to tak jak przy wodomierzach i innych "mierzach" które służą do pomiaru przepływu cieczy....
Może tak było 10, 20 lat temu, teraz np. porządny wodomierz mierzy z bardzo dużą dokładnością nawet niewielkie przepływy.
Moim zdaniem tankowanie paliw typu premium ma jedną ważną zaletę, jeżeli stacja chrzci, to raczej te najtańsze produkty. Poza tym oszukiwanie na licznikach, to chyba w PRLu albo na stacji w Pierdziszewie Podlaskim, takie błędy typu 10%, to każdy tankujący pełny bak wykryłby momentalnie. Ja tankuję po około 50 litrów za każdym razem więc 5l na wskaźniku paliwa na pewno bym zauważył. Nie ma się co oburzać, skoro fearless ma takie odczucia z własnych doświadczeń, to coś w tym jest. Z tego co widzę, to nie było to jednorazowe doświadczenie więc nie ma powodu czepiać się wyników, a tym bardziej metody badawczej.
PS>Koncern koncernem, ale pamiętajmy, że praktycznie każda stacja to inny właściciel. Więc nie chodzi tu o konkretne porównanie paliw Orlen/BP (jak mniemam).
SPAMU¦
Wysłany: Pią Kwi 10, 2009 10:53 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
fearless [Usunięty]
Wysłany: Pią Kwi 10, 2009 10:59
yoonior napisał/a:
, A tankujesz Verve 98 i Ultimate 98?
Tak, dla porównania, tak jak napisałem na początku tematu.
yoonior napisał/a:
Generalnie stacje wielkich koncernów dają większą gwarancję jakości. Paliwo i tak wszyscy mają z tych samych źródeł,
Na pewno masz rację, ale są też badania UOKIK-u stacji, które mówią, że nie zawsze standardy są utrzymywane, nawet na stacjach wielkich koncernów.
[ Dodano: Pią Kwi 10, 2009 11:04 ]
thef napisał/a:
PS>Koncern koncernem, ale pamiętajmy, że praktycznie każda stacja to inny właściciel. Więc nie chodzi tu o konkretne porównanie paliw Orlen/BP (jak mniemam).
Dobrze przypuszczasz, chodzi o 2 konkretne stacje benzynowe, jedna z nich Orlen w centrum Garwolina - na której ślepo tankowałem od dawien dawna, druga to BP za Garwolinem, na której niedawno zatankowałem przez przypadek i miło mnie rozczarowała - tak się rozpoczął proces całego doświadczenia.
Na pewno masz rację, ale są też badania UOKIK-u stacji, które mówią, że nie zawsze standardy są utrzymywane, nawet na stacjach wielkich koncernów.
To prawda, ale ilość przypadków złamania norm na ilość stacji danej firmy nie jest duża. Poza tym nie zawsze fakt złamania niektórych norm paliwa (mierzonych jest bardzo dużo parametrów) oznacza, że paliwo "było chrzczone" w potocznym rozumieniu (czyli rozcieńczane).
Sam tankuję głównie na Neste24 (ufam w wysoką jakość paliw a cena jest niska), jeśli nie mam możliwości zatankowania na Neste, to wybieram na trasie jak największą rozmiarowo stację dużego koncernu - nie ma znaczenia czy to Shell, BP, Statoil czy Orlen.
widzę że jednak idzie "normalnie" podyskutowac na tym forum-to cieszy....
każdy ma jakiś pogląd na daną sprawę-dobrze poznać opinie innych ludzi....
hmmm tak jak to jeden z kolegów powiedział ciekawa jest kwestia czy to "lepsze" paliwo jest faktycznie tak dobre ,ze powoduje "zmniejszone" zuzycie paliwa,czy też to "normalne" jest tak kiepskie ze powoduje zwiększone zużycie paliwa......
p.s.
podobnie twierdzą importerzy aut z niemiec (głównie),że po zatankowaniu "tam" (nawet u95) orzejezdżają wiecej niż u nas natakim samym paliwie.....ale to tez może zależec od stanu dróg-ja zauważyłem że r400 z silnikiem 1.6 znacznie mniej pali na trasie ,niż w miescie,i na trasie przy "normalnej" jeździe (mam na myśl jazdę z trzema osobami +bagaż+wyprzedzanie co jakiś czas,ok100-130 km/h,a nie tryb jazdy "emeryt mode" ) mozna spokojnie zmieśćic się w 6.5 l..........
[ Dodano: Pią Kwi 10, 2009 11:10 ]
yoonior napisał/a:
Sam tankuję głównie na Neste24 (ufam w wysoką jakość paliw a cena jest niska), jeśli nie mam możliwości zatankowania na Neste, to wybieram na trasie jak największą rozmiarowo stację dużego koncernu - nie ma znaczenia czy to Shell, BP, Statoil czy Orlen.
-dokładnie jak ja ,ale np mój ojciec twierdzi że na neste jest kiepskie paliwo i auto mu "nie chce jechać".....(pomijam fakt ze to auto w każdych warukach nie chce jechać-citroen ax 1.4d )
[ Dodano: Pią Kwi 10, 2009 11:12 ]
thef napisał/a:
Nie ma się co oburzać, skoro fearless ma takie odczucia z własnych doświadczeń, to coś w tym jest. Z tego co widzę, to nie było to jednorazowe doświadczenie więc nie ma powodu czepiać się wyników
bak ma pojemność 55 litrów, jak wlejesz pod korek aż benzyna wystrzeli wlewem, to znaczy że jest pełny - czyli jest wlane te 55 litrów (pomijam pojemność wlewu)
Z ciekawostek- nawet jeśli z danych producenta wynika, że bak ma pojemność np. 55l, wcale nie oznacza, że do takiego auta nie zatankujesz więcej I nie ma w tym oszustwa.
W autach grupy VW (a na pewno w pewnych modelach Skody) układ odpowietrzający baku paliwowego jest tak skontruowany, że możliwe jest zatankowanie nawet do około 10l więcej. I taką informację można nawet uzyskać oficjalnie od producenta auta.
To prawda, ale ilość przypadków złamania norm na ilość stacji danej firmy nie jest duża
Tak, tylko badania UOKIK-u nie obejmują wszystkich stacji benzynowych. Ciekawe, jakie byłyby wyniki, gdyby sprawdzono wszystkie stacje benzynowe i to bez uprzedniego uprzedzenia właścicieli
Może stacja Orlenu, o której wspominam wyżej, nadaje się do sprawdzenia Co prawda, żadnej awarii silnika nie przeżyłem po tankowaniu na w/w, ale nawet moje subiektywne odczucie co do jakości tego paliwa, pozwala wysnuć pewne podejrzenia.
Swoją drogą, czy ktoś wie w jaki sposób można spowodować sprawdzenia takowej stacji paliw, czy kontrola może się odbyć na podstawie zgłoszenia, czy też trzeba przeżyć poważną usterkę auta, żeby dopiero ktoś sie tym zainteresował
[ Dodano: Pią Kwi 10, 2009 11:19 ]
yoonior napisał/a:
Z ciekawostek- nawet jeśli z danych producenta wynika, że bak ma pojemność np. 55l, wcale nie oznacza, że do takiego auta nie zatankujesz więcej I nie ma w tym oszustwa.
Nawet jeśli może zmieścić się więcej, niż podano w instrukcji, to przecież tyle samo zmieści się i na BP i na Orlenie...
Chyba że mój R ma antypatię do Orlenu i na sam widok tej stacji kurczy mu się zbiornik jak mi żołądek - to by był dowód na to, że mój R jest istotą żywą
Tak, tylko badania UOKIK-u nie obejmują wszystkich stacji benzynowych. Ciekawe, jakie byłyby wyniki, gdyby sprawdzono wszystkie stacje benzynowe i to bez uprzedniego uprzedzenia właścicieli
Urzędowe kontrole jakości paliwa są tajne/incognito. Próbki mogą być pobierane w dowolnym momencie i żaden właściciel stacji nie wie kiedy jest sprawdzane.
[ Dodano: Pią Kwi 10, 2009 11:39 ]
fearless napisał/a:
Swoją drogą, czy ktoś wie w jaki sposób można spowodować sprawdzenia takowej stacji paliw, czy kontrola może się odbyć na podstawie zgłoszenia, czy też trzeba przeżyć poważną usterkę auta, żeby dopiero ktoś sie tym zainteresował
Nie zaszkodzi zadzwonić i się dowiedzieć:
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów
tel. (022) 826 34 14
fax. (022) 826 61 25
sp@uokik.gov.pl
fearless [Usunięty]
Wysłany: Pią Kwi 10, 2009 11:41
yoonior napisał/a:
fearless napisał/a:
Tak, tylko badania UOKIK-u nie obejmują wszystkich stacji benzynowych. Ciekawe, jakie byłyby wyniki, gdyby sprawdzono wszystkie stacje benzynowe i to bez uprzedniego uprzedzenia właścicieli
Urzędowe kontrole jakości paliwa są tajne/incognito. Próbki mogą być pobierane w dowolnym momencie i żaden właściciel stacji nie wie kiedy jest sprawdzane.
Eeee, nie wierzę w to tak do końca to tak jak z kontrolami sanepidu w knajpach w których pracowałem, zawsze były incognito, zawsze były tajne i poufne, a i tak szefostwo zawsze o nich wiedziało - oczywiście mandacik też zawsze był wystawiany, ale na z góry określoną kwotę 100 zł, tak na wszelki wypadek co by się nikt nie przyczepił Tak samo z kontrolami Urzędu Celnego, Urzędu Skarbowego, i jeszcze ktoś tam przychodził, a jak przychodził, to wszyscy niezarejestrowani pracownicy, pół godziny przed przyjściem, przebierali się i siadali z kawką do stoliczka
[ Dodano: Pią Kwi 10, 2009 11:58 ]
Może powinienem zamieścić wyniki spalania na samym początku tej dyskusji, ale jak pisałem nie miałem ich pod ręką, dziś mam więc zamieszczam:
Wcześniejsze 4 tankowania pomijam (2x BP 2xOrlen) rozbieżność wynosiła od 70 - 100 km na korzyść paliwa z BP
Data tankowania 23.03.2009: Orlen PB98 VERVA - ilość przejechanych kilometrów 558 km
Data tankowania 1.04.2009 BP PB98 Ultimate - ilość przejechanych kilometrów 642 km
Data tankowania 9.04.2009 BP PB98 Ultimate - jeszcze jeżdżę - kończę tankowania na Orlenie, więcej testów nie będzie, od teraz tylko BP.
Ja mam ciekawe obserwacje dotyczące trzech stacji zwykle tankuję do pełna na Auchan (nowa stacja) nie narzekam auto jedzie normalnie i nic sie nie dzieje, ale zdarza mi sie tankować na takiej małej stacji u mnie (znajoma tam pracuje w biurze i od niej wiem że oni biorą paliwo od Łukoil) i czasem paliwo śmierdzi benzyną jak cholera a czasem tak samo jak na Auchan i jak jest śmierdzące naprawde maszyna ma kopa i chce jej sie jechać a jak nie smierdzi to jest jak na standartowym z Auchan.
Z ciekawości zacząłem od czasu do czasu tankować na Łukoil w Poznaniu i objawy są takie same co ciekawe powiedziałem to kumplowi i on jak zmienił teraz furkę na Honde Civic 1,8VTI zaczął eksperymenty na innej stacji Łukoil w Poznaniu i ma podobne odczucia (mowa o zapachu i "mocy" silnika)chociaż obaj nie mieliśmy okazji jeszcze zrobić testu jak fearless,
[ Dodano: Pią Kwi 10, 2009 12:09 ]
Auchan ma zawsze paliwo z Orlenu
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
fearless [Usunięty]
Wysłany: Pią Kwi 10, 2009 12:42
Po wypowiedzi Kolegi sknerko, wniosek jeden - coś rzeczywiście jest w temacie, to już nie tylko moje subiektywne odczucia, jakiś związek ze sprawą ma wypowiedź sknerko, ale również Kolegi tetryka, z pierwszej strony, drugiego postu.
Można by się pokusić o więcej testów, na innych autach i innych stacjach paliw, może z czasem można by opracować listę "polecanych stacji paliw w danym województwie"
to żadne odkrycie ze lejemy do baków syf... faktycznie jedna z najlepszych stacji tej chwili jest lukoil z racji tego ze ma najmniej domieszek i faktycznie pachnie benzyna jak za dobrych czasów CPN
Ja nie tankuje na stacjach orlen od momentu gdy do 5litrowego kanistra nalałem prawie 6litrów paliwa (mieli jszcze stare dystrybutory, ale z elektronicznym wskazaniem). Ponadto na orlenach tankuje policja i przy okazji lubią kontrolować innych kierowców, dlatego te stacje omijam szerokim łukiem.
hmmm...
ciekawa dyskusja. Mi się nasuwa jedna teoria, którą kiedyś tam słyszałem. Podobno tak na prawdę wartość oktanowa naszych paliw jest mierna. Pb98 może mieć nawet tylko 90 oktanów. Może to właśnie paliwo na wspomnianym BP ma właśnie ta prawie prawidłową zawartość oktanów. Auto ma większą "moc" i nie trzeba go mocniej cisnąć (to ciśnięcie wcale nie musi oznaczać kręcenia do odcięcia wystarczy zamiast przy 3tys. zmieniać biegi przy 3,3tys, a jak wiadomo większe obroty=większe spalanie), a to idąc dalej zmniejsza nam spalanie. Może.... (proszę mnie za te moje dywagacje nie potępiać)
Ja sam jeżdżę głównie na LPG. Pb jest mi potrzebne tylko do rozruchu auta. Ale jeśli chodzi o paliwa LPG, to im bardziej "kaloryczny" jest gaz (czyt. większa zawartość propanu niż butanu) auto potrafi mniej spalić. Moje doświadczenia mówią mi jasno, że tankując na dobrej stacji od tankowania do tankowania przejeżdżam 300-310 km. Tankując na stacji u Pana Kazika odpowiednio 250-290 km.
Tak ja to widzę (to są moje takie tylko dywagacje i każdy ma prawo się z nimi nie zgodzić co wcale nie oznacza nieprawdziwości stwierdzenia: lepsza jakość paliw=mniejsze spalanie).
W moim ex-214Si średnie spalanie wyglądało następująco:
- V-Power 95 - 7,2-7,3l/100km
- inne paliwa (przeważnie tankowałem 98) - 7,5-7,8l/100km
Oprócz tych 0,5l zauważałem inna prawidłowość - silnik spokojniej pracował (ciszej, równiej, itp.). Tankowanie innych "ulepszonych" paliw nie dawało efektów.
Ciekawostka - zatankowałem kilka razy V-Power Racing i za każdym razem spalanie było 8-8,5l/100km. Nie mam pojęcia z czego to wynikało...
ja mialem przyjemnosc jezdzic na slowacje lub do czech na nartki autkiem zagazowanym i po prostu nie tzreba laboratorium zeby zobaczyc ze tam lepszej jakosci byl gaz. dystanse sie nagle wydluzyly. kultutra pracy tez inna...
z benzynami zaryzykowalbym podobne stwierdzenie, np tankujac w berlinie a w PL zwykly ON . jakby to bylo raz to bym sie mogl zastanawiac, ale przy kazdym wyjezdzie wole zalac drozsze paliwo, bo sie silnik odmuli, przeczysci, a i w ilosci przejechanych km sie odwdzieczy
w PL staram sie na bezobslugowych neste tankowac, bo taniej i fr-e zbiorcza wysylaja
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Moje doświadczenia jeśli chodzi o tankowanie są malutkie.Pierwsze tankowanko było jak wracałem Kochanicą zaraz po jej zakupie z Milicza i tanknąłem diesla na Orlenie-z konieczności.Ale to był tylko raz,teraz tankuję tylko na Shellu diesel extra,zimą był diesel v-power też na Shellu i powiem tak-jestem zadowolniony,jeśli chodzi i o jakość paliwka i o ilość przejechanych km też(ale to bardziej zasługa Kochanicy-oszczędne ma serduszko ).I jeśli chodzi o tankowanie żadnych testów,prób tankowania gdzie indziej nie przewiduję,bo i po co? ,skoro jest ok
Ja mam ciekawe obserwacje dotyczące trzech stacji zwykle tankuję do pełna na Auchan (nowa stacja) nie narzekam auto jedzie normalnie i nic sie nie dzieje, ale zdarza mi sie tankować na takiej małej stacji u mnie (znajoma tam pracuje w biurze i od niej wiem że oni biorą paliwo od Łukoil) i czasem paliwo śmierdzi benzyną jak cholera a czasem tak samo jak na Auchan i jak jest śmierdzące naprawde maszyna ma kopa i chce jej sie jechać a jak nie smierdzi to jest jak na standartowym z Auchan.
Sknerko, w którymś z Poznańskich Auchanów? Jeżeli tak to muszę Cię zmartwić, ale przy ostatnich badaniach UOKIK wyszło, ze jest chrzczone i nie spełnia norm. Nie pamiętam który Auchan to był, ale to chyba dużo nie zmienia Ja ich skreśliłem, chociaż nawet nawet nie miałem pomysłów żeby tam tankować.
[ Dodano: Sob Kwi 11, 2009 12:48 ]
srbenda napisał/a:
Ciekawostka - zatankowałem kilka razy V-Power Racing i za każdym razem spalanie było 8-8,5l/100km. Nie mam pojęcia z czego to wynikało...
Żąglując tak paliwkami nic się nie osiąga, aby silnik zaczął pracować lepiej (np na 98) trzeba zrobić kilka tankowań na jednym rodzaju. Więc może na tym Racingu silnik się dostrajał dopiero czy coś w tym stylu.
...ponoć
azer, Wiem oszukiwali w Sadach a ja tankuję w Komornikach
[ Dodano: Sob Kwi 11, 2009 12:50 ]
Poza tym w Sadach nie jest to nowa stacja tylko przejęta po innej firmie i odnowiona a Komorniki sam widziałem jak wpuszczali zbiorniki w ziemię
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
azer, Wiem oszukiwali w Sadach a ja tankuję w Komornikach
Generalnie wiadomo, ze jak jedna stacja Orlenu oszukuje to nie znaczy że wszystkie są be, bo to zależy od właściciela danej stacji, ale może w marketowych jest inaczej i podobne działanie jest standardowe. Ja byłbym ostrożny
[ Dodano: Sob Kwi 11, 2009 12:53 ]
Jak jesteś zadowolony to chyba ok Ale tak jak piszę nie wiadomo jaka jest ich polityka, przynajmniej ja nie wiem
Tankuję tam od początku jak istnieje stacja w Komornikach najpierw poldolota teraz R75 nigdy nie zauwarzyłem spadku mocy czy jakichś anomalii jedynie jak zatankuję Shell V-power lub na Łukoil to czuć różnicę.
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum