Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Wysprzegllik, dwumasa, tarcza, docisk, koszty
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Otwarty przez: apples
Pią Cze 10, 2011 08:50
[R75] Wysprzegllik, dwumasa, tarcza, docisk, koszty
Autor Wiadomość
lkwiatos 



Dołączył: 06 Sty 2009
Posty: 61
Skąd: Skierniewice



Wysłany: Pon Cze 29, 2009 10:49   [R75] Wysprzegllik, dwumasa, tarcza, docisk, koszty
Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2000

Witam
Dziś już nie pojadę nigdzie swoim R :-( - biegi przestały wchodzić.
Sprzęgło jest bardzo miękkie i bardzo niskie więc napewno mam usterkę pompa sprzegła
- wysprzęglik.
Pompa raczej jest dobra, troszke tylko wilgotna ale usterka pojawiła się nagle i pod samochodem
zaobserwowałem tłusta plamę więc wszystko wskazuje na wysprzęglik.
Mam 4 pytanka:
1) Czy rzeczywiscie przy usterce wysprzeglika płyn zleje się pod samochód?
2) CZy brak sprzęgła/ wyciek płynu to na 100% zawsze pompa lub wysprzęglik? Czy
mogły się np. gdzieś rozszczelnić czy uszkodzić przewody?
3) Skąd i jaki wysprzęglik polecacie?
4) Może ktoś wie jakie są przybliżone koszty naprawy i czy naprawa jest tak skomplikowana
że trzeba jechać do wyspecjalizowanego warsztatu czy raczej w każdym powinni to
naprawić?

Dzięki z góry za odpowiedz
_________________
Pozdrawiam
-------------------------------------------------------
Ostatnio zmieniony przez apples Pią Cze 10, 2011 08:49, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Cze 29, 2009 10:49   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
argail 




Pomógł: 34 razy
Dołączył: 14 Wrz 2007
Posty: 445
Skąd: Radom

Rover 75

Wysłany: Pon Cze 29, 2009 11:49   

lkwiatos napisał/a:
1) Czy rzeczywiscie przy usterce wysprzeglika płyn zleje się pod samochód?

Nie zawsze, ale zazwyczaj
lkwiatos napisał/a:
2) CZy brak sprzęgła/ wyciek płynu to na 100% zawsze pompa lub wysprzęglik? Czy
mogły się np. gdzieś rozszczelnić czy uszkodzić przewody?

Na 99% to pompa lub wysprzęglik - jeśli nic nie kombinowałeś z przewodami od sprzęgła, to jest raczej małe prawdopodobieństwo iż coś się z nimi stało.
lkwiatos napisał/a:
Skąd i jaki wysprzęglik polecacie?

Wysprzeglik od Freelandera - cena około ~380 zł - tańszy i mocniejszy od oryginału
lkwiatos napisał/a:
Może ktoś wie jakie są przybliżone koszty naprawy i czy naprawa jest tak skomplikowana
że trzeba jechać do wyspecjalizowanego warsztatu czy raczej w każdym powinni to
naprawić?

Muszą odsunąc skrzynię biegów - dobry warsztat zrobi to bez problemów, cena (w mazowieckim) około 350 zł za robociznę.
Sugeruję razem z wysprzęglikiem wymienić pompę sprzęgła - po wymianie wysprzeglika na nowy masz bardzo wysokie prawdopodobieństwo rozsypania się pompy sprzęgła - mi się tak stało i paru osobom z forum również.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Pon Cze 29, 2009 11:59   

Ja w/g zalecen madrzejszych glow proponowalbym rowniez wymienic sprzeglo. Robota ta sama. Sama pompe bym zostawil. To, ze sie poci to jeszcze nie wiele zmienia. Moja sie spocila na 80 tys. km. przed calkowitym padnieciem.

Nie wiem jak tam wysprzeglik od Freelka, ale ktos mi wspominal, ze dlugosc przewodow sie rozni o jakies cm-y. Ale moze warto, skoro u innych dziala.

Ja do siebie wrzucilem komplet SACHSA od Tomiego.

argail napisał/a:
Sugeruję razem z wysprzęglikiem wymienić pompę sprzęgła - po wymianie wysprzeglika na nowy masz bardzo wysokie prawdopodobieństwo rozsypania się pompy sprzęgła - mi się tak stało i paru osobom z forum również.

Mi po 80 tys ;P

Jesli lubisz eksperymentowac, jak ja ;) to mozesz zrobic zamontowac
sobie pompke od BMW. Zalety sa takie, ze:

- koszt pompki to ok. 150 zl.
- nie padnie tak szybko jak od R, o ile w ogole padnie
- zbiorniczek z plynem masz wyniesiony pod maske, jak w wiekszosci aut.

Wady sa takze:

- ciezej operuje sie sprzeglem,
- robota wymaga poswiecenia czasu i nie kazdy mechanik bedzie sie chcial podjac.

Za sprzeglo i wysprzeglik zaplacilem ok. 600 zl.
Za robote zaplacilem 200 zl.

Nalezy uwazac na oring przy montowaniu skrzyni, bo jak sie krzywo wlozy
to moze olej uciec po drodze. Mnie to spotkalo i ponad 500 km przejechalem
bez oleju w skrzyni - tzn. sladowe ilosci byly.

Pozdrawiam,
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Pon Cze 29, 2009 15:36   

MaReK gdzie tak tanio kupiłeś sprzęgło z wysprzęglikiem?
 
 
henryk 



Pomógł: 74 razy
Dołączył: 29 Maj 2007
Posty: 625
Skąd: Opole



Wysłany: Pon Cze 29, 2009 16:54   

MaReK napisał/a:
proponowalbym rowniez wymienic sprzeglo. Robota ta sama. Sama pompe bym zostawil.
ja też. A po wyciągnięciu sprzęgła mechanik mógłby sprawdzić jak wygląda koło dwumasowe.
_________________
Pozdrawiam, Henryk
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Pon Cze 29, 2009 21:47   

apples kupowalem u Tomiego w promocji, ale nie wiem jak teraz stoja te czesci.
Dowiedzialem sie od mariusz418, ze przewod z wysprzeglika od freelka mozna ladnie podgiac i bedzie pasowac.
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
lkwiatos 



Dołączył: 06 Sty 2009
Posty: 61
Skąd: Skierniewice



Wysłany: Czw Lip 02, 2009 16:56   Wysprzęglik zamówiony

A więc zamówiłem wzmocniony wysprzęglik od Freelandera
- chyba dobrze zrobiłem?

Podobno jest jakiejś angielskiej produkcji firmy na "B" - zapomniałem nazwy :-)
A zamówiłem go z tego link'a
http://www.allegro.pl/ite...k_sprzegla.html
_________________
Pozdrawiam
-------------------------------------------------------
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Czw Lip 02, 2009 21:47   

Po moich modyfikacjach sprzeglowych, oraz uszkodzonym, niedroznym przewodzie chyba poddal sie wysprzeglik. Mam takie wrazenie, poniewaz na dlugosci calego ukladu jest suchutko, a mimo to po jakims dystansie plyn ze zbiorniczka ucieka...

Prawdopodobnie tez skusze sie na ten wzmocniony od frelka...
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Pią Lip 03, 2009 06:20   

MaRkU a Ty czasem juz nie wynmieniałeś wysprzęglika ?? :roll:
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
sniffer1980 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Kwi 2008
Posty: 73
Skąd: Kraków



Wysłany: Pią Lip 03, 2009 07:28   

ja miałem w tamtym tygodniu problem ze sprzęgłem. U mnie jednak objawy były inne. U mnie pedał sprzęgła wpadał do środka i jednocześnie przestawał wysprzęglać. Aby wysprzęglić musiałem odciągnąc stopą pedał i wcisnąć raz jeszcze- pomagało na sekunde by móc wrzucić bieg. Chciałem wymienić pompe i wysprzęglik od razu, niestety Tomi nie miał wysprzęglika do 45ki 1,8 a oryginalny kosztował ok 1000zł więc zdecydowałem się tylko na wymianę pompy. Za pompe zapłaciłem 460 a za robociznę 100zl. Narazię sprzęgło chodzi dobrze, choć pedał jak był tak jest bardzo wysoko.
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Pią Lip 03, 2009 07:42   

Brt napisał/a:
MaRkU a Ty czasem juz nie wynmieniałeś wysprzęglika

Wymienialem rok temu, ale boje sie, ze na skutek montazu uszkodzonego (niedroznego) przewodu zostal on uszkodzony ;/
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Sob Lip 04, 2009 05:51   

aaa :| :głaszcze:
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
lkwiatos 



Dołączył: 06 Sty 2009
Posty: 61
Skąd: Skierniewice



Wysłany: Wto Lip 07, 2009 09:41   

Otrzymałem już wysprzęglik. Na etykiecie na opakowaniu można przeczytać że wysprzęglik
pochodzi a Anglii z firmy "Britpart" - tyle że już na samym wysprzegliku (na rurce) są
numery LUK'a (510 0083 10 - Freelander, dla Rovera jest chyba 510 0082 10).
Na pudełku jest numer oryginału UUB000070 - przypominam że kupiłem od Freelandera.

Załączam zdjęcie - trochę dziwie się czemu przyjechał w cześciach. Pooglądałem go trochę
i za nic nie mogę dojrzeć jaka jest jego zasada pracy. Ma wejście i wyjście ale w środku
nic nie widać aby płyn pod wpływem ciśnienia poruszał jakiś tłoczek - nie rozumiem.
Może ktoś wie?

_________________
Pozdrawiam
-------------------------------------------------------
 
 
Colin1488 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 17 Maj 2009
Posty: 67
Skąd: Lublin



Wysłany: Czw Lip 09, 2009 10:22   

Tłoczkiem tu jest ten okragły pierścień, coś jak w tłoczkach do hamulców.Poskładaj jak ma być z pewnością będzie gitara. :grin:
 
 
 
wojtek0770 



Dołączył: 28 Lip 2009
Posty: 1
Skąd: Działdowo



  Wysłany: Wto Lip 28, 2009 19:10   

Witam Wszystkich milośników i posiadaczy rovera :grin:
Posiadam R75 i mam nastepujący problem z pompkalub wysprzęglikiem.
W pompce jest płyn i nie ucieka nigdzie a pomimo tego jest problem z wrzucaniem biegów :sad: Pedał sprzęgła łapie bardzo nisko a biegi nie wchodzą tzn zależy od szczęścia. Moze wie koś czym to jest spowodowane i co ewentualnie jest do naprawy lub wymiany ?? jakieś propozycje ??

Z góry dziekuje za odpowiedź.
Pozdrawiam Wszystkich.
 
 
 
argail 




Pomógł: 34 razy
Dołączył: 14 Wrz 2007
Posty: 445
Skąd: Radom

Rover 75

Wysłany: Wto Lip 28, 2009 22:47   

Z tego co piszesz, to może być i wysprzeglik i pompa sprzęgła.
Pompa sprzęgła nie zawsze leje po uszkodzeniu - możesz mieć (tak jak i ja) uszkodzony zawór zwrotny - wówczas sprzęgło łapie bardzo nisko, po pod pompowaniu na chwilę się normuje, nie ma możliwości jazdy na "pół sprzęgle".
Gdyby Ci zdechł wysprzęglik, teoretycznie nie powinieneś móc wbić żadnego biegu, a pedał sprzęgła powinien leżeć na podłodze ... przynajmniej u mnie tak było ;)
100% diagnozę da Ci tylko mechanik.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Marian_K 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 06 Gru 2006
Posty: 503
Skąd: Siedlce



Wysłany: Sro Lip 29, 2009 10:09   

MaReK napisał/a:
Nalezy uwazac na oring przy montowaniu skrzyni, bo jak sie krzywo wlozy to moze olej uciec po drodze. Mnie to spotkalo i ponad 500 km przejechalem bez oleju w skrzyni

MaReK - a jakie były objawy/odgłosy jazdy bez oleju? Jak się zorientowałeś że masz skrzynię suchą?

Pozdrawiam!
_________________
Znalazłeś rozwiązanie problemu - opisz w ostatnim poście.
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Sro Lip 29, 2009 18:03   

Marian_K napisał/a:
MaReK - a jakie były objawy/odgłosy jazdy bez oleju? Jak się zorientowałeś że masz skrzynię suchą?

Na szczescie ja jestem "muzyk" i slyszalem to w miare wczesniej niz inni :)
Jak rozebralismy dol i wyjelismy korek okazalo sie, ze jest dosc malo oleju.

Wiec szybki demontaz skrzynki, wymiana uszkodzonego pierdzionka i zalanie olejem
ponownie.

Narazie zadnych konsekwencji z tego tytulu nie ma, byc moze dlatego ze bylo dosc szybko naprawione.
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
Filip 



Dołączył: 20 Cze 2009
Posty: 57
Skąd: Poznań



Wysłany: Sro Lip 29, 2009 18:38   

Cytat:
MaReK - a jakie były objawy/odgłosy jazdy bez oleju? Jak się zorientowałeś że masz skrzynię suchą?


Przepuszczam,że jak oleju jest mało to biegi będą "twardo" wchodziły. (w poprzednim aucie tego doświadczyłem) :lol:
_________________
Filip
 
 
Mombrey 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 16 Lis 2008
Posty: 434
Skąd: Płock/Belfast



Wysłany: Sro Lip 29, 2009 21:14   

MaReK napisał/a:
Ja w/g zalecen madrzejszych glow proponowalbym rowniez wymienic sprzeglo. Robota ta sama. Sama pompe bym zostawil. To, ze sie poci to jeszcze nie wiele zmienia. Moja sie spocila na 80 tys. km. przed calkowitym padnieciem.

Poniewaz moj R75 mial 115 tys km przebiegu i zeby nie "popiardywac ze strachu", ze "padnie" postanowilem wymienic wysprzeglik + pompka BMW. Poniewaz to ta sama robota dodalem do wymiany docisk + tarcze. Na samym poczatku mechanik ktory montuje pompki BMW do R75 odradzil mi taka przerobke. Zamontowalem nowa pompke od R75 i wysprzeglik od Freelandera.
Teraz jeszcze bardziej "popiarduje ze strachu" bo pedal chodzi bardzo lekko - lzej niz w R200. Czytalem, ze jak chodzi ciezko to dobrze a jak lekko to zle. Dzis nawet zdemontowalem ta oslone zeby zajrzec czy pompka nie cieknie ale na razie jest sucho. Mam zalozona tarcze ze sprezynkami (oryginal byl bez) teraz przy ruszaniu samochod dziwnie drzy.
Porada jest taka:
Jak dziala to nie ruszac. W moim przypadku to nie pozbylem sie stresu zwiazanego z ukladem wysprzeglania a dodatkowo ten stres sie zwiekszyl.
_________________
--== "Z mądrym człowiekiem to i pogadać ciekawie." ==-- Fiodor Dostojewski
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R 75]Tarcza sprzęgła i docisk diesel benzyna - różnice
Boncky Rover serii 75, MG ZT 2 Sob Lut 09, 2013 16:08
Boncky
Brak nowych postów [R75]Dwumasa
grota10 Rover serii 75, MG ZT 5 Wto Mar 03, 2020 18:58
sTERYD
Brak nowych postów [R75] Czy to dwumasa?
lukpab Rover serii 75, MG ZT 7 Nie Kwi 28, 2013 23:37
mecho
Brak nowych postów [R75] Dwumasa
Boncky Rover serii 75, MG ZT 81 Pią Wrz 05, 2014 20:16
Pingiel
Brak nowych postów [r75] dwumasa wysprzęglik itp
n0name Rover serii 75, MG ZT 3 Sro Kwi 17, 2019 10:19
n0name



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink