Forum Klubu ROVERki.pl :: [R216 Si 1.6 Benz 97r] przednie wycieraczki bezpiecznik F13
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R216 Si 1.6 Benz 97r] przednie wycieraczki bezpiecznik F13
Autor Wiadomość
nocny_marek 




Dołączył: 06 Maj 2008
Posty: 220
Skąd: Wrocław

Rover 200

Wysłany: Czw Lut 19, 2009 22:42   [R216 Si 1.6 Benz 97r] przednie wycieraczki bezpiecznik F13

Witam.

Na forum nie znalazlem podobnego problemu u innych forumowiczow.

Wycieraczki przednie dzialaly bez zarzutu, a dzis (opady sniegu) wlaczylem kilka razy i bylo dobrze, ale nagle po ponownym wlaczeniu tyknelo. Padl bezpiecznik F13 w passenger box. Doszedlem po schematach z ksiazki haynsa. Poszedlem po nowe, wlozylem i spalil sie ponownie w momencie kiedy kluczyk przekrecilem w pozycje 2 czyli przed pozycja "crank".
Oczywiscie wylacznik zespolony ustawiony dla wycieraczek na wylaczenie, a pali mi bezpieczniki, czyli gdzies zwarcie. Przelacznik zespolony niedawno padl i go wymienialem-strone prawa od wycieraczek. Nie majac tego bezpiecznika nie dziala spryskiwacz przedni i wycieraczki.

Jest to klopot bo nie moge bez przednieij wycieraczki jezdzic i nie wiem gdzie tkwi przyczyna, czy to gdzies zapieklo sie cos i podczas ruchu wycieraczki pobiera za duzo p[radu przez napotkany opor, ale wyklucza to to, ze juz pali bezpiecznik po przekreceniu kluczyka w stacyjce w pozycje 2 (czyli jak swieca sie wskazniki cisnienia oleju rfeczny itd).
Wymieniany przelacznik zespolony robi zwarcie?ma gdzie tam zewrzec sie do masy?


Prosze o porade.

[ Dodano: Pią Lut 20, 2009 16:01 ]
przelacznik zespolony tylko podaje sygnal na cewke przekaznika chyba przez ktorego styki zasilany jest silniczek, padl silniczek? i zapiekly sie styki przekaznika? gdzie ten przekaznik jest umieszczony wie ktos?
_________________
Nocny Marek
Ostatnio zmieniony przez nocny_marek Nie Kwi 19, 2009 14:24, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Lut 19, 2009 22:42   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
wild_weasel 




Pomógł: 114 razy
Dołączył: 26 Mar 2008
Posty: 807
Skąd: Poznań

Rover 200

Wysłany: Pon Lut 23, 2009 21:03   

Ktoś pomoże koledze? :roll: nocny_marek, jakiś postęp w sprawie?
_________________
It's all right...
 
 
 
nocny_marek 




Dołączył: 06 Maj 2008
Posty: 220
Skąd: Wrocław

Rover 200

Wysłany: Pon Lut 23, 2009 23:57   

wild_weasel napisał/a:
jakiś postęp w sprawie?


niestety, w piatek 13-go niedawno uderzyl mi w tyl mlody czlowiek autem pancernym i czekam na czesci u blacharza, bedzie tyl robiony. Wycieraczki poszly po tym zdarzeniu i sa w drugiej kolejnosci do naprawy, choc temat mnie interesuje apropo obwodu zasilania i sterowania tym silniczkiem i pompa spryskiwacza przedniego. Moze ktos wie dlaczego do tego silnika od wycieraczek ida 3 kable?

[ Dodano: Pon Lut 23, 2009 23:59 ]
no i albo silnik robi zwarcie do masy albo gdzies przewody w tym obwodzie. Nie mam jak teraz rozebrac i silniczek odlaczyc, wtedy bym wlozyl bezpiecznik i sprawdzil czy przepala, jak tak to nie silniczek a juz przed kostka w przewodach.
_________________
Nocny Marek
 
 
 
R-200 



Pomógł: 48 razy
Dołączył: 07 Gru 2005
Posty: 744
Skąd: Ostrów



Wysłany: Wto Lut 24, 2009 17:55   

Trzeba odłączyć wycieraczkę i zobaczyć czy nadal się pali bezpiecznik. :idea: :idea:
_________________
Pozdrowienia Piotr.
 
 
nocny_marek 




Dołączył: 06 Maj 2008
Posty: 220
Skąd: Wrocław

Rover 200

Wysłany: Nie Kwi 19, 2009 14:08   

R-200 napisał/a:
Trzeba odłączyć wycieraczkę i zobaczyć czy nadal się pali bezpiecznik. :idea: :idea:


po odlaczeniu zasilania silniczka przy podszybiu od strony kierowcy pod maska bezpiecznik sie nie przepala. Wiadomo ze to wina silniczka tylko czemu przepalal sie jesli idzie zasilanie na nigo przez przekaznik? sklejone styki? bo przelacznik zespolony byl na pozycji wylaczenie dla wycieraczek jak mi przepalalo. Ten przekaznik ponoc jest wbudowany w skrzynke bezpiecznikowa pasazera i jesli padl to skrzynka do wymiany...
_________________
Nocny Marek
 
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10896
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Nie Kwi 19, 2009 14:21   

trzy przewody idą ponieważ na jednym jest cały czas napiecie do parkowania wycieraczki :cool:
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
nocny_marek 




Dołączył: 06 Maj 2008
Posty: 220
Skąd: Wrocław

Rover 200

Wysłany: Nie Kwi 19, 2009 14:29   

trzy przewody idą ponieważ na jednym jest cały czas napiecie do parkowania wycieraczki :cool:

jak mam to rozumiec sTERYD ?

dodam, ze teraz sie nic nie przepala po odlaczonym silniczku, spryskiwacz przednich szyb dziala, jedyny minus to to, ze wycieraczki sa troche wyzej niz powinny i przy wrzucaniu wstecznego tylnia wycieraczka sie wlacza (a wlacza sie wtedy kiedy przednie sa wlaczone-ponoc taki bajer).

[ Dodano: Nie Kwi 19, 2009 18:07 ]
pytam jak mam to rozumiec apropo mojego przypadku w aucie z wycieraczkami...
_________________
Nocny Marek
 
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10896
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Nie Kwi 19, 2009 18:28   

jak wyłaczasz wycieraczkę to sama wraca na swoje miejsce. to się odbywa dzięki prostemu mechanizmowi przy silniczku, ale musi do tego być dostarczany cały czas prąd mimo wyłączenia wyłącznikiem :cool:
skoro napięcie tam cały czas jest, to zwarcie tego jednego konkretnego przewodu do masy będzie powodowało palenie bezpiecznika nawet przy wyłączonych wycieraczkach...
na pierwszy ogień powinien pójść przepust przy zawiasie klapy :cool:
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
nocny_marek 




Dołączył: 06 Maj 2008
Posty: 220
Skąd: Wrocław

Rover 200

Wysłany: Nie Kwi 19, 2009 20:48   

sTERYD napisał/a:
na pierwszy ogień powinien pójść przepust przy zawiasie klapy :cool:


hmm to jednak mozliwe ze przekaznik jest caly i ze silniczek tez dobry z tego co piszesz.

przepust glowny masz na mysli od skrzynki bezpiecznikow passanger box od strony kierowcy wychodzacy pod silniczkiem wycieraczek?ale kostka odlaczona od silniczka wiec nie na tej drodze zwiera, a gdzies poza kostka juz zasilajaca silniczek czyli przy silniczku?
_________________
Nocny Marek
 
 
 
R-200 



Pomógł: 48 razy
Dołączył: 07 Gru 2005
Posty: 744
Skąd: Ostrów



Wysłany: Pon Kwi 20, 2009 00:00   

Tylna wycieraczka leci na innym bezpieczniku. To proste, jeśli po odłączeniu przedniej wycieraczki bezpiecznik przestał się palić to ona jest uszkodzona. Prawdopodobnie zwarcie na stykach do masy. To można stwierdzić po wymontowaniu.
_________________
Pozdrowienia Piotr.
 
 
nocny_marek 




Dołączył: 06 Maj 2008
Posty: 220
Skąd: Wrocław

Rover 200

Wysłany: Pon Kwi 20, 2009 20:34   

R-200 napisał/a:
Tylna wycieraczka leci na innym bezpieczniku


to prawda, na f15 :) wlasnie sie spalil bo mam przetarta wiazke przewodow co ida do klapy (mechanik mowil, ze najpierw ta wiazke trzeba wymienic na nowa zeby potem moc sie zajac przednim silniczkiem od wycieraczek w co nie do konca chce mi sie wierzyc, ale zajrze na schematy).
_________________
Nocny Marek
 
 
 
R-200 



Pomógł: 48 razy
Dołączył: 07 Gru 2005
Posty: 744
Skąd: Ostrów



Wysłany: Pon Kwi 20, 2009 20:53   

Wiązki nie trzeba wymieniać tylko ją naprawić. Można nawet samemu jak się lubi. :cool:
_________________
Pozdrowienia Piotr.
 
 
nocny_marek 




Dołączył: 06 Maj 2008
Posty: 220
Skąd: Wrocław

Rover 200

Wysłany: Pon Sty 04, 2010 18:51   

R-200 napisał/a:
Wiązki nie trzeba wymieniać tylko ją naprawić


a jaki masz sposob na ta naprawe? taśma izolacyjna? koszulki termokurczliwe?

[ Dodano: Wto Kwi 21, 2009 00:09 ]
i czy w ogole ta wiazka ma znaczenie dla problemu zwarcia bezpiecznika f13 jak kostka przy silniczku byla podpieta? chodzi w tym momencie mi o te parkowanie wycieraczki czy nie sa one te parkwoania powiazane z tylnim parkowaniem wycieraczki przez ta wiazke

[ Dodano: Wto Kwi 21, 2009 20:14 ]
ta wiazka ma znaczenie dla dzialania przednich wycieraczek. W tej wiazce wszystkie przewody byly poprzecierane i kilka splecionych ze soba w miejscu przetarcia. Sama tasma izolacyjna wystarczyla na poczatek, ale bede wymienial cale wiazki. Wszystko zaczelo dzialac normalnie wlacznie z przednimi wycieraczkami.

Dzieki za porady i informacje

Pozdrawiam

[ Dodano: Pon Cze 22, 2009 22:17 ]
moze w tym watku zapytam o taki objaw podczas dzialania wycieraczej przednich jakby sprezyna dawala dzwieki w momencie kiedy startuja. czasem zanika ten dzwiek. Moze ktos orientuje sie co to moze byc?

[ Dodano: Pon Gru 28, 2009 07:28 ]
Powrócę do tematu poniewaz po zimie przednie wycieraczki ruszyly po mechnicznym ruszeniu ich najpierw, a potem zalaczeniu. Przyszla kolejna zima i po opadach sniegu to samo, znowu przepala F13. Zamierzam rozebrac mechanizm calybo byc moze na nim sa opory. Zawsze po przymrozkach tak sie dzieje wiec zapewne zwiazane jest to z zamarzaniem wody.
Wie ktos jak powinno sie ten mechanizm caly wymontowywac? najpirew chyba silnik wycieraczek nalezy odkrecic i wymontowac, a potem reszte...

[ Dodano: Pon Sty 04, 2010 18:49 ]
Juz po sprawie. Mechanizm nie byl przyczyna przepalania bezpiecznika, ani przewody w przepuscie. Wina zarowno w zeszlym roku jak i tetgo roku (okres zimowy) lezala po stronie silnika. A dokladniej przekladni. Na kole zebatym jest specjalnie wyprofilowana blacha a od pokrywy ida trzy blaszki jezdzace dookola. Sa tam tez przerwy izolacyjne, zapewne do parkowania. Okazalo sie, ze jedna z blaszek byla ulamana i ktos kiedys przede mna zagial ja tylko by dotykala blachy na kole zebatym. Z czasem starla sie i byla zbyt krotka wiec zbyt wczesnie "wjezdzala" na blache. Wymiana jest mozliwa tejze blaszki-reczne wycinanie nowej+profilowanie+silikonowanire wsuwki itd.
Troche roboty jest, ale efekt zadowalajacy i zapewne problemy moje znikna bezpowrotnie bo dziala wszystko bez zarzutu.

Pisze bo moze komus sie przydac kto ma podobne objawy.

[ Dodano: Pon Sty 04, 2010 18:51 ]
sTERYD napisał/a:
to się odbywa dzięki prostemu mechanizmowi przy silniczku


prawda

sTERYD napisał/a:
na pierwszy ogień powinien pójść przepust przy zawiasie klapy :cool:


ale akurat tutaj nie przepust.
_________________
Nocny Marek
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [r 214 si 1.4 16v 97r.] bezpiecznik tylnej wycieraczki
klakier0301 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 6 Sro Lis 04, 2009 21:33
etimark
Brak nowych postów [R220 SD 97'] bezpiecznik spryskiwacza i tylniej wycieraczki
kubala1985 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 5 Wto Paź 20, 2009 18:51
czort
Brak nowych postów [r220sdi] wycieraczki działają, spryskiwacz pali bezpiecznik
lszczota Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 2 Pon Sie 29, 2011 13:00
lszczota
Brak nowych postów [R216 Si 1.6 Benz 97r]źle poskładali rozrząd, mniejsza moc..
nocny_marek Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 3 Sro Lip 16, 2008 19:10
nocny_marek
Brak nowych postów [R216 Si 1.6 Benz 97r] prawidłowe ciśnienie w oponach ?
nocny_marek Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 7 Pią Lip 11, 2008 07:58
nocny_marek



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink