Panowie musze za niedługo wymienić olej i mam pytanko co najlepiej wlać do mojego diesla? Do tej pory lałem Elf Turbo Diesel 15w40 i nie było problemów teraz planuje zalać Valvoline też 15w40, zastanawiałem się też nad 10w40 ale chyba dam sobie spokój i zaleje mineralem. Czy Valvoline jest lepszy od Elfa jakie jeszcze oleje są warte uwagi?
_________________ Jeśli twierdzisz, ze szukałeś i nie znalazłeś to znaczy, ze kłamiesz.
Tak przeglądam strony producentów czytam specyfikacje i wszyscy producenci zalecają do mojego Rovera 10w40 ale boje się, ze zaczną się wyciek po przesiadce z 15w40...
Pomógł: 3 razy Dołączył: 25 Kwi 2009 Posty: 75 Skąd: Radom
Wysłany: Sro Maj 20, 2009 21:53
Z własnego doświadczenia ja Valvoline Maxlife'a odradzam jak macie przejechane więcej blisko 200tyś. km i więcej. Maxlife ma właściwości wypłukujące kilkakrotnie większe niż inne oleje. 3tyś km jest ok, a potem...
- diesel w volvo v40 tak się rozszczelnił że lało się praktycznie zewsząd (*15tyś na Max'ie).
- żony Honda Concerto 1.5 Pb jakieś 5 tyś. km było ok nawet lepiej! (!!), teraz ma 19tyś przejechane na tym oleju (wymiana co 10tys) i silnik osłabł jak nie wiem, kopci na niebiesko jak się depnie.. także trzeba uważać z wyborem. jak wypłuczcie mocno zużyty silnik tym olejem, wyjdzie mu tylko na gorsze.
_________________ był R600 sDI potem R416 lpg potem R600 lpg
teraz służbowa beemka
Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Maj 2008 Posty: 202 Skąd: Wrocław
Wysłany: Sro Maj 20, 2009 22:36
ja mam magnatek 5w40 olej jak olej nic nie bierze silniczek i w zimie czuć różnice kreci super przy rozruchu takie moje spostrzeżenia i zostal zalany przy 67tys na liczniku
_________________ 1,1 mały ale wariat;-) (2 mandaty za prędkość ;-Di jedna stłuczka (szajse);-)
Ja zalałem swojego Mobil 10w40 tak jak zaleca producent a jaki olej wcześniej miałem tego nawet najstarsi Indianie nie wiedzą. Na razie jeździ i czuć jest go jak się mu depnie:)
_________________ Może jestem wolny ale zawsze przed Tobą...
Chyba jednak pozostanę przy 15w40 boje się, że jak zaleje 10w40 to się zaczną wycieki... Jak dorwę gdzieś w sklepie Valvoline Turbo Diesel 15w40 to kupię, a jak nie to starego sprawdzonego Elfa...
P.S Jeszcze pytanko czy warto kupować jakis lepszy filtr oleju czy zwykły Filtron najlepszy?
Pomógł: 27 razy Dołączył: 28 Maj 2008 Posty: 372 Skąd: z gór
Wysłany: Czw Maj 21, 2009 10:22
niech zgadnę -sponsorem testu był producent oleju penrite ?
jaki sens jest porównywać oleje w pełni syntetyczne i półsyntetyczne...
[ Dodano: Czw Maj 21, 2009 10:24 ]
brand napisał/a:
Z własnego doświadczenia ja Valvoline Maxlife'a odradzam jak macie przejechane więcej blisko 200tyś. km i więcej. Maxlife ma właściwości wypłukujące kilkakrotnie większe niż inne oleje. 3tyś km jest ok, a potem...
-max life to olej do mocno zużytych silników o bardzo dużym przebiegu ze specjalnymi dodatkami działajacymi na wszelkie uszczelnienia gumowe (simeringi)......
Pomógł: 3 razy Dołączył: 25 Kwi 2009 Posty: 75 Skąd: Radom
Wysłany: Czw Maj 21, 2009 12:26
tetryk, o mocno wypłukującym działaniu wiem od przedstawiciela Valvoline, prowadzącego szkolenie dla dealerów. Rozmowa w przerwie na kawę. Lejcie Elfy, magnateci, ale z Valvoline trzeba mieć młody silnik.
Max life jest to olej do silników w których przebieg przekroczył 100000. Olej nie jest zły, można go stosować, ale nieszczelności naprawia jak STP w baku..
Co do drugiego artykułu, cyt.:"Te cząsteczki sadzy (węgla) mają wyśmienite właściwości smarownicze i powodują, że rozgrzany olej lepiej spełnia swoje funkcje także są właśnie korzystne dla pracy i osiągów silnika" - Maxlife nie wiąże się w pełni z cząstkami sadzy.. dalej komentować nie ma co.
_________________ był R600 sDI potem R416 lpg potem R600 lpg
teraz służbowa beemka
Ostatnio zmieniony przez brand Czw Maj 21, 2009 12:37, w całości zmieniany 1 raz
_________________ Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków
z tym nie wymienianiem oleju to az sie zdziwilem:P
a koledzy co sadzicie o oleju MOTUL...moj ojciec wlal taki olej do swojego auta (BMW E49 2,5 tds) do tego zmienil filtr oleju, paliwa i powietrza i skacze pod sufit z radosci, ze odmulil samochod;)
Wg testu na poczatku zarzuconego przez dobregozioma wychodiz na to ze motul nie bardzo daje rade:P
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Pomógł: 47 razy Dołączył: 05 Mar 2008 Posty: 1080 Skąd: Częstochowa
Wysłany: Czw Maj 21, 2009 14:47
faecd napisał/a:
odmulil samochod;)
To pewnie za sprawą tych filtrów co powymieniał a nie oleju.
maciej napisał/a:
To kto pierwszy do testów?
Z tego co pamiętam to kolega oprawca_1978 nie wymienia oleju od ponad 35tyś km. i jakoś jeździ. Dobry początek do dalszych testów. I tak spisuje go na straty
Pomógł: 16 razy Dołączył: 25 Cze 2005 Posty: 920 Skąd: Kraków
Wysłany: Czw Maj 21, 2009 16:25
brand napisał/a:
tetryk, o mocno wypłukującym działaniu wiem od przedstawiciela Valvoline, prowadzącego szkolenie dla dealerów. Rozmowa w przerwie na kawę. Lejcie Elfy, magnateci, ale z Valvoline trzeba mieć młody silnik.
Mlody silnik? Zarty sobie robisz? Jak niby olej, ktory na opakowaniu ma nawet napisane, ze jest do aut powyzej 100tys. przebiegu ma byc wyplukujacy i tylko do nowych silnikow? To nowe silniki maja ponad 100tys. km przebiegu? Wedlug opisu ma "zmniejszac wycieki", wiec nie wiem skad twoje wnioski. Ja od 20tys. mam zalany maxlife diesel a przebieg mojego auta to pewnie ponad 200tys. i jakos nie narzekam. Nie ubywa go.
"Zalety MaxLife:
- Regeneruje i poprawia elastyczność uszczelek by minimalizować wycieki oleju
- Zawiera dodatki zmniejszające tarcie i modyfikujące lepkość oleju
- Zmniejsza powstawanie osadów i jest odporny na utlenianie
- Specjalna formuła pomaga zredukować zużycie oleju i paliwa
- Hamuje proces zużycia silnika
- Ułatwia rozruch silnika w niskich temperaturach"
Ale lepiej przeciez wierzyc jakiemus gosciowi w przerwie na kawe. Jakos na forum tez mnostwo ludzi na tym jezdzi, wszyscy polecaja i nikt jeszcze nie narzekal.
Mlody silnik? Zarty sobie robisz? Jak niby olej, ktory na opakowaniu ma nawet napisane, ze jest do aut powyzej 100tys. przebiegu ma byc wyplukujacy i tylko do nowych silnikow? To nowe silniki maja ponad 100tys. km przebiegu? Wedlug opisu ma "zmniejszac wycieki", wiec nie wiem skad twoje wnioski. Ja od 20tys. mam zalany maxlife diesel a przebieg mojego auta to pewnie ponad 200tys. i jakos nie narzekam. Nie ubywa go.
Ale Valvoline produkuje też inne oleje - nie tylko MaxLife i chyba o tamte chodziło.
_________________ Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków
Pomógł: 16 razy Dołączył: 25 Cze 2005 Posty: 920 Skąd: Kraków
Wysłany: Czw Maj 21, 2009 16:49
zgodzilbym sie, gdyby brand od poczatku nie pisal, ze:
"Z własnego doświadczenia ja Valvoline Maxlife'a odradzam jak macie przejechane więcej blisko 200tyś. km i więcej. Maxlife ma właściwości wypłukujące kilkakrotnie większe niż inne oleje. 3tyś km jest ok, a potem..."
z tym nie wymienianiem oleju to az sie zdziwilem:P
a koledzy co sadzicie o oleju MOTUL...moj ojciec wlal taki olej do swojego auta (BMW E49 2,5 tds) do tego zmienil filtr oleju, paliwa i powietrza i skacze pod sufit z radosci, ze odmulil samochod;)
Wg testu na poczatku zarzuconego przez dobregozioma wychodiz na to ze motul nie bardzo daje rade:P
ja mogę polecić motula ale jako płyn hamulcowy z własnych doświadczeń co to silnikowego oleju paru znajomych zalewa hondy i sa zadowoleni. Prawda jest takla ze jak samochód jest używany do normalnej jazdy to każdy olej ze średniej półki i regularne jego wymiany łącznie z filtrami będą wystarczające dla silnika.
"Z własnego doświadczenia ja Valvoline Maxlife'a odradzam jak macie przejechane więcej blisko 200tyś. km i więcej. Maxlife ma właściwości wypłukujące kilkakrotnie większe niż inne oleje. 3tyś km jest ok, a potem..."
Ups, przeczyłem, że w pierwszym poście było o MAXLife, bo potem już nie.
_________________ Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum