Forum Klubu ROVERki.pl :: [R800] Nie żyje tempomat, potrzebny schemat
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R800] Nie żyje tempomat, potrzebny schemat

Umarł po demontażu liczników
Autor Wiadomość
Tomek1212 




Pomógł: 84 razy
Dołączył: 09 Lis 2008
Posty: 1512
Skąd: Tarnów



Wysłany: Czw Lut 19, 2009 19:27   [R800] Nie żyje tempomat, potrzebny schemat
Typ: V6 Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.7 Rok produkcji: wszystkie

Witam, tak jak w temacie poszukuje jakiś pomocy technicznych na temat tempomatu w roverach serii 800. Po demontażu liczników przestał działać tempomat, wyłączyło się też podświetlenie przycisku do włączania tempomatu. Bezpieczniki pod kierownicą i pod maską są wszystkie sprawne. Jeżeli ktoś już przez to przechodził to proszę śmiało się wypowiadać, będe też bardzo wdzięczny za schemat.
pozdr.

AndrewS: edycja tematu
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Wto Sty 04, 2011 11:10, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Lut 19, 2009 19:27   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
blue827 



Pomógł: 115 razy
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 1079



Wysłany: Czw Lut 19, 2009 20:45   Re: [R800] Nie żyje tempomat, potrzebny schemat

Tomek1212 napisał/a:
wyłączyło się też podświetlenie przycisku do włączania tempomatu.


Tzn gdy wciskasz przycisk to nie zapala się ten pomarańczowy symbol autostrady nad przyciskiem? bo podświetlenia (takie jak przycisków od klimy) tam chyba nie ma, przynajmniej u mnie.
IMO spróbuj jeszcze kilka razy ten przycisk poprzyciskać, u mnie zauważyłem że muszę kilka razy postukać, tak samo nie kontaktują za pierwszym razem przyciski do włączania przeciwmgielnych.

Ale tak wogóle to tempomat u mnie też nie działa (kiedyś działał) , tzn nawet jak włączę przyciskiem te 'podświetlenie' to i tak gdy naciskam SET przy kierownicy to nic się nie dzieje. Pare stron schematów są w Mk2 Electrical.pdf.
 
 
Tomek1212 




Pomógł: 84 razy
Dołączył: 09 Lis 2008
Posty: 1512
Skąd: Tarnów



Wysłany: Czw Lut 19, 2009 22:17   

Podświetlenie jest, tzn było wcześniej. Przycisk wymieniłem na inny(bo stary załączał, ale musiałem trzymać cały czas wciśnięty żeby działało), ale o takich samych parametrach więc to napewno nie jest jego wina. Kontrolka w licznikach się nie zapala, ogólnie wydaje mi się, że cały układ jest wyłączony.
 
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 159 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3632
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Czw Lut 19, 2009 23:54   

hmm w rave sa schematy chyba tez tempomatu
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
Tomek1212 




Pomógł: 84 razy
Dołączył: 09 Lis 2008
Posty: 1512
Skąd: Tarnów



Wysłany: Pią Lut 20, 2009 00:40   

Witam
Właśnie oglądam MK2 Electrical.pdf i mam do was pytanie, nie wiecie może gdzie znajduje się C.C.U. (Cruise Control Unit) ??
 
 
 
Konix 



Pomógł: 35 razy
Dołączył: 18 Maj 2008
Posty: 473
Skąd: Katowice



Wysłany: Pią Lut 20, 2009 06:22   

Nie wiem gdzie znajduje się C.C.U. , ale na twoim miejscu szukałbym poluzowanej wtyczki w okolicach liczników.
 
 
blue827 



Pomógł: 115 razy
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 1079



Wysłany: Pią Lut 20, 2009 07:43   

Tomek1212 napisał/a:

Właśnie oglądam MK2 Electrical.pdf i mam do was pytanie, nie wiecie może gdzie znajduje się C.C.U. (Cruise Control Unit) ??


w tym pdf'ie patrzysz na schemacie jaka wtyczka jest podpięta do tego (Cruise Control Unit), np C86, teraz idziesz na koniec dokumentu i tam jest lista wszystkich wtyczek. C86 jest opisana jako 14 pinowa , i przedstawiona na obrazku nr 103 (wcześniej w tym dokumencie).
Wg tamtego obrazka (marnej jakości) jest to gdzieź nad pedałami, tak jakby przymocowane do blachy z przodu lub słupka po lewej stronie.
Ale pewnie to coś poluzowane za tą tablicą wskaźników skoro tam coś robiłeś. Szkoda że tak nawalili tych kabli w tym modelu, zupełnie niepotrzebnie.
 
 
Tomek1212 




Pomógł: 84 razy
Dołączył: 09 Lis 2008
Posty: 1512
Skąd: Tarnów



Wysłany: Pią Lut 20, 2009 09:12   

Blue827, w każdym tego typu samochodzie jest tak dużo kabli, wiązek i wtyczek.

Przy licznikach raczej wszystko jest podpięte, popatrze na ten C.C.U., bo tam podobno przy nim jest bezpiecznik.
 
 
 
blue827 



Pomógł: 115 razy
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 1079



Wysłany: Pią Lut 20, 2009 09:22   

Tomek1212 napisał/a:
Blue827, w każdym tego typu samochodzie jest tak dużo kabli, wiązek i wtyczek.

ale jednak stare amerykańce już w latach 70tych miały lepszy wypas, a instalacje elektryczne proste jak drut, schematy to zaledwie pare kartek, a nie 500 stron. A i tak ten pdf nie pokrywa wszystkiego , nie ma np takich szczegółów jak schemat skrzynki przekaźników fotela.
 
 
Tomek1212 




Pomógł: 84 razy
Dołączył: 09 Lis 2008
Posty: 1512
Skąd: Tarnów



Wysłany: Sob Lut 21, 2009 18:15   

Ok, naprawiłem już. Dzięki wszystkim za pomoc.
Jak się okazało uszkodzony był włącznik tempomatu i spaliły się na raz obie żaróweczki. Troche to dziwne, ale tak właśnie było. Teraz tempomacik działa elegancko.
 
 
 
Senn 




Pomógł: 18 razy
Dołączył: 03 Kwi 2007
Posty: 663
Skąd: Warszawa - Falenica

Rover 800

Wysłany: Sob Lut 21, 2009 22:58   

Tak na uzupelnienie to CCU to nie jest Cruise Control Unit tylko Central Control Unit i jest to pucha ktora odpowiada za cala elektronike. Znajduje sie nad pedalami.
_________________
Above all, it's a Rover
Rover 820Si 96' & FSO 1500C 83' & MG ZS180 05' & Renault Espace IV 09'
 
 
Tomek1212 




Pomógł: 84 razy
Dołączył: 09 Lis 2008
Posty: 1512
Skąd: Tarnów



Wysłany: Sob Lut 21, 2009 23:13   

Bardzo możliwe.
Po naprawieniu tempomatu zauważyłem, że podczas jazdy z częstotliwością około 0,2Hz słychać tykanie przekaźnika gdzieś pod deską rozdzielczą. Na zapalonym silniku na postoju tego nie słychać.
Ciekawa przypadłość...
 
 
 
Marcin_Pycia 



Dołączył: 25 Lut 2009
Posty: 1
Skąd: polska



Wysłany: Sro Lut 25, 2009 20:20   

mam problem z tempomatem, napiszcie gdzie dokładnie szukać ten wyłącznik tempomatu. wewnątrz samochodu czy pod pikrywą silnika :cool:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [R800] Artykuły, z którymi warto się zapoznać
kasjopea Rover serii 800 0 Pon Sie 25, 2014 11:42
kasjopea
Brak nowych postów [R827] Nie żyje klimatyzacja
R134a, po 94r
Tomek1212 Rover serii 800 7 Pon Kwi 06, 2009 20:15
Tomek1212
Brak nowych postów [R820] Tempomat - dokładanie
Gość Rover serii 800 6 Sro Mar 08, 2017 10:00
lloyd
Brak nowych postów [R827] Nie działa prędkościomierz, tempomat i redukcja
czubens Rover serii 800 7 Wto Wrz 16, 2014 21:53
greg-si
Brak nowych postów [R825] Potrzebny elektryk
Zbyszek44 Rover serii 800 8 Pon Lip 30, 2007 19:05
Zbyszek44



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink