20:41
kangaroo69
Brak nowych postów [R all] Opony Yokohama
Jordan87 Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 3 Pon Paź 12, 2009 15:13
Jordan87
Brak nowych postów [R ALL] 4 opony 4 biezniki... ; p
wolno tak?
memphisto Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 34 Pią Paź 10, 2008 20:51
Mayson



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink