Forum Klubu ROVERki.pl :: [seria K] Nowy fabrycznie silnik 1,4 16V
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Paul
Pią Lis 19, 2010 22:56
[seria K] Nowy fabrycznie silnik 1,4 16V
Autor Wiadomość
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Nie Mar 29, 2009 16:14   

Raptile napisał/a:
10W40 jest olejem syntetycznym

po czym wnioskujesz? :wink:
5W/40 to pełen syntetyk a 10W/40 półsyntetyk tak było od zawsze :smile:
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Mar 29, 2009 16:14   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
ash 




Pomógł: 26 razy
Dołączył: 09 Gru 2007
Posty: 587
Skąd: Civitas Kielcensis



Wysłany: Nie Mar 29, 2009 16:18   

Cytat:
masz wszystko czarne na białym podane na talerzu i dalej nie wiesz

owszem, tylko ciezko znalezsc olej syntetyczny 10w40 z parametrami zgodnymi z zalecanymi. Wniosek stad taki, ze chyba takiego nie ma. Ten motul to jest do motocykli. Powoli wychodzi na to, ze z olejami jak z gustami:)
 
 
secio 




Pomógł: 22 razy
Dołączył: 17 Cze 2007
Posty: 387
Skąd: Ruda Śląska



Wysłany: Nie Mar 29, 2009 16:33   

ash napisał/a:
Cytat:
masz wszystko czarne na białym podane na talerzu i dalej nie wiesz

owszem, tylko ciezko znalezsc olej syntetyczny 10w40 z parametrami zgodnymi z zalecanymi. Wniosek stad taki, ze chyba takiego nie ma. Ten motul to jest do motocykli. Powoli wychodzi na to, ze z olejami jak z gustami:)


Dlatego dostaniesz same subiektywne opinie ;) .
Moim zdaniem lepiej zalać olejem 10W40 o klasie jakościowej SL i częściej go wymieniać niż droższym 5W40.
A już napewno lepiej kupić Lotosa Thermocontrol i mieć pewność że to Lotos, niż niewiadomego pochodzenia Mobilem ktory 'okazyjnie' jest w cenie tego Lotosa.
A i tak nic nie zastapi odpowiedniego dbania o silnik... szczegolnie, jak to ktos ma w stopce: "Nie katuj K-series swojego jak zimny...." ;-) .

Pzdr,
Mariusz
 
 
 
Zukowaty 




Pomógł: 155 razy
Dołączył: 05 Cze 2008
Posty: 2438
Skąd: Uć-Poznań



Wysłany: Nie Mar 29, 2009 16:37   

Siała baba mak...
Ja dziś dolewałęm 10W/40 Shell mineralny i taki aktualnie mam zalany. NIe jest najbardziej istotne czy to syntetyk, pół syn. czy mineralny ale parametry lepkościowe i gęstość oleju. Jak jest pełny syn 10W/40 to lać. Tak samo z pół syn. i mineralnym. Dzisiaj mineralne lepszych marek nie zostawiaja juz nagaru tak kiedyś. Silnik 1.8 audi 80 350tys km jeżdzony na castrolu gtx3 mineralnym był w środku czyściutki. Nie stanie się nic od tego że zaleje się olej o innych parametrach bo nawet na słonecznikowym wszystko będzie chodziło ale po to ktoś siedział i przeliczał to wszystko żebyśmy wiedzieli jaki olej zalewać.

[ Dodano: Nie Mar 29, 2009 16:39 ]
Skoro tak się upieracie nad dobrym syntetykiem to dlaczego nie zajecie np. Motula 0W/20 ?? Bardzo dobry i nowoczesny olej. Ciekawe jakie by bylo jego cisnienie w ukłądzie i zużycie w silniku.
_________________
Koła wystarczą 4...cylindrów musi być 5
Ostatnio zmieniony przez Zukowaty Pon Mar 30, 2009 12:48, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
 
Raptile 




Pomógł: 73 razy
Dołączył: 15 Maj 2008
Posty: 2710
Skąd: Warszawa

Rover 200

Wysłany: Nie Mar 29, 2009 16:40   

polecam przeczytać :arrow: http://www.motofakty.pl/artykul/olejowe_abc.html :wink:
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
oprawca_1978 




Pomógł: 143 razy
Dołączył: 09 Lip 2008
Posty: 1515
Skąd: Zegrze



Wysłany: Nie Mar 29, 2009 16:48   

szosownik napisał/a:
Raptile napisał/a:
10W40 jest olejem syntetycznym

po czym wnioskujesz? :wink:
5W/40 to pełen syntetyk a 10W/40 półsyntetyk tak było od zawsze :smile:


Zgadza się, acz można osiągnąć i olej w pełni syntetyczny o parametrach 10W40.
Wystarczy wziąć syntetyka 5W40 i zmieszać go z odpowiednią ilością oleju syntetycznego przekładniowego.
Ja do mojego Poldasa, do którego leję od zawsze olejek syntetyczny 5W40, daję dwie, trzy łychy zwykłego towotu.
_________________
Człowiek pochodzi od małpy. W czerwonym.
 
 
ash 




Pomógł: 26 razy
Dołączył: 09 Gru 2007
Posty: 587
Skąd: Civitas Kielcensis



Wysłany: Nie Mar 29, 2009 17:10   

Zaleje go takim jaki mam - Elf Competition STI 10W40 polsyntetyk. Wysokiej jakosci, taki jak producent zaleca. Bede wymienial co 10 000km, jak zawsze. A teraz dwa inne pytania:

1. Zerowac licznik? Nowy silnik, nowa skrzynia, sprzeglo, caly osprzęt. A blachy i wnetrze mozna po roczniku obcenic.

2. Jak go dotrzec? przez pierwsze 6tys km nie przekracac 4500rplm? czy jak?
 
 
oprawca_1978 




Pomógł: 143 razy
Dołączył: 09 Lip 2008
Posty: 1515
Skąd: Zegrze



Wysłany: Nie Mar 29, 2009 17:59   

Docieranie silnika to po prostu jego spokojna eksploatacja, nie męczenie, nie przeciążanie, pozwolenie na stopniowe rozgrzanie się, nie piłowanie, nie ściganie się nim, itd..
Po tej zabawie warto wymienić olej po jakichśtam tysiącu km przebiegu, itd..
Wpisz w Google docieranie, a wyczytasz wszystko.
_________________
Człowiek pochodzi od małpy. W czerwonym.
 
 
PHJOWI 



Pomógł: 317 razy
Dołączył: 02 Kwi 2007
Posty: 2766
Skąd: NOWE MIASTO N/W wlkp



Wysłany: Nie Mar 29, 2009 19:51   

lamer napisał/a:
szosownik napisał/a:
lamer napisał/a:
Skoro to fabrycznie nowy silnik to koniecznie zastososował bym syntetyk.

według danych technicznych powinien być zalany 10W/40 :cool:
http://www.roverki.pl/art...ne%20techniczne

Zapominasz tylko kiedy te dane fabryczne były opracowywane! Technologia w olejach poszła do przodu a ceny spadły. Dzisiaj każdy nowy samochód zalewany jest syntetykiem bo to po prostu lepszy olej.


ale silnik serii K jest zaprojektowany pod 10w40 przy pełnym synt. lubi pukać .
_________________
SERWIS ROVER MG TESTER MG ROVER T4 TEL:
0504045682 Z BRAKU CZASU RZADKO JESTEM NA FORUM , NAJLEPIEJ DZWONIĆ PO 18
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Nie Mar 29, 2009 20:36   

oleje 10W/40 są półsyntetykami produkowanymi w technologii syntetycznej.Syntetyczny to taki , którego olej bazowy powstaje w wyniku syntezy chemicznej.Półsyntetyk to taki którego olej bazowy jest mieszaniną bazy mineralnej i syntetycznej.Mineralny ma bazę powstałą w efekcie rafinacji ropy naftowej.Jeśli konstruktor zaleca 10W/40,to zawsze można zastosować olej klasy lepkościowej wyższej, tzn. 5W/40. Nie wolno tylko zastosować o niższej klasie lepkościowej niż zalecana np. 15W/40 a także o wyższej klasie jakościowej od stosowanego dotychczas.

[ Dodano: Nie Mar 29, 2009 20:51 ]
5W/40 od 10W/40 różni się tylko lepkością na zimno. więc szybciej dociera do punktów smarowania co jest korzystne dla silnika , a po za tym ma stabilniejsze parametry w temp. pracy silnika ,bo tak jest chemicznie stworzony.

[ Dodano: Nie Mar 29, 2009 21:03 ]
oprawca_1978 napisał/a:
można osiągnąć i olej w pełni syntetyczny o parametrach 10W40.
np. Valvoline ProFleet 10W/40 do silników wysokoprężnych o wydłużonych okresach wymiany.Są też półsyntetyczne 5W/30 np. Selenia WR 5W/30 , który zapewnia wydłużoną skuteczność urządzeń doładowujących.Są to pojedyncze odstępstwa od normy.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 159 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3631
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Nie Mar 29, 2009 22:58   

nasz byl zalany fabrycznie olejem ESSO Ultron 5W40 syntetyk

a co do rozrzadu, to dokrec dobrze srube na wale :!: :!: :!:
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Pon Mar 30, 2009 07:09   

ASO Rovera ,zalewały silniki benzynowe nawet Mobilem 5w/50, bo podane przez producenta wymagania normy ACEA A2:96 są wymaganiami minimalnymi.Co do ,, pukania '' to może wystąpić przy pełnych syntetykach ale 0W/30 i 5w/30 przeznaczonych do najnowszych generacji silników.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
Zukowaty 




Pomógł: 155 razy
Dołączył: 05 Cze 2008
Posty: 2438
Skąd: Uć-Poznań



Wysłany: Pon Mar 30, 2009 12:44   

PHJOWI napisał/a:


ale silnik serii K jest zaprojektowany pod 10w40 przy pełnym synt. lubi pukać .

No i o tym kurna mówiłem. Ktoś długo nad tym siedział i myślał.
_________________
Koła wystarczą 4...cylindrów musi być 5
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [Wszysttkie] Fabrycznie nowy, paruletni silnik.
Krzysi3k Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 11 Pon Lut 20, 2012 21:10
tronsek
Brak nowych postów [seria K16]zdychający silnik
dave_dee Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 7 Sob Paź 06, 2007 13:13
giewu
Brak nowych postów [seria K16]Czy silnik od R25 pasuje do R200
sandal Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 10 Sro Mar 26, 2008 18:40
AndrewS
Brak nowych postów [Mg Zr 160 Nowy silnik]
Tymoteusz Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 0 Czw Wrz 27, 2018 15:07
Tymoteusz
Brak nowych postów [Seria K] Jak się ustrzec HGF?
Podsumowanie.
Ukasz Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 8 Sro Cze 11, 2008 09:09
Brt



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink