wtrace swoje 3 grosze o oponach z ktoreymi mialem stycznosc
tojki T1R jak i ostania ich produkcja troche przereklamowana... fakt to sa dobre opony ale wiele osob ktore nawet na nich nie jezdzily niosa jak wiatr same pochlebne opinie a mozna w nizszej cenie dostac lepsze opony chyba ze mowimy o R888 to zupelnie inna bajka... nr.4
ktos wspomnial o nokianach z zawiazanymi oczami w kazdy model czy zimowki czy letnie czy sportowe jak w dym chyba najlepsze opony na ktorym mialem okazje jezdzic jedyny minus cena nr.1
Uniroyal Rainsport 1 dobra opona majaca wielu zwolennikow ktorzy nie zamienili by jej na dana inna takze na tym forum nr.3/4
Kumho ecsta kolejna dobra opona z pierwszej piatki. nr.3/4 Pływak maja rant ochronny
bridgestone potenza chyba najbardziej niezawodna na kazde warunki nr.2
yokohama co tu duzo pisac chyba kazdy wie :)nr.1/2
nankang opona ktora jeszcze 1,5 roku temu w polsce posztowala taniej niz kormoran dzisiaj kosztuje tyle samo albo wiecej niz Tojka... zyskala duza popularnosc wsrod samochodow powyzej 200km wytrzymalosc dunlopa trzymanie yokohamy i wtedy cena kormorana co chciec wiecej polowa SR na tym jezdzila nr.3
i kibel jak to niektorzy pisza na ktorym obecnie jezdze poniewaz ze starych nic juz nie zostalo a tzreba bylo kupic na szybko 4 sztuki nowych durun czyli wzor i mieszanaka brigstona za 2/3 ceny. Opinia na pewno to nie jest to samo mieszanka jest troche twardsza co skutkuje gorsza trakcja przy szybkim ruszaniu, nie sa tak szybkie w zakretach chociaz to bardzo subiektywne odczucie przy normalnej jezdzi nie zauwazalne. W deszcz zachowuja sie niemal identycznie wiec jak nie maja to byc opony do szalenstw to polecam w 100% jesli jest innaczej to coz zbieraj hajsy na nr.1/2/3 wedle budzetu
To jeszcze ja sie podlacze do watku. Sprawa nie jest pilna, ale po sezonie zimowym bede potrzebowal nowe opony na lato. Co polecacie w rozmiarze 225/45/R18 - i moze jakas firme w okolicach Poznania co dobrze i za przyzwoite pieniadze sprzeda i zalozy te cuda.
nankang opona ktora jeszcze 1,5 roku temu w polsce posztowala taniej niz kormoran dzisiaj kosztuje tyle samo albo wiecej niz Tojka... zyskala duza popularnosc wsrod samochodow powyzej 200km wytrzymalosc dunlopa trzymanie yokohamy i wtedy cena kormorana co chciec wiecej polowa SR na tym jezdzila nr.3
Dalej są tanie i jest na to chyba jeden główny powód - słabe hamowanie na mokrym - potwierdzone w testach ADAC i w opiniach użytkowników...
Dobra Panowie wybór padł na Kumho Ecsta zobaczymy jak się będą sprawować
_________________ Jeśli twierdzisz, ze szukałeś i nie znalazłeś to znaczy, ze kłamiesz.
Bidi [Usunięty]
Wysłany: Czw Wrz 03, 2009 21:13
dodam Swoje 2 grosze;] jesli ktos chce oponki ktore na suchym daja rade i sa tanie to polecam Marangoni Zeta Linea ale na mokrym kaszana bardzo zadowolony bylem z opon na mokre isuche a byly to HANKOOK K-105 na poczatku bylem any nastawiony bo to koreanskie ale pojezdzilem troche i polecam co do Yokohamy nie musze mowic tak jak mowil dobryziom, to juz inna klasa opon i kasa:)
nankang opona ktora jeszcze 1,5 roku temu w polsce posztowala taniej niz kormoran dzisiaj kosztuje tyle samo albo wiecej niz Tojka... zyskala duza popularnosc wsrod samochodow powyzej 200km wytrzymalosc dunlopa trzymanie yokohamy i wtedy cena kormorana co chciec wiecej polowa SR na tym jezdzila nr.3
Dalej są tanie i jest na to chyba jeden główny powód - słabe hamowanie na mokrym - potwierdzone w testach ADAC i w opiniach użytkowników...
czy ja wiem czy takie tanie w siedemnastce okolo 320pln za sztuke w tej cenie masz troche opon do wyboru np. Kumho ECSTA.
Niedawno zaopatrzyłem się w aluski 15' i oczywiście pojawił sie problem wyboru opon. Szukałem, pytałem, przeglądałem i ostatecznie stałem się posiadaczem Dunlopków SP Sport Fastresponse 195/55R15
Wiadomo cena wyższa bo profil 55 ale całość prezentuje sie bardzo ładnie
Narazie ciężko mi te opony ocenić bo mam je dopiero 2 tygodnie ale nie widzę nic niepokojącego
no i cóż.....wczoraj była u nas dłuuuga ulewa, lało jak z węża. Idealne warunki do testowania opon no i znowu Koledzy-znawcy się pomyliliście i to gruuubo. Auto jeździ jak przyklejone, lepiej niż na Barumkach zdecyowanie. Bardzo poprawiło się hamowanie, co mnie ogromnie cieszy po zmianie hamulców (teraz są na wykończeniu i niestety, jedna strona hamuje gorzej) postaram się sprawdzić jeszcze raz, jak to wygląda
Czyli reasumując, zakup udany w 100%, jedyną wadą jest hałas, są to głośne opony. Nie wiem jak inne 17' się zachowują w Coupe, bo jest to auto bardzo kiepsko wyciszone i wszystko słychać, porównanie mam tylko z autami z wyższych półek (Passek CC) więc nie wypowiem się czy to jest normalne czy nie
pzdr
_________________ to boost or to boost even more - that's a question
po dzisiejszej wyprawie torowej zmieniam opinie o mojej oponie na suchym było całkiem przyzwoicie chociaż inne opony wyraźnie pokazały swoja przewagę ale o tym zaraz, to na mokrym tragedia straty straty straty na mokrą nawierzchnie i szybka jazdę beeeee. Opony które zakrólowaly na dzisiejszym torze to firestone i brigstone najlepsze czasy
PS oczywiscie wiadomo ze większość osób używa opon do zwykłej codziennej jazdy ale taki test daje możliwość sprawdzenia jej w ekstremalnych warunkach i wyraźniej ukazać różnicę.
[ Dodano: Sob Wrz 05, 2009 21:43 ]
Markzo napisał/a:
aloha
Czyli reasumując, zakup udany w 100%, jedyną wadą jest hałas, są to głośne opony. Nie wiem jak inne 17' się zachowują w Coupe, bo jest to auto bardzo kiepsko wyciszone i wszystko słychać, porównanie mam tylko z autami z wyższych półek (Passek CC) więc nie wypowiem się czy to jest normalne czy nie
pzdr
nie pamiętam żebym mial jakieś opony w siedemnastkach które były by ciche... to kawal laczka wiec hałas zawsze będzie:) Tak jak mówisz w coupe jest to bardziej odczuwalne z powodu kiepskiego wyciszenia, zmieniłem to teraz jest dużo ciszej kosztem wagi ale trudno ( dach, podłoga, drzwi, nadkola).
Dobryziomie, tak pi razy drzwi, o ile "przytył" tomcat po wyciszeniu pod CA? przy Twoich 230KM pewnie to nieodczuwalna różnica jednak dla mnie to dość istotne
_________________ to boost or to boost even more - that's a question
a ja po czytaniu roznych tematow, dyskusjach z ziomkami co duzo jezdza i ogarniaja auta wybralem toyo t1r i co .... i w sumie bez reweli, nie zgodze sie z brt , bo na suchym daje rade bardzo dobrze , to na mokrym jest juz ledwo srenio, hamowanie, zakrety... w klekocie czuc czy trzyma czy nie, bo mi przod strasznie wyjezdza jak opona nie trzyma O_o
pewnie toyo poleca na tyl. a na przod powedruja yokohamy... troche drozsze, ale wiem ze smigaja na suchym jak wsciekle, a na mokrym daja rade , tez bez reweli ale mam nadzieje ze bedzie lepiej niz w toyo, jak nie to plus bedzie taki ze na suchym nieco zyskam
powiem sszczerze, ze na mokrym to lepiej bylo na bf goodrich-ach co mialem wczesniej O__o no nic... opini tyle co uzytkownikow kazdy musi wybrac sam ja toyki sprobowalem i bede szukal dalej , bo mie nie zadowolily . nie pale lakow, nie scigam sie spod swiatel, ale po zakretach auto ma zaaaaaaa....khm szybko jechac potem sie zatrzymac - tyle potrzebuje
a o hankookach nawte nie chce slyszec , najgorsze opony na jakich do tej pory mialem mozliwosc jezdzic zostaly zmienione , nie ze wzgledu na zuzycie tylko bezpieczenstwo , bo nie hamowaly, nie trzymaly sie dorgi - w aucie mojego taty, ktory specjalnie nie jezdzi zbyt szybko, ani nie wariuje, ale samo hamowanie ... dramat O_o jak ja sie zabralem tym autem na sprawdzenie , po zakretach, to w pierwszym luku mi sie cieplo zrobilo nie polecam nikomu !
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Jak jeszcze jeździłem swoimi ZRkami bo były w przeszłości dwie to też miałem BF-Goodriche założone i naprawdę byłem z nich zadowolony. Obecnie też coś szukam ale oprócz BF-Goodrich chodzą mi po głowie Nankang.
_________________ POZDRAWIAM TIGER - "POWER IS BACK".
Panowie.Piszcie model opony jak wyrazacie swoje opinie bo zucanie tylko markani nie ma sensu.Firmy maja opony typu "fuel saver" ktore z natury maja gorsza trakcje,ale mniejsze opory toczenia,opony powiedzmy normalne wlasnie takie do taty samochodu i opony do szybszych autek,ktore sa powiedzmy szczytem mozliwosci danej firmy jesli chodzi o opony komercyjne(o tych typowo sportowych nie wspominajac) lepsza trakcja,ale szybsze zuzycie. Zaloze sie ze porownyjac jakiegos Nankanga jakis "sportowy" model(ktorego nie polecam) do np. Goodyera NCT5(fuel saver) pewnie Nankang wypadnie lepiej.Pozdr.
Dobryziomie, tak pi razy drzwi, o ile "przytył" tomcat po wyciszeniu pod CA? przy Twoich 230KM pewnie to nieodczuwalna różnica jednak dla mnie to dość istotne
takie małe OT wyszło kolo 15 mat jeszcze przeliczę w domu po tym co zostało bo kupiłem za dużo ile mata jedna wazy hmm musiałbym zważyć ale chyba w dziale audio juz ktoś podawał trzeba by poszukać
Co do opon Nankang zapewne chodzi o NS2 najpopularniejszy sportowy model (ulubieniec Hond) jedyny minus opona strasznie szybko schodzi ale dobre opony jak wiadomo tak maja 1-2 sezony dobrej szybkiej jazdy.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum