Forum Klubu ROVERki.pl :: [R214] Gaśnie, szarpie, nierówne obroty..
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: kasjopea
Sob Gru 11, 2010 11:46
[R214] Gaśnie, szarpie, nierówne obroty..

Wiesza się przy 2000 obr., dziwnie się grzeje...
Autor Wiadomość
Mayday 



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 199
Skąd: Dąbrowa Górnicza



  Wysłany: Pon Lut 23, 2009 17:19   [R214] Gaśnie, szarpie, nierówne obroty..
Typ: i Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 8v Rok produkcji: 1997

Witam. Roverka posiadam od początku stycznia. Na początku był problem z pływającymi obrotami. Diagnoza: Czujnik położenia przepustnicy. Po wymianie całej przepustnicy (aluminiowa z czujnikiem) obroty się znacznie uspokoiły, lecz nie całkiem, auto czasami na biegu jałowym gasło (trochę lepiej było na benzynie). Następnie wyskoczył problem opisany w tym wątku:

http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=35860

Od czasu rozwiązania tego problemu auto nadal gaśnie na luzie (obroty falują przy dolnej granicy i za bardzo spadają), oczywiście na benzynie jest nieco lepiej. Od długiego czasu dzieje się również tak, że lubi się zawiesić na około 2000obr. i żeby spadły trzeba porządnie przygazować.
Dzisiaj jadąc do pracy (ok. 15km) przez 90% drogi auto bardzo szarpało przy próbie przyspieszania, zarówno na gazie jak i benzynie. Jedyny sposób na dojechanie do miejsca przeznaczenia polegał na baaardzo delikatnym wciskaniu pedału gazu (wtedy szarpania nie było). w drodze powrotnej nie było tego efektu, ale zauważyłem, że wskazówka od temperatury oleju trochę za szybko zmienia swoją pozycję (tak mi się wydaje). Gdy stałem w korku i włączyłem nawiew ciepłego powietrza, leciało zimne, a kiedy ruszyłem i przejechałem 5-10m, zaczęło lecieć bardzo ciepłe, czyli takie jakie było ustawione.

Pomóżcie....
_________________
Tom
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Sob Gru 11, 2010 11:45, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Lut 23, 2009 17:19   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Ant5 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Lut 2009
Posty: 9
Skąd: Warszawa



Wysłany: Pon Lut 23, 2009 22:29   

Jeśli chodzi o zawieszające się obroty to też to miałem. Mechanik przeczyścił przepustnicę i krokowy. Problemu dalej nie zaobserwowałem. Miałem też lecące zimne powietrze mimo nawiewu ustawionego na ciepłe. Rosła temperatura, nawet płyn uciekł ze zbiorniczka. Dolałem płynu (około 1 litra), poruszałem dźwignią od zamkniętego obiegu i tą drugą po lewej stronie (nie pamiętam do czego służy), zabulgotało pod machą, zaczęło lecieć ciepłe powietrze z nawiewów i temperatura się ustabilizowała. Znowu dolałem około 1 litra i od tamtej pory nic się nie dzieje. Diagnoza: termostat się przywiesił (samochód stał nie odpalany ze 2-3 tygodnie) i płyn uciekł przez korek. Jeśli chodzi o szarpanie to niestety nic Ci nie podpowiem. Pozdrawiam
 
 
Mayday 



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 199
Skąd: Dąbrowa Górnicza



Wysłany: Wto Lut 24, 2009 14:53   

Faktycznie, płynu chłodniczego jest trochę poniżej minimum. I tak mam zamiar wymienić cały, jak się to robi?
A, i czy mogę sam wyczyścić krokowy nie mając o tym zielonego pojęcia? ;)

[ Dodano: Wto Lut 24, 2009 19:32 ]
i gdzie są dźwignie od zamkniętego obiegu i ta druga nie wiadomo do czego?? ;)
_________________
Tom
 
 
 
kalisz 




Pomógł: 9 razy
Dołączył: 17 Lip 2008
Posty: 278



Wysłany: Wto Lut 24, 2009 22:34   

4. Regulator napływu powietrza
- suwak na prawo - napływ powietrza z zewnątrz
- suwak na lewo - obieg zamknięty

6. Regulator temperatury powietrza dla środkowych kratek nawiewu.
- suwak na prawo - temperatura powietrza zależy od ustawień nawiewu
- suwak na lewo - niezależnie od pozostałych ustawień nawiewu, na twarz kierowane jest chłodniejsze powietrze
 
 
 
Mayday 



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 199
Skąd: Dąbrowa Górnicza



Wysłany: Sro Lut 25, 2009 14:57   

hehe nie wiedzieć czemu pomyślałem o jakiś dźwigniach pod maską, stąd to głupie pytanie... :mrgreen: dzięki

[ Dodano: Sro Lut 25, 2009 17:52 ]
Dzięki Ant5. Pomogło, ale obroty dalej lekko pływają na luzie. Na benzynie mniej więcej pomiędzy 900-1200obr, a na gazie 400-900. Czasem spadną tak, że zgaśnie...

[ Dodano: Czw Lut 26, 2009 14:36 ]
Niestety, pośpieszyłem się... Silnik krokowy wyczyszczony na wysoki połysk, a obroty nadal się zawieszają przy 2000obr. Co może być przyczyną???
_________________
Tom
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R214] szarpie, gaśnie przy zatrzymywaniu się.
made07 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 10 Pią Lip 29, 2011 13:29
made07
Brak nowych postów [R214 Si] Faluje na niskich obrotach, gaśnie i lekko szarpie
smalternative Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 10 Pon Kwi 08, 2013 08:05
ADI-mistrzu
Brak nowych postów [R214 1.4 1999] traci obroty i gaśnie gdy wilgotno
range69 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 4 Pon Cze 21, 2010 18:21
Ogi
Brak nowych postów [MG ZR 160] nierówne obroty i chceck
gsm23 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 3 Nie Cze 06, 2010 09:38
Ciufa
Brak nowych postów [R25] Problem z zapłonem, nierówne obroty
mateoo1212 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 0 Nie Paź 01, 2017 00:03
mateoo1212



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink